Pgd en ivf/ icsi deel 2

Discussie in 'MMM clubs' gestart door meisje1977, 5 jun 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. xxmoixx

xxmoixx VIP lid

11 jun 2018
    5.314
    4.385
    113
    Vrouw
    Fijn met roesje! Ik ga er toch ook om vragen, mag denk ik niet maar vorige punctie was zo’n hel. Pfff 9 weken wachten? Dat is wel erg lang zeg. Maar goed, we hebben hier helaas zo weinig keus in. Hopelijk met een mooi resultaat! En dan is het het allemaal waard :)

2. Clueless01

Clueless01 Fanatiek lid

28 jun 2016
    2.362
    1.780
    113
    oh dat is wel heel netjes dat ze dat zo doen zeg! Zou heel fijn zijn als dat kan.

onderzoeken afgerond, we zouden nu meteen mogen starten, maar willen nog even wachten tot man minstens 3 maanden vitamines gebruikt. Planning is dus na onze vakantie op 11 sept met de pil te stoppen en de menstruatie die daarop volgt te starten. Dat betekent rond 28 sept punctie en 5 dagen later tp. Super spannend. Als de stimulatie niet goed loopt zoals vorige keer breken ze weer af en dan moet ik volgende menstruatie weer opnieuw met n andere dosis.

3. Happyhope

Happyhope Fanatiek lid

15 sep 2018
    1.531
    677
    113
    Vrouw
    Spannend zeg! En september is ook al snel.. de tijd vliegt voorbij (vind ik dan haha). En wat fijn dat je al zo snel een tp kan krijgen!

4. Karolientje1989

24 jun 2015
    13
    1
    3
    NULL
    NULL
    Hallo dames,
    Ik ben een tijd niet actief geweest. Maar nu willen we weer gaan starten met PGD voor ons 2e kindje. Helaas hebben wij geen cryo's meer over dus over 3 weken hebben wij weer ons eerste gesprek. De wachtlijsten zullen wel lang zijn nu door de Corona dus verwacht dat we volgend jaar op z'n vroegst ergens aan de beurt zijn voor het traject.

5. xxmoixx

xxmoixx VIP lid

11 jun 2018
    5.314
    4.385
    113
    Vrouw
    Hi! Spannend weer het traject in. Waar loop je? Alles heeft wel vertraging maar ik heb t gevoel dat het nu wel weer doorloopt. Dus hopelijk valt de wachttijd mee!

6. Happyhope

Happyhope Fanatiek lid

15 sep 2018
    1.531
    677
    113
    Vrouw
    Welkom! Gezellig dat je meeschrijft.
    Mag ik vragen waarvoor jullie PGD doen? In welk ziekenhuis zit je?

7. Karolientje1989

24 jun 2015
    13
    1
    3
    NULL
    NULL
    #1167 Karolientje1989, 29 jul 2020
    Laatst bewerkt: 29 jul 2020
    Zeker mag dat:)
    Mijn man heeft een erfelijke spierziekte waarbij er 50% kans is dat ons kindje dit ook zou hebben. De test is nog geschreven toen deze LGMD heette echter is de naam van deze ziekte in tussentijd veranderd naar EDMD (om het allemaal makkelijk te maken). Wij zijn bij onze zoon ook via een PGD traject zwanger geworden daarvoor hebben we toen in het UMCG gelopen en daarom hebben we nu ook besloten om weer naar het UMCG te gaan.

8. Happyhope

Happyhope Fanatiek lid

15 sep 2018
    1.531
    677
    113
    Vrouw
    Ah heftig zeg! Heeft je man er veel last van?
    Ik denk dat het UMCG momenteel niet een heel lange wachtlijst heeft. Had het volgens mij al niet voor Corona.

9. Karolientje1989

24 jun 2015
    13
    1
    3
    NULL
    NULL
    Hij kan op zich nog gewoon lopen alleen is hij sneller vermoeid dus lange afstanden lopen wordt wel lastig. Maar zoals hurken en dan overeind komen is wel heel lastig voor hem. Maar voor veel dingen is wel weer een oplossing te vinden, al is het net op een andere manier. Ons eerste zoontje is met 31 weken geboren, hierdoor hebben wij ook top-fysiotherapeut voor hem aan huis gehad. Deze houdt in de gaten hoe de ontwikkeling gaat en geeft je tips over waar je ook maar tegen aan loopt. Echter deed onze zoon het zo goed dat de fysio zich ook vooral op mijn man heeft gericht hoe hij dingen handig aan kon pakken met een baby. Dus eigenlijk was de vroeggeboorte niet heel fijn (ook al deed hij het super goed) maar door de extra's die we daarna hebben gehad zijn we wel heel veel wijzer geworden.

Van ons uit gezien is eigenlijk UMCU dichterbij. Echter werden wij al vanuit Maastricht gewaarschuwd dat er veel afspraken in de ochtend zouden plaatsvinden. Gezien de reistijd in de spits zit er voor ons niet veel verschil meer tussen Utrecht en Groningen. De vorige keer was er in Groningen een wachtlijst van 2 maand en in Utrecht van bijna een jaar. Zodoende dat toen onze keuze op Groningen is gevallen. We wachten gewoon af, over 3 weken weten we meer als het goed is:)

10. Clueless01

Clueless01 Fanatiek lid

28 jun 2016
    2.362
    1.780
    113
    Ah welkom terug! Ook voor een tweede kindje :). Wij zitten (inmiddels zaten ivm lange wachtlijst) ook in Groningen. Wij zouden idd ook pas volgend jaar aan de beurt zijn voor een nieuwe poging en gaan nu dus naar Duitsland. Tis jammer dat de wachtlijsten zo lang zijn.. heb je over 3 weken intake?

naar wat ik weet zijn de wachtlijsten voor pgd overal In Nederland inmiddels extreem lang, omdat alles naar Maastricht moet en daar is inmiddels een behoorlijke achterstand door corona stop.

11. Karolientje1989

24 jun 2015
    13
    1
    3
    NULL
    NULL
    Ja over 3 weken hebben wij inderdaad de intake. Het is inderdaad jammer al hadden wij zelf ook al een vaag vermoeden dat er nu door de corona een lange wachtlijst zou zijn. Daarom hebben we ons ook maar vast weer gemeld (anders had het maarzo nog wel even kunnen duren). Hoe lang zouden jullie moeten wachten op een volgende behandeling in het UMCG?

12. Clueless01

Clueless01 Fanatiek lid

28 jun 2016
    2.362
    1.780
    113
    ze kon niet precies zeggen hoe lang, maar het zou zeker volgend jaar worden. Ik geloof dat t ook nog afhankelijk is welke techniek te gebruiken, maar alles pas volgend jaar. Ze hebben zo lang stil gelegen en daarna op halve kracht gewerkt. Voor gewone ivf of icsi overigens geen wachtlijst, komt echt door t pgd stukje,

13. Happyhope

Happyhope Fanatiek lid

15 sep 2018
    1.531
    677
    113
    Vrouw
    Hoe gaat het met iedereen?

Wij krijgen aanstaande maandag eindelijk de prikinstructies en beginnen volgende week zaterdag met de eerste spuit. Twee jaar op moeten wachten...
    Vind het nog zo onwerkelijk dat we dan nu eindelijk écht gaan beginnen!

Kiki11111981 vindt dit leuk.
  14. xxmoixx

xxmoixx VIP lid

11 jun 2018
    5.314
    4.385
    113
    Vrouw
    Ahhhh spannend! Fijn hoor eindelijk beginnen. Lijkt me ook wel onwerkelijk na 2 jaar!

15. Happyhope

Happyhope Fanatiek lid

15 sep 2018
    1.531
    677
    113
    Vrouw
    Ja, heel gek. En dan hopelijk straks met een goede uitslag haha.

hoe is t bij jou? Staan jullie inmiddels ook weer op de wachtlijst? Of kan dat nog niet?

16. xxmoixx

xxmoixx VIP lid

11 jun 2018
    5.314
    4.385
    113
    Vrouw
    Wij zijn in oktober aan de beurt :)
    Ik verwacht mijn menstruatie nu en dan begin ik vast aan de pil.

17. Clueless01

Clueless01 Fanatiek lid

28 jun 2016
    2.362
    1.780
    113
    oh wat fijn, eindelijk! Echt heel onwerkelijk na zo lang, dat weet ik ook nog goed. Krijgen jullie een verse tp?

18. Happyhope

Happyhope Fanatiek lid

15 sep 2018
    1.531
    677
    113
    Vrouw
    Spannend! Dat is ook al bijna... nog maar anderhalve maand eigenlijk!

19. Happyhope

Happyhope Fanatiek lid

15 sep 2018
    1.531
    677
    113
    Vrouw
    Nee, doordat we 9 weken op de uitslag moeten wachten, worden alle embryo’s ingevroren en wordt er daarna een tp ingepland. Waarschijnlijk zal dit eind november zijn!

jullie starten ook al bijna hè! Heb je al een datum, of nog niet?

20. Clueless01

Clueless01 Fanatiek lid

28 jun 2016
    2.362
    1.780
    113
    ah dat zijn spannende 9 weken, wij moesten vorige keer ook 5 weken Wachten, dat duurt dan zo lang.

ja ik mag mijn datum zelf bepalen, vandaag is t tese materiaal getransporteerd en m’n schildklier is ook weer goed. Heb vandaag de medicatie ook besteld dat komt dinsdag binnen! Plan is om 10 sept de laatste pil te nemen, dan word ik 14 sept ongesteld, en we doen t korte protocol dus op dag 3 starten met prikken, dag 8 echo en dag 14/15 punctie als alles volgens plan verloopt. Toch ook al bijna!

Kiki11111981 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina