Wat een goed nieuws! Mooi aantal weer en wat fijn dat je het zoveel sneller kunt horen zeg! Scheelt weer wat ellendige weken wachten en kun je veel sneller doorpakken met terugplaatsen!
Vanmorgen de eerste echo gehad, was nog weinig te zien. Heel klein eiblaasjes en slijmvlies nog vrij dun en een beetje vocht in m'n baarmoeder. Kan nog wat overgebleven zijn van m'n menstruatie maaar ik ben dus aan de kinderparacemol gegaan voor een betere doorbloeding van de baarmoeder. Dit word vaak in België en Duitsland voorgeschreven. Denken jullie dat dit vocht mogelijk daardoor kan komen?
@Natascha33 Hmmm, afwachten dus nog even. Ik heb ook wel eens kinderaspirine geslikt (of bedoel je echt paracetamol? Bij mijn weten zou aspirine voor een betere doorbloeding kunnen zorgen) en dan vooral rondom een terugplaatsing. Heb toen tijdens de echo's nooit wat gehoord over vocht. Vaak gaat dit vocht ook gewoon vanzelf weer weg. Wat zei de arts erover?
Na een lange aanloop sinds zondagavond, is gisteren ons lieve meisje geboren ❤️❤️ oh wat zijn we verliefd! had graag thuis willen bevallen, maar na 2 nachten en dagen met niet-doorzettende weeën en nachten waarbij ik niet geslapen had, gisteren de overweging gemaakt om naar het ziekenhuis te gaan en daar een ruggenprik te krijgen. Erg blij met de beslissing en zo zo blij ons lieve meisje in de armen te kunnen sluiten! @Blossom88 en @Natascha33 spannend allebei zeg! En hopelijk snel allebei duidelijkheid.
Aaahhhh gefeliciteerd @Happyhope! Heel veel geluk en gezondheid. Wat ontzettend fijn dat jullie meisje er eindelijk is, zo gewenst! Vanochtend de punctie gehad, was best gespannen van tevoren, omdat ik bang was me weer heel slecht te gaan voelen vanwege het grote aantal follikels. De punctie zelf was heel goed te doen, was bij kennis, maar had wel gedeeltelijke narcose via infuus. Er zijn 18 eicelblaasjes uit gehaald, morgen horen we hoeveel er rijp zijn en bevrucht konden worden. Nu op de bank liggen en veel drinken!
Mooi aantal! Ik duim voor veel mooie embryo’s Neem idd lekker rust en drink veel! Succes weer deze spannende dagen.
Zojuist gebeld geworden: van de 18 eicelblaasjes waren er 13 rijp en zijn er 6 bevrucht. Hele realistische aantallen, maar toch wel beetje teleurgesteld. De PKD (genetische analyse) moet nog en het is ook nog afwachten hoeveel er doorgroeien tot dag 5. De percentages bij eerdere puncties waren best oké, maar toen hadden we al telkens veel geluk (2018: 10 bevruchtingen, 2 gezond / 2020: 6 bevruchtingen, 2 gezond / 2021: 3 bevruchtingen, 1 gezond). Wat een mentale uitputtingsslag is dit toch
Ahhh ik snap je teleurstelling want we willen allemaal de best mogelijke score, maar met 6 bevruchtingen kan de uiteindelijke score nog heel mooi uitpakken! Hoelang duurt de test voor jullie weten of de embryo's gezond zijn?
Zojuist gebeld door de arts dat er van de 6 bevruchte embryo's 5 chromosomaal niet in orde waren. De enige overgebleven gezonde embryo is gelukkig wel goed doorgegroeid tot dag 5 en wordt vanmiddag teruggeplaatst. Wel weer een reality check waarom we dus de embryoselectie nodig hebben: 5 chromosomaal niet in orde, waarvan er 4 trisomie 21 (syndroom van Down) hebben. Op de natuurlijke manier proberen heeft dus echt heel weinig kans van slagen... Heb me de afgelopen dagen ook erg slecht gevoeld, denk dat ik tegen overstimulatie aan zat. Had erge buikpijn en veel vocht in m'n buik, leek wel 6 maanden zwanger. Met heel veel drinken en veel rusten gaat het nu wel enigszins, al is m'n buik nog altijd dik. Toch besloten om voor de verse TP te gaan vanmiddag, omdat we toch wel enigszins de vaart erin willen houden en de arts dit ook adviseerde (zolang ik me redelijk oké voel en ik de komende week rust houd).
@Natascha33 hoe is het bij jou? Nog een nieuwe echo gehad? @Happyhope hoe gaat het bij jullie, de eerste dagen met jullie lieve meisje?
Toevallig vanmorgen weer een echo gehad, alles zag er goed uit. Follikel zit rond de 18 MM en baarmoederslijmvlies was zo'n 7,5 MM. Daarna wezen bloedprikken en dan hoor ik vandaag of ik nog geen LH piek had, dan overleggen ze met het Lab of er volgende week een terugplaatsing kan plaatsvinden. Is hier nu 7 dagen na de pregnyl. Mochten ze volgende week dinsdag dan geen plek hebben dan morgen nog een keer bloedprikken. Hoe gaat het met jou? En hoe is het met de kleine meid @Happyhope ?
Ooohhh lieve @Blossum! Vandaag een terugplaatsing, hoe spannend! Ik duim zo hard voor jullie! Succes vanmiddag en daarna met die vervelende wachtweken!
Bedankt meiden! Hier gaat alles goed! Zijn zo gelukkig met haar.. zitten op een grote roze wolk ❤️ @Blossom88 wat een tegenvaller zeg met de embryo’s! Gelukkig vandaag een terugplaatsing, hopelijk een heel goede en succesvolle! @Natascha33 voor jou ook heel spannend zo te lezen! Wel binnenkort tp gelukkig!
Och spannend weer. Ik duim op een plakker! Je hebt er het liefst zoveel mogelijk. Maar 1 kan genoeg zijn
@Blossom88 wat naar zeg Het is zo’n heftige afval race, maar zeker 5/6 niet goed is echt heel heftig. Hopelijk is die ene precies goed! Ik duim keihard voor je! @Happyhope gefeliciteerd met jullie dochter!! hier vandaag de medicatie opgehaald in het umc, moet 16 feb weer starten met decapeptyl. En dan voor het stimuleren 125 GonalF ipv 100 de vorige keer. Hopelijk helpt dat ons aan iets meer eitjes!
Wat fijn dat je weer mag beginnen, hopelijk nu een ronde met gezonde embryo's voor jullie. Ik duim met je mee!