Pgd en ivf/ icsi deel 2

Discussie in 'MMM clubs' gestart door meisje1977, 5 jun 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kaatje87

    Kaatje87 Fanatiek lid

    2 dec 2011
    2.602
    125
    63
    Je bent vast al begonnen met de Gonal F denk ik. 2 weken liep je achter op mij he?
     
  2. Dexendon

    Dexendon Bekend lid

    25 mrt 2018
    790
    667
    93
    Vrouw
    Ben benieuwd of je het volhoud haha. Had het mezelf vorige keer ook voorgenomen, toen drie dagen eerder getest, was zó nieuwsgierig haha. Gelukkig toen positieve test.
    Deze keer neem ik het me ook voor niet eerder te testen.... Ben benieuwd of ik het nu wel kan.
     
  3. Dexendon

    Dexendon Bekend lid

    25 mrt 2018
    790
    667
    93
    Vrouw
    Ja vanaf maandag al begonnen. Dus nu een kleine week gonal f.
    Loop inderdaad 2 weken achter. Maandag voor de eerste echo. Voel sinds vandaag echt dat er wat aan groeien is van binnen. Dus de gonal doet zijn werk. Heb wel het idee dat ik dat vorige nog helemaal niet zo snel had. Hopelijk dit keer meer eitjes.... Hoop zo dat het geen overstimulatie wordt.
    Maandag weten we meer. Ga er nog steeds vanuit dat ik volgende week zaterdag de punctie heb.
     
  4. Kaatje87

    Kaatje87 Fanatiek lid

    2 dec 2011
    2.602
    125
    63
    Ik verplicht het mezelf. ;) Ik haal gewoon nog geen test in huis! Haha

    Oeh spannend! Vorige keer had je best wat eitjes trouwens, wel heel veel aangedaan zeg! 9 eitjes en bijv. 4 goede dat zou mooi zijn! 1 terugplaatsen en de rest invriezen.. Ik duim heel hard voor ons beiden!
     
  5. Kaatje87

    Kaatje87 Fanatiek lid

    2 dec 2011
    2.602
    125
    63
    Trouwens, die utrogestan, gatsiedarrie zeg wat een vies spul is dat.. Maar oké het is voor het goede doel ;)
     
  6. Dexendon

    Dexendon Bekend lid

    25 mrt 2018
    790
    667
    93
    Vrouw
    Hahahahah oooo die was ik even vergeteb, waarschijnlijk uit mijn geheugen verbannen.... Maar die zijn inderdaad echt smerig...
    Hoe voel jij je nu? Hoeveel dagen na tp zit je nu?
    Ik zit nu in het ziekenhuis te wachten op mijn eerste echo (week na gonal f) Ben heel benieuwd.
     
  7. Dexendon

    Dexendon Bekend lid

    25 mrt 2018
    790
    667
    93
    Vrouw
    Nou, ben niet zo blij na het ziekenhuis bezoek.
    Ze hebben een echo gemaakt. Aan de rechterkant zo'n 14 eitjes te zien, wel kleiner dan de vorige keer, maar allemaal rond dezelfde grootte.
    Aan de linkerkant ook zo'n 12 eitjes, allemaal rond dezelfde grootte. Maar helaas, er zit 1 grote al tussen. Klinkt juist goed zou je zeggen. Maar als deze nog groter wordt moet de punctie plaats vinden en is de rest niet groot genoeg. Betekent dat ik dan maar 1 of 2 goede eitjes heb vóór bevruchting. En dat is natuurlijk vrijwel niks.
    Nu moet ik donderdag terugkomen en gaan we nog een meting doen. Dan moeten we heel hard duimen dat de kleine eitjes gegroeid zijn en het grote eitje niet meer.
    Als er dan nog steeds zo'n verschil in grootte inzit, dan moet ik beslissen: doorgaan (met heel weinig eitjes) of afbreken en opnieuw beginnen. In het laatste geval is er dan nog geen poging verspilt. Uiteraard gaan we dan voor de laatste optie, liever extra tijd kwijt zijn dan een poging verspilt. Maar wat is dit balen zeg. Nu moet ik natuurlijk hopen dat donderdag uiteindelijk toch blijkt dat het goed is, maar om eerlijk te zijn ga ik er vanuit dat we opnieuw moeten beginnen. Pffff zó balen!
     
  8. Kaatje87

    Kaatje87 Fanatiek lid

    2 dec 2011
    2.602
    125
    63
    Haha sorry! :p Door mij denk je er al een aantal dagen eerder aan, kan je vast wennen ;)
    6 dagen na de terugplaatsing. Ik voel me wel goed hoor, mijn borsten doen zeer en voel wel steekjes in mijn buik, afwachten maar...
     
  9. Kaatje87

    Kaatje87 Fanatiek lid

    2 dec 2011
    2.602
    125
    63
    Wow wat veel follikels. Hoe groot zijn die kleintjes dan? Ze groeien 1 a 2 mm per dag.. Als er 1 grote is kunnen ze die toch ook wel opofferen? Dan heb je straks die kleintjes op goede grootte. Liever 1 laten gaan dan 11 toch?
     
  10. Dexendon

    Dexendon Bekend lid

    25 mrt 2018
    790
    667
    93
    Vrouw
    Echt een spannende periode waar jij in zit. Kan me echt voorstellen bij elke dingetje dat je voelt, dat je de gedachte hebt van: zal het wel, zal het niet. Je geduld gaat echt op de proef gesteld worden nu.
    Ben zo hard aan het duimen voor je, nog paar dagen geduld...
     
  11. Dexendon

    Dexendon Bekend lid

    25 mrt 2018
    790
    667
    93
    Vrouw
    Ja weet ook niet zo goed hoe dat zit. De kleintjes waren onder de 10, de grote al een dikke 15. Kreeg Het idee dat ze bang was dat die kleine klein zouden blijven omdat ze nu ook niet gezellig mee hebben gedaan met de grote.
    Maar weet niet of een eitje ook te groot kan worden, dan bij bepaalde grote de punctie moet plaatsvinden? Goede vraag om donderdag gelijk even te stellen.
    Ben opeens sinds vandaag meer positief over donderdag. Geen idee waarom. Voel me nu ook wel wat zieker worden en voel echt een druk in mijn buik. Frustrerend dat je zelf weinig kan doen om het proces positief te beïnvloeden.
     
  12. Kaatje87

    Kaatje87 Fanatiek lid

    2 dec 2011
    2.602
    125
    63
    Jaaa volgende week testen mits ik niet ongesteld ben geworden natuurlijk ;) Ooooh hoop het zo dat ik volgende week een positieve test heb. Het lukt me nog aardig om er niet teveel aan te denken.
    Ik heb het wel gevraagd, en wat zei ze nou toch? Geloof dat het 24 was..
    Maar hee misschien zijn de kleintjes van 10 donderdag ineens wel 16-18 ofzo he? 3 dagen na maandag..
    Ja dat is jammer dat je het niet kan beïnvloeden. We moeten maar geduld hebben en afwachten.
     
  13. Dexendon

    Dexendon Bekend lid

    25 mrt 2018
    790
    667
    93
    Vrouw
    Eerste week is denk ik wel goed te doen, tweede week ga je waarschijnlijk steeds meer er aan denken, maar uiteindelijk vliegt de tijd. Ik heb echt een goed gevoel bij jou, denk echt dat het voor jullie gelukt is.
    Morgen gaan we weer naar het ziekenhuis, Ben heel benieuwd
     
  14. Kaatje87

    Kaatje87 Fanatiek lid

    2 dec 2011
    2.602
    125
    63
    We zullen zien, nog een paar daagjes geduld.. Heb al wel een test in huis gehaald ;)

    Jullie zijn gisteren naar het ziekenhuis geweest.. Hoe was het? Beter nieuws dan maandag? Gaat de punctie door morgen?
    Haha wat een vragenvuur he :p
     
  15. Dexendon

    Dexendon Bekend lid

    25 mrt 2018
    790
    667
    93
    Vrouw
    Ja zeker beter nieuws. De kleine bleken gegroeid, de grote niet veel groter.
    Morgen mogen we weer terug. Maandag of dinsdag de punctie. Ze verwachten tussen de 7 en 11 eitjes dus echt een veel beter vooruitzicht. Ben zo blij.
    Kijk echt uit naar de punctie. Krijg inmiddels echt last ervan, echt een drukkend gevoel.
    Hoeveel jij je? Eventueel al kwaaltjes?
     
  16. Kaatje87

    Kaatje87 Fanatiek lid

    2 dec 2011
    2.602
    125
    63
    Ah kijk, dat is beter nieuws! Hopelijk zitten er dan goede embryo's tussen. 1 is mooi, 2 of 3 nog beter ;) Dan kan er iig nog iets ingevroren worden..
    Ja snap ik dat je er naar uitkijkt. Ik had op het laatst (voor de punctie) het gevoel alsof ik constant moest plassen, had ik geplast had ik nog steeds dat gevoel.. Laat staan als je meer eitjes hebt...

    Ik voel me opzich wel goed, ik voel af en toe wel steekjes in mijn buik en last van mijn borsten maar goed kunnen ook bijwerkingen zijn van de utrogestan.. Oooh nog een paar dagen geduld..
     
  17. Dexendon

    Dexendon Bekend lid

    25 mrt 2018
    790
    667
    93
    Vrouw
    Je hebt gewoon al een test gekocht haha! Ik ben benieuwd of je het volhoudt....
    Vandaag weer een echo gehad. Er zijn nu 6 vrij grote eitjes, dus eigenlijk niet heel veel, maar meer dan afgelopen maandag. Besloten dat we doorgaan. Ze houden 4 namelijk aan als het minimum bij PGD. Met een beetje geluk komt er nog 1 of 2 kleintjes bij. De grote eitjes zijn nu zo groot, dat ze eruit moeten. Ze kunnen niet langer wachten op de kleintjes.
    Maandag heb ik dus de punctie, vrijdag verwacht ik de terugplaatsing. Als er dan een goed eitje is overgebleven.... ben er niet helemaal gerust op. Maar misschien moet het maar zo zijn. En oooo dan mag ik vanaf maandag weer die vieze utro-balletjes gebruiken, lekker hoor hahahahahahaha.....
    Wat zegt je gevoel, denk je dat het gelukt is? Lastige vraag ook hoor, je wilt jezelf ook geen valse hoop geven.... duim nog steeds hard voor jullie.
     
  18. Kaatje87

    Kaatje87 Fanatiek lid

    2 dec 2011
    2.602
    125
    63
    Haha ja ik dacht anders moet ik dat maandag in mijn pauze doen, en ik ben zo vergeetachtig dat ik dan maandagavond denk: Kak vergeten.. Dus ik dacht dan heb ik het maar in huis. Ik heb met mijn man ook afgesproken om niet eerder te testen ;)
    Ik had ook 6 eitjes en er was 1 goede bij, hopelijk is dit het gouden ei!!
    Ik ga voor je duimen!! (Mijn duimen draaien overuren ;) )

    Oke maandag dus de punctie, fijn dat dat straks weer achter de rug is, heb je niet meer zo'n drukkend gevoel in je buik..

    Whaaa ja gatsiedarrie die utro-balletjes!! Ik heb maandagavond om 22.00 de laatste 2! Dan hopelijk dinsdag een positieve test..
    Ik weet niet of het gelukt is, de ene keer denk ik van wel en de andere keer van niet. Precies, je wilt jezelf ook geen valse hoop geven..
     
  19. Happyhope

    Happyhope Fanatiek lid

    15 sep 2018
    1.522
    674
    113
    Vrouw
    Hoi allemaal,

    wat fijn dat dit Topic er is! Ik kan op internet zo weinig ervaringen vinden.
    Wij gaan binnenkort pas starten met het PGD traject en horen binnenkort wanneer we naar Maastricht mogen. Vind het erg spannend, maar heel fijn om jullie ervaringen te lezen! Geeft je toch het gevoel dat je niet de enige bent...
     
  20. Kaatje87

    Kaatje87 Fanatiek lid

    2 dec 2011
    2.602
    125
    63
    Hoi Happyhope!
    Welkom!
    Spannend zeg! Mag ik vragen waarom jullie PGD doen?
    Ik ben ook heel blij met dit topic! Je kunt fijn dingen met elkaar delen!
     

Deel Deze Pagina