Pgd en ivf/ icsi deel 2

Discussie in 'MMM clubs' gestart door meisje1977, 5 jun 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kiki11111981

    Kiki11111981 Bekend lid

    3 okt 2018
    767
    506
    93
    Vrouw
    België
    Heb je dan meer pijn door je spierziekte of wat bedoel je juist? Wil het graag begrijpen.
    Ja een goede nachtrust betekent heel veel. Nog eventjes...
    Blijft je spierziekte zoals het nu is of kan het erger worden? Of gaat dit op en af?

    Hoe ging het met de baby? Is toch altijd genieten als je ze terug op het schermpje ziet. Ben je toch weer gerust. Ga je zelf voor BV of voor flesjesvoeding? Gewoon uit interesse...moet je niet op antwoorden als je niet wil.

    Oh al die kleine spulletjes. Zo schattig. Net poppenkleertjes. Ja veel strijken is er niet aan maar ik stoomde er ook altijd eventjes op. Je wil alles zo netjes en piekfijn in orde.
    Het aftellen is nu echt wel begonnen. Bij mijn collegaatje gaat het nu ook moeizaam. Slecht slapen, veel rugpijn, heel moe.

    Fijne namiddag nog.
     
  2. Kiki11111981

    Kiki11111981 Bekend lid

    3 okt 2018
    767
    506
    93
    Vrouw
    België
    Hoi xxmoixx!
    Welkom! Natuurlijk mag je hier mee praten. Ons clubje is niet groot (gelukkig misschien) maar we bieden graag een luisterend oor of spreken graag over onze eigen ervaringen in het traject.
    Wat een geschiedenis. Triest al die miskramen. Ik hoop ook zo dat jullie wiegje snel gevuld mag worden.
    Ik werd vrij snel geholpen vond ik zelf. Test was al klaar. Maar tussen eerste gesprek en punctie zat toch ook al direct een viertal maanden. Ja hoe zeggen ze dat..geduld is een schone deugd. Dat wordt hier best wel op de proef gesteld.
    Wanneer mag je naar Maastricht op gesprek?
    Wens je veel succes en hou ons zeker op de hoogte.
     
  3. Kiki11111981

    Kiki11111981 Bekend lid

    3 okt 2018
    767
    506
    93
    Vrouw
    België
    Hoi Kaatje, ben blij iets van jou te lezen. Blij dat je het goed stelt. Een nieuwe TP!! Mijn duimen staan alvast omhoog. Wanneer mag je testen? Ohhh spannend!!
    Wel die bloedafnames zijn telkens om mijn hormonen te checken. Eisprong te monitoren. Ze doen er verder niets mee. Doen ze dat bij jullie niet?
    Echo is om de dikte van het baarmoederslijmvlies te checken, zelfde vermoed ik als bij jou?
    Was ook in een natuurlijk cyclus?
     
  4. xxmoixx

    xxmoixx VIP lid

    11 jun 2018
    5.312
    4.385
    113
    Vrouw
    Onze arts dacht dat we binnen 2 maanden op gesprek mogen :) We gaan in juni wel 3 weken weg, en die willen we ook zeker gebruiken om bij te komen. Ik wil zsm jullie verhalen even bijlezen! Zag ook al wat positieve ervaringen langskomen gelukkig!
     
  5. Kaatje87

    Kaatje87 Fanatiek lid

    2 dec 2011
    2.602
    125
    63
    Ik ben even weggeweest idd, trok het ergens niet.. Maar goed ik heb weer nieuwe moed, vind het ook wel fijn om met jullie te 'typen' . Merk wel dat het traject steeds zwaarder wordt.
    12 mei is mijn testdatum. Ik vind het wel heel spannend! Hopelijk nestelt dit kleintje zich goed in!

    Ah kijk ik zie het verschil al, bij mij is de cryo in een onnatuurlijke cyclus terug geplaatst.
    Ik ben begonnen met progynova, na 12 dagen een echo, baarmoederslijmvlies was toen al dik genoeg, starten met utrogestan en op de 6e dag een terugplaatsing.
     
  6. Kaatje87

    Kaatje87 Fanatiek lid

    2 dec 2011
    2.602
    125
    63
    #366 Kaatje87, 3 mei 2019
    Laatst bewerkt: 3 mei 2019
    Nog ff volhouden meis! Vervelend dat je slecht slaapt, dat heb je echt wel nodig!
    Gelukkig heb je leuke afleiding zoals de finishing touch van de babykamer.
    Ooohja de babywasjes, haha zo schattig om dat aan de waslijn te zien hangen.. Haha de strijk is iig zo klaar met al die kleine kleertjes ;)

    Hoe was het in het ziekenhuis?
     
  7. Kiki11111981

    Kiki11111981 Bekend lid

    3 okt 2018
    767
    506
    93
    Vrouw
    België
    Hoi Kaatje, hoe gaat het met je? Niet teveel stress? Ben gisteren geweest voor echo en baarmoederslijmvlies was al dikker en eitje was momenteel 15mm. Moet morgen terug. Verwacht eisprong woensdag of donderdag. Op schema dus volgens mijn app. :D
    Bij mij begint de spanning nu ook te komen. Dus probeer ik het hier van mij af te schrijven.
     
  8. Kiki11111981

    Kiki11111981 Bekend lid

    3 okt 2018
    767
    506
    93
    Vrouw
    België
    Dames,
    zit met iets vervelend...mijn gewicht. Ik probeer er al maanden iets aan te doen maar niets lukt en de stress die dit process met zich mee brengt doet er niet veel goeds aan. Ik eet ook wel gezond, veel groenten en fruit. Weinig (rood) vlees, regelmatig vis. Maar kan mij het snoepen niet laten. Vreselijk. Ik eet ook te veel! Ik ben zo kwaad op mezelf. Moet zeggen dat geen enkel arts er al iets van gezegd heeft maar heb toch wel overgewicht en weeg toch wel 15kg teveel. Nu afvallen heeft weinig zin, weet ik. :$ Heeft hier nog iemand ervaring mee of wat tips?
     
  9. Dexendon

    Dexendon Bekend lid

    25 mrt 2018
    790
    667
    93
    Vrouw
    Vind ik lastig te zeggen. Voordat ik het PGD traject in ging ben ik ook heel bewust gaan afvallen. Dit was echt nodig. Ook zo'n 15 kilo kwijtgeraakt. Nog lang niet waar ik zijn wilde, maar was er zeer tevreden mee. Door alle hormonen spuiten en ik denk ook door alle stress is vrijwel alles weer eraan gekomen. Heb me er toen ook gewoon bij neergelegd, want was al snel zwanger. En tijdens mijn zwangerschap wil ik natuurlijk niet gaan lijnen. Nu tijdens mijn zwangerschap ook nog eens zo'n 14 kilo erbij. Heb dus wat te doen na de bevalling haha.

    Maar ik denk dat jij je vooral niet moet gaan stressen over je gewicht nu. Steek al je positieve energie in het hele proces. Aan de andere kant, je voelt je natuurlijk ook wel veel fitter als er minder gewicht is. Vooral gezond blijven eten. En bij helpt het heel erg om gewoon geen ongezonde dingen in huis te halen, wat er niet is kan ik ook niet eten. Voordeel is dat mijn vriend al helemaal geen snoeper is, dus het is voor hem sowieso al niet in huis. En bij mij hielp heeeeel veel water drinken heel erg.
     
    Kiki11111981 vindt dit leuk.
  10. Dexendon

    Dexendon Bekend lid

    25 mrt 2018
    790
    667
    93
    Vrouw
    Ziekenhuis was goed. Baby groeit lekker. Volgende week weer een groeiecho, ben heel benieuwd. Wil dan ook gaan aankaarten dat mijn spieren nu echt beginnen te lijden onder de zwangerschap. Ik hoop dat de gyn voorstelt om de baby iets eerder te halen.

    Hoe voel jij je?
     
  11. Kaatje87

    Kaatje87 Fanatiek lid

    2 dec 2011
    2.602
    125
    63
    Fijn dat alles goed was!
    Nou dat vroeg ik me dus ook af, zouden ze in jouw situatie de baby niet iets eerder halen? Met 38 weken bijvoorbeeld.

    Hier gaat het wel goed hoor, voel van alles.. Vrijdag was ik ziek, hopelijk ziek door de innesteling ;).. Hopelijk gaan de dagen een beetje snel.. Weet niet wat ik moet denken, vorige keren voelde ik ook van alles.. Nog 5 dagen wachten...
     
  12. Kaatje87

    Kaatje87 Fanatiek lid

    2 dec 2011
    2.602
    125
    63
    Hoi hoi, gaat wel goed hoor! Nee hoor, ik heb niet teveel stress! :)
    Hoe was het vandaag in het ziekenhuis?
    Als je woensdag of donderdag je eisprong hebt moet je dan nog een spuit zetten? Weet nl niet hoe het zit in een natuurlijke cyclus..
    Van je af schrijven is juist goed! Ik vind dit ook een fijn forum! :)
     
  13. Dexendon

    Dexendon Bekend lid

    25 mrt 2018
    790
    667
    93
    Vrouw
    Ja, de gyn vraagt wel elke afspraak hoe het met de neuropathie gaat. En ik ben mijn hele leven al gewend om te antwoorden "goed" wanneer iemand het vraagt. Puur uit de ervaring dat meeste dit antwoorden verwachten en niet echt weten wat ze moeten zeggen als ik een keer eerlijk zou antwoorden haha. Maar goed, misschien moet ik de volgende keer meer eerlijk vertellen hoe ik me voel. Maak me vooral zorgen of ik straks nog wel voldoende kracht over heb voor de bevalling zelf. Maar durf zelf niet te vragen of de baby eerder (liefst idd met 38 weken) gehaald mag worden.

    Spannende tijden weer voor je. Moeilijk he, je weet ook niet hoe je je voelen moet. Daarnaast voel je je bij elke zwangerschap ook weer anders. En je let nu overal op denk ik. Nog 5 dagen, schiet al op. Mijn duimen blijven draaien voor je!
     
  14. Kaatje87

    Kaatje87 Fanatiek lid

    2 dec 2011
    2.602
    125
    63
    Lastig Kiki,
    Gezond en gevarieerd eten idd. Maar dat doe je al.. Doe je aan sport? Of je kunt gaan wandelen?
    Ik heb geen problemen met mijn gewicht dus ik vind het ook best lastig om je tips te geven..
    Wel merk ik bij mezelf als ik geen snoep/koek in huis haal dan heb ik er ook geen behoefte aan..
     
  15. Kiki11111981

    Kiki11111981 Bekend lid

    3 okt 2018
    767
    506
    93
    Vrouw
    België
    Je hebt helemaal gelijk!! Maar met een kind van 6 in huis zonder snoep en koek is nagenoeg onbestaande. :o: Moet toegeven is met zijn periodes. Maar dit proces zorgt toch voor een beetje spanning en dan durf ik de snoepkast induiken. Ik drink gelukkig 3L water per dag, bijna niets anders buiten eens een tasje thee. Ik zou ook zeker 15kg kwijt moeten maar zal voor nadien zijn. Ik eet gelukkig veel fruit en groenten en wat 'meestal' door mijn mond gaat is gezond. Alcohol drink ik ook bijna niet meer. En al zeker niet meer voor/tijdens en na de TP (periode voor punctie en tijdens punctie ook niets). Uiteraard. Vorig weekend nog eens gaan feesten met vrienden en ik was BOB. Wat voelde ik me fris de dag nadien. Was trots op mezelf. Ik ben zo een gelegenheidsdrinker. Niets tijdens de week maar in het weekend een apéritiefje of eens glaasje wijn bij het eten.
    Wel bewegen....Euheumm Vroeger deed ik aan fitness maar heb abonnement opgeschort. Wilde het nu niet opnieuw starten want als ik zwanger zou zijn zie ik me geen 6u per week gaan sporten. Ik fiets en wandel bijna elke dag. Binnen twee weken start ik terug met yoga (2 x week). Moet nu elke dinsdag en donderdag zoontje naar de voetbal brengen en werk sinds oktober terug full-time dus nog weinig me-time.
    Komt wel allemaal goed. De ene dag kunnen we er beter tegen dan de andere.
    Moet zeggen dat ik tijdens de zwangerschap van mijn zoontje heel veel discipline had. Geen snoep of koek aangeraakt. Op die 9 maanden deed dat me niets. Heel vreemd. Ik at vooral gezond. Dus laat ons hopen dat ik dat nu ook kan. :p

    Bedankt voor de steun! Gedaan met zeuren nu. :D
     
  16. Kiki11111981

    Kiki11111981 Bekend lid

    3 okt 2018
    767
    506
    93
    Vrouw
    België
    Wel gisteren hebben ze me gebeld dat ik morgenvroeg terug moet voor een bloedafname. Dan kunnen ze eisprong beter in de bloedwaarden volgen. Ik vermoed dat deze vandaag was. Neen geen spuitjes of hormonen nodig. Heb een regelmatige cyclus van mezelf. Denk dat ik dit weekend terug moet. Ik heb een keizersnede gehad bij mijn zoontje en in dat littekenweefsel durft soms wat vocht zitten. Is maar druppeltje maar moeten ze opvolgen. Het vermindert naarmate de cyclus vordert maar moest het meer worden, dan moeten ze dit wegzuigen voor de TP. Ze denkt dat het zeker niet zal vermeerderen dus dan kan TP gewoon doorgaan. Elke maand is het er opnieuw. Heb je al eens gehoord van een niche? Dan zit er nog meer vocht en moet ze het litteken soms herstellen. Gelukkig hoor ik hier niet bij.
     
  17. Kiki11111981

    Kiki11111981 Bekend lid

    3 okt 2018
    767
    506
    93
    Vrouw
    België
    Ik heb neuropathie opgezocht. Vreselijk. Dan heb je veel chronische pijn? Ik zou er zeker over praten met je arts en eerlijk zijn. Ik kan heel goed begrijpen dat je altijd zegt dat alles 'goed' gaat en je wil waarschijnlijk niet 'klagen' (wat je volste recht is, als je pijn hebt) maar zou er toch over spreken. Je hebt alle kracht nodig voor de bevalling en als het moeilijker en moeilijker wordt voor je spieren.
    Verzorg je goed. Ben bezorgd.
     
  18. Kiki11111981

    Kiki11111981 Bekend lid

    3 okt 2018
    767
    506
    93
    Vrouw
    België
    Bedankt voor de steun Kaatje. Doe mijn best. Gaat al beter. Probeer er goed op te letten en ga dikwijls te voet naar het station ipv de metro te nemen. Kleine beetjes helpen. Binnen twee weken start ik terug met de yoga.
     
  19. MamaMare

    MamaMare Lid

    12 apr 2019
    90
    61
    18
    Vrouw
    Hee een groep voor PGD! Daar zijn wij ook mee bezig, tot dusver helaas zonder resultaat...het is een heftig traject dat veel geduld vraagt is onze ervaring tot dusver. Ik ga eens even lezen hier :)
     
  20. xxmoixx

    xxmoixx VIP lid

    11 jun 2018
    5.312
    4.385
    113
    Vrouw
    Ik probeer vanavond even te reageren. Ik heb t zelfde probleem mbt eten en sporten/gewicht. T gaat hier de laatste maanden wel beter! Vanavond even wat tips schrijven :)
     
    Kiki11111981 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina