Pgd en ivf/ icsi deel 2

Discussie in 'MMM clubs' gestart door meisje1977, 5 jun 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kiki11111981

    Kiki11111981 Bekend lid

    3 okt 2018
    767
    506
    93
    Vrouw
    België
    Hoi allemaal,
    Hoe stellen jullie het?

    @Happyhope Vreemd idd, ik vermoed dat de brief niet voor jullie bestemd was. :)
    Ja ik mag starten!! Gisterennamiddag heb ik telefoon gekregen dat mijn waarden goed waren om te starten met injecteren. Gisterenavond eerste spuitje Puregon gezet. Dit moet ik doen tem maandag 11/02. Vanaf zondag komt er nog een spuitje (naam ontsnapt me, ben nog leek:D) bij in de ochtend tem dinsdag en diezelfde dag moet ik om 9u gaan voor echo en bloedprik. Ben benieuwd. Geen idee waaraan ik mij moet verwachten, is allemaal nieuw voor mij.:oops:

    @Kaatje87
    Pff poeder mengen met water, wat een gedoe zeg.
    Die pen is supermakkelijk in gebruik. Ik voel er niets van. Miniprikje. Was eerst wat zoeken ivm dosis en gebruik. Wilde toch niets verkeerd doen maar is gelukt! Hadden ook DVD meegekregen waarop alles haarfijn staat uitgelegd. Volledige vruchtbaarheidsbehandelingen. Héél interessant en geruststellend.

    Op welk forum (onderwerp) zou ik zo nog kunnen meevolgen? tips? Hier is het beetje stilletjes..:oops:
     
  2. Kaatje87

    Kaatje87 Fanatiek lid

    2 dec 2011
    2.602
    125
    63

    Oh wat fijn dat je waarden goed zijn en dat je kon starten! Fijn dat de 1e injectie is gelukt!!
    Dat mengen van menopur viel heel erg mee hoor!
    Wat handig een dvd! Staat vast veel informatie op!

    Jammer he dat het hier stilletjes is. Denk dat er nog wel veel meer mensen bezig zijn met pgd, ik heb al eens gezocht naar een forum, maar kon toen niets vinden.
    Misschien aansluiten bij een ivf/icsi forum?
    Heb ik ook al eens aan zitten denken namelijk..
     
  3. Kaatje87

    Kaatje87 Fanatiek lid

    2 dec 2011
    2.602
    125
    63
    Ik denk dat het verkeerd is gegaan met de brief. Zoals ik het lees moet de brief naar UMC. Zou ik denk ik toch even achteraan bellen morgen ;)
     
  4. Happyhope

    Happyhope Fanatiek lid

    15 sep 2018
    1.522
    674
    113
    Vrouw
    Nou heb contact gehad met Utrecht, maar gelukkig hebben zij de brief ook gekregen :)
    Zijn meteen bezig om een afspraak in te plannen haha.

    Fijn @Kiki11111981 dat je mag starten!!
    Ik heb ook weleens gezocht naar meer fora, maar helaas niks gevonden tot ik dit tegenkwam. Ben al blij dat er in ieder geval 1 forum is haha. Voel je je toch niet helemaal alleen in dit traject.
     
  5. Kiki11111981

    Kiki11111981 Bekend lid

    3 okt 2018
    767
    506
    93
    Vrouw
    België
    Gelukkig dat je contact hebt opgenomen @Happyhope. Oooh nu hopen dat je dan snel een afspraak hebt! Al dat wachten is soms wel wat vervelend. Wij, meestal de vrouwen, hebben namelijk niet veel geduld. ;) Moet je dan wachten op een schriftelijke bevestiging of moet je terugbellen?

    Mss kunnen we idd ook aanlsuiten bij een gewoon ICSI/IVF forum @Kaatje87 , ik kan hier mss ook wel naar het ICSI/IVF Jan/Feb/Mar?.

    Inderdaad je vindt er niet veel over, alhoewel er veel mensen in hetzelfde schuitje zitten (toch als ik de wachtzaal in het UZ Brussel zie :)), ok niet iedereen heeft hier nood aan maar ben toch blij dat ik mensen gevonden heb om erover te praten.

    In België vond ik niet veel fora dus maar in Nederland beginnen zoeken...bingo!

    Het enige wat ik ondervind is beetje hoofdpijn van de Puregon. Heb anders bijna nooit hoofdpijn. Lijkt wat spanningshoofdpijn. En een beetje een branderig gevoel na de inspuiting dus ben heel blij dat het 'dat' maar is.
     
  6. Happyhope

    Happyhope Fanatiek lid

    15 sep 2018
    1.522
    674
    113
    Vrouw
    Hoi allemaal,
    Hoe gaat het hier?
    @Kaatje87 heb je een fijne vakantie gehad? :) ben je inmiddels al gestart met het traject?

    @Kiki11111981 hoe gaat het met jou in het traject?
     
  7. chantalroel

    26 jul 2012
    60
    0
    6
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal.

    Na ongeveer 5 jaar de mmm op een heel laag pitje gezet hebben, willen we het nu nog een keer proberen. We hebben 3 behandelingen gehad waar van 1 keer ivf en 2 keer ivf-pgd.
    Alle 3 de keren zijn we in Maastricht geweest.
    We willen nu graag naar het buitenland.
    Zijn er hier op het form die ervaring hebben met een ivf-pgd behandeling in het buitenland?
     
  8. Kiki11111981

    Kiki11111981 Bekend lid

    3 okt 2018
    767
    506
    93
    Vrouw
    België
    Hoi hoi,

    @Happyhope Hoe gaat het met jou?
    Yes heb ondertussen de punctie achter de rug. Deze heeft maandagmorgen plaatsgevonden. Twee pilletjes en 5 spuitjes maar het is het allemaal waard! Avond en dag nadien wel wat pijn gehad. Ze hebben 8 eicellen kunnen oppikken. Had er geen idee van of dit goed was maar na wat zoekwerk blijken ze heel blij te zijn met 8 à 10 eitjes...Nu nog hopen dat ze van goede kwaliteit zijn! Zondag weet ik van de arts hoeveel er juist gedeeld zijn en ze kunnen invriezen hebben. Komende weken wordt er dan onderzoek op gedaan en hopelijk overleven er toch enkele. :confused: Ik hoop toch op 2....:thumup:
    Is beetje bang afwachten. Heb al een beetje stress voor zondag. Ik hoop zo dat er toch 6 goed zullen gedeeld zijn.

    Heb wel gelezen dat sommige cryo's (zeg ik het goed want ben nog niet goed mee met al dit vakjargon) het ondooi proces niet overleven. Dit is echt een afvalrace. Een mens moet toch het geluk een beetje aan zijn kant hebben denk ik dan. :cool:

    Ach we proberen toch positief te blijven. Kunnen er toch niets aan veranderen. Ik heb het injectie schema gevolgd zoals het hoort. Niets verkeerd gegeten of alcohol gedronken. Er valt mezelf dan niets te verwijten. :)

    @chantalroel Welkom!! Amaai wat een traject! :oops: Ik ben in behandeling in het UZ Jette (Brussel) voor ivf-pgd, ben zelf wel belgische. Ze blijken top te zijn op wereldniveau dus blij dat ik naar daar toe verwezen ben. Ben er heel tevreden over hun aanpak en ze zijn heel medelevend en vriendelijk.

    @Kaatje87 Hoe gaat het met je? Reeds gestart?

    Een fijn zoning weekend allemaal!
     
  9. Happyhope

    Happyhope Fanatiek lid

    15 sep 2018
    1.522
    674
    113
    Vrouw
    @Kiki11111981 ohh wat spannend zeg! Het wachten duurt dan lang he... Volgens mij is 8 heel goed! Hoop super erg voor je dat er genoeg goed gedeeld zijn en dat ze natuurlijk goed en niet aangedaan zijn! Maar als ik het goed begrijp duurt dat dan ook nog wat langer voordat je dat weet, toch?
    In Maastricht werken ze ook op die manier (als enige in Nederland). Wij gaan naar Utrecht en daar worden de embryo's op dag 4 (als ik het goed onthouden heb) binnen 24 uur getest en dan weer z.s.m. teruggeplaatst als er goede bij zitten.
    Wij gaan binnenkort naar Utrecht voor lichamelijke onderzoeken en onze ouders hebben inmiddels ook de brief gekregen voor het afnemen van bloed. Het gaat nu echt beginnen voor mijn gevoel :)

    @chantalroel welkom! Ik heb er geen ervaring mee. Volgens mij is er in het 'deel 1' pgd topic wel eens iemand geweest die voor het buitenland koos.
    Aan welk land zit je momenteel te denken? Mag ik vragen waarvoor je PGD doet?
     
  10. chantalroel

    26 jul 2012
    60
    0
    6
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Hallo dames

    Ik ben langzaam alles een beetje terug aan het lezen en wat een heftige verhalen allemaal.
    Ik merk en voel nu hoe graag ik weer wil starten wetend dat dit de laatste keer wordt.
    Zolang uitgesteld, er zo bang voor, maar mijn gevoel zegt dat ik (wij) er nu klaar voor ben.

    @Kiki11111981 Dankjewel voor je reactie. 5 jaar geleden toen we midden in de mmm zaten heb ik veel info gezocht welke mogelijkheden er in het buitenland waren. maar die info weet ik een deel niet meer van en er zijn misschien nieuwe opties bijgekomen.
    Zo dacht ik dat Duitsland geen pgd doet en volgens mij las ik gisteren ergens dat Dusseldorf het nu wel doet, maar dat moet ik even uitzoeken.
    Ik zal zeker ook info gaan op zoeken van Brussel.
    Hoe gaat het met jou? ik las dat je de punctie hebt gehad. 8 eicellen is heel goed. ik hoop voor jullie dat het toppers zijn.
    Ik duim zondag voor jullie.


    @Happyhope: Ik moet ivf pgd doen, omdat we er 5 jaar geleden door verdere onderzoeken na de 1ste ivf behandeling dat ik een chromosomen fout heb.
    De mogelijkheden zijn nu Belgie of Duitsland.
    Hoe gaat het verder met jou?

    Fijn weekend...
     
  11. Happyhope

    Happyhope Fanatiek lid

    15 sep 2018
    1.522
    674
    113
    Vrouw
    @chantalroel wat heftig zeg. Ik zie ook je handtekening/onderschrift nu. Wat heb je al veel achter de rug...
    over Brussel heb ik goede verhalen gehoord! Volgens mij heb ik Gent ook weleens voorbij zien komen en Düsseldorf inderdaad ook.
    Iemand die ik ken gaat binnenkort trouwens naar Spanje. Wellicht dat dat ook nog een optie is?
     
  12. Kaatje87

    Kaatje87 Fanatiek lid

    2 dec 2011
    2.602
    125
    63
    Hoi hoi,
    We zijn gisteren terug gekomen van vakantie, was fijn! Heerlijk weer gehad!
    Ik ben nog niet verder met het traject.. Zit nog steeds te wachten op mijn menstruatie.. :confused:
    Door alle hormonen is het allemaal een beetje van slag geloof ik..
     
  13. Kaatje87

    Kaatje87 Fanatiek lid

    2 dec 2011
    2.602
    125
    63
    Hoi Chantal, welkom!
    Sorry ik heb geen ervaring met ivf-pgd in het buitenland. Na je handtekening te hebben gezien snap ik de stap naar het buitenland.
     
  14. Kaatje87

    Kaatje87 Fanatiek lid

    2 dec 2011
    2.602
    125
    63
    Ooh je hebt de punctie al achter de rug!! 8 eicellen is prima! De 2e punctie had ik ook 8 eicellen. En uiteindelijk 4 'gezonde' embryo's. Maar weet nog goed dat ik hoopte op meer dan 10 eicellen omdat het natuurlijk een afvalrace is. Toen zei de arts dat dit een prima score is..
    Bij jou vriezen ze dus alle embryo's in, die manier van testen heb ik niet.
    Idd embryo's die ingevroren zijn, noemen ze cryo's.
    Spannend..

    Ik ben nog niet gestart, ben nog aan het wachten op mijn menstruatie :confused:
    Had die al voor mijn vakantie verwacht... Maar door al die hormonen is het allemaal een beetje in de war geloof ik..
     
  15. Kaatje87

    Kaatje87 Fanatiek lid

    2 dec 2011
    2.602
    125
    63
    @Happyhope , oh fijn, het gaat allemaal dus nu beginnen! Spannend!!
     
  16. Kiki11111981

    Kiki11111981 Bekend lid

    3 okt 2018
    767
    506
    93
    Vrouw
    België
    Goedemorgen dames,

    Zaterdag is mijn menstruatie er sneller doorgekomen, zeker een week vroeger, maar is normaal. Zou komen door de Gonapeptyl die ik moeten spuiten heb op 16 februari voor de punctie op maandag 18 februari.

    Gisteren telefoon gehad van UZ. Ze hebben alle 8 eitjes kunnen bevruchten dus waren van goede kwaliteit maar na dag 5 waren ze nog niet gedeeld zoals het moest. Dus hebben ze nog dag langer gewacht...voelde de bui al hangen.:(
    Toch zijn er twee die het heel goed gedaan hebben. :)Twee mooie embryo's zei de dokter. Hebben ze punctie van genomen en onmiddellijk ingevroren. Dus nu moet ik zeker 2 tot 3 weken wachten op resultaat. Sowieso moet ik cylcus overslaan. Wachten op mijn volgende menstruatie en dan wordt er eentje teruggeplaatst (als er al eentje zal zijn:confused:) in een natuurlijke cyclus.
    Dus ja was best wel beetje teleurgesteld. Ik hoop dat ze alletwee ok zijn en ook het ontooiproces overleven dus duimen dat ze sterk genoeg zijn. Zijn toch bange wachtweken en anders terug spuiten...:$

    Had zo boekjes meegekregen en DVD van UZ en in één van deze boekjes stond dat sommige afwijkingen in de chromosomen zich kunnen herstellen.:o: En als ze het al volhouden tot dag 5, dat diegene met echte afwijkingen er meestal dan al uit liggen. Heeft iemand van jullie deze info ook al gelezen/gehoord? Ik probeer positief te blijven. Soms denk ik dat ik beetje gek ben, een mens probeert toch al snel naar iets positiefs te zoeken en de hoop niet op te geven.

    @Kaatje87 Wat fijn dat je een mooie vakantie hebt gehad. Nu duimen dat die :evil: er snel doorkomen. Dan kun je ook terug beginnen.

    @Happyhope Wauw binnen de 24u kan dit getest worden? Zal misschien afhangen van welke defecten. Dat is eigenlijk ideaal. Bij mij gaat het om een gebalanceerde translocatie tss chromosoom 7 en 8. Gelukkig kan een zwangerschap nooit echt doorzetten. Maar zeg nooit nooit dus vandaar de procedure denk ik. Nochthans van mijn zoontje natuurlijk zwanger geworden, wel na twee miskramen pas maar viel op zich voor mezelf nog mee. Ben heel dankbaar.
    Heb je al een afspraak in Utrecht? Spannend het gaat nu echt beginnen voor jou! Wens jullie heel veel succes in dit traject!

    @chantalroel Als je er wil over praten, welke fout heb jij soms? Wat een weg heb jij al afgelegd.:eek: Begrijp ook je keuze om nu naar het buitenland te trekken. Je moet zeker eens lezen op de site van UZ Jette(Brussel) CRG of brusselsgenetics . Ik wens ook jou veel succes met je zoektocht naar een goed ziekenhuis waar je je goed voelt en vooral waar ze jou/jullie goed kunnen helpen.

    Fijne zonnige dag gewenst (bij mij vanachter glas op mijn bureau :rolleyes:)
     
  17. Happyhope

    Happyhope Fanatiek lid

    15 sep 2018
    1.522
    674
    113
    Vrouw
    Hoi @Kiki11111981 ,

    Ah jeetje, dat is even schrikken denk ik! Wel heel fijn dat er toch twee zijn die goed gedeeld zijn! Ik ga heel erg voor je hopen dat dit twee goede eitjes zijn... Spannende tijd deze twee/drie weken! Weet je al wanneer je de uitslag zult krijgen?

    Het langere traject dat jij hebt, is iets waar ze in België op voorlopen. Maastricht is er sinds kort ook mee begonnen en ik hoorde dat het niet lang zal duren voordat Utrecht en de overige ziekenhuizen er mee zullen beginnen. Het schijnt ietsjes beter te zijn voor het proces van de embryo's (omdat ze ouder en groter zijn) en het is beter te plannen voor de ziekenhuizen.

    Wij mogen volgende week naar Utrecht. We krijgen dan uitleg over IVF/ICSI i.c.m. PGD en allebei een lichamelijk onderzoek en testen. Ben heel benieuwd!

    @Kaatje87 , wat balen zeg dat het zo lang duurt... Kunnen ze niet iets regelen in het ziekenhuis waardoor het sneller gaat? :rolleyes:
     
  18. Kiki11111981

    Kiki11111981 Bekend lid

    3 okt 2018
    767
    506
    93
    Vrouw
    België
    @Happyhope Ohh wat spannend voor je! Eindelijk komt er schot in de zaak!
    Ja het was even schrikken idd maar we proberen toch positief te blijven. Geen idee, de arts heeft niet echt iets gezegd. Ik gok ergens week 11 (mid maart) meer te weten. Ik tel elke dag af.
    Aha dat is dus het langere traject. Ik las dat idd hoe ouder de embryo's zijn (5-6 dagen) hoe meer genetisch material er aanwezig is om op te testen. Op dag 5 vinden ze ook minder chromosonale afwijken dan op dag 3. En ja de vriestechnieken zijn er ook op vooruitgegaan. Ze werken nu met vitrificatie. Ook al een stap in de goede richting. Wat een wetenschap! Gelukkig dat we nu leven en geen 30jaar geleden.;)
     
  19. Happyhope

    Happyhope Fanatiek lid

    15 sep 2018
    1.522
    674
    113
    Vrouw
    Ahh dat wachten duurt lang hè.. gelukkig nog maar een paar daagjes voor je en dan weet je het hopelijk!
    Houd je t wachten een beetje vol?

    Wij hebben de afspraak in Utrecht inmiddels gehad. Hebben we een heel fijne arts! Echt blij mee.
    Alles was gelukkig goed :)
    Binnenkort gaan we naar een IVF/ICSI voorlichtingsavond en hebben we nog een afspraak om de resultaten van onze bloedonderzoeken te bespreken. Klinkt gek, maar ergens vind ik al die afspraken niet erg. Geeft toch een beetje het gevoel dat je er mee bezig bent en het wachtproces gaat voor mijn gevoel wat sneller voorbij.

    Zeker blij dat we nu leven inderdaad! Las laatst een artikel dat ICSI voor het eerst geïntroduceerd werd. Dit was nog maar zo’n 20 jaar geleden. Wat een hoop ontwikkelingen zijn er gedaan in de tussentijd zeg!
     
  20. Kiki11111981

    Kiki11111981 Bekend lid

    3 okt 2018
    767
    506
    93
    Vrouw
    België
    Hallo @Happyhope Fijn jou te horen! Blij voor jou dat je een fijn gesprek had. Bij mij gingen die afspraken opeens ook heel snel. Alleen nu duren de dagen beetje langer. Ik denk dat ik nog klein weekje moet wachten. Vanaf volgende maandag kan ik nieuws verwachten. Soms overvalt het mij en krijg ik de kriebels. Spannend!!!

    Inderdaad 20j is nog niet zo lang, gek dat ze op al die jaren al zo ver staan.

    Hou me zeker op de hoogte!

    Fijne dag nog
     

Deel Deze Pagina