Pgd en ivf/ icsi deel 2

Discussie in 'MMM clubs' gestart door meisje1977, 5 jun 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sue81

    Sue81 Actief lid

    4 jan 2018
    103
    163
    43
    Vrouw
    Spannend zeg! Ik zit maandag dan op een totaal van 22 dagen stimulatie. Ben erg blij dat het er bijna op zit. Prikken doet minder pijn dan de eerste keer maar blijft niet leuk natuurlijk ☺️
     
  2. xxmoixx

    xxmoixx VIP lid

    11 jun 2018
    5.312
    4.385
    113
    Vrouw
    Ohhh je bent al even bezig dus! Ik pas dag 5 vandaag. Ja prikken gaat me nu ook makkelijker af. Heb je er verder last van?
     
  3. Sue81

    Sue81 Actief lid

    4 jan 2018
    103
    163
    43
    Vrouw
    Nou, wel even last gehad van behoorlijke emotionele buien, wat meer aan het pieken zeg maar. Haha. Maar korter en minder heftiger dan bij poging 1. Ook minder last van een opgezette buik. Het lijkt allemaal wat makkelijker te gaan. Heel fijn. En bij jou?

    Ik lees trouwens in jouw handtekening dat je bij poging 1 ook maar 1 embryo over hield terwijl er best wat eitjes waren gevonden. Bij mij was dat ook zo. Wij doen ook ICSI en ik had 9 eitjes waarvan 1 bevruchting en die is nu ingevroren. Die moet straks nog de test nog ondergaan. Bij ons is het 50% kans dat die is aangedaan. Dus ben niet heel positief.
    Wat hebben ze aan jullie verteld dat er zoveel waren afgevallen? Want ik was echt wel even van slag omdat ik 9 goede eitjes had en er maar 1 embryo overbleef.
     
  4. xxmoixx

    xxmoixx VIP lid

    11 jun 2018
    5.312
    4.385
    113
    Vrouw
    Och bij jullie ook al! Ze kon geen reden geven.. Was nogal een shock omdat we natuurlijk wel enkele keren zwanger zijn geraakt. Komende ronde hopen dat het beter gaat, anders gaan we nadenken hoe we verder gaan. Gaven ze bij jullie een reden?
    Dat emotionele komt me bekend voor. T is al zo zwaar, en zeker met al jullie zorgen er nog omheen!
     
  5. Sue81

    Sue81 Actief lid

    4 jan 2018
    103
    163
    43
    Vrouw
    Jeetje heftig hoor meis. Ja bij ons zeiden ze dat ze eerst hadden geprobeerd om met niet-bewegend zaad het eitje te bevruchten maar dat lukte niet. Dus toen hebben ze wel bewegend zaad gebruikt en daar is uiteindelijk 1 embryo uit ontstaan. Het voelde een beetje wrang omdat het leek alsof ze maar wat aan het doen waren ten koste van mijn eitjes. Ik was erg verdrietig iig. Maar zo mag ik niet denken. Blijf er nu iig wel op doorhameren dat ze bij deze poging alleen maar bewegend zaad gebruiken. Wij doen overigens ICSI icm TESE. Dat is operatief weggehaald zaad dat wordt ingevroren.

    (Lekker verhaal ben ik weer aan het vertellen, maar kan het niet subtieler zeggen dan dat het is hahaha)
     
  6. xxmoixx

    xxmoixx VIP lid

    11 jun 2018
    5.312
    4.385
    113
    Vrouw
    Huh waarom hebben ze het met niet bewegend zaad geprobeerd? Zou er hetzelfde over denken als jou, wat een gestuntel zeg..
     
  7. Sue81

    Sue81 Actief lid

    4 jan 2018
    103
    163
    43
    Vrouw
    ja geen idee, gisteren heeft de gynaecoloog het wel uitgelegd. Denk dat het ook deels met kwaliteit zaad te maken heeft of dat het wordt ontdooid. Heb overigens gisteren 2e echo gehad, gisteren pregnyl, en morgen punctie om 10:20 uur. Nu doen er nog 9 eitjes mee. Er waren een aantal te groot geworden.

    Anyway hoe gaat het tot nu toe bij jou? En welk ziekenhuis zit je ook alweer?
     
    Clueless01 vindt dit leuk.
  8. xxmoixx

    xxmoixx VIP lid

    11 jun 2018
    5.312
    4.385
    113
    Vrouw
    Ohh spannend bijna punctie!
    Wij lopen in Maastricht. Ben nu een week decapeptyl aan het spuiten. Gelukkig geen last van (vorige poging ook niet). Dus mag nog niet klagen
     
  9. Beheer

    Beheer Administrator
    Medewerker

    11 feb 2005
    16.126
    2.853
    113
  10. zwangerin2015

    zwangerin2015 Actief lid

    15 apr 2015
    184
    14
    18
    NULL
    NULL
    Hoi dames, het is even geleden dat ik gereageerd heb. Onze 4 pgd pogingen zijn vorig jaar mislukt. 6 tp gehad geen 1 die is blijven plakken. Nu gaan we op de natuurlijke manier zwanger proberen te worden en dan met 11 weken een vruchtwater punctie laten doen ivm erfelijk gen. Em dan maar hopen dat het ons nu eens mee zit en het kindje gezond is.

    Hoe gaat het met jullie? Worden er nu wel pgd behandelingen uitgevoerd?
     
  11. xxmoixx

    xxmoixx VIP lid

    11 jun 2018
    5.312
    4.385
    113
    Vrouw
    Hoi. Dapper besluit. Hopelijk komt er een mooi wondertje voor jullie! De pgd staat in Nederland nog stil (volgens mij wel plannen om cryos terug te gaan plaatsen).
    Wij proberen op dit moment ook natuurlijk. Hopelijk einde van het jaar nog een poging via pgd (of nog beter, hopelijk voor die tijd gezond zwanger).
     
  12. zwangerin2015

    zwangerin2015 Actief lid

    15 apr 2015
    184
    14
    18
    NULL
    NULL
    We zitten dus in het zelfde schuitje? Hebben jullie ook alle vergoede pogingen gehad?

    Wij kunnen helaas niet anders dan via de natuurlijke manier en dan via prenatal onderzoek hopen op een gezond kindje. Mocht kindje het verkeerde gen hebben kiezen wij er voor om de zwangerschap af te breken en daarna weer verder te gaan met nieuwe vergoede pgd pogingen. Helaas hebben we dit al een keertje eerder moeten doen. Alleen toen konden we pas met 14 weken de zwangerschap afbreken en moest ok bevallen in het ziekenhuis. Met 12 a 13 weken kunnen ze dat nog via een curratage. Heftig allemaal maar onze kinderwens is ee nog steeds en daar kunnen we ons niet bij neer leggen nog.
     
  13. Happyhope

    Happyhope Fanatiek lid

    15 sep 2018
    1.522
    674
    113
    Vrouw
    Bedankt!
     
  14. Happyhope

    Happyhope Fanatiek lid

    15 sep 2018
    1.522
    674
    113
    Vrouw
    Hoi @zwangerin2015 ! Wat jammer dat het via pgd niet gelukt is! Hopelijk krijg je via de natuurlijke manier wel een gezond kindje. Ik ga met je meeduimen!

    hier staan de behandelingen nog (deels) stil, maar heb begrepen dat de eerste behandelingen weer gestart worden. Super positief natuurlijk!
     
  15. Happyhope

    Happyhope Fanatiek lid

    15 sep 2018
    1.522
    674
    113
    Vrouw
    Hoe gaat het met jou?
    Ik zag inderdaad ook dat de eerste behandelingen gestart zijn. Ook een bericht gezien dat de eerste stimulatieronde weer wordt gestart. Ondanks dat Corona alles stilgelegd heeft, ben ik zo blij met deze berichten! Leek me fijn om weer te kijken hoe het hier gaat.
    hopelijk lukt het binnenkort voor iedereen, via PGD of via de natuurlijke weg!
     
  16. Clueless01

    Clueless01 Fanatiek lid

    28 jun 2016
    2.362
    1.779
    113
    Oh leuk, topic weer open! Wat spannend dat sommigen het natuurlijk gaan proberen, logisch ook in deze tijden helemaal.
    @Happyhope wat naar voor jullie zeg. Zo lang gewacht en nu uitgesteld. Nog geen duidelijkheid?

    Ons ziekenhuis is gestart, maar ik werd te vroeg ongesteld om al te starten. Nu volgende ronde als het goed is krijgen we onze cryo terug, heb volgende week nog n bel afspraak met onze arts dus dan heb ik meer duidelijkheid. Nog 3,5 week tot mijn volgende menstruatie :).
     
  17. xxmoixx

    xxmoixx VIP lid

    11 jun 2018
    5.312
    4.385
    113
    Vrouw
    Wij hebben pas 1 vergoede poging gehad dus nog wel over. Maar die 1e poging ging zo slecht dat ze aangaven niet te weten of ze na een 2e doorwillen. Daarnaast staat alles nu een tijd stil. Dus we willen dit nog een kans geven.

    pfff ja heftig een kindje zo laat verliezen, heb er helaas ervaring mee. Maar krijg je nieuwe pogingen pgd dan? Of hoe bedoel je dit?
     
  18. xxmoixx

    xxmoixx VIP lid

    11 jun 2018
    5.312
    4.385
    113
    Vrouw
    Ohhhh spannend een terugplaatsing! Nog even wachten. Hopelijk blijft hij lekker plakken.
     
  19. xxmoixx

    xxmoixx VIP lid

    11 jun 2018
    5.312
    4.385
    113
    Vrouw
    Goh gaat beetje op en af. Loop nu bij een psycholoog (af en toe gesprekje). Ik heb momenten dat het niet gaat.. Angst, paniek, verdriet. En dagen dat ik hoopvol ben en mezelf wel goed voel. We willen nu inderdaad even zelf proberen. We moesten onze 2e poging afbreken en besloten even op adem te komen. Ik wil ook nog wat afvallen, hopelijk lukt dat een beetje :)
    Verder hebben we het soms nog over een donor als pgd straks weer niets oplevert.. staan we beide wel achter maar we willen onszelf en pgd nog een kansje geven.
     
  20. xxmoixx

    xxmoixx VIP lid

    11 jun 2018
    5.312
    4.385
    113
    Vrouw
    Hoe is het verder met de rest? Fijn dater dingen worden opgestart dames :)
     

Deel Deze Pagina