Pgd en ivf/ icsi deel 2

Discussie in 'MMM clubs' gestart door meisje1977, 5 jun 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rosje83

    Rosje83 Fanatiek lid

    17 jul 2017
    1.908
    1.757
    113
    Vrouw
    Lieve @Soof1992 fijn om te horen dat jullie nu in ieder geval een planning hebben! Over de zorgverzekering vind ik een lastige, ik zou het misschien wel doen voor mijn eigen gemoedsrust en dat daar de keuze niet van af hoeft te hangen. Maar ik denk dat dat een hele persoonlijke keuze is.

    Ik ga voor jullie duimen dat februari de maand voor jullie wordt met een verse terugplaatsing en nu een goede zwangerschap. Dikke knuffel
     
  2. Rosje83

    Rosje83 Fanatiek lid

    17 jul 2017
    1.908
    1.757
    113
    Vrouw
    Wij hadden van de week de intake bij het EMC voor de tweelingzwangerschap. Erachter gekomen dat ze gelukkig toch allebei een eigen vruchtzak hebben, maar helaas wel de placenta delen. Ik sta dus nu intensief onder controle, iedere 2 weken een uitgebreide groei echo om te kijken hoe ze het in verhouding doen en er geen complicaties optreden (bijv. groeiachterstand door ongelijke verdeling placenta, of tweeling-transfusie-syndroom). Het blijft zo retespannend op deze manier. Ik ben echt blij met 2 kleintjes, maar het had een hoop zorgen gescheeld als het er 1 was.. Donderdag de 13-weken echo, ik hoop erna iets meer te ontspannen als die helemaal goed blijkt.

    Dit weekend trouwens erachter gekomen dat we 2 kleine meisjes verwachten ♥♥ Wij hebben in mei dus 3 dochters!
     
  3. Soof1992

    Soof1992 Fanatiek lid

    2 jan 2022
    2.484
    2.993
    113
    Vrouw
    Dank je wel. Ik heb sowieso geen verse terugplaatsing, maar dat geeft niets. Het is fijn dat er voor nu weer een soort schot in de zaak zit. Weer een klein stapje verder.

    Wij twijfelen vooral omdat we sowieso al niet weten of we voor een vierde ronde gaan, omdat wij voor de derde ronde al lichtjes twijfelden (maar daarin sowieso zeiden dat we dit wilden doen).
     
  4. Rosje83

    Rosje83 Fanatiek lid

    17 jul 2017
    1.908
    1.757
    113
    Vrouw
    Ik snap je gevoel helemaal hoor, zeker over dat twijfelen. Wij hadden al definitief besloten niet voor een derde poging te gaan.. Gelukkig uiteindelijk de keuze niet definitief hoeven maken.

    Ik blijf voor je duimen, het traject is zo vreselijk lang door al die lange tussenpozen :(
     
    Soof1992 vindt dit leuk.
  5. Blossom88

    Blossom88 Lid

    9 nov 2020
    94
    39
    18
    Vrouw
    @Rosje83 Oh dat is inderdaad heel spannend, maar wat een mooi nieuws ook: 2 kleine meisjes!

    @Soof1992 Ik kan natuurlijk alleen vanuit onze eigen ervaring spreken. Ik ben vorig jaar wel veranderd van zorgverzekering (iets dat ik sowieso elk jaar doe), zodat een 4e poging betaald zou worden. Het scheelt toch echt veel kosten... Maar ik begrijp uit jouw bericht dat het ziekenhuis wellicht geen vierde poging wil doen?
    Wij hebben inmiddels 2 pogingen zelf betaald. Van tevoren ook niet gedacht dat we zoveel pogingen nodig zouden hebben (en wellicht nog wel meer). Zolang ik het mentaal kan blijven opbrengen, gaan we door. En ik ga dit jaar denk ik naar een goedkopere verzekering, aangezien toch niets meer vergoed wordt.

    Ik heb eergisteren m'n 6e punctie gehad: 27 eicellen, 22 rijp en 14 bevrucht. Als het goed is horen we morgen of en hoeveel er gezond zijn.
     
    Soof1992 vindt dit leuk.
  6. Rosje83

    Rosje83 Fanatiek lid

    17 jul 2017
    1.908
    1.757
    113
    Vrouw
    Wat heftig, zoveel puncties.. Wel een ontzettend mooi resultaat van de punctie, hoe zijn jullie kansen op gezonde embryo's?

    Bij jou gebruiken ze dus ook de PCR testmethode en heb je een verse tp bij gezonde embryo's als ik het goed begrijp? Ik had toen zondag de punctie en donderdag de uitslag van de biopsie en meteen een verse tp (als dat mogelijk was geweest).
     
  7. Soof1992

    Soof1992 Fanatiek lid

    2 jan 2022
    2.484
    2.993
    113
    Vrouw
    Het ziekenhuis doet inderdaad niet heel vaak een vierde poging. In ons geval zouden ze waarschijnlijk wel ja zeggen, omdat wij nog heel jong zijn én omdat we al een positieve test hadden. Dus het kán wel, alleen moet het nog beklijven in mijn buik haha. Het ligt dus aan ons wat wij willen.

    Aan de ene kant denk ik natuurlijk: JA DUH, komt u maar. Maar aan de andere kant heb ik ook even getwijfeld rond de derde poging (maar ik vond dat ik de derde kans niet mocht laten schieten, voor mezelf vooral omdat ik vanuit de laatste tp uit ronde twee zwanger ben geweest eventjes. Dus nu juist doorzetten).

    Mn vriend zei: Anders hebben we straks 'pech' en wachten we een half jaar/drie kwart jaar. En dat overleven we dan ook wel! <3 En dat klopt ook wel, wat hij dan zegt. Maar we zijn er nog niet over uit, eerst even heel goed uitpluizen hoe het zit met de verzekeringen en de kosten en dan de knoop doorhakken. Ergens half december moeten we een keuze maken, voor onszelf.

    PGT is sowieso inderdaad heel duur, dus daarvoor moeten we echt overstappen. Wij gaan sowieso geen zelf-betaalde poging doen. Dat is voor ons al een grens. Maar we gaan het zien. Nog even puzzelen met de verzekeringen en daarna eerst vol goede moed op naar ronde drie, want ik heb inmiddels bevestiging dat ik een punctie onder narcose ga krijgen! Nu hopen dat mijn buik niet raar gaat doen tegen die tijd, hahaha, dat ik precies op de geplande dag mijn punctie krijg (had ik bij ronde 1 en 2 namelijk, gewoon precies op tijd).
     
  8. Blossom88

    Blossom88 Lid

    9 nov 2020
    94
    39
    18
    Vrouw
    Nee, bij ons worden de eicellen onderzocht met een poollichaamonderzoek. Volgens mij wordt dat niet gedaan in Nederland. Deze methode checkt de chromosomen van de eicel en daar zit nu net bij ons het probleem. In principe kunnen we een verse terugplaatsing krijgen, maar dat wordt afgeraden, omdat dat de kans op overstimulatie vergroot. We hebben een kans van 1/6e op een gezond embryo en 1/6e op een gebalanceerd embryo (verder ook gezond, zelfde als wat ik heb). Dus 4/6e op een aneuploid embryo dat niet teruggeplaatst wordt. En van de 14 valt natuurlijk ook nog een deel af omdat ze niet doorgroeien tot dag 5. Spannende dagen dus!

    @Soof1992 Fijn om er samen enigszins relaxed en hetzelfde in te staan. En als de artsen positief zijn (zeker de Nederlandse artsen haha) dan daar ook vooral aan vasthouden!
     
    Soof1992 vindt dit leuk.
  9. Rosje83

    Rosje83 Fanatiek lid

    17 jul 2017
    1.908
    1.757
    113
    Vrouw
    Dat zijn kleine kansen zeg, bah. Ik duim dat er toch een mooi aantal embryo's uitkomen die teruggeplaatst kunnen worden!
     
  10. Rosje83

    Rosje83 Fanatiek lid

    17 jul 2017
    1.908
    1.757
    113
    Vrouw
    @Soof1992 Het zou zo makkelijk zijn om door te gaan als je de uitslag al weet hè, of het uiteindelijk gaat lukken of niet. Dat vind ik zo heftig aan het hele traject, die onzekerheid of je het niet voor niets doet. :(

    Fijn dat je de punctie onder narcose krijgt! Ik heb hem ook slapend gehad de eerste keer, tweede keer kon dat niet omdat ik op zondag moest en dan is er geen dagbehandeling :( Al vond ik het uiteindelijk nog best wel meevallen.

    Ik duim voor je dat het precies op de dag gaat zijn die is gepland, dat scheelt alweer 1 zorg :rolleyes:
     
    Soof1992 vindt dit leuk.
  11. Soof1992

    Soof1992 Fanatiek lid

    2 jan 2022
    2.484
    2.993
    113
    Vrouw
    Ja, het geeft inderdaad ook wel rust dat de arts aangaf zo van: we kunnen niets raars ontdekken en je bent zwanger geweest. Dus je lichaam kan het wel!
    Natuurlijk zal het altijd spannend blijven tot het moment dat je echt een beebje in je armen hebt, maar ook zonder beebje hebben we al ieniemienie plannen. Juist omdat we dan niet in een zwart gat belanden, maar vanuit verdriet en verwerking de draad kunnen oppakken. Dat geeft mij ook wel rust. Maar hey, we gaan uit van een emmy uit ronde drie!
     
  12. Soof1992

    Soof1992 Fanatiek lid

    2 jan 2022
    2.484
    2.993
    113
    Vrouw
    Mijn punctie op rechts is niet het probleem. Dat vind ik wel echt heel erg meevallen. Maar op links moet hij door de buik wegens ligging van de eierstokken en dan gaat het echt pijn doen ondanks verdoving op de buik/in de spieren. :( Dus hoop dat het dit keer slapend gaat lukken, haha. En anders ben ik een superpowerwoman en ga ik gewoon weer de pijn doorbijten.
     
  13. Blossom88

    Blossom88 Lid

    9 nov 2020
    94
    39
    18
    Vrouw
    Inmiddels alle uitslagen binnen: 27 eicellen, 22 rijp, 14 bevrucht, 2 gezond, beide niet doorgedeeld.

    Van 27 naar 0, €10.000 weggegooid. Ik wil keihard schreeuwen naar het universum dat het leven oneerlijk is. Blijkbaar moet de gifbeker helemaal leeg en krijgen we dreun op dreun op dreun. Soms denk ik ook: we hebben hele mooie jaren gehad, zijn dit dan nu de 7 magere jaren (sinds 5 jaar helaas heel veel meegemaakt)? Alsof ons geluk er alleen heeft mogen zijn, omdat we erna heel veel ongeluk en verdriet zouden hebben. Man, wat is dit toch een kuttraject.
     
  14. xxmoixx

    xxmoixx VIP lid

    11 jun 2018
    5.312
    4.385
    113
    Vrouw
    Och wat een uitslag zeg :cry::cry:
    Heb er geen woorden voor..
     
  15. Soof1992

    Soof1992 Fanatiek lid

    2 jan 2022
    2.484
    2.993
    113
    Vrouw
    Jeetje! Wat heftig dit! :( Ik kan het me niet meer voor geest halen, maar moest je deze ronde zelf betalen? Dubbele klap lijkt me. Dikke knuffel en sterkte voor de komende tijd. Neem de tijd om dit te verwerken... :(
     
  16. Happyhope

    Happyhope Fanatiek lid

    15 sep 2018
    1.516
    671
    113
    Vrouw
    Wat heftig zeg! Dan vraag je je toch af hoe dit dan kan hè :( sterkte!!
     
  17. Happyhope

    Happyhope Fanatiek lid

    15 sep 2018
    1.516
    671
    113
    Vrouw
    Wat leuk dat jullie 2 meisjes verwachten! ❤️ wel spannend zeg wat placenta betreft! Goed dat ze jullie zo goed opvolgen, hopelijk blijft alles goed gaan :)
     
  18. Rosje83

    Rosje83 Fanatiek lid

    17 jul 2017
    1.908
    1.757
    113
    Vrouw
    Ik heb hier geen woorden voor.. Het is zó oneerlijk! :cry: Heel veel sterkte met dit verwerken, dat zal niet makkelijk zijn :(
     
  19. Blossom88

    Blossom88 Lid

    9 nov 2020
    94
    39
    18
    Vrouw
    He dames, weer een update: ik ben gisteren in het AMC geweest bij het niche spreekuur. Daar blijkt dat ik een grote niche heb... Dit betekent dat er een soort holte is in de baarmoeder, veroorzaakt door de keizersnede. Dit kan de kansen op een succesvolle terugplaatsing verkleinen. Ze zagen ook tekenen van adenomyose en kalk bij het baarmoederslijmvlies, van dat laatste hadden de artsen ook geen idee hoe dit kan.

    Nou, opnieuw weer de jackpot dus. De artsen vinden het ongelooflijk dat de niche niet gezien is op de hysteroscopie bij Cuypers & Cuypers 1,5 jaar geleden. Ik heb zelf ook meermaals gevraagd aan C&C of er sprake is van een niche, maar dit was niet het geval volgens hun.

    Ik kan nu kiezen of ik mee wil doen aan een studie: de ene groep krijgt binnen 6 weken een operatie, de andere groep moet 9 maanden afwachten. Als ik geopereerd zou worden, moet ik erna 6 maanden rust houden en mag ik geen puncties/terugplaatsingen doen. Er bestaat ook nog een kans dat de operatie niets uitmaakt, vandaar ook de studie.

    Over 2 weken heb ik nog een MRI en in januari een hysteroscopie via Leuven. Zij bieden ook een behandeling aan voor niches, niet in onderzoeksverband. Nog even afwachten wat daaruit komt.

    @Soof1992 Ja, punctie 5 en 6 hebben we zelf betaald. We betalen nu alles zelf. Het is nog even afwachten of de onderzoeken via Leuven wel betaald worden door de zorgverzekering.
     
  20. Rosje83

    Rosje83 Fanatiek lid

    17 jul 2017
    1.908
    1.757
    113
    Vrouw
    @Blossom88 Wauw, wat een pech hebben jullie zeg :cry: Ergens misschien wel fijn om te weten waarom het misschien nog niet gelukt is, maar dit nieuws is gewoon altijd kl*te..

    Succes bij de onderzoeken in Leuven, ik ben benieuwd wat daar uit gaat komen!
     

Deel Deze Pagina