Pgd en ivf/ icsi deel 2

Discussie in 'MMM clubs' gestart door meisje1977, 5 jun 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Soof1992

    Soof1992 Fanatiek lid

    2 jan 2022
    2.484
    2.993
    113
    Vrouw
    Je kan een bingo maken van alles wat je nu doormaakt, jeetje! Hopelijk is er snel wat nieuws n.a.v. de MRI en hysteroscopie straks.
     
  2. Happyhope

    Happyhope Fanatiek lid

    15 sep 2018
    1.516
    671
    113
    Vrouw
    Wij hebben vanochtend contact gehad met de arts over ons niet-conclusieve embryo. Helaas is deze ook ziek :cry:
    Dus alle embryos zijn aangedaan. PGD houdt hiermee dus definitief op voor ons.
     
  3. xxmoixx

    xxmoixx VIP lid

    11 jun 2018
    5.312
    4.385
    113
    Vrouw
    Ach wat een rot nieuws :( Flinke afvalrace geweest zeg.
     
  4. Happyhope

    Happyhope Fanatiek lid

    15 sep 2018
    1.516
    671
    113
    Vrouw
    Ja is even zuur! Wel goede keuze geweest om destijds niet te “gokken” met “gewoon ivf”
     
  5. xxmoixx

    xxmoixx VIP lid

    11 jun 2018
    5.312
    4.385
    113
    Vrouw
    Ja je weet wel waarvoor je alles hebt gedaan.
     
  6. Jvdd1984

    Jvdd1984 Nieuw lid

    6 dec 2021
    1
    0
    1
    Vrouw
    Hi dames,

    Ik hoop dat ik in jullie topic in mag breken en ik met wat jullie over dingen kan sparren. Ik ben Janneke, 38 en moeder van een zoontje van 3 (geboren door PGD in poging 3). Sinds 2020 zijn we weer begonnen met PGD voor een tweede kindje. Helaas na 3 pogingen (met telkens wel voldoende embryo’s maar veel aangedane embryo’s) en 5 terugplaatsingen geen resultaat. Ik ben een keer een paar dagen zwanger geweest, maar verder niets.
    Wij denken er nu aan wat we moeten doen. Het ziekenhuis wil nog wel een 4e poging aan, maar door de wachtlijsten van minimaal een half jaar en het feit dat het misschien weer niet lukt, zijn we ook aan het kijken naar eiceldonatie in het buitenland, of dat we het toch bij een kindje laten, ondanks onze mega grote wens voor een tweede.
    Hoe gaan jullie om met dit soort zaken? Wat zijn bepaalde keuzes om wel/niet voor iets te kiezen? Hebben jullie ervaring met dit soort dingen? Waar heb je uiteindelijk voor gekozen en ben je er blij mee?
    Ik hoop dat ik wat wijsheid kan halen uit jullie reacties. Mijn brein gaat op dit moment echt alle kanten uit en ik merk dat ik geen goed besluit kan nemen.
    Alvast bedankt allemaal en natuurlijk heel veel succes voor iedereen die er middenin zit!
     
  7. Blossom88

    Blossom88 Lid

    9 nov 2020
    94
    39
    18
    Vrouw
    Welkom Jvdd1984!
    Wat een rottraject is het ook helaas voor velen :(
    Ik kan alleen advies geven vanuit onze eigen situatie. Wij hebben er inmiddels 6 puncties en 8 terugplaatsingen op zitten voor een tweede kindje. Het hakt er behoorlijk in, de teleurstelling op teleurstelling. Het hangt er natuurlijk wel ook vanaf voor welke aandoening jullie PGT doen en wat er evt. verder nog speelt bij jullie. Bij ons is er slechts 15-20% kans op een gezond embryo, waardoor de kansen telkens flink afnemen. Als dit bij jullie hoger is en er speelt verder niets rondom fertiliteit, zou ik voor een vierde poging gaan, denk ik. Maar goed, wij hebben vrij lage kansen en bij ons speelt nog van alles (verminderde zaadkwaliteit, niche na keizersnede, PCOS) en we zijn ook gewoon door gegaan na de derde poging. Het is ook zo'n persoonlijke en lastige keuze.
    Wat weerhoudt jullie ervan om een vierde poging te doen? Hebben jullie zelf het idee/gevoel dat dit 'zin' heeft (het heeft natuurlijk altijd zin, maar misschien zijn jullie erg teleurgesteld door de opbrengst bij de eerdere pogingen)? Zitten jullie wel op één lijn?
     
  8. Rosje83

    Rosje83 Fanatiek lid

    17 jul 2017
    1.908
    1.757
    113
    Vrouw
    Hè wat een rotnieuws zeg :cry: Gaan jullie nu (of in de toekomst) weer het donortraject in voor een 2e kindje?
     
  9. Rosje83

    Rosje83 Fanatiek lid

    17 jul 2017
    1.908
    1.757
    113
    Vrouw
    @Jvdd1984 wat een heftig traject is het inderdaad toch he.. Ik kan me voorstellen dat je na een derde poging alle hoop verliest, zeker omdat het zo'n enorme afvalrace is.

    Ik heb geen ervaring met nadenken over eiceldonatie, maar wel met het nadenken over het afsluiten van de kinderwens. Ik had bij poging 2 drie gezonde embryo's, 2 aangedane meisjes (mogen na einde traject teruggeplaatst worden) en 3 niet-conclusieve. Eigenlijk een best goede opbrengst dus. Na de eerste terugplaatsing moest ik absoluut niet denken aan het afsluiten van de kinderwens, en kon ik wel huilen bij de gedachte dat het niet zou lukken. Bij de tweede merkte ik dat het al minder benauwend werd. Bij de derde wilde ik uiteraard nog steeds heel graag dat het zou lukken, maar ergens voelde ik dat ik me er in de toekomst bij neer zou kunnen leggen dat er geen kindje bij zou komen. Een soort van rust, moeilijk uit te leggen. Ik zeg niet dat het zonder verdriet zou gaan, maar het was niet zo adembenemend als een half jaar eerder. Wij hadden besloten na deze tp over te gaan naar het afrondende gedeelte (niet-conclusief testen & erna meisjes terugplaatsen).

    Ik besef heel goed dat wij dus nog een heel goede kans hadden en nog lang niet aan het einde waren en dat mijn gevoel nog had kunnen veranderen. Het punt is meer dat het echt een gevoelskwestie is wanneer je de kinderwens kunt afsluiten. In maart 2022 had ik dat niet gekund, terwijl ik daar in augustus 2022 al anders over begon te denken.

    Je kunt altijd hier je gevoel en zorgen kwijt, ik vind het heel fijn hier mee te kunnen lezen omdat we allemaal weten wat je doormaakt (ook al is ieders traject en situatie ook weer anders natuurlijk).

    Veel liefs ♡
     
  10. Rosje83

    Rosje83 Fanatiek lid

    17 jul 2017
    1.908
    1.757
    113
    Vrouw
    Ik krijg nergens meer meldingen van, dus helaas een tijdje niet gereageerd.

    @Blossom88 hoe is het nu met jullie, hebben jullie het onderzoek in Leuven al gehad?

    @Soof1992 Spannend de derde punctie, wanneer mag je beginnen met spuiten?

    Hier gaat alles goed, de meisjes groeien goed en met de 20 weken echo hebben we gezien dat de placenta zo goed als gelijk verdeeld is dus dat was echt een zorg minder. Gisteren een cervixmeting gehad en die was echt nog enorm lang (60mm) dus ook erg opgelucht daarmee. Langzaam zijn we wat dingen aan het regelen voor de baby's, en volgende week moet ik toch echt eens aan de babykamer gaan beginnen, al blijf ik het spannend vinden. :)
     
    Soof1992 vindt dit leuk.
  11. Soof1992

    Soof1992 Fanatiek lid

    2 jan 2022
    2.484
    2.993
    113
    Vrouw
    Oooh wat spannend allemaal, maar wat fijn dat het tot zover allemaal goed gaat! Kan me voorstellen dat dat eindelijk een moment is om dan echt aan je babykamer te beginnen hihi.

    Hier mag ik 14e beginnen met het spuiten. Morgen moet ik naar het ziekenhuis voor een gesprek met de anesthesist, want ik krijg eindelijk mijn punctie onder narcose (mits deze precies valt op de geplande dag, want als het toch een dag eerder of later wordt - gaat dat lastig worden in verband met planning van operatiekamer). Maar mn arts zei meteen na het gesprek n.a.v. biochemisch zwanger zijn dat ze echt begreep dat ik daar nu echt om vroeg haha. Ze zei meteen: ik ga dit voor je navragen bij de OK-planning, want je hebt inderdaad twee heftige puncties gehad. BAM. Ik huilen, haha. Zo blij dat ik straks waarschijnlijk lekker mag slapen. ^^

    Nog even en dan is het dus weer prikken en alles. Ik heb er niet megaveel zin in, maar kijk er wel naar uit. Hopen dat er een kans uitkomt en dat het dit jaar ons gegund wordt.
     
  12. Rosje83

    Rosje83 Fanatiek lid

    17 jul 2017
    1.908
    1.757
    113
    Vrouw
    Wat fijn dat ze het wel zo serieus nemen! Hopelijk komt het met de punctie inderdaad helemaal goed uit en kun je gewoon lekker gaan slapen. Ik heb dat bij de eerste punctie ook gehad en vond het heel relaxt ook. Was ook snel wakker en mijn man was meteen bij me.
    Heel veel succes, mijn duimen draaien echt KEIHARD voor je!!
     
    Soof1992 vindt dit leuk.
  13. Soof1992

    Soof1992 Fanatiek lid

    2 jan 2022
    2.484
    2.993
    113
    Vrouw
    Lieffff! Dank je wel.

    De eerste twee spuitjes zitten erin. Man, deze keer na elke prik echt even: *** waarom moet ik dit nou weer doen? Ugh.
    Vriend was heel lief: kom hier, dikke knuffel!
     
  14. Happyhope

    Happyhope Fanatiek lid

    15 sep 2018
    1.516
    671
    113
    Vrouw
    Ja klopt! Hebben het laten weten aan de kliniek waar we het traject doorlopen hebben :)
     

Deel Deze Pagina