Pgd en ivf/ icsi deel 2

Discussie in 'MMM clubs' gestart door meisje1977, 5 jun 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Soof1992

    Soof1992 Fanatiek lid

    2 jan 2022
    2.517
    3.018
    113
    Vrouw
    Lief! Dank je wel.

    Een kleine update, de punctie is goed verlopen. Wel weer met veel pijn, aangezien ik op links weer een punctie had via de buik. Dit keer Dormicum gehad van te voren. Ik moet zeggen dat dat voor de pijn niet heel erg veel had uitgemaakt, maar het scheelt wel heel erg dat ik eigenlijk niet meer heel goed weet hoe ik me precies voelde op dat moment. Dormicum is namelijk iets waarmee je kortetermijngeheugen tijdelijk wat meer on hold wordt gezet. Ik weet ook echt oprecht niet meer wat ik allemaal heb gezegd tijdens het wachten op de punctie. Wel weet ik dat ik nog veel pijn heb ervaren. Maar al met al ging het dit keer wel echt een stukje beter dan tijdens de eerste punctie, dus dat scheelt dan toch weer wat!

    De opbrengst is 11 eicellen. Ze hadden er nog drie extra kunnen aanprikken, maar die hadden het dan sowieso niet tot bevruchting gered, omdat die nog te klein waren. En aangezien ik dan weer een nieuwe prik door de buikwand zou moeten krijgen daarvoor, hebben ze gezegd dat ze de extra steek het niet waard vonden gezien het formaat van de laatste drie. Daar ben ik ook wel echt dankbaar voor. Uiteindelijk kon het er dus 14 zijn, maar het is er nu dus 11 geworden. Dat aantal is dus wel vergelijkbaar met de eerste punctie en daar ben ik blij om.

    Als het goed is, worden we woensdag gebeld met de bevruchting-uitslag. En officieel staat op 18 mei een telefonisch consult waarin de uitslag van embryo-selectie wordt medegedeeld. Maar de lab-dokter vertelde ons ook, toen hij ons vertelde dat er 11 eicellen gevonden waren, dat dat waarschijnlijk ook eerder zal zijn. Spannend nog even!
     
  2. Natascha33

    Natascha33 Actief lid

    20 aug 2020
    426
    623
    93
    Vrouw
    Wauw wat een mooie opbrengst zeg! Heel spannend idd horen hoeveel het er hebben gered tot dag 5. Mag ik vragen waarom jij de uitslag binnen 2 weken krijgt? Heb je een ander soort test? Wij moesten namelijk 8 weken wachten. Was ook echt zenuwslopend haha
     
    Soof1992 vindt dit leuk.
  3. Soof1992

    Soof1992 Fanatiek lid

    2 jan 2022
    2.517
    3.018
    113
    Vrouw
    Wij hebben een soort van PCR-test (maar dan niet voor corona... haha!). Vóór corona waren ze bezig met de testfase van een nieuwe test voor PGT, dit is uiteindelijk versneld afgerond en daardoor doen zij nu PGT met dit soort testen, in ieder geval wel voor ons. Zoiets hebben wij tenminste begrepen. Medische dingen blijven ingewikkeld.

    Ben jij van België of van Nederland? Dat kan misschien ook verschil uitmaken?
     
  4. Blossom88

    Blossom88 Lid

    9 nov 2020
    94
    39
    18
    Vrouw
    @Natascha33 Fijn dat de menstruatie begonnen is! Even een maandje rust en dan sturen we alle geluk en positiviteit jouw kant op voor de cryo-terugplaatsing!

    @Soof1992 Een hele mooie opbrengst. Spannende wachtdagen/weken nu he! Wel fijn dat de uitslag relatief snel komt. In welk ziekenhuis lopen jullie?

    Ik heb deze maand ook rust en volgende cyclus dan hopelijk een cryo-terugplaatsing. Gekozen om het embryo in een natuurlijke cyclus, evt. met HCG-trigger, terug te plaatsen.
     
    Natascha33 en Soof1992 vinden dit leuk.
  5. Natascha33

    Natascha33 Actief lid

    20 aug 2020
    426
    623
    93
    Vrouw
    Wel super fijn 2 weken, is iig een heel stuk sneller. Dat het maat gauw woensdag mag zijn♥️ wij zitten in Nederland in het UMCU.

    @Blossom88 spannend, ik duim zo voor ons dat het de volgende cyclus raak is. Ik ben begonnen met ovulatietesten deze cyclus zodat ik hopelijk een beetje inzicht krijg of we weer wat regelmatiger worden. Als m'n cyclus langer dan 35 dagen is zal het komende cyclus niet lukken ivm onze vakantie. Tot nu toe (dag 13) nog niets te zien. Hopelijk gauw een positieve ovulatietest
     
    Soof1992 vindt dit leuk.
  6. Soof1992

    Soof1992 Fanatiek lid

    2 jan 2022
    2.517
    3.018
    113
    Vrouw
    Ik las gisteren op de website van PGT Nederland inderdaad dat het testen tussen 2 weken en 2 maanden in beslag kan nemen. Denk dat het dan ook afhangt wat voor test er ingezet wordt en hoe lang het daarmee duurt wat betreft het analyseren.

    Ja, ik ben heel erg benieuwd naar hoeveel bevruchtingen er zijn en hoeveel cryo's er zijn, want dat moeten ze dan ook al weten aangezien vandaag dag 5 is!
     
  7. Soof1992

    Soof1992 Fanatiek lid

    2 jan 2022
    2.517
    3.018
    113
    Vrouw
    Inmiddels weten we dat van de 11 eicellen er 9 zijn bevrucht, waarvan vijf eicellen het tot de vriezer hebben gered. 5 cryo's dus!

    Nog twee weken wachten en dan weten we hoe de verhouding zijn van deze cryo's (in de zin gezond/aangedaan). Nog even spannend, maar al heel blij dat we nu weten dat we nu juist 5 cryo's hebben. Eentje meer dan uit ronde 1!
     
    Natascha33 en xxmoixx vinden dit leuk.
  8. xxmoixx

    xxmoixx VIP lid

    11 jun 2018
    5.312
    4.385
    113
    Vrouw
    Prachtige score! Dat er maar een prachtige en gezonde baby tussen mag zitten ;)
     
    Soof1992 vindt dit leuk.
  9. Soof1992

    Soof1992 Fanatiek lid

    2 jan 2022
    2.517
    3.018
    113
    Vrouw
    Daar gaan we voor! En uiteindelijk hoef je maar 1 gezond embryo te hebben die kan blijven plakken.
     
    Natascha33 en xxmoixx vinden dit leuk.
  10. Natascha33

    Natascha33 Actief lid

    20 aug 2020
    426
    623
    93
    Vrouw
    @Rosje83 en @Blossom88 hoe gaat het met jullie?

    Deze cyclus staan wij nog on hold en bij m'n volgende menstruatie mogen wij gaan bellen. Heb deze maand via ovulatietesten m'n cyclus bijgehouden en heb op cd 17 en cd18 een positieve ovulatietest gehad. Hopelijk de 23e of 24e m'n menstruatie en als m'n cyclus komende maand vergelijkbaar is hebben we onze laatste terugplaatsing net voor onze vakantie. Hoop het zo ♥️

    Echt zo'n alles of niets gevoel. Weet dat we nog 2 puncties kunnen krijgen maar met al die wachttijden voelt het echt als een vijfjaarenplan. Ben voor mezelf ook begonnen aan wat extra supplementen. Werkt het niet dan heb ik in ieder geval voor m'n gevoel er alles aan gedaan.

    Denk aan jullie!
    @Soof1992 spannende dag vandaag! Ik duim voor een mooie score gezonde embryo's!♥️
     
    xxmoixx en Soof1992 vinden dit leuk.
  11. Soof1992

    Soof1992 Fanatiek lid

    2 jan 2022
    2.517
    3.018
    113
    Vrouw
    ME IS CRYING!

    Ze hebben gebeld en ze hebben medegedeeld dat er 3 GEZONDE EMMY'S zijn!!!!!
     
  12. xxmoixx

    xxmoixx VIP lid

    11 jun 2018
    5.312
    4.385
    113
    Vrouw
    Ohhh wauw prachtig aantal!
     
    Soof1992 vindt dit leuk.
  13. Soof1992

    Soof1992 Fanatiek lid

    2 jan 2022
    2.517
    3.018
    113
    Vrouw
    Ja, ik was zo zenuwachtig. Wilde echt niet dat er geen gezonde waren natuurlijk! En het liefst ook meer dan 1, omdat de vorige keer ik maar eentje had! En toen was het er 3! Wauw.
     
  14. xxmoixx

    xxmoixx VIP lid

    11 jun 2018
    5.312
    4.385
    113
    Vrouw
    Je weet het nooit met pgd. Maar wauw top score!
     
    Soof1992 vindt dit leuk.
  15. Natascha33

    Natascha33 Actief lid

    20 aug 2020
    426
    623
    93
    Vrouw
    Whoehoe!!! Is er ook al een datum voor je terugplaatsing?
     
    Soof1992 vindt dit leuk.
  16. Soof1992

    Soof1992 Fanatiek lid

    2 jan 2022
    2.517
    3.018
    113
    Vrouw
    Nog niet, maar komende woensdag mag ik al voor eerste echomonitoring naar het ziekenhuis, dus ik gok dat het in de week van 23 mei ergens gebeurt!
     
    Natascha33 vindt dit leuk.
  17. Blossom88

    Blossom88 Lid

    9 nov 2020
    94
    39
    18
    Vrouw
    @Soof1992 Wauw wat een fantastisch nieuws! Dat is echt heel hoopvol. En al snel een terugplaatsing, fijn zeg!

    Ik heb vermoedelijk vorige week m'n ovulatie gehad (ovulatietesten zijn nooit héél erg duidelijk bij mij, vanwege m'n PCOS-achtige toestanden). Dus hopelijk volgende week ongesteld en dan op dag 10 de eerste echo. Duurt dus nog wel even bij ons. Geduld is een schone zaak :)
     
    Natascha33 vindt dit leuk.
  18. Natascha33

    Natascha33 Actief lid

    20 aug 2020
    426
    623
    93
    Vrouw
    Wat fijn @Blossom88 mijn menstruatie is vandaag gekomen, ben zo blij! Maandag uitgangsecho en dan woensdag 1 juni de eerste FM weer. We mogen eindelijk weer. Hopelijk wordt ons geduld beloond♥️
     
  19. Natascha33

    Natascha33 Actief lid

    20 aug 2020
    426
    623
    93
    Vrouw
    Hier ging de uitgangsecho goed vanmorgen. Als ik deze maand had moeten prikken voor een punctie was het zeer gunstig want ze kon op cd3 er al ruim 24 tellen. Prikken hoeven we gelukkig niet. Wel zagen ze in m'n baarmoeder een flinke bal. Als dit m'n eerste menstruatie na de miskraam zou zijn had ze zich zorgen gemaakt voor nu gaan we uit van een flinke stolsel en zou dan met de echo van 1 juni weg moeten zijn. Tot nu toe wel groen licht ♥️
     
  20. Soof1992

    Soof1992 Fanatiek lid

    2 jan 2022
    2.517
    3.018
    113
    Vrouw
    Wat fijn dat je niet hoeft te prikken voor nu. Krijg je dan gewoon een punctie straks met de eitjes die er nu gezien zijn?
     

Deel Deze Pagina