Pgd en ivf/ icsi deel 2

Discussie in 'MMM clubs' gestart door meisje1977, 5 jun 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. xxmoixx

    xxmoixx VIP lid

    11 jun 2018
    5.312
    4.385
    113
    Vrouw
    Nee ze zeiden dat ze dat niet wisten.. Ze gaan er ook niet naar onderzoeken. Vind t maar raar want natuurlijk is het toch een aantal keer gelukt (en het zaad van mijn vriend is niet top waarschijnlijk door de translocatie). In België doen ze bv eicelactivatie als de bevruchtingen zo slecht zijn. Dus misschien daar naar uitwijken.. Volgende ronde krijgen we wel meer controles. Dit keer zag t er redelijk rijp uit en moest ik zonder extra controle 4 dagen later spuiten. Voelde toen al te snel.. Wie weet toch net niet goed rijp? Ik slik nu ook ubiquinol! En ik doe acupunctuur. Wie weet helpt het:)
     
    Happyhope vindt dit leuk.
  2. Clueless01

    Clueless01 Fanatiek lid

    28 jun 2016
    2.362
    1.779
    113
    Wat is ubiquinol? Dat ken ik dus nog niet
     
  3. xxmoixx

    xxmoixx VIP lid

    11 jun 2018
    5.312
    4.385
    113
    Vrouw
  4. Happyhope

    Happyhope Fanatiek lid

    15 sep 2018
    1.522
    674
    113
    Vrouw
    Ja precies, zo sta ik er ook in :)

    Je eicellen hebben de eerste paar dagen (dus ook die eerste 5 dagen na bevruchting) heel veel energie/brandstof nodig om te ontwikkelen. Die energie moet al in de cellen zelf zitten. Is de brandstof er niet, dan is de kans kleiner dat ze tot dag 5 blastocydes doordelen. En CoQ10/ubiquinol is een stof die ook in het lichaam zit en heel veel energie/brandstof bevat en oa naar je eicellen schijnt te gaan. Je moet wel de actieve vorm hebben, dus ubiquinol en niet alleen Co q10
     
    xxmoixx vindt dit leuk.
  5. Clueless01

    Clueless01 Fanatiek lid

    28 jun 2016
    2.362
    1.779
    113
    Ik ga t meteen aanschaffen. Las ook dat t goed is voor de zaadjes dus manlief mag meedoen
     
  6. Clueless01

    Clueless01 Fanatiek lid

    28 jun 2016
    2.362
    1.779
    113
    Welke gebruiken jullie? Ik slik eigenlijk alles van solgar, maar de ubiquinol daarvan was wel heel duur. Dus nu heb ik vitalize genomen (iets goedkoper wel natuurlijk), 100 mg. Ben benieuwd welke jullie hebben.
     
  7. Happyhope

    Happyhope Fanatiek lid

    15 sep 2018
    1.522
    674
    113
    Vrouw
    Ik heb deze! Vond ik destijds de beste prijs-kwantiteitsverhouding :) en de actieve vorm

    edit: en in een boek dat ik las werd 200 mg aangeraden
     

    Bijgevoegde bestanden:

  8. xxmoixx

    xxmoixx VIP lid

    11 jun 2018
    5.312
    4.385
    113
    Vrouw
    Ik heb ook van vitalize:)
     
  9. Clueless01

    Clueless01 Fanatiek lid

    28 jun 2016
    2.362
    1.779
    113
    Die van vitalize had ik dus al besteld, ik slik 100 mg en manlief 200. Mijn eicellen zijn eigenlijk telkens goed, er zijn ook veel bevruchtingen alleen door pgd valt er zoveel af. Wij gaan 20 juli het behandelplan bespreken. Ik hoop dat we meer mogen stimuleren om toch meer eitjes te krijgen, in de hoop ook meer gezonde embryos te hebben,

    wij zullen waarschijnlijk pas in sept starten omdat ik wil dat manlief minstens 3 maanden weer vitamines gebruikt en geen alcohol gebruikt, bij ons maakt dat dus wel echt t verschil. En ik moet het tese zaad nog transporteren.

    volgende week evaluatie in Groningen. Er ligt nog een niet conclusief cryo, ik hoop dat ze die nog wel willen testen, maar ik heb daar weinig vertrouwen in..
     
  10. Happyhope

    Happyhope Fanatiek lid

    15 sep 2018
    1.522
    674
    113
    Vrouw
    Goed dat jullie zo actief aan de slag zijn! Het duurt nog eventjes tot september natuurlijk, maar dat is het allemaal waard als er straks mooie resultaten uitkomen! Volgens mij moeten ze het niet-conclusieve embryo testen toch? Of doen ze dat alleen na poging 3?
     
  11. Clueless01

    Clueless01 Fanatiek lid

    28 jun 2016
    2.362
    1.779
    113
    dat vraag ik me dus echt af.. ik heb geen idee
     
  12. xxmoixx

    xxmoixx VIP lid

    11 jun 2018
    5.312
    4.385
    113
    Vrouw
    Volgens mij wordt dat met/na poging 3 gedaan.
     
  13. xxmoixx

    xxmoixx VIP lid

    11 jun 2018
    5.312
    4.385
    113
    Vrouw
    Hoe is het met iedereen?

    hier rond mijn eisprong, laatste ronde dat we nog zelf proberen. In oktober poging 2. Van de week ook gehoord dat m’n schoonzusje dezelfde translocatie heeft :( Wel bijzonder want volgens familie komt er niets van miskramen/afwijkingen voor in de familie..
     
  14. Happyhope

    Happyhope Fanatiek lid

    15 sep 2018
    1.522
    674
    113
    Vrouw
    Wat bijzonder (en balen) zeg! Dat is dan het zusje van je vriend? Ik ben het heel even kwijt.. jij hebt zelf de translocatie niet toch, je vriend wel, klopt dat?
    Hoe zijn ze erachter gekomen bij je schoonzusje?

    Hier gaat alles goed. Met gezonde spanning aan het wachten op de eerste poging. Heb er eigenlijk wel zin in! Haha.
    10 augustus krijgen we prikinstructies en krijg ik nog een echo en bloedprikken voor het bepalen van de hormoonwaardes. Had vorig jaar veel eicellen en een hoog AMH, dus ze willen voorkomen dat ze een te hoge dosering geven. Ben benieuwd!
     
  15. xxmoixx

    xxmoixx VIP lid

    11 jun 2018
    5.312
    4.385
    113
    Vrouw
    Ja zijn zusje. Hij heeft inderdaad de translocatie. Dit ontstaat bijna nooit spontaan, er is daarom ook geadviseerd het te vertellen en eventueel familie met kinderwens te laten testen. Z’n zusje wilt volgens mij nog niet beginnen maar wilde wel weten of ze het ook heeft.. En ja dus.

    fijn dat je bijna mag beginnen! Welk ziekenhuis loop jij ook alweer? Zie je op tegen het spuiten etc?
     
  16. Happyhope

    Happyhope Fanatiek lid

    15 sep 2018
    1.522
    674
    113
    Vrouw
    Wat balen zeg dat ze het dan ook heeft... ergens misschien ook wel fijn dat ze het nu al weet, maar je hoopt toch dat het niet vaker voor komt.

    Ik zit in UMC Utrecht. Ik zie nog niet heel erg op tegen het spuiten. Laat het een beetje op me afkomen en probeer er positief in te gaan en alles stap voor stap te bekijken. Ik ben wel heel benieuwd naar hoeveel eicellen en embryo’s er uiteindelijk uitkomen. En de wachtperiode van bijna 9 weken om te onderzoeken welke embryo’s zijn aangedaan zie ik wel tegenop.
    de punctie vind ik ook spannend, maar mag gelukkig met een roesje als het niet in het weekend valt.
     
  17. Clueless01

    Clueless01 Fanatiek lid

    28 jun 2016
    2.362
    1.779
    113
    Hebben jullie al een precieze startdatum? Of is dat 10-8?
     
  18. Clueless01

    Clueless01 Fanatiek lid

    28 jun 2016
    2.362
    1.779
    113
    wat naar dat zij het ook heeft.. mijn broertje heeft het hier dus ook..
     
  19. Clueless01

    Clueless01 Fanatiek lid

    28 jun 2016
    2.362
    1.779
    113
    pfoe 9 weken. Ik vond 4 al erg lang. Waarom mag je met n roesje? Bij ons was dat echt niet bespreekbaar de eerste poging. Ik krijg mijn punctie de volgende keer ook met n roesje in Duitsland. Zoveel beter.
     
  20. Happyhope

    Happyhope Fanatiek lid

    15 sep 2018
    1.522
    674
    113
    Vrouw
    Ik mag 15 augustus starten! :) En 10 september de punctie. Ze kunnen per dag 1 punctie met roesje reserveren. Ik heb aangegeven ontzettend op te zien tegen de punctie en t was eigenlijk geen enkel probleem om met roesje te krijgen! Tenzij ik in het weekend de punctie onverhoopt krijg, dan kan het niet.
    Hoe gaat het met jouw onderzoeken en traject in Duitsland ?
     

Deel Deze Pagina