Pgd en ivf/ icsi deel 2

Discussie in 'MMM clubs' gestart door meisje1977, 5 jun 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Happyhope

    Happyhope Fanatiek lid

    15 sep 2018
    1.516
    671
    113
    Vrouw
    Ohh wat spannend zeg!! Krijg je ondertussen wel begeleiding? Of sta je nog op de wachtlijst bij de psycholoog?
    Hoop echt voor je dat het deze keer een succesvollere poging is en dat de punctie niet zo’n zeer doet
     
  2. xxmoixx

    xxmoixx VIP lid

    11 jun 2018
    5.312
    4.385
    113
    Vrouw
    Ik sta op de wachtlijst en ga tussendoor naar de praktijkondersteuner van de huisarts. Ik functioneer nu gelukkig wel weer normaal. Maar ben bang dat ik instort als het weer zo mis gaat.
     
  3. Happyhope

    Happyhope Fanatiek lid

    15 sep 2018
    1.516
    671
    113
    Vrouw
    Fijn dat t wat beter gaat, maar kan me de angst heel goed voorstellen! Het is ook zo’n slopend traject.. goed dat je naar de POH gaat.
     
  4. Clueless01

    Clueless01 Fanatiek lid

    28 jun 2016
    2.362
    1.779
    113
    1 embryo gezond! 2 aangedaan en 1 niet conclusief die nog in aanmerking komt voor een herbioptering. Ben wel opgelucht dat we een kans hebben.
     
  5. xxmoixx

    xxmoixx VIP lid

    11 jun 2018
    5.312
    4.385
    113
    Vrouw
    Fijn dat er 1 goede bij zit! Hopelijk een plakker :)
     
  6. Happyhope

    Happyhope Fanatiek lid

    15 sep 2018
    1.516
    671
    113
    Vrouw
    Ohh goed zeg! Fijn dat jullie een kans hebben deze ronde! Wanneer heb je de terugplaatsing?
     
  7. Clueless01

    Clueless01 Fanatiek lid

    28 jun 2016
    2.362
    1.779
    113
    Wij wachten nog even met de terugplaatsing ivm het herstel van mijn lijf na ohss. En ik ga nog een scratching laten doen innDuitsland in mijn volgende cyclus, maar vooralsnog heb ik geen cyclus, alles is in de war Door de stimulatie en punctie. Denk nog wel 2/3 maanden wachten. Krijg wel per post de recepten oo gestuurd dus zodra ik wil beginnen kan dat gewoon :)
     
    Happyhope vindt dit leuk.
  8. Kiki11111981

    Kiki11111981 Bekend lid

    3 okt 2018
    767
    506
    93
    Vrouw
    België
    Ik hoop met je mee!! duim voor jou!
     
  9. Kiki11111981

    Kiki11111981 Bekend lid

    3 okt 2018
    767
    506
    93
    Vrouw
    België
    Fijn te lezen dat je een goed embryo hebt. Gek eh die afvalrace maar toch moeten we blij zijn met die ene. :thumup: Ik was ook zo blij.
    Bah, mijn cyclus was ook best van slag van die medicatie en het lange protocol. En je had dan ook nog wat meer tijd nodig na ohss.
    Begrijpelijk dat je dan ook alle kansen wil grijpen met de scratching. Al veel goeds hierover gelezen.
     
  10. Kiki11111981

    Kiki11111981 Bekend lid

    3 okt 2018
    767
    506
    93
    Vrouw
    België
    Gelukkig gaat het al wat beter met je. Begrijp dat je wat buffer wil opbouwen. Verschrikkelijk dat er hiervoor wachtlijsten bestaan. Hopelijk kan je snel terecht en heb je nog wat extra ondersteuning tijdens de volgende ronde.
     
  11. Happyhope

    Happyhope Fanatiek lid

    15 sep 2018
    1.516
    671
    113
    Vrouw
    Waaah net gebeld door UMC Utrecht.
    In mei staat de punctie gepland..

    kan het gewoon niet geloven dat we eindelijk mogen beginnen.. en nog redelijk snel ook! Zit gewoon te trillen haha
     
  12. xxmoixx

    xxmoixx VIP lid

    11 jun 2018
    5.312
    4.385
    113
    Vrouw
    Ohhh top zeg!!
     
    Happyhope vindt dit leuk.
  13. Kiki11111981

    Kiki11111981 Bekend lid

    3 okt 2018
    767
    506
    93
    Vrouw
    België
    Ohhh wat goed en opeens gaat het zo snel!! Heel blij voor jou!
     
    Happyhope vindt dit leuk.
  14. Clueless01

    Clueless01 Fanatiek lid

    28 jun 2016
    2.362
    1.779
    113
    ooh fijn! Dat is echt al in april spuiten dan. Spannend!! Eindelijk dat lange wachten beloond.
     
    Happyhope vindt dit leuk.
  15. Sue81

    Sue81 Actief lid

    4 jan 2018
    103
    163
    43
    Vrouw
    Dag lieve allemaal! Ben er ook even tussenuit geweest want werd volledig opgeslokt door andere medische zaken rondom donatie/transplantatie van mijn dochtertje. En ze is ook vreselijk veel ziek geweest sinds begin januari. Om de week koorts, buikgriep etc. Vond het echt ff heel pittig. Nu eindelijk weer een aantal dagen “beter” en ik kan nu niet meer wachten tot de zon gaat schijnen en het een weer een beetje warm wordt :) pfffz

    Anyway, ben weer helemaal ingelezen en was een goed nieuws lees ik ook!

    clueless gefeliciteerd met je mooie gezonde embryo! Super fijn en een geruststellende gedachte denk ik dat poging 1 niet voor niets is geweest ♥️

    Kiki zo blij voor je dat je zwangerschap zo voorspoedig verloopt! Nog een paar weekjes en dan mag het het van de daken schreeuwen! Heb alle vertrouwen dat het goed komt!

    happyhope! Wat super fijn dat je EINDELIJK mag starten! Heerlijk zeg! Vond het zo sneu voor je en nu kun je eindelijk concreet aan de slag❤️

    xxmoixx hoe gaat het met spuiten? Ik heb vandaag mijn eerste echo gehad. Dus we zitten samen ongeveer in dezelfde fase. Heb je al enig zicht op je punctie? En vind het heel knap en goed dat je hulp bent gaan zoeken. Het is ook een vreselijk zwaar mentaal traject. Zwaarder dan gewone Icsi/ivf, vind ik zelf. Dus helemaal niet gek dat jij je zo voelt. Ik praat nu sinds kort ook met een psycholoog maar dan met name over alles wat er in ons leven speelt en dan vooral rondom mijn dochtertje. Pgd speelt natuurlijk ook een grote rol op mijn mentale toestand, maar dat is eigenlijk nog niet aan bod gekomen.

    En kaatje87! Leuk om je hier weer te horen/lezen. Hopelijk gaat alles goed met je? En heb je goed nieuws? Fingers crossed❤️
     
    Kiki11111981 en Happyhope vinden dit leuk.
  16. Sue81

    Sue81 Actief lid

    4 jan 2018
    103
    163
    43
    Vrouw
    Vandaag heb ik dus mijn eerste echo gehad. Er zijn 13 eitjes geteld die “‘meedoen”. Laten we hopen dat het geen ongeluk betekent haha, en dat er nog een aantal kleintjes gaan groeien. Maar ja, 13 is al veel beter dan bij mijn eerste poging en eerste echo. Toen had ik er maar 2 geloof ik. Nu heb ik maandagochtend een tweede echo en verwacht dat ik woe/do de punctie krijg. Super spannend weer. Ik hoop zo dat ik nu meer embryo’s overhoud. Want die moeten namelijk nog getest worden, ook die ene nog vanuit de eerste poging.
     
    Kiki11111981 vindt dit leuk.
  17. Happyhope

    Happyhope Fanatiek lid

    15 sep 2018
    1.516
    671
    113
    Vrouw
    Wat goed om van je te horen! En wat een heftig traject zit je nu in... ik durf het bijna niet te vragen want volgens mij heb je het wel verteld, maar is de transplantatie al geweest, of volgt deze later?
    En spannend zeg om weer te beginnen. 13 eicellen is een heel mooi aantal! Hopelijk blijven ze allemaal meedoen (of nog meer die erbij komen natuurlijk) en krijg je komende week de punctie!
     
    Sue81 vindt dit leuk.
  18. Clueless01

    Clueless01 Fanatiek lid

    28 jun 2016
    2.362
    1.779
    113
    Ah je bent er weer! Een heftige tijd gehad lees ik. Hopelijk komt er beter weer aan en doet dat je dochtertje goed.
    13 eicellen is heel mooi. Hooelijk hebben jullie straks wat meer in de vriezer!
     
    Sue81 vindt dit leuk.
  19. Sue81

    Sue81 Actief lid

    4 jan 2018
    103
    163
    43
    Vrouw
    Transplantatie staat vooralsnog gepland in juni. Het was eigenlijk januari dit jaar, toen werd het voor onbekende tijd uitgesteld omdat ze mijn dochtertje nog te klein vonden, maar nu moet het weer zo snel mogelijk omdat men toch vindt dat ze sinds geboorte dialyseert en transplantatie ten alle tijden beter is. Heel ingewikkeld allemaal, je wordt emotioneel heen en weer geslingerd. Een aantal potentiële donoren worden nu getest. Eind maart volgen de uitslagen van die bloedonderzoeken. En nu blijkt ook nog dat er zelfs nog een kans bestaat dat ik alsnog mijn nier ga doneren, mocht er geen match gevonden worden onder de andere donoren. Echter heeft dat niet de voorkeur vanuit het ziekenhuis ivm risicovollere transplantatie omdat ik een andere bloedgroep heb en of mijn dochtertje dat aan kan. Maar anders staan we met lege handen. Dat even in een notendop☺️

    Lief dat je er naar vraagt ♥️
     
  20. xxmoixx

    xxmoixx VIP lid

    11 jun 2018
    5.312
    4.385
    113
    Vrouw
    Zware tijd hebben jullie gehad zo te lezen.
    13 eitjes is mooi! Ik volg lang protocol, pas maandag over een week de uitgangsecho.
     
    Sue81 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina