Pgd en ivf/ icsi deel 2

Discussie in 'MMM clubs' gestart door meisje1977, 5 jun 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dexendon

    Dexendon Bekend lid

    25 mrt 2018
    790
    667
    93
    Vrouw
    Ja, blijft allemaal wel spannend hé. Bij mij duurde de afspraak nog geen 10 minuten.
     
  2. Dexendon

    Dexendon Bekend lid

    25 mrt 2018
    790
    667
    93
    Vrouw
    Ik loop het traject in Utrecht. Toen Maastricht akkoord gaf en de test ontwikkeld had, heb ik 4 maanden moeten wachten op reactie van Utrecht, ivm wachttijden, een maand later kon ik beginnen met de eerste poging.
     
  3. Dexendon

    Dexendon Bekend lid

    25 mrt 2018
    790
    667
    93
    Vrouw
    Vandaag toch? Ik ben benieuwd, succes!
     
  4. Kaatje87

    Kaatje87 Fanatiek lid

    2 dec 2011
    2.602
    125
    63
    Ja klopt!
    Ik kreeg idd een echo van mijn eierstokken om te kijken hoeveel follikels er zijn. Links 5 en rechts 6. Oooh de linker lag een beetje achter mijn darm dus de arts kon het niet goed zien, zij draaien en duwen met dat ding zodat ze het wel goed kon zien, auwie!
    Maar het zag er netjes uit zei de arts en ik mocht direct beginnen met de menopur. Sinds gisteren dus 2x spuiten. Heb de utrogestan bolletjes ook al meegekregen, hele voorraad nu in huis!
    Vrijdag moet ik weer terug komen, ben benieuwd wat de hormonen dan hebben gedaan en of de follikels goed gegroeid zijn..
     
  5. Dexendon

    Dexendon Bekend lid

    25 mrt 2018
    790
    667
    93
    Vrouw
    Mooi aantal in ieder geval. Dat klinkt wel pijnlijk ja, is dat verder geen probleem dat het achter je darm ligt?
    Je volgende afspraak gaan ze kijken hoe ze groeien en wanneer de punctie gepland gaat worden. Ga duimen voor je, voor een grote vangst (maar niet te groot, want natuurlijk wil je geen overstimulatie).
     
  6. Kaatje87

    Kaatje87 Fanatiek lid

    2 dec 2011
    2.602
    125
    63
    Nee dat is geen probleem hoor! Dat is gewoon zo ;)
    Ja idd, ben benieuwd wat de stimulatie doet en of de follikels goed gegroeid zijn! Ik hoop ook op een grote vangst en idd niet te groot want overstimulatie zitten we niet op te wachten..

    Maarre morgen mag je weer beginnen met injecteren!! Fijn! (of nou ja fijn, je bent dan iig bezig voor een goed doel)
    Ik ben morgen al 2 weken bezig met de injecties, tijd gaat best snel!
     
  7. Dexendon

    Dexendon Bekend lid

    25 mrt 2018
    790
    667
    93
    Vrouw
    Ja eindelijk vandaag weer de eerste prik zetten. Vind het prikken niet zo erg. En nu dan eindelijk het gevoel dat je er weer echt mee bezig bent.
    Ja bij jou gewoon al weer de tweede week achter de rug. Nog geen last van bijwerkingen?
     
  8. Kaatje87

    Kaatje87 Fanatiek lid

    2 dec 2011
    2.602
    125
    63
    Ja idd, snap ik.

    Moet jij 's ochtends of 's avonds prikken? Zit volgens mij ook wel verschil in. Ik moet tussen 7.00 - 9.00 prikken.
    Mwah ik heb wel last van hoofdpijn en voel me soms ook wel lamlendig. Voor de rest gaat het eigenlijk wel oké.
     
  9. Dexendon

    Dexendon Bekend lid

    25 mrt 2018
    790
    667
    93
    Vrouw
    Ik moet in de avond prikken, tussen 16.00 en 20.00 uur.
    Hoofdpijn is wel vervelend, hopelijk heb je er snel minder last van.
    Straks nog even naar de apotheek, ze hebben mij dit keer geen prullenbakje gegeven waar ik de gebruikte spuiten in kan doen. Niet zo handig...
     
  10. Kaatje87

    Kaatje87 Fanatiek lid

    2 dec 2011
    2.602
    125
    63
    Waarvoor is dat? Dat de 1 's ochtends moet prikken en de ander 's avonds? Of dat is per ziekenhuis gewoon verschillend?

    Ach voor de hoofdpijn gebruik ik gewoon paracetamol en dan gaat het wel weer hoor! We moeten er maar iets voor over hebben! Lamlendige gevoel vind ik vervelender!
    Oh dat is idd niet zo handig, zo'n naaldencontainer moet je wel hebben!
    Gebruik je straks naast de decapeptyl ook menopur trouwens?
     
  11. Dexendon

    Dexendon Bekend lid

    25 mrt 2018
    790
    667
    93
    Vrouw
    Ik weet niet wat de reden is. Ik denk dat het misschien te maken heeft dat je het altijd prikt op een zelfde moment, zodat er niet té veel tijd tussen zit. Want als je soms prikt in de ochtend en soms in de avond, is natuurlijk wel een groot verschil. Maar ik weet niet hoor, maar kan me voorstellen dat dat de reden is.
    Over twee weken mag ik Gonal-F extra erbij prikken, dat is een pen waarbij is zelf de dosering moet instellen. Vorige keer was het 125 eenheden, en dat moet ik dit keer weer aanhouden. Volgens mij is het een zelfde soort medicatie als menopur.
     
  12. Kaatje87

    Kaatje87 Fanatiek lid

    2 dec 2011
    2.602
    125
    63
    Ja dat snap ik, alleen bij mij op het formulier en tijdens uitleg zeiden ze 's ochtends. Nou ja ik prik braaf iedere ochtend :) Mocht ik er aan denken, zal ik het eens vragen ;)

    Oh ja ik lees wel vaker idd Gonal-F.
    Ah oke, bij menopur moet ik poeder met oplosmiddel mengen en dan injecteren.
     
  13. Dexendon

    Dexendon Bekend lid

    25 mrt 2018
    790
    667
    93
    Vrouw
    O, is dat niet onhandig dat je het zelf moet mengen? Zo er helemaal zenuwachtig van worden haha.
     
  14. Kaatje87

    Kaatje87 Fanatiek lid

    2 dec 2011
    2.602
    125
    63
    Nee hoor, klinkt lastiger dan het is. Het valt reuze mee! Zuig 1 ml op uit het potje met een spuitje en dan spuit ik dat in een klein potje met poeder, dat mengt zich al vanzelf en dan zuig ik het weer op en doe ik een kleinere naald op de spuit. En hoppa prikken maar!
     
  15. Dexendon

    Dexendon Bekend lid

    25 mrt 2018
    790
    667
    93
    Vrouw
    Klinkt een beetje als de pregnyll die ik op het laatst moet prikken.
    De gonal f is wel super makkelijk. Het is een soort pen, je draait het gewenste aantal op de pen en prikken maar
     
  16. Dexendon

    Dexendon Bekend lid

    25 mrt 2018
    790
    667
    93
    Vrouw
  17. Kaatje87

    Kaatje87 Fanatiek lid

    2 dec 2011
    2.602
    125
    63
    Wel goed hoor! Vanochtend naar het ziekenhuis geweest, ze zag 8 follikels variërend tussen de 6 en 13 mm. Ik was nogal teleurgesteld, maar de arts zei: Waarom? Is een mooi aantal! Dus toen was ik wel gerustgesteld. Hopelijk gaan de follikels mooi verder groeien komende dagen.
    Maandag moet ik weer heen!
    Hoe gaat het bij jou?
     
  18. Dexendon

    Dexendon Bekend lid

    25 mrt 2018
    790
    667
    93
    Vrouw
    Mooi aantal toch 8. Ben je inmiddels al weer voor een tweede echo geweest?
    Hier gaat alles goed. Nog steeds deca aan het spuiten en vandaag met de pil gestopt.
    Volgende week mag ik beginnen met de Gonal F en de week erna eindelijk weer een afspraak in het ziekenhuis voor een echo. Kan nu een beetje gaan aftellen.
     
  19. Kaatje87

    Kaatje87 Fanatiek lid

    2 dec 2011
    2.602
    125
    63
    Hey!
    Ja vandaag ben ik weer geweest, 6 groeien er goed mee (10-15 mm) En er waren nog een aantal kleinere follikels te zien (o.a. die andere 2) Ik was wel een beetje teleurgesteld want er valt natuurlijk ook nog wat af. Duimen dat de kleinere ook nog gaan groeien. Van de week weer een ritje naar het ziekenhuis voor een echo. Ben benieuwd.

    Ah kijk, vandaag ben je dus met de pil gestopt. Idd dan kan je een beetje gaan aftellen. Vanaf volgende week dus ook 2 injecties doen. Ik merk wel dat die injecties tegen gaan staan hoor, heb nu een speldenkussen incl blauwe plekjes..
     
  20. Dexendon

    Dexendon Bekend lid

    25 mrt 2018
    790
    667
    93
    Vrouw
    Het zijn er toch 6, beter dan niks toch! Ik snap wel dat je op meer hoopt. Maar ik heb ook ergens gelezen dat kwaliteit ook ten koste kan gaan van de kwaliteit. Liever straks 6 super eitjes dan 15 eitjes die het allemaal net niet zijn. Wanneer verwachten ze de punctie?

    Ja de injecties zijn natuurlijk niet fijn, maar het geeft mij wel heel erg het gevoel dat je er echt zelf mee bezig bent. De deca prikt soms nog best wel. Ik weet nog dat de Gonal F vorige keer echt veel prettiger prikken was. Ik denk dat dat naald wat dunner is.
    Jij prikt in de buik zeker? Ik vind zelf prikken heel lastig (heb ook last van mijn handen met mijn spierziekte), dus mijn vriend prikt mij elke dag. Eerst begonnen in de buik, maar ben overgestapt op de bil. En dat is echt zoveel prettiger. Ik weet niet of het blauw is, haha, ik kan het zelf niet zien. Doordat hij prikt, heeft hij ook echt het gevoel dat hij deelneemt aan dit proces, dat vind ik ook prettig.
     

Deel Deze Pagina