Pgd en ivf/ icsi deel 2

Discussie in 'MMM clubs' gestart door meisje1977, 5 jun 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kiki11111981

    Kiki11111981 Bekend lid

    3 okt 2018
    767
    506
    93
    Vrouw
    België
    #441 Kiki11111981, 18 jun 2019
    Laatst bewerkt: 18 jun 2019
    Hoi Kaatje,
    Gisteren me eens aan een testje gewaagd maar spierwit. Ook nog geen MS, voel vanalles maar nog geen druppel te bespeuren. Voor deze ene keer mogen ze dan nog wat uiblijven, dan kan ik starten in juli, anders ga ik naar augustus.:)

    Gisteren mijn gesprek gehad, was positief. Ze zullen het volledige schema aanpassen. Geen standaard protocol meer voor mij. Ze kiezen nu voor het lange protocol. Wil zeggen dat ik op dag 21 van een cyclus moet starten met Gonapeptyl 's morgens en dat voor twee weken. Dan komt er Menopur bij 's avonds en op het einde Pregnyl vr punctie. Op de dag van eicepunctie starten met Utrogestan. Dus zal nu drie weken moeten spuiten ipv twee. Ze zeggen dat ik voorraad genoeg heb voor mijn leeftijd en er nog meer zitten dan ze toen hebben uitgehaald. Toen 8 maar er zaten er zeker 16. Ze willen anderen ook laten meedoen en ervoor zorgen dat ze allemaal tegelijk groeien en er (bijna) geen achterblijven. Eicelkwaliteit is goed, alsook de kwaliteit van mijn man. Ze willen gewoon betere embryo's. Op de één of andere manier heb ik hier wel goed oog in dat het deze keer wel kan lukken.
     
  2. xxmoixx

    xxmoixx VIP lid

    11 jun 2018
    5.312
    4.385
    113
    Vrouw
    Oh dat is zo naar. Toch dat beetje hoop als je over tijd bent hè. Las in je berichtje verderop dat ze hormonen gaan aanpassen. Hopelijk met top resultaten :)
     
    Kiki11111981 vindt dit leuk.
  3. xxmoixx

    xxmoixx VIP lid

    11 jun 2018
    5.312
    4.385
    113
    Vrouw
    Kans van 1/2 klinkt toch wel groot zo. En dan toch beide zoveel miskramen.. Herken je gevoel hier ook in, hoeveel kan je aan? Die vroege miskramen waren vervelend, maar niets vergeleken met ons kindje wat we pas veel later verloren (na goede termijnecho), hele lange rit gehad om schoon te worden.. Daar ga ik er niet oneindig veel van aankunnen. Ook natuurlijk laat het nu alweer een tijd op zich wachten.. vandaar dat we ook voor ivf-pgd hebben gekozen. We willen ivf zelf in Utrecht doen denk ik, is het dichtst bij (alsnog uurtje rijden). Of hebben jullie tips?

    Ja kans bij een gezond kind is ook 50% of ze gebalanceerd hebben toch? Zou t te zijner tijd wel laten testen denk ik, maar dat hij gezond is is het belangrijkst!
     
  4. Kiki11111981

    Kiki11111981 Bekend lid

    3 okt 2018
    767
    506
    93
    Vrouw
    België
    Ja klopt wat je hierboven zegt. 25% gezond, 25% drager.

    Zo heeft de klinisch geneticus mij verteld dus op zich 1/2 valt nog mee. Ben natuurlijk al 37jaar en ja dan speelt de kwaliteit en je eicelreserve ook een rol. Gelukkig is dit nog ok.

    Ik vermoed dat ik al 4 miskramen heb gehad. Twee voor mijn zoon en twee erna. En waarschijnlijk zijn er nog waarvan we het zelfs niet weten. Dat is iets wat natuurlijk bij iedereen kan voorkomen. Dus als ik zo nadenk zijn onze kansen niet zoveel kleiner dan bij iemand anders. We zitten met wel het risico dat een zwangerschap doorzet met een ongebalanceerde translocatie en die kans is toch wel 2%.
    Dus ja is toch wel dubbel. Gelukkig breken mijn zwangerschappen nu sneller af dan voor mijn zoontje. Natuurlijk niets bewijst dat het telkens afloopt door die translocatie, kan gewoon ook een slechte innesteling zijn of gewoon om slechte kwaliteit gaan.

    De eerste twee miskramen zijn na het zien van een kloppend hartje telkens misgegaan. Ik voelde scherpe steken in mijn onderrug en wist al dat het niet goed zat vandaar de echo's. Nacht daaropvolgend alles verloren. En week nadien was ik helemaal schoon. Vreselijk als je er dan nog zo lang mee blijft rondlopen. Eerst pilletjes, wachten, dan nog niet schoon en alsnog een curettage te moeten ondergaan. Je leest het hier dikwijls op het forum. Dit geeft je wel een mentale krak en zou ik ook niet keer op keer aan kunnen.

    Ach lieverd je moet doen waar jij je goed bij voelt. Je zal het merken tijdens je gesprek in juli. Mijn gynaecoloog heeft me UZ Jette aanbevolen. Is op halfuurtje met de metro/tram van mijn werk dus heel makkelijk. Kijk ook wel naar mijn gemak.
     
  5. Happyhope

    Happyhope Fanatiek lid

    15 sep 2018
    1.522
    674
    113
    Vrouw
    Wij zitten ook in Utrecht.
    Vind dat de medewerkers erg vriendelijk zijn en ze hebben veel informatie en kennis.
    Enige nadeel is dat er lange wachttijden zijn (in ons geval met de uroloog bijvoorbeeld) maar dat heb je denk ik in elk medisch centrum...
     
  6. xxmoixx

    xxmoixx VIP lid

    11 jun 2018
    5.312
    4.385
    113
    Vrouw
    Bedankt voor de reacties! We gaan dan inderdaad voor Utrecht. Fijn jullie verhalen ook zo te volgen, geeft me toch weer wat hoop.
     
    Happyhope en Kiki11111981 vinden dit leuk.
  7. sharon1993

    sharon1993 Actief lid

    12 sep 2016
    162
    171
    43
    Vrouw
    Hoi allemaal!

    We zijn weer even verder en zitten nog steeds in spanning te wachten of onze test wel of niet gaat lukken. Vandaag hebben ze een vergadering in Maastricht waarbij onze test wordt besproken en 8 juli wordt ik gebeld door dokter Arens. Fingers crossed.
     
  8. xxmoixx

    xxmoixx VIP lid

    11 jun 2018
    5.312
    4.385
    113
    Vrouw
    Spannend! Ik hoop t zo voor je. Hoorde van iemand anders dat, na afwijzing door Maastricht, er in Brussel alsnog een test kon worden ontwikkeld. Wellicht daar informeren als t niet lukt?
     
  9. Happyhope

    Happyhope Fanatiek lid

    15 sep 2018
    1.522
    674
    113
    Vrouw
    Spannend zeg! Hopen op het beste!
     
  10. Happyhope

    Happyhope Fanatiek lid

    15 sep 2018
    1.522
    674
    113
    Vrouw
    @Kaatje87 hoe gaat het met jou? Wanneer heb je de afspraak voor eerste echo? :)

    @Kiki11111981 hoe gaat het wachten bij jou? Je hebt nu in juli de punctie toch? Of is dit nog onzeker?

    Wij hebben het gesprek gehad met de uroloog en helaas nog steeds geen duidelijkheid voor ons (waren we al bang voor..). We gaan voor een TESE om te kijken of er sprake is van verminderde vruchtbaarheid of onvruchtbaarheid (was nu nog niet te zeggen). Wachttijd: 5 maanden.... pfff wordt zo gek van het wachten en de onzekerheid .
    We hadden ook Maastricht nog gemaild of ze al iets konden zeggen over onze test, maar ook daar alleen het standaardantwoord dat het ongeveer een half jaar zal duren.
    we blijven wachten en hoop houden....
     
  11. Kaatje87

    Kaatje87 Fanatiek lid

    2 dec 2011
    2.602
    125
    63
    @Happyhope , jeetje, wat vervelend allemaal zeg. Snap dat jullie een TESE gaan doen. Maar daar moet je nu dus ook nog 5 maanden op wachten.. Heel logisch dat je gek van het wachten en de onzekerheid wordt.
    Het traject kost heel veel tijd(wachten), energie.
    Hoop houden meis!!

    Hier gaat het goed hoor! Ik heb zere borsten, soms een rommelende buik en soms hoofdpijn (dat laatste normaal ook al wel last van) verder heb ik amper kwaaltjes eigenlijk, maarre die kwaaltjes neem ik voor lief hoor!!
    Ik heb 8 juli de 1e echo.. Pff vind het zo spannend!
     
  12. Dexendon

    Dexendon Bekend lid

    25 mrt 2018
    790
    667
    93
    Vrouw
    Wat lees ik nu!!!! Oooooo @Kaatje87 wat ben ik zo enorm blij voor jou!!!! Het is je zo gegund. Op naar 8 juli, voor een prachtige echo.
     
    Kaatje87 vindt dit leuk.
  13. xxmoixx

    xxmoixx VIP lid

    11 jun 2018
    5.312
    4.385
    113
    Vrouw
    Oh nee, nog meer wachten :(
    En nog geen duidelijkheid.. Hopelijk over een paar maanden goed nieuws.
     
  14. Kiki11111981

    Kiki11111981 Bekend lid

    3 okt 2018
    767
    506
    93
    Vrouw
    België
    Ach lieverd, vreselijk al dat wachten. 5 maanden wachttijd, pffff, om nog maar te zwijgen over die onzekerheid.

    Wel normaal zou ik in juli starten met de nieuwe medicatie en dan verwacht ik de punctie ergens mid augustus. Nu eerst twee weken genieten van onze vakantie.
    We zouden nu zeker drie weken moeten injecteren ipv maar een goede twee weken.

    Ik wens je veel sterkte met het wachten en hoop toch voor wat goed nieuws voor jullie.
    Liefs x
     
  15. Happyhope

    Happyhope Fanatiek lid

    15 sep 2018
    1.522
    674
    113
    Vrouw
    Ahh gaaf zeg! Al bijna de echo. Houd je het wachten nog een beetje vol?
     
  16. Kaatje87

    Kaatje87 Fanatiek lid

    2 dec 2011
    2.602
    125
    63
    Nou, de dagen lijken voorbij te kruipen.. Ik tel de dagen af tot de echo.. Hopelijk gaat alles goed en zien we de 8e een kleine baby met een hartslag!

    Ik zag trouwens dat ik ook nog een aantal berichten gemist had :oops:
    @sharon1993 , ik duim voor je meis, dat de test wel gaat lukken!!
     
    Kiki11111981 vindt dit leuk.
  17. Kiki11111981

    Kiki11111981 Bekend lid

    3 okt 2018
    767
    506
    93
    Vrouw
    België
    Ik duim voor goed nieuws op 08 juli!! Denk aan jullie!!
     
  18. MamaMare

    MamaMare Lid

    12 apr 2019
    90
    61
    18
    Vrouw
    Ik meld me ook weer! De punctie van poging 2 is achter de rug. Doel was tot meer eitjes te komen dan de vorige x. Toen hadden we er 4, nu 6. Nog steeds erg weinig, zeker omdat er maar 4 bevrucht zijn. En nu moet de afvalrace van door delen, aangedane embryo’s uitsluiten en invriezen + ontdooien nog gaan beginnen.

    Ik lees vaak van mensen die per poging 5-6 terugplaatsingen hebben bij IVF. Bij ons waren dat er de vorige x 2, nu moeten we ook uitgaan van 2 en dan hebben we geluk... Dat schiet toch niet op zo? Ik weet dat er maar één nodig is om te blijven plakken maar dat was bij de vorige punctie ook en toen zijn ze ook allebei niet blijven zitten Het voelt zo onhaalbaar allemaal. Je hebt immers maar 3 pogingen, en als je per poging maar 2 terugplaatsingen hebt dan zijn de kansen echt wel minimaal. Dat is heel moeilijk te rijmen met dat we gewoon vruchtbaar zouden moeten zijn...

    Herkenbaar? Of hebben jullie ook het geluk met meer eitjes na de punctie en dus een betere startpositie?
     
  19. Tabbey

    Tabbey Fanatiek lid

    2 mei 2013
    1.497
    849
    113
    NULL
    NULL
    Ik heb al weer bijna 4 jaar geleden mijn laatste PGD poging achter de rug en bovenstaande is heel herkenbaar. Sterker nog, destijds is mij altijd verteld dat je eigenlijk al blij moet zijn als er één terugplaatsing is. Ik vond het vooral frustrerend dat wanneer ik twee goede embryos had er de eerste twee poging maar 1 teruggeplaatst mocht worden terwijl de andere niet van voldoende kwaliteit was om in te vriezen en die werd dan (voor mij gevoel) weggegooid.
    Bij de gewone IVF trajecten zie je vaak dat er veel meer terugplaatsingen zijn, maar icm PGD komt dat veel minder vaak voor.
    Heel veel succes de komende week met wachten en hopelijk kan er volgende week een mooi embryootje teruggeplaatst worden dat blijft plakken :)
     
  20. xxmoixx

    xxmoixx VIP lid

    11 jun 2018
    5.312
    4.385
    113
    Vrouw
    Lijkt me ontzettend zwaar en is ook waar ik heel erg bang voor ben.. Hoop zo dat de plakker er bij zit! Alles kan, en dat kan positief zijn (4 goede en allemaal plakkers) of negatief.. Ik duim voor je.
     

Deel Deze Pagina