Pgd en ivf/ icsi deel 2

Discussie in 'MMM clubs' gestart door meisje1977, 5 jun 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamaMare

    MamaMare Lid

    12 apr 2019
    90
    61
    18
    Vrouw
    Thnx! Zaterdag worden we gebeld hoe het er dan voor staat en of het een dag 3 of dag 5 biopsie wordt. Gezien het kleine aantal mogen we al blij zijn met een dag 3 biopsie en daarna een terugplaatsing op zondag...

    Heeft iemand hier trouwens in Maastricht al de punctie zonder roesje gehad? Ik vond het echt DE HEL Wát een pijn zeg... En dan te bedenken dat dit mogelijk allemaal voor niks is geweest...?
     
    Kiki11111981 vindt dit leuk.
  2. Dexendon

    Dexendon Bekend lid

    25 mrt 2018
    790
    667
    93
    Vrouw
    Het aantal pogingen voelt inderdaad heel oneerlijk. Bij onze 1e poging, 13 eitjes, 9 goed bevrucht, maar 1 goedgekeurd voor PGD. Helaas deze poging niet gelukt. Bij 2e poging 4 eitjes, 3 bevrucht en 1 goedgekeurd voor PGD. En de uitkomst van deze poging ligt nu in mijn armen heel hard te huilen.... Heel cliché, maar je hebt uiteindelijk maar 1 goede nodig. Maar vind het ook heel oneerlijk dat je met PGD ook maar 3 kansen heb, want het is een veel grotere afvalrace.

    Heb mijn punctie in Utrecht gehad, en beide keren zonder pijnstilling gedaan. Vond het zelf wel goed te doen, maar denk dat het bij iedereen anders voelt.

    Heel veel succes en ik hoop dat jij ook met de 2e poging het geluk heb dat het mag lukken!
     
    Kiki11111981 vindt dit leuk.
  3. Mauzy82

    Mauzy82 Niet meer actief

    Breekt even in...

    Ik heb de 1e punctie gehad in Maastricht zonder roesje, maar met een spuit in mijn bil
    Het was goed te doen hoor, af en toe even beetje vervelend dat wel maar geen “echte pijn” gehad gelukkig. Hopelijk krijg je goed nieuws zaterdag en is het gewoon raak bij de tp :thumup:

    Ik heb hier de afspraak brieven voor me liggen voor de komende punctie in aug/sept en in de brief staat dat ze het nu voortaan allemaal zonder roesje gaan doen. En alleen nog met pijnstilling in de bil.

    Breekt weer uit...
     
  4. xxmoixx

    xxmoixx VIP lid

    11 jun 2018
    5.312
    4.385
    113
    Vrouw
    Waarom zijn er maar 3 pogingen eigenlijk? Zeker als er wel goede embryo’s uit de vorige pogingen zijn gekomen, dan is er toch gewoon een kans net als met gewone ivf?
     
  5. Happyhope

    Happyhope Fanatiek lid

    15 sep 2018
    1.522
    674
    113
    Vrouw
    Ah jeetje.. ik hoop zo voor je dat er toch goede bij zitten!
    Ik vind het ook erg oneerlijk aanvoelen, wat anderen ook al aangeven. Bij “gewone” ivf is de oorzaak heel anders dan bij PGD. Hier valt al vaak zoveel af in de beginfase waardoor de kansen zo klein worden... als je in sommige topics leest dat mensen met ivf soms nog een paar cryo’s hebben...
    Wij mogen blij zijn als er 1 of 2 embryo’s goed zijn en dan toch maar 3 pogingen krijgen... snap je gevoel heel goed.
     
  6. Kiki11111981

    Kiki11111981 Bekend lid

    3 okt 2018
    767
    506
    93
    Vrouw
    België
    Ik hoop zo voor jou dat er een gouden eitje bij zit! Is inderdaad zo dat onze kansen nog veel kleiner zijn omdat we met die afwijkingen zitten. Er zijn gewoon al meer eicellen en/of zaadcellen aangetast en daar begint het al bij. Is inderdaad zo oneerlijk maar vrees dat er weinig aan te doen is. Eerlijk gezegd vind ik drie pogingen inderdaad niet zoveel. In België was dat vroeger ook blijkbaar maar nu is het al een aantal jaar 6. Dat is al wat anders.

    Ik kreeg een dafalgan, spierontspanner en morfine. Ik vond het zelf heel goed te doen. Juist het zoeken naar de laatste eitjes was wat vervelend maar niet echt pijnlijk.
    Bij ons kun je volledige verdoving week op voorhand aanvragen maar ze hebben liever zonder.

    Ik duim voor goed nieuws zaterdag!
     
  7. Dexendon

    Dexendon Bekend lid

    25 mrt 2018
    790
    667
    93
    Vrouw
    Door de zorgverzekeraar worden helaas maar 3 pogingen vergoedt, een enkele vergoedt er 5 dacht ik. Dit heeft waarschijnlijk met de kosten te maken. En nu snap ik wel dat bij een "gewone IVF" de kans dat het na 3 pogingen nog gaat lukken wel klein zijn (zeker als je bijvoorbeeld 8 tp heb gehad per poging) en dat een zorgverzekeraar ergens een grens moet trekken. Maar bij PGD heb je vaak maar 1 tp per poging omdat er zoveel eitjes afvallen. En dat voelt zo enorm oneerlijk. Persoonlijk vind ik dat ze misschien bij PGD veel meer moeten kijken naar hoeveel tp er zijn geweest ipv naar pogingen. Er zijn zelfs vrouwen die na een punctie niet eens een goed eitje hebben en dan is je poging ook verkeken en telt het gewoon mee....
     
    Happyhope vindt dit leuk.
  8. Kiki11111981

    Kiki11111981 Bekend lid

    3 okt 2018
    767
    506
    93
    Vrouw
    België
    Helemaal mee eens. De zorgverzekeraars mogen dit eens beter bekijken in Nederland.

    Hoe gaat het met je en met je kleine spruit? Zijn jullie al een beetje gewend? Gaat het voeden en slapen goed?

    Liefs x
     
  9. sharon1993

    sharon1993 Actief lid

    12 sep 2016
    162
    171
    43
    Vrouw
    Ik ben zojuist gebeld door Maastricht, het is helaas niet mogelijk om de test te ontwikkelen met de techniek die er normaal gesproken gebruikt wordt, nu gaan ze morgen bespreken of het mogelijk is om met FISH alsnog een test te ontwikkelen.
    Wachten duurt zo lang helaas...
     
  10. Happyhope

    Happyhope Fanatiek lid

    15 sep 2018
    1.522
    674
    113
    Vrouw
    Super balen! Zo jammer dat de normale techniek niet gebruikt kan worden. Krijg je morgen meteen te horen of het door kan gaan met FISH? Of moet je hierop langer wachten?
     
  11. Happyhope

    Happyhope Fanatiek lid

    15 sep 2018
    1.522
    674
    113
    Vrouw
    @Kaatje87 jij hebt vandaag de echo gehad toch? Hoe was het??:)
     
  12. Kiki11111981

    Kiki11111981 Bekend lid

    3 okt 2018
    767
    506
    93
    Vrouw
    België
    Dat is balen! Wanneer weet je of het met FISH mogelijk is?
     
  13. sharon1993

    sharon1993 Actief lid

    12 sep 2016
    162
    171
    43
    Vrouw
    @Happyhope en @Kiki11111981 geen idee ik krijg een brief toegestuurd met de datum en tijd voor een belafspraak
     
  14. xxmoixx

    xxmoixx VIP lid

    11 jun 2018
    5.312
    4.385
    113
    Vrouw
    Pfff nog langer wachten :(
     
  15. xxmoixx

    xxmoixx VIP lid

    11 jun 2018
    5.312
    4.385
    113
    Vrouw
    Morgen onze intake.. Eindelijk na zoveel tijd het echte begin. Jullie nog tips voor vragen die we kunnen stellen?
     
  16. Kiki11111981

    Kiki11111981 Bekend lid

    3 okt 2018
    767
    506
    93
    Vrouw
    België
    Eindelijk is het zo ver! Oh lieverd wat wens ik je veel succes! Na deze intake zal je merken dat er eindelijk wat schot in de zaak komt. Zo ervaarde ik het toch.Per gesprek komt er zoveel op je af dat je het af en toe moet laten bezinken. Ik had voor mezelf wat vragen opgeschreven en deze gelukkig ook kunnen stellen. Toi toi!
     
    xxmoixx vindt dit leuk.
  17. Dexendon

    Dexendon Bekend lid

    25 mrt 2018
    790
    667
    93
    Vrouw
    Het gaat allemaal zijn gangetje. Het is wel erg wennen, en zodra je denkt dat je elkaar begrijpt en zijn ritme te pakken heb, veranderd het allemaal weer. Soms zit je met je handen in het haar en heb je geen idee meer hoe je hem kan troosten. Het andere moment geeft hij je de grootste glimlach die hij in huis hebt, en je bent alle ellende weer vergeten haha.

    Gelukkig geen last meer van zijn krampjes, dat is echt een hel geweest. Hij drinkt zijn fles goed, en lijkt ook steeds beter te gaan met de tijden die hij er tussen laat (in het begin wilde hij binnen de 2 uur steeds weer een fles, waardoor hij wel heel voeding binnen kreeg, maar dat wordt steeds minder gelukkig).
    Over de nachten heb ik totaal niet te klagen (gevaarlijk om te zeggen, haha, dat is de goden verzoeken of zo iets....) maar na zijn laatste fles (rond 22.00-23.00 uur) slaapt hij heerlijk de hele nacht en gunt hij mij vrijwel 6 uur slaap, en vandaag zelfs 8 uur!

    Hoe gaat het met jou?

    Ben niet meer heel actief hier op het forum, zit nu in een Facebookgroep met allemaal dames met babys geboren in de zelfde periode, gaat alleen nog maar om plas en poepluiers. Ik lees jullie verhalen wel, maar terug schrijven is vaak wat lastig.
     
  18. xxmoixx

    xxmoixx VIP lid

    11 jun 2018
    5.312
    4.385
    113
    Vrouw
    Net onze intake gehad! Was een fijn gesprek. Ze denken de test al binnen 3 maanden af te hebben omdat het een translocatie is. Kiezen voor ivf in Maastricht vanwege de kortere wachttijd. Zie er al wel tegen op maar fijn dat er wat gaat gebeuren! Stoppen voor nu met zelf proberen, kans is groot dat we dan het proces aanzienlijk vertragen. ​
     
  19. Happyhope

    Happyhope Fanatiek lid

    15 sep 2018
    1.522
    674
    113
    Vrouw
    Wat fijn zeg!
    3 maanden zijn hopelijk zo voorbij! Hoelang is de wachttijd in Maastricht? Is het ver reizen voor jullie of valt het mee?
     
  20. xxmoixx

    xxmoixx VIP lid

    11 jun 2018
    5.312
    4.385
    113
    Vrouw
    Wachttijd is een maand of 3-4 volgens mij. Ze hoopte einde van dit jaar met wat geluk en anders begin volgend jaar start ivf :)
     
    Kiki11111981 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina