Pgd en ivf/ icsi deel 2

Discussie in 'MMM clubs' gestart door meisje1977, 5 jun 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Natascha33

    Natascha33 Actief lid

    20 aug 2020
    426
    623
    93
    Vrouw
    We hebben voor deze ronde nog 1 embryo dus hoef gelukkig geen punctie. Wel een fijn idee dat als deze ronde niet lukt dat m'n voorraad niet ineens drastisch is gezakt. Hopelijk hoeven we het niet mee te maken maar je weet maar nooit
     
    Soof1992 vindt dit leuk.
  2. Blossom88

    Blossom88 Lid

    9 nov 2020
    94
    39
    18
    Vrouw
    @Natascha33 Wat fijn dat je gestart bent! Goed om te weten dat je eicelvoorraad helemaal in orde is. Hopelijk is dat stolsel de volgende echo weg of iig een stuk kleiner.
    Ik ben ook afgelopen vrijdag ongesteld geworden en heb komend weekend m'n 1e echo. Lopen we weer best wel gelijk op!
     
    Natascha33 vindt dit leuk.
  3. Soof1992

    Soof1992 Fanatiek lid

    2 jan 2022
    2.484
    2.993
    113
    Vrouw
    Aah zo ja nee! Dat is inderdaad heel fijn, dat je dan ook gewoon weet: oké, ik maak nog genoeg aan!
     
  4. Natascha33

    Natascha33 Actief lid

    20 aug 2020
    426
    623
    93
    Vrouw
    Wat leuk! Kunnen we elkaar fijn steunen. Dit moet onze ronde zijn♥️
     
  5. Rosje83

    Rosje83 Fanatiek lid

    17 jul 2017
    1.908
    1.757
    113
    Vrouw
    Hai meiden! Hier even heel druk geweest de afgelopen weken (of maanden haha). Ik heb even bijgelezen maar spannend allemaal!!

    @Soof1992 gefeliciteerd met zo’n mooie uitslag!! Ik zie dat je al tp hebt gehad, hopelijk komt een een prachtig kindje uit :D Wij hebben idd ook een PCR test, en bij ons zelfs de uitslag binnen 24 uur waardoor je normaal gewoon een verse tp kunt krijgen zelfs.

    @Natascha33 ik duim voor je dat de tp lukt voor jullie vakantie!! Dat zou heel mooi zijn. Dat hele vijfjarenplan (was jij toch die dat zei?) voelt zoooo herkenbaar. Als deze 3 tp niet lukken, dan ben k al 4 maanden verder, dan nog wachtlijst en dan weer stimuleren etc. Dat beangstigt me wel echt hoor..

    Hier vanmiddag de tp gehad! Ik was zo zenuwachtig of hij goed zou ontdooien enzo, maar alles is goed gegaan! Heel het traject ben ik best relaxt geweest (tot op het punt dat je denkt: doet dit je wel iets?), maar nu ben ik echt zo gespannen. :eek::eek: Dit had ik niet eens tussen de punctie en de uitslag haha. Misschien toen een beetje kop in het zand gestoken, maar nu zijn we zo dichtbij..

    Hopelijk komt hier een mooi kindje uit :rolleyes: Al voelt het ergens fijn om er nog 2 te hebben liggen!
     
    Natascha33 en Soof1992 vinden dit leuk.
  6. Natascha33

    Natascha33 Actief lid

    20 aug 2020
    426
    623
    93
    Vrouw
    Ooohh @Rosje83 wat spannend deze weken. Begrijp heel goed dat je gespannen bent. Je wilt het zooo graag. Bijna alles staat in het teken van nog een kindje krijgen. Ik duim mega hard voor je mee! ♥️
     
  7. Blossom88

    Blossom88 Lid

    9 nov 2020
    94
    39
    18
    Vrouw
    Heel veel succes deze wachtweken @Rosje83! Ik vind de wachtweken ook wel mentaal het allerzwaarste, ik denk omdat je er voor je gevoel dan zó dichtbij bent en het echt in je lichaam moet gaan gebeuren, waardoor je hyperalert bent.

    Ik heb vanochtend een echo gehad: alles nog rustig, nog geen ovulatie in zicht. Vrijdag dus weer terug.

    Hoe gaat ie bij jou @Natascha33?
     
  8. Natascha33

    Natascha33 Actief lid

    20 aug 2020
    426
    623
    93
    Vrouw
    Spannend, ik heb meestal ook een langere cyclus. Woensdag de 1e FM op cyclusdag 12. Bij de eerste terugplaatsing heb ik op cd 18 pregnyl moeten spuiten, vorige cyclus had ik m'n eerste positieve ovulatietest op cd 16. Zal denk deze keer ook beetje gelijk zijn.
     
  9. Blossom88

    Blossom88 Lid

    9 nov 2020
    94
    39
    18
    Vrouw
    @Natascha33 Hoe is de follikelmeting gisteren gegaan?
     
  10. Natascha33

    Natascha33 Actief lid

    20 aug 2020
    426
    623
    93
    Vrouw
    Ging goed! Links en rechts beide een follikel van ruim 10 mm en bms was rond de 7,5mm morgen weer terug voor de tweede meting.

    Heb jij je 2e meting al gehad?
     
  11. Rosje83

    Rosje83 Fanatiek lid

    17 jul 2017
    1.908
    1.757
    113
    Vrouw
    Hoi meiden,

    Wat spannend he dat toeleven naar een tp en dan erna.. Ik was zo blij hoe ik dit proces redelijk stressvrij door was gekomen. Totaal geen obsessie geworden, terwijl ik dat bij mijn docht wel was en dat was zelfs op de natuurlijke manier. Misschien daarom juist, omdat je het hier uit handen geeft dat je 'geruster' kan zijn omdat je zelf niet zoveel hoeft te doen of rekenen of nadenken!

    Hier nog geen nieuws, ben nu 5 dagen na tp en net wat bloed met afvegen. Maar omdat ik dit ook had bij mijn dochter trek ik nog geen conclusies. Ik ga morgenochtend een test doen (als dat nog nodig is en het dus niet doorbreekt), hopelijk krijg ik daar iets meer duidelijkheid van. Al besefte ik ne ineens weer dat eenmaal zwanger zijn ook weer stress meebrengt haha.

    Ik duim dat jullie snel ook een tp mogen hebben!
     
    Natascha33 vindt dit leuk.
  12. Natascha33

    Natascha33 Actief lid

    20 aug 2020
    426
    623
    93
    Vrouw
    Wat een spannende tijden he! Ik moet zeggen dat een beetje bloed best positief kan zijn, zeker 5 dagen na een tp. Mijn eerste gedachte was een innestingsbloeding. Ik praat ook mee op het forum icsi ivf en daar hebben veel meiden dit gehad die positief hebben getest. Ben heel hoopvol voor je♥️

    Zelf ben ik blij dat ik me steeds meer mezelf voel. Vorige maand was ik zo enorm emotioneel dagen voor de eisprong en de dag voor m'n menstruatie. Zo extreem dat ik me echt zorgen begon te maken. Deze cyclus heb ik daar gelukkig geen last van gehad. Kan weer positief denken en ik denk dat het heel goed is geweest dat er vorige maand geen plek was zodat ik even tot rust kon komen. Nu vol goede moed weer toegeven naar de volgende tp♥️
     
    Soof1992 vindt dit leuk.
  13. xxmoixx

    xxmoixx VIP lid

    11 jun 2018
    5.312
    4.385
    113
    Vrouw
    Spannende tijden hier! Ik lees (en duim) nog steeds mee voor jullie❤️
     
    Natascha33 vindt dit leuk.
  14. Rosje83

    Rosje83 Fanatiek lid

    17 jul 2017
    1.908
    1.757
    113
    Vrouw
    Gisteren was ik ervan overtuigd dat het innesteling was, ook omdat ik woensdag een bloedneus had (heb ik echt nooooit) en het bij lichtroze bleef. Maar vannacht toch doorgezet en negatieve test.. :( Ik vind het wel erg snel, 5 dagen na tp. Wat als het niet genoeg kans heeft gehad omdat ik te snel ben gaan menstrueren? Even overleggen met de arts wat we hiermee kunnen.. Misschien utro erbij gebruiken?
     
  15. xxmoixx

    xxmoixx VIP lid

    11 jun 2018
    5.312
    4.385
    113
    Vrouw
    Ohh dat is snel ja. Was het een tp in natuurlijke cyclus? Is je lf altijd zo kort?
     
  16. Rosje83

    Rosje83 Fanatiek lid

    17 jul 2017
    1.908
    1.757
    113
    Vrouw
    Ja was in een natuurlijke cyclus, wel Ovitrelle gespoten zondag de 22e. Dus je zou zeggen dinsdag 24e de eisprong en dan 10 dagen later ongesteld. Kan wel, maar dacht dat het bij mij altijd 12 dagen duurde (op basis van temperatuur meten toen ik zwanger wilde worden vorige keer).

    Ik vind het vooral heel naar omdat ik tekenen van innesteling had, vooral die bloedneus. En nu heb ik het idee dat het door de korte LF niet echt een kans heeft gekregen :(
     
  17. Rosje83

    Rosje83 Fanatiek lid

    17 jul 2017
    1.908
    1.757
    113
    Vrouw
    Niet dat ik denk dat het anders wel zeker weten was gelukt hoor. Maar voelt gek.
     
  18. xxmoixx

    xxmoixx VIP lid

    11 jun 2018
    5.312
    4.385
    113
    Vrouw
    Misschien dan toch inderdaad utro vragen. Opzich zou 10 dagen genoeg moeten zijn. Zodra er hcg vrij komt (en dat is met een 5 daagse toch al binnen een paar dagen) zou je lichaam een seintje moeten krijgen. Maarja als je twijfelt vragen of je utro mag gebruiken.

    Heb je nog embryo’s eigenlijk?
     
  19. Blossom88

    Blossom88 Lid

    9 nov 2020
    94
    39
    18
    Vrouw
    @Rosje83 Wat jammer dat deze poging niet gelukt is :( Ik kan me goed voorstellen dat het voor jouw gevoel te weinig tijd heeft gehad om goed in te nestelen, dat gevoel heb ik ook vaker gehad. De arts verzekerde mij overigens gisteren dat Ovitrelle ook een boost geeft voor de luteale fase. Ik heb gisteren toch m'n gevoel gevolgd en aangegeven dat ik Duphaston (vergelijkbaar met Utrogestan) en nog 3 aanvullende Ovitrelle-injecties wil ter ondersteuning van de luteale fase. Ik heb volgende week maandag de terugplaatsing en zou dat weekend alweer ongesteld worden, dus heb ook een korte luteale fase. Gisteren op de echo was de dominante follikel 14 mm. Dus maandagavond Ovitrelle om de ovulatie op te wekken.

    @Natascha33 Hoe was jouw echo weer gegaan?
     
  20. Natascha33

    Natascha33 Actief lid

    20 aug 2020
    426
    623
    93
    Vrouw
    Aahhh nee @Rosje83 jeetje meid ik was er echt van overtuigd dat dit hem moest zijn! Veel sterkte ♥️

    @Blossom88 de echo was prima, groeit nog gestaag door. Vanmorgen 15 mm en nu maandag weer een nieuwe echo en dan denken ze zover te zijn voor de ovitrelle. Lopen we deze ronde echt gelijk zeg!
     
    Soof1992 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina