Pgd en ivf/ icsi deel 2

Discussie in 'MMM clubs' gestart door meisje1977, 5 jun 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kiki11111981

    Kiki11111981 Bekend lid

    3 okt 2018
    767
    506
    93
    Vrouw
    België
    Je raadt het nooit @Happyhope!!! maar heb net nieuws gekregen (zo snel al!!) dat het ene embryo van goede kwaliteit (A) is en het defect niet heeft. Het resultaat van het andere embryo is onbekend. Dit komt dikwijls voor en hebben ze geen idee van hoe dat komt. Dus ik krijg een terugplaatsing in april!! Ik kan niet zeggen hoe blij ik ben!! Moest deze toch niet leiden tot een zwangerschap dan gaan ze het tweede embryo terug testen en ze denken dat deze normaal gezien ook wel goed zal zijn. De prof in de genetica die ik net aan de lijn had zei ook dat het uitzonderlijk is dat alle eicellen die ze opgepikt hadden ook alle 8 bevrucht werden. Normaal vallen er daar al enkele vanaf!! Heel erg blij met dit goede nieuws! Nu wachten op de volgende menstruatie en dan wordt deze in een natuurlijke cyclus teruggeplaatst!!
    Nu gaat het opeens wel snel. :)
    Dus het klopt mss wel dat die andere 6 eicellen het defect hadden en daarom niet wilden delen zoals het hoort.
     
  2. Happyhope

    Happyhope Fanatiek lid

    15 sep 2018
    1.522
    674
    113
    Vrouw
    Ahh wat een goed nieuws!!! Zo fijn zeg!!
    En ook eerder dan verwacht dat je het nieuws krijgt. Wauw zo spannend zeg, in april de terugplaatsing. Ik ga heeel erg hopen dat de terugplaatsing goed zal gaan, hopelijk is het het begin van een heel mooie toekomst!
     
    Kiki11111981 vindt dit leuk.
  3. Kiki11111981

    Kiki11111981 Bekend lid

    3 okt 2018
    767
    506
    93
    Vrouw
    België
    @Happyhope Hoe gaat het met je? Wanneer heb je je afspraak?

    @Kaatje87 hoe gaat het met jou Kaatje? Wanneer zou je je terugplaatsing hebben?
     
  4. Happyhope

    Happyhope Fanatiek lid

    15 sep 2018
    1.522
    674
    113
    Vrouw
    Hoi @Kiki11111981 , het gaat hier helaas wat minder... hebben een behoorlijke tegenslag gekregen uit de onderzoeken dus het is maar de vraag of het überhaupt door zal gaan voor ons :( we krijgen binnenkort allemaal aanvullende onderzoeken waaruit meer moet blijken. Hopelijk geeft dit nog goed nieuws! We houden de moed erin. Ik houd je op de hoogte :)

    Hoe gaat het met jou? Hou je het nog een beetje uit met wachten? Je hebt bijna de terugplaatsing toch? :)
     
  5. Kiki11111981

    Kiki11111981 Bekend lid

    3 okt 2018
    767
    506
    93
    Vrouw
    België
    @Happyhope wat jammer, zit er echt mee dat het niet zo goed is gegaan. Ik hoop echt dat er uit de aanvullende onderzoeken toch nog wat postiefs uit de bus komt. Zeker niet opgeven en als je wil praten...Wanneer zou je wat meer weten over de extra onderzoeken? Ook pas in april of gaat het wat sneller?

    Hier alles goed, terug wachten op de :evil: maar verwacht ze maar ergens eind volgende week. Gelukkig heb ik goed mijn werk en zijn de weekends goed gevuld dus gaan de dagen wat sneller. ;)
    De terugplaatsing zelf (als de cryo goed ontdooit), zal pas ergens voor in week 15 zijn denk ik. Deze wordt ook in een natuurlijk cyclus teruggeplaatst dus wachten, wachten, afwachten. :rolleyes:
    Maar je hoort ons niet klagen.

    dikke knuffel
     
  6. Kaatje87

    Kaatje87 Fanatiek lid

    2 dec 2011
    2.602
    125
    63
    Hey hoi!
    Ik ben even niet geweest.
    Inmiddels ben ik na 10 weken eindelijk ongesteld geworden en begonnen met de medicatie om een eisprong te onderdrukken en mijn baarmoederslijmvlies op te bouwen. Ik heb binnenkort hopelijk een terugplaatsing, mits de cryo goed ontdooit. Dus nog ff afwachten.
     
  7. Kaatje87

    Kaatje87 Fanatiek lid

    2 dec 2011
    2.602
    125
    63
    Wat een goed nieuws zeg! Hopelijk in april dus een terugplaatsing! Fijn!!
     
  8. Kaatje87

    Kaatje87 Fanatiek lid

    2 dec 2011
    2.602
    125
    63
    Aaaah happyhope, wat vervelend om te lezen! Hopelijk geven de aanvullende onderzoeken nog goed nieuws!
     
  9. Kiki11111981

    Kiki11111981 Bekend lid

    3 okt 2018
    767
    506
    93
    Vrouw
    België
    @Kaatje87 Ohhh wat goed nieuws! Maar amaai pas na 10 weken. Dat is echt lang! Elke dag hopen dat ze erdoor komen!
    Lukt het een beetje met de spuitjes? Tot wanneer moet je spuiten en wanneer denk je TP te hebben? Nu is het inderdaad nog de stress of het goed gaat ontdooien. Ik ken dat gevoel maar we gaan er gewoon vanuit gaan dat het wel zal lukken!
    Hoeveel cryo's had je juist nog Kaatje? Hou ons zeker op de hoogte!

    Ik moet op de derde dag van mijn nieuwe cyclus gaan voor een bloedafname, dan op de 12de dag moet ik bloedafname en echo laten doen en dan is het afwachten tot de dag van TP, prof zei me niet voor de 14de dag omdat embryo al tot dag 6 is gedeeld. Dit embryo was zo sterk dat ik wel positief moet en kan zijn. We duimen voor elkaar!

    Leggen ze dan datum vast en ontdooien ze zelfde dag en dan krijg je telefoontje om welk uur je moet komen? Ja die procedure ken ik niet want is de eerste keer dat ik ga voor TP. Heb al gelezen dat het niet pijnlijk is. Niet te vergelijken met punctie. Dat stelt me gerust. Punctie op zich was niet pijnlijk, eerder vervelend maar dag nadien een bont en blauw gevoel. Is voor goed doel!
     
  10. Kaatje87

    Kaatje87 Fanatiek lid

    2 dec 2011
    2.602
    125
    63
    Ja pff dat was erg lang, mn hormonen waren helemaal in de war geloof ik! Gelukkig hoef ik deze ronde niet te spuiten omdat ik nog 3 cryo's in de vriezer heb.
    Nu is het alleen maar 2x daags een tabletje slikken en 3x daags 2 bolletjes utrogestan. Bleegh heb dat niet gemist, nogal een gesmeer!

    Ik krijg een dag van te voren telefoon hoelaat de afspraak is dan gaan ze een cryo ontdooien hopelijk ontdooit die goed en kan het terug geplaatst worden. Ontdooit die niet goed proberen ze nummer 2, mits dat lukt qua tijd.

    We duimen zeker voor elkaar!
     
    Kiki11111981 vindt dit leuk.
  11. Dexendon

    Dexendon Bekend lid

    25 mrt 2018
    790
    667
    93
    Vrouw
    Wauw en opeens kreeg ik hier geen meldingen meer!
    Schaam schaam schaam ik heb gewoon nergens meer op gereageerd.
    Ik ga even een stukje teruglezen, overal op reageren wordt lastig denk ik.
    Ben benieuwd wat er allemaal in de tussentijd gebeurt is.
     
  12. Dexendon

    Dexendon Bekend lid

    25 mrt 2018
    790
    667
    93
    Vrouw
    Ja, namen waren één van de eerste dingen die we hadden. Eerst een jongensnaam. Echt gek hoe je opeens zeker weet dat dit DE naam is. Mijn vriend zag deze naam ergens staan, las het op, en we zeiden beide tegelijkertijd JAAAA dit is het.
    Meisjesnaam duurde iets langer. Maar onderweg naar vrienden in de auto, kwam de naam opeens in mij op, en mijn vriend zei gelijk JA dit het de naam.
    Het aller eerste wat ik gedaan/gekocht heb voor de baby waren dan ook de proefdrukken voor de babykaartjes. Pas in veel later stadium, denk pas na 16 weken heel voorzichtig een kledingstuk voor de baby gekocht. Inmiddels ga ik helemaal los hoor hahaha, maar heeft lang geduurd.
     
    Kiki11111981 vindt dit leuk.
  13. Dexendon

    Dexendon Bekend lid

    25 mrt 2018
    790
    667
    93
    Vrouw
    Ik zat destijds in een forum met "start IVF/ICSI augustus/september" of iets dergelijks. Vond ik heel fijn, want in principe is de procedure hetzelfde, alleen wordt bij ons het eitje nog extra gecontroleerd voor terugplaatsing. Dit forum was heel actief.
    Het PGD forum is niet heel actief omdat er weinig vrouwen dit traject volgen denk ik. In mijn omgeving is hier ook niemand bekent mee. Zelfs in het patiëntenforum van mijn spierziekten zijn er maar weinige die hiervan af weten. Het wordt ook niet verteld aan vrouwen met een kinderwens dat dit een optie is.
     
  14. Dexendon

    Dexendon Bekend lid

    25 mrt 2018
    790
    667
    93
    Vrouw
    Het zijn wel heel veel berichten die ik gemist heb.

    Ik vraag het maar gewoon zo (anders haal ik alles en iedereen door elkaar):

    @Happyhope , hoe gaat het met jou? Begreep dat je slecht nieuws had gehad? Is er al meer bekent?

    @Kaatje87, hoe gaat het met jou? Is er al een terugplaatsing geweest?

    @Kiki11111981 , ik heb je hier gevonden! Ga hard voor je duimen!

    Zijn er nog meer actieve deelnemers in dit forum? Ik wens iedereen echt super veel succes en blijf hoop houden. Ik had het eigenlijk ook opgegeven.... maar toch zit er momenteel een baby een feestje te houden in mijn buik (de baby is een beetje druk haha). Ik gun jullie dit ook zo!
     
    Kiki11111981 vindt dit leuk.
  15. Happyhope

    Happyhope Fanatiek lid

    15 sep 2018
    1.522
    674
    113
    Vrouw
    Hoi allemaal,

    Hier helaas nog geen nieuws. Krijgen aanvullende onderzoeken, maar waarschijnlijk krijgen we volgende week pas de brief waarin de afspraken ingepland staan en hoorden laatst dat de wachttijd 3 maanden is...
    het is erg spannend momenteel voor ons, het is nu namelijk maar de vraag of we überhaupt ooit (op welke manier dan ook) kinderen kunnen krijgen :(

    Hoe gaat het met jullie?
    @Kiki11111981 hou jij het nog een beetje uit met wachten? :)

    @Dexendon hoe gaat het met jou? Hoeveel weken ben je nu? Komt dichtbij nu zeker!
     
  16. Kaatje87

    Kaatje87 Fanatiek lid

    2 dec 2011
    2.602
    125
    63
    Pssst, gisteren heb ik een terugplaatsing gehad!! Cryo 1 is meteen goed ontdooit!! Ooh wat was ik daar blij mee!! Nu nog een hoop spannende dagen! 3x is scheepsrecht hoop ik!!

    @Dexendon leuk dat jullie al een naam hebben voor jullie zoon of dochter! Haha ja helemaal los, dat snap ik! Alles is ook zo schattig!

    @Happyhope ik heb zo met jullie te doen, een spannende tijd zeg. 3 maanden wachttijd word je ook niet vrolijk van zeg!
    Hopelijk krijgen jullie positief nieuws.
     
    Kiki11111981 vindt dit leuk.
  17. Dexendon

    Dexendon Bekend lid

    25 mrt 2018
    790
    667
    93
    Vrouw
    Ik vind het zo erg voor jullie. Drie maanden wachttijd is killing, maar als je dan ook nog niet eens weet of het überhaupt allemaal ooit gaat lukken. Dit is gewoon niet menselijk. Je kan je toch bijna niet voorstellen, dat in deze tijd, met alles wat de doctoren kunnen, dat iets niet mogelijk is. Waar ligt het aan of het wel of niet doorgaat (als je dit wilt delen)?

    Met mij gaat het wel goed. Alweer over de 28 weken. De laatste weken gaan gelukkig wel wat sneller. De eerste 12 weken kropen voorbij. Toen naar de 20 weken echo toegeleefd. Nu gaat het aftellen echt beginnen.
    Helaas wel heel veel last van bekkeninstabiliteit. Dus sinds vorige week met verlof gegaan. Nu vooral rustig aan doen en naar de fysio. Dat werk op zich wel, maar zodra ik te veel doe (boodschappen, stofzuigen etc) lig ik weer gestrekt op de bank.

    Hou je sterk, het is jullie heel erg gegund en wij duimen met zijn alle heel hard mee. Dikke knuffel!
     
  18. Dexendon

    Dexendon Bekend lid

    25 mrt 2018
    790
    667
    93
    Vrouw
    Jeaaaah je mag weer gaan broeden. Drie keer gaat scheeprecht zijn. Wanneer mag je testen, over twee weken zeker? Oooooo ben zo benieuwd voor je, duim hard mee.

    Jaaaa alles is heel schattig. En dan ben eigenlijk heel erg blij dat ik niet weet of het een jongen of meisje is. Want anders had ik nu zo veel gekocht al. Je ziet zulke leuke meisjes dingen en hele stoere jongensoutfits enzo. In unisex is ook genoeg te krijgen, maar toch een stuk minder. Bij het kraambezoek zullen we vast nog veel krijgen, dus maar goed ook dat ik niet alles kan kopen wat ik leuk vind.

    We zijn nu druk bezig met de babykamer. Pas de hele kamer geverfd en deze week de meubels in elkaar gezet. Aankomende week moet ik alle dozen weggooien (waar de meubels inzaten) en al het plastic en piepschuim. Meubeltjes op zijn plaats gaan zetten en dan gaan beginnen met gezellig maken. Moet nog gordijnen en een lamp, maar weet al precies wat ik wil. Op Aliexpress super leuke muurstickers gezien en leuke posters, dus die ga ik ook nog bestellen. Bij Ikea een mooii vloerkleed gezien en een hele fijne stoel die ik in de kamer wil zetten, zodat ik daar rustig kan voeden.

    We moeten nog een Maxi-Cosi, maar we krijgen binnenkort een nieuwe Lease auto, dus wacht eerst daar nog even op, zodat ik zeker weet dat we de juiste hebben.

    Maar het gaat nu echt snel, ik verwacht nog ongeveer 10 weekjes.
     
    Kiki11111981 vindt dit leuk.
  19. Kiki11111981

    Kiki11111981 Bekend lid

    3 okt 2018
    767
    506
    93
    Vrouw
    België
    Ik leef met je mee. Tot 3 maanden wachttijd!! :mad:Vreselijk. Ons geduld wordt toch op de proef gesteld. Duidelijk bij de ene al wat meer dan de andere.:( Ik hoop zo echt voor jou dat er wel eindelijk iets positiefs uit de bus komt!

    Met mij gaat het goed, dank je. De stress begint nu toch al beetje te komen. Ik verwacht de :evil:dit weekend dus dan kan ik aftellen naar de eerste bloedafname en bloedafname/echo. Volgend met de goede ontdooiing van de cryo en hopelijk ook een TP. Het wordt spannend. Gelukkig kan ik nadien een weekje met vakantie vertrekken, mijn zinnen verzetten en duimen voor een goede innesteling. :oops:
     
  20. Kiki11111981

    Kiki11111981 Bekend lid

    3 okt 2018
    767
    506
    93
    Vrouw
    België
    Ooooohhh Kaatje wat fijn te lezen!! Zo blij voor jou! Ik ga echt voor je duimen dat deze echt blijft plakken! Derde keer, goede keer! Ik geloof daar ook in! Hoe voel je je?
     

Deel Deze Pagina