Pgd en ivf/ icsi deel 2

Discussie in 'MMM clubs' gestart door meisje1977, 5 jun 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Happyhope

    Happyhope Fanatiek lid

    15 sep 2018
    1.522
    674
    113
    Vrouw
    Hi meiden,

    Misschien een gekke vraag en ik weet niet meer zeker waar ik het las (misschien wel hier?), maar ergens las ik van iemand dat zij al een aantal embryo’s in de vriezer had maar dat ondertussen de PGD test ontwikkeld wordt.

    Ik vroeg mij dus af of dit kan en hoe dit werkt.
    Zou je met bestaande emrbyo’s achteraf ook PGD kunnen doen? Dat je dus nu al het ICSI traject ingaat en alle embryo’s invriest en als de PGD test klaar is, de genetische test laat uitvoeren?
    Weet iemand dit?

    geen idee of dit kan hoor... maar aangezien het wachten op de test zo lang duurt, vroeg ik me af of ik ergens het proces kan versnellen haha.
     
  2. Sue81

    Sue81 Actief lid

    4 jan 2018
    103
    163
    43
    Vrouw
    Hoi hoi, sorry voor mijn late reactie. Werd even helemaal geleefd hier (2x fikse buikgriep dochtertje van gemiddeld 8dagen per keer) en allerlei afspraken in ziekenhuis voor haar en ons mede ivm transplantatietraject.

    Ja onze dochter is direct na geboorte aan de dialyse gegaan. Ze was erg kritiek want haar longen deden het ook niet en nog een aantal dingen. Gelukkig werkt de rest nu wel, alleen dialyseren wij haar nog elke nacht tot aan de transplantatie. Dat is overigens ook de reden dat ik dit jaar nog een punctie krijg, omdat ik mijn nier ga afstaan aan mijn dochter. Aangezien ik twee fysiek zware trajecten ga doorlopen, en ook mijn leeftijd niet mee heb, wordt deze uitzondering gemaakt. Na de transplantatie moet ik sowieso ook nog minimaal 6 maanden wachten voordat ik zwanger mag worden dus hopelijk is tegen die tijd onze test klaar. We hebben afgelopen donderdag te horen gekregen dat wij voor 14 januari ingepland staan voor de transplantatie. Maar op 30 december heb ik mijn punctie gepland staan. Ik hoop niet dat men vindt dat dit te kort op de operatie gepland staat, want dan moeten we de transplantatie een maandje opschuiven. Wat in onze dochter haar geval niet heel erg is omdat ze nog erg klein is en best een beetje meer mag groeien en zwaarder worden. Dialyse verloopt gelukkig stabiel.

    Balen he dat er overal zulke lange wachttijden zijn. Vind het echt bizar hoe lang dit duurt. Je bent zo jaren verder. Het is een pittig traject. Maak me vooral zorgen over dat ik straks aan de hormonen ga, en er geen goede embryo overblijft om op termijn terug te plaatsen, maar ik ondertussen mogelijk wel de operatie moet uitstellen en dat dat voor niks is geweest. Maar ja, je kunt niet in de toekomst kijken. En moet het er op gokken.

    Ook zit ik op de maximale volume van hormonen (fostimon) standaard is geloof ik 150 en ik moet 10 dagen 225 gebruiken. Heeft iemand daar ervaring mee qua bijwerkingen ed?
     
  3. Sue81

    Sue81 Actief lid

    4 jan 2018
    103
    163
    43
    Vrouw
    Maar als ik er over na denk. Volgens zou je in theorie best kunnen opgeven voor invriezen embryo’s, en dan zou je dus al direct op de wachtlijst kunnen van ivf/icsi, lijkt me. Het lijkt me de moeite waard om er naar te informeren. Mss kun je aangeven dat de ontwikkeling van jullie test inmiddels al langer dan normaal duurt en dat het nog heeeeeeeel lang lijkt te duren . Dan heb je alleen geen “verse” terugplaatsing.

    Heftig van je man ook. Hopelijk blijft het stabiel en hoeft hij niet onder het mes.
     
  4. xxmoixx

    xxmoixx VIP lid

    11 jun 2018
    5.312
    4.385
    113
    Vrouw
    Volgens mij wordt dit alleen gedaan bij vrouwen die wel moeten omdat ze bv in de overgang komen. Je kan ernaar informeren.
     
  5. Kaatje87

    Kaatje87 Fanatiek lid

    2 dec 2011
    2.602
    125
    63
    Het zou vast kunnen, maar weet niet of ze dat doen.
    Je zou even kunnen informeren bij het ziekenhuis.
     
  6. Happyhope

    Happyhope Fanatiek lid

    15 sep 2018
    1.522
    674
    113
    Vrouw
    Wauw, wat heeft je dochtertje al een hoop meegemaakt zeg. En wat ontzettend heftig en tegelijk heel mooi dat jij jouw nier geeft aan jouw dochter. Jullie gaan heel bijzondere trajecten in binnenkort. Ik duim heel erg voor jullie dat beide trajecten succesvol doorlopen zullen worden!
     
    Sue81 vindt dit leuk.
  7. Kaatje87

    Kaatje87 Fanatiek lid

    2 dec 2011
    2.602
    125
    63
    Heftig zeg!
    Wat mooi dat je je nier kunt afstaan aan je dochter! Heftig dat je 2 spannende trajecten ingaat! Hopelijk beide met een mooi resultaat!
     
    Sue81 vindt dit leuk.
  8. Kiki11111981

    Kiki11111981 Bekend lid

    3 okt 2018
    767
    506
    93
    Vrouw
    België
    Hier ben ik weer! :D De Ardennen heeft me echt wel goed gedaan. We hadden goed weer en hebben veel gewandeld en genoten met het gezin.
    Inderdaad heb maar één gouden embryo nodig. Nu hoop ik dat deze goed ontdooit.
    Ze hebben me dan terug gebeld dat ik me bij mijn volgende menstruatie op dag 1 of 2 terug moet melden voor een bloedprik. Na 10 dagen echo en bloedprik. Ik mag de TP in natuurlijke cyclus doen hebben ze gezegd voor het onderzoek. Deze is vrijwel altijd regelmatig en heb veder geen problemen. Ergens wel blij dat ik die chemische troep niet moet nemen. Maar begrijp wel dat het voor velen helpt, uiteraard. Ik heb er eventjes mijn buik van vol.;)
     
  9. Kiki11111981

    Kiki11111981 Bekend lid

    3 okt 2018
    767
    506
    93
    Vrouw
    België
    Hoi,

    Ik heb één embryo dat niet aangetast is en helemaal goedgekeurd, het andere was aangedaan. Maar nu dus alle focus op dat ene. Hopelijk ontdooit deze goed, dat is nu mijn volgende vrees. Ik hoop zo dat ik eens eentje kan laten terugplaatsen. Neen ik kan geen verse TP krijgen, test duurt 10 dagen...
     
  10. Kiki11111981

    Kiki11111981 Bekend lid

    3 okt 2018
    767
    506
    93
    Vrouw
    België
    Dus morgen mag je testen? Hoe voel je je?
     
  11. xxmoixx

    xxmoixx VIP lid

    11 jun 2018
    5.312
    4.385
    113
    Vrouw
    Even een kleine update. Wij mogen 14 december met de eerste spuit beginnen! Slechte nieuws is dat onze afwijking heel ingewikkeld blijkt te zijn dus dat ze vanuit genetica niet teveel durven te beloven.. Maar we mogen een poging wagen.
     
  12. Happyhope

    Happyhope Fanatiek lid

    15 sep 2018
    1.522
    674
    113
    Vrouw
    Ohh wat fijn dat jullie mogen beginnen zeg! Maar betekent dit dat de test nog niet gelukt is?
     
  13. xxmoixx

    xxmoixx VIP lid

    11 jun 2018
    5.312
    4.385
    113
    Vrouw
    Jawel de test is af. Ze zijn alleen bang dat er veel embryo’s bij zitten waar ze niet met zekerheid van kunnen zeggen of ze goed zijn of niet.. En ze moeten van elk embryo al 2 cellen nemen om iets van duidelijkheid te hebben. Dus wordt even spannend, kans dat ze een gezonde als gezond herkennen is kleiner.. En een gezond embryo heeft nog 5% kans dat deze toch niet goed is en dus door de test is gekomen als gezond.. Ze raden ook aan een punctie of vlokkentest te doen mocht er een zwangerschap volgen.
     
  14. Happyhope

    Happyhope Fanatiek lid

    15 sep 2018
    1.522
    674
    113
    Vrouw
    Pff dat is een tegenvaller zeg! Wat naar dat je dan zo in de onzekerheid blijft zitten. Wel goed dat jullie het een kans gaan geven! Nu aftellen naar de eerste spuit!
     
  15. xxmoixx

    xxmoixx VIP lid

    11 jun 2018
    5.312
    4.385
    113
    Vrouw
    Ja stapje voor stapje! Hoop zo dat er een gezonde bij zit en mijn lichaam deze lekker bij zich houdt. We gaan het zien! Hoe lang zou jullie test ongeveer duren?
     
  16. Happyhope

    Happyhope Fanatiek lid

    15 sep 2018
    1.522
    674
    113
    Vrouw
    Bij ons duurt het nu ongeveer nog 1 tot 4 maanden tot de test klaar is. En daarna nog de wachttijd van UMCU. De arts van Utrecht verwachtte wel dat de test eerder richting de 1 a 2 maanden nog zou duren dan richting de 4 maanden.
    Ik zit me nu ineens af te vragen of ze bij ons ook niet de fish techniek zullen gaan toepassen... omdat ze vertelden dat de test met de normale methode niet gelukt was en volgens mij heb je dan alleen nog die methode die jullie nu ook gaan doen? Naja ik vraag het wel aan Maastricht als ik wat van hen over de test hoor :p
    Maar spannend zeg dat jullie bijna mogen beginnen! Gewoon minder dan een maand en dan kun je echt gaan starten. Hopelijk weer een stuk dichterbij jullie droom en hoop voor jullie dat ondanks de grotere onzekerheid, ze toch goede embryo’s kunnen vinden!
     
  17. xxmoixx

    xxmoixx VIP lid

    11 jun 2018
    5.312
    4.385
    113
    Vrouw
    Klinkt als hetzelfde verhaal als bij ons! Test was idd niet af en ging langer duren omdat de nieuwste techniek niet lukte. Hopelijk voor jullie wat meer kans. Ik duim dat 2020 voor ons allen ons jaar wordt!
     
    Kiki11111981 en Happyhope vinden dit leuk.
  18. Kiki11111981

    Kiki11111981 Bekend lid

    3 okt 2018
    767
    506
    93
    Vrouw
    België
    Ohhh wat fijn!! Jullie krijgen toch een kans! Je mag de hoop niet opgeven! Wens je veel succes en hou ons zeker op de hoogte.
     
    xxmoixx vindt dit leuk.
  19. Happyhope

    Happyhope Fanatiek lid

    15 sep 2018
    1.522
    674
    113
    Vrouw
    Terwijl we wachten op de test die maar duurt en duurt, krijg ik vandaag ineens een mail van Medisch Centrum Kinderwens dat er een donorvoorstel is en ze een telefonische afspraak hebben ingepland. We waren erg verbaasd want we hadden het donortraject op pauze gezet, omdat we eerst pgd een kans willen geven. maar het blijkt dat ze hoe dan ook een donor voor ons zoeken, zodat wanneer we willen, we direct kunnen starten. Super fijn natuurlijk! Maar het zet ons gevoel wel weer op zijn kop.. iets wat zo voor het grijpen ligt, of een traject waar nog een hele hoop tijd en moeite over heen zal gaan.
    we gaan natuurlijk voor pgd hoor, maar het schut je gewoon weer even door elkaar. Het donortraject lijkt zo’n makkelijke en “snelle” keuze waarbij we zelf alles in handen hebben. Een groot contrast met PGD.

    maar hoe gaat het met jullie? Zijn er nog updates? :)
     
  20. xxmoixx

    xxmoixx VIP lid

    11 jun 2018
    5.312
    4.385
    113
    Vrouw
    Begrijpelijk hoor! Wij hebben ook regelmatig gedacht aan een donor en zelfs nu we bijna mogen beginnen nog.. Bij jullie was de keuze zelfs al gemaakt (alhoewel je toen natuurlijk niet dacht een keus te hebben).
    Wij mogen bijna beginnen! Heb er hoop in, maar gaat heel zwaar worden.
     

Deel Deze Pagina