Pgd en ivf/ icsi deel 2

Discussie in 'MMM clubs' gestart door meisje1977, 5 jun 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Clueless01

    Clueless01 Fanatiek lid

    28 jun 2016
    2.362
    1.779
    113
    Woensdag mag ik van het ziekenhuis testen!
    Ik vind t zo enorm spannend
     
    Happyhope vindt dit leuk.
  2. Kaatje87

    Kaatje87 Fanatiek lid

    2 dec 2011
    2.602
    125
    63
    Hoi meiden,

    Na een mislukte 3e ronde in januari/februari was ik erg verdrietig en teleurgesteld dat het niet gelukt is. Ik heb de focus een tijdje ergens anders op gehad (inzetten voor goed doel) maar door de corona crisis gaat dat helaas niet door.

    Ik heb een telefonisch gesprek gehad met een klinisch geneticus, (onze kinderwens voor een 2e is erg groot) en we hebben nu besloten om het op de natuurlijke manier te proberen, wat natuurlijk erg spannend is.

    3x ben ik via het traject zwanger geraakt, en alle 3 de keren mocht het helaas niet zo zijn. Dat hakt er behoorlijk in!
    De dames die nog volop in de medische molen zitten wens ik veel succes en sterkte met het traject. Het is immers geestelijk best zwaar!
     
  3. Happyhope

    Happyhope Fanatiek lid

    15 sep 2018
    1.516
    671
    113
    Vrouw
    Hoi lieve @Kaatje87 !
    Wat leuk om weer een bericht van je te zien, ik vroeg me laatst al af hoe het nu met je was. Had zo met je te doen!
    Wat een narigheid heb je meegemaakt met het PGD traject. Het is een zwaar traject en geef jullie groot gelijk om het op de natuurlijke manier verder te proberen! jullie hebben er alles aan gedaan wat eraan gedaan kon worden.
    Heel veel succes en hopelijk is een tweede kindje jullie snel gegund ❤️
     
    Kaatje87 vindt dit leuk.
  4. Clueless01

    Clueless01 Fanatiek lid

    28 jun 2016
    2.362
    1.779
    113

    Wat naar dat het bij jou 3 keer is mis gegaan.. hopelijk brengt t op de natuurlijke manier meer succes. Ik wens jullie het allerbeste!
     
    Kaatje87 vindt dit leuk.
  5. Clueless01

    Clueless01 Fanatiek lid

    28 jun 2016
    2.362
    1.779
    113
    Helaas, mijn testen lopen niet op en blijven licht. Ik maak me klaar voor een miskraam, hopelijk kan ik zo snel mogelijk stoppen met medicatie en laat mijn lichaam het vanzelf los. Wat een K*T traject is dit toch ook.

    maar even vooruit kijkend; morgen bloedprikken voor schildklier en zaadonderzoek, 20 juli uitslagen bespreken en medicatie ophalen en dan de menstruatie daarna als alle bloedwaarden oke zijn weer starten.
     
  6. xxmoixx

    xxmoixx VIP lid

    11 jun 2018
    5.312
    4.385
    113
    Vrouw
    Ach nee wat rot :( Pffff het is al zo’n zwaar traject.
     
  7. Happyhope

    Happyhope Fanatiek lid

    15 sep 2018
    1.516
    671
    113
    Vrouw
    Nee wat naar zeg! :( Blijf je nog wel testen tot woensdag?
     
  8. Clueless01

    Clueless01 Fanatiek lid

    28 jun 2016
    2.362
    1.779
    113
    Uhm, nou, ik test woensdag nog. De early testen zijn nog positief, maar de gewone is al negatief. Dus laat t woensdag dan maar negatief zijn kunnen we door.
     
  9. Happyhope

    Happyhope Fanatiek lid

    15 sep 2018
    1.516
    671
    113
    Vrouw
    Ahh bah, echt vreselijk :( vind het zo naar voor je...
     
  10. Happyhope

    Happyhope Fanatiek lid

    15 sep 2018
    1.516
    671
    113
    Vrouw
    @Clueless01 hoe is het vandaag gegaan?

    @xxmoixx hoe is het eigenlijk met jou?

    wij hebben volgende week onze intake met de arts (telefonisch). Krijg dan ook te horen wanneer de prikinstructies zijn. Gaat nu echt bijna beginnen!
     
  11. Clueless01

    Clueless01 Fanatiek lid

    28 jun 2016
    2.362
    1.779
    113
    Mijn test was heel licht positief, maar ik ben gestopt met medicatie, en wacht nu tot t komt. Tot nu toe helaas nog niks. Hopelijk gebeurd het wel vanzelf.

    Ik heb vandaag de uitslag van mijn tsh waarde gekregen vanuit de kliniek in Duitsland (waar we onze volgende behandeling gaan doen). Bleek veel te hoog voor een goede zwangerschap. we zullen nooit weten waarom dit een vroege miskraam is geworden, maar ik vind t heftig om te horen dat de randvoorwaarden al niet in orde waren. Begin morgenochtend meteen met medicatie om mijn tsh omlaag te krijgen.

    Ze hebben ook nog een zaadonderzoek gedaan, weer 0 zaadcellen aangetroffen. Opzich niet verrassend, want hij heeft niet voor niets een tese ondergaan, maar komt toch hard aan. Manlief gaat nu weer aan de vitamines hopelijk geeft dat net als voorgaande keren een goed resultaat en komen er toch een paar zaadcellen.

    ik ga me de komende weken bezig houden met het opvragen van dossiers overal (genetisch onderzoek, en alle voorgaande behandelingen in 2 ziekenhuizen). 20 juli hebben we een gesprek waarin we een plan maken. In pricipe zou ik volgende menstruatie dan mogen starten, maar we hebben besloten minstens 3 maanden te wachten om de vitamines z’n werk te laten doen, mijn schildklier op orde te krijgen en ook nog maar even lekker op vakantie te gaan :).
     
  12. Clueless01

    Clueless01 Fanatiek lid

    28 jun 2016
    2.362
    1.779
    113

    Wohoo wat spannend. Bijna zo ver! Hier hebben jullie zo naar toe geleefd!
     
  13. xxmoixx

    xxmoixx VIP lid

    11 jun 2018
    5.312
    4.385
    113
    Vrouw
    Poeh heftig om er nu achter te komen dat die waarde helemaal niet goed is. Waar gaan jullie in Duitsland? Wij willen nog 1 poging in Nederland doen en dan ook overstappen. Heb al zo lang het gevoel dat er meer moet zijn maar er wordt verder niets onderzocht.
    Goed om even 3 maanden pauze te nemen. Even opladen en inderdaad de vitamines en medicatie z’n werk laten doen.
     
  14. xxmoixx

    xxmoixx VIP lid

    11 jun 2018
    5.312
    4.385
    113
    Vrouw
    Met mij gaat het wel oké. Moet niet teveel aan de afgelopen 2 jaar denken want dan komt de frustratie weer op. heb gelukkig de laatste tijd ook weinig triggers gehad (geen aankondigingen in mijn omgeving bijvoorbeeld). Ben nog druk bezig met afvallen (7 kg kwijt, wil er nog 4-5 voor oktober). Verder nog thuis aan het werk wat me heel goed gedaan heeft de laatste maanden. Mentaal sta ik ook weer wat sterker. Begin soms wel wat te piekeren over de volgende poging. Krijg dan ook weer psychologische hulp. Heel eerlijk zijn we vooral bezig met hoe we na de volgende poging verder willen. Niet heel goed wellicht omdat we weer uitgaan van een fiasco.. maar goed.

    Voor jou heel fijn dat je bijna mag beginnen. Nu kun je echt ergens naartoe gaan leven!
     
  15. Clueless01

    Clueless01 Fanatiek lid

    28 jun 2016
    2.362
    1.779
    113
    wij gaan naar cuypers-cuypers in Heinsberg. Goed om te weten dat ze daar niet pgd doen zoals wij het gewend zijn. ze doen PKD. Hiermee onderzoeken ze de bevruchte eicel en dit is dus ook alleen mogelijk als de aandoening waarvoor je pgd doet bij de vrouw ligt. In ons geval dus wel mogelijk.

    ik vind t n verademing Duitsland tov Nederland. Als je de kliniek binnen komt, is het net alsof je daar allemaal voor iets heel leuks komt. De sfeer is vrolijk en open, en er worden grapjes gemaakt. Ook de snelheid van antwoorden op je vragen en het grondig uitzoeken waar het probleem ligt waardeer ik enorm.
     
  16. Clueless01

    Clueless01 Fanatiek lid

    28 jun 2016
    2.362
    1.779
    113
    Hebben jullie zicht op wanneer een eventuele volgende poging kan starten?
     
  17. xxmoixx

    xxmoixx VIP lid

    11 jun 2018
    5.312
    4.385
    113
    Vrouw
    Ah bij ons ligt het bij mijn vriend. Dan zal het voor ons Gent moeten worden helaas (Cuypers en Cuypers is maar 1,5 rijden, Gent 2,5). Ik antwoord meteen even op je vraag hieronder: wij starten op ons verzoek in oktober :)
     
  18. Kaatje87

    Kaatje87 Fanatiek lid

    2 dec 2011
    2.602
    125
    63
    @Clueless01 , Ach wat verdrietig! Wat is het toch ook allemaal oneerlijk he :(
    Ik heb even op moeten zoeken wat PKD is, fijn dat dit bestaat!

    @Happyhope , fijn dat het nu dan bijna gaat beginnen! Veel succes meis!
     
    Happyhope vindt dit leuk.
  19. Happyhope

    Happyhope Fanatiek lid

    15 sep 2018
    1.516
    671
    113
    Vrouw
    Hè bah, wat balen zeg. Had het zo gehoopt voor jullie! En wat gek eigenlijk dat de waardes dus niet goed zijn. In Nederland onderzoeken ze volgens mij vrij weinig toch? Goed dat jullie naar Duitsland gaan! Hopelijk gaat dat straks helpen!
     
  20. Happyhope

    Happyhope Fanatiek lid

    15 sep 2018
    1.516
    671
    113
    Vrouw
    Fijn dat het mentaal iets beter gaat! Snap dat de afgelopen 2 jaar psychisch eigenlijk niet te doen waren. Kan me ook voorstellen dat je heel goed na wil denken over de volgende poging. Hebben ze nog onderzocht waarom er uiteindelijk zo weinig bevruchtingen waren? Ik ben dan zelf zo benieuwd naar eventuele hormoonwaardes of andere onderzoeken. Heb het idee dat ze in Nederland heel erg vasthouden aan bestaande protocollen. Ik slik bijvoorbeeld Ubiqiunol, maar de arts gaf aan dat ze hier eigenlijk helemaal niks vanaf wist en je het daarom niet hoeft te slikken, terwijl recente onderzoeken toch wel anders uitwijzen. Om maar even een voorbeeldje te noemen..
    vraag me dan echt af of er wel echt alles aan gedaan wordt.
     

Deel Deze Pagina