Pgd en ivf/ icsi deel 2

Discussie in 'MMM clubs' gestart door meisje1977, 5 jun 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rosje83

    Rosje83 Fanatiek lid

    17 jul 2017
    1.908
    1.757
    113
    Vrouw
    Wat moet dit zwaar zijn voor jullie. Niet gek dat jullie het er moeilijk mee hebben hoor. :( Ik duim voor jullie dat dit snel voorbij is en jullie het een plekje kunnen geven!!
     
    Natascha33 vindt dit leuk.
  2. Rosje83

    Rosje83 Fanatiek lid

    17 jul 2017
    1.908
    1.757
    113
    Vrouw
    Hoi meiden, gisteren de uitslag gekregen en we hebben 3 gezonde embryo’s! Ik ben echt enooooorm blij, hier had ik van tevoren echt voor getekend!!

    Ook hebben we 2 draagster meisjes en 3 inconclusive, die worden ook ingevroren, evt voor later.

    Mijn zusje belde gisteren om te vertellen dat ze zwanger is, en dat was wel een flinke klap. Ik gun haar echt de wereld, maar ik was zo verdrietig dat het bij ons nog niet heeft mogen lukken terwijl we al zo lang wachten. En nu ook natuurlijk geen verse tp, dus eigenlijk is het mooi nieuws maar heb je nog helemaal niets.. De heftige emotie is nu wel al gezakt gelukkig, en hopelijk mogen we ergens in de toekomst gewoon samen zwanger zijn!
     
    Happyhope en Natascha33 vinden dit leuk.
  3. Rosje83

    Rosje83 Fanatiek lid

    17 jul 2017
    1.908
    1.757
    113
    Vrouw
    Natascha33 vindt dit leuk.
  4. Natascha33

    Natascha33 Actief lid

    20 aug 2020
    426
    623
    93
    Vrouw
    Oh wauw 3 gezonde embryo's!! Gefeliciteerd zeg! Ik ben optimistisch dat het gaat lukken! ❤

    Ik snap dat de zwangerschap van je zus een klap in je gezicht is geweest ook al gun je het haar zo. Wij hebben ook vrienden van ons die een aantal dagen achter liepen op ons. Toen we het nieuws kregen dat ze een kloppend hartje hadden gezien kreeg ik bijna een zenuwinzinking terwijl ik echt heel erg blij ben voor ze maar was toch even verdomd pijnlijk. Weet je wanneer je de eerste terugplaatsing zal hebben?
     
  5. xxmoixx

    xxmoixx VIP lid

    11 jun 2018
    5.312
    4.385
    113
    Vrouw
    Wat een mooie uitslag zeg! Een aankondiging van een ander blijft altijd lastig als je zelf de wens hebt. En dat mag ook! Laat alles even bezinken en dan straks voor de tp!
     
  6. Happyhope

    Happyhope Fanatiek lid

    15 sep 2018
    1.522
    674
    113
    Vrouw
  7. Rosje83

    Rosje83 Fanatiek lid

    17 jul 2017
    1.908
    1.757
    113
    Vrouw
    Wauw wat naar dat je dat ook nog moet meemaken, het is zo oneerlijk hè.. En daar kunnen zij natuurlijk niets aan doen, maar dat is inderdaad erg pijnlijk..:(

    Ja de eerste klap ben ik wel een beetje te boven, al blijft het even pijnlijk als ik eraan denk. Inmiddels ben ik goed bij m’n eigen gevoel gekomen, en weet ik dat het absoluut geen misgunnen is, daar was ik namelijk een beetje bang voor. Het is vooral de angst dat ik nog steeds helemaal niets ‘heb’ als zij dalijk over 8 maanden een kindje in haar handen mag houden. Maar dat zal voor jullie allemaal 100% herkenbaar zijn.

    De terugplaatsing staat on hold tot ik groen licht krijg ivm andere gezondheidsproblemen. Lang verhaal kort, ik heb veel problemen met mijn galwegen sinds de verwijdering van mijn galblaas mis is gegaan, en dat speelt nu na 1,5 jaar goed gaan ineens weer op. Omdat daar echo’s en ingrepen voor gedaan moeten worden met contrast en straling, willen we dat eerst gedaan hebben voor er een terugplaatsing komt. Ergens kwam het probleem dus weer naar boven op het juiste moment (voor zover die er is natuurlijk), namelijk tijdens het spuiten. Als het 2 weken eerder was gebeurd had ik niet eens mogen beginnen met stimuleren, en twee weken later had ik misschien zwanger geweest van een terugplaatsing. Maar dat maakt het niet minder zuur. We zijn met PGT begonnen in mei 2019 in Maastricht, hebben 2 jaar op de test moeten wachten, eerste poging natuurlijk mislukt en nu moeten we weer hierdoor uitstellen. Je weet dat het voor mensen heeeeel lang kan duren, maar op een of andere manier sta je er niet bij stil dat dat jou ook kan overkomen ofzo.

    Ik hoop dat met jou alles ‘oké’ gaat dit weekend :(
     
  8. Blossom88

    Blossom88 Lid

    9 nov 2020
    94
    39
    18
    Vrouw
    Hoi dames,

    Na een tijdje stilte vanuit mij (had ik even nodig) hier ook een update: Na de mislukte verse terugplaatsing van onze 3e poging, ben ik sinds afgelopen vrijdag weer Rekovelle aan het spuiten voor een nieuwe stimulatieronde. Morgen de eerste echo in Heinsberg. Ik merk dat ik het dit keer spannender vind dan andere keren. Het is onze laatste vergoede poging (niet dat dat nu zo enorm belangrijk is), maar vooral omdat ik telkens denk: zullen we dit keer wel geluk hebben of onderga ik weer alles zonder dat het ons verder brengt? Ik heb me echt heel slecht gevoeld door de overstimulatie de vorige keer en die angst speelt natuurlijk ook mee. We zijn nu al zolang bezig voor een tweede kindje... Ongelooflijk ook wat zo'n traject voor een impact heeft. Ik probeer er nuchter en realistisch in te staan, maar dat lukt helaas niet altijd.

    @Natascha33: Wat ontzettend verdrietig :( Een miskraam is altijd een hele nare gebeurtenis, maar in zo'n traject komt het extra hard aan. Ik hoop dat het wel 'goed' is gegaan afgelopen weekend.

    @Rosje83 Fantastisch zeg, 3 gezonde embryo's! Een droomuitkomst!
     
  9. Natascha33

    Natascha33 Actief lid

    20 aug 2020
    426
    623
    93
    Vrouw
    Wat fijn om weer iets van je te horen @Blossom88 heb me wel een beetje zorgen gemaakt om je. Het is een zwaar en verdrietig traject. Een enorme rollercoaster van emoties. Ik blijf duimen dat wij 3 nog een tweede zwangerschap mogen meemaken♥️

    Ben onwijs ziek geweest van de medicatie. Het weekend ermee begonnen. Na een aantal uur kreeg ik wat lichte krampen en licht bloedverlies. Was enorm emotioneel eronder. Vind het zo heftig dat je zelf medicatie moet innemen en inbrengen voor een zo gewenste zwangerschap. De rest van de dag wat heftige krampen gehad maar enkel helder rood bloedverlies. Heb de dag erop op zondag weer de tweede dosis genomen en eigenlijk t zelfde verhaal. Maandag had ik een belafspraak met het ziekenhuis en ze waren er niet van overtuigd dat ik het was verloren. Heb toen voor de donderdag een echo afgesproken. Toen werd ik dinsdag echt zo ziek wakker. Heb t/m vrijdag lopen overgeven en mn darmen waren helemaal van slag en daar bovenop nog heftige weeën. Is me enorm tegen gevallen. Gelukkig wel het vruchtzakje kwijt geraakt en nu staan we (weer) on hold in afwachting van m'n eerste menstruatie en daarna de cyclus erop een nieuwe terugplaatsing.. gaat helaas weer even duren en we waren zo dichtbij..
     
  10. Blossom88

    Blossom88 Lid

    9 nov 2020
    94
    39
    18
    Vrouw
    Korte update: 15 eicellen gevonden, 9 waren rijp, 5 bevrucht, 4 doorgegroeid tot dag 5 en daarvan waren er 2 gezond. We zijn zo opgelucht en blij dat we dit keer 2 kansen hebben, terwijl we niet echt optimistisch waren toen we hoorden dat er slechts 5 in de race waren (wetende dat statistisch gezien 2/3 een ongebalanceerde translocatie heeft en dus afvalt).

    Vanmiddag is 1 embryo teruggeplaatst. Nu weer hele spannende wachtweken. Ik zal jullie laten weten wat de uitslag is wanneer ik getest heb. Ik mocht van deze arts volgende week vrijdag al testen, wat best vroeg is, aangezien ik nu zaterdag nog Pregnyl 1500 moet zetten. Ik denk dat ik woensdag al eens test, om te kijken of de Pregnyl nog in m'n lichaam is.

    @Natascha33 Wat ontzettend rot dat je je zo ziek hebt gevoeld :( Klap op klap op klap is het echt. Ik hoop dat je snel ongesteld wordt of inmiddels al bent geworden en dat je je ook weer oke voelt (lichamelijk dan, mentaal zal op en neer gaan).
     
    Natascha33 vindt dit leuk.
  11. Natascha33

    Natascha33 Actief lid

    20 aug 2020
    426
    623
    93
    Vrouw
    Wat een mooie score @Blossom88 ! Hopelijk veel afleiding deze rottige wachtweken. Ik steek een kaarsje voor je aan♥️

    Zelf voel ik me lichamelijk gelukkig weer goed maar test nog steeds positief dus hoop dat het hcg gauw afneemt en we weer een normale cyclus kunnen krijgen. Hou je ons een beetje op de hoogte?
     
  12. Blossom88

    Blossom88 Lid

    9 nov 2020
    94
    39
    18
    Vrouw
    Hier helaas weer slecht nieuws: de test vanochtend was negatief.
    Flink gehuild net. Zit al een tijd niet lekker in m'n vel, komt natuurlijk mede door dit traject en de vele hormonen helpen ook niet bepaald mee. Kan er soms zó van balen: wat voor velen zo'n vanzelfsprekendheid lijkt, kost bij ons zo ontzettend veel moeite, pijn en verdriet. Ik zou zo graag ook eens een keer geluk hebben.
    Huilen, vloeken, doorademen en schouders er maar weer onder. Er zit niets anders op.
     
  13. Natascha33

    Natascha33 Actief lid

    20 aug 2020
    426
    623
    93
    Vrouw
    Aahhh nee zeg.. wat verdrietig. Ik snap je gevoelens helemaal en weet dat je die gevoelens ook mag uiten he. Het is niet niks wat je allemaal voor je kiezen hebt gekregen. Ik denk aan je!
     
  14. Blossom88

    Blossom88 Lid

    9 nov 2020
    94
    39
    18
    Vrouw
  15. Natascha33

    Natascha33 Actief lid

    20 aug 2020
    426
    623
    93
    Vrouw
    Lichamelijk gaat het gelukkig weer goed. De miskraam zelf zijn we nog wel aan het verwerken dat was wel heel heftig aan emoties. We waren zooo dichtbij onze allergrootste wens. Hopelijk gauw m'n eerste menstruatie weer en dan kunnen we weer op de lijst gezet worden voor onze (laatste van deze ronde) cryo.
     
  16. xxmoixx

    xxmoixx VIP lid

    11 jun 2018
    5.312
    4.385
    113
    Vrouw
    Och nee :( zo’n rot traject hè.
     
  17. xxmoixx

    xxmoixx VIP lid

    11 jun 2018
    5.312
    4.385
    113
    Vrouw
    Nogmaals sterkte. Het is al niet niets dit traject en als het dan ook nog in een miskraam eindigt..
     
    Natascha33 vindt dit leuk.
  18. Natascha33

    Natascha33 Actief lid

    20 aug 2020
    426
    623
    93
    Vrouw
    Whoehoe! Menstruatie is weer begonnen! Na 36 dagen dus nog niet eens heel ongewoon. Deze cyclus is er helaas geen plek, maar de cyclus erop staan we op de wachtlijst. Hopelijk is het dan raak en kunnen we deze ellende afsluiten ♥️ hoe gaat het met jullie?
     
  19. Soof1992

    Soof1992 Fanatiek lid

    2 jan 2022
    2.516
    3.017
    113
    Vrouw
    Ik gooi er even een leven in! Vandaag derde controle-echo en waarschijnlijk punctie plannen! Merk aan mijn buik dat het echt wel groeit en ik hoop dat dat ook klopt!
     
  20. Natascha33

    Natascha33 Actief lid

    20 aug 2020
    426
    623
    93
    Vrouw
    Veel succes bij de punctie vandaag! Hopelijk een mooi aantal bevruchtingen ♥️
     
    Soof1992 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina