Pgd en ivf/ icsi deel 2

Discussie in 'MMM clubs' gestart door meisje1977, 5 jun 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Happyhope

    Happyhope Fanatiek lid

    15 sep 2018
    1.520
    671
    113
    Vrouw
    Ja super spannend! Ik ben vooral heel benieuwd hoelang het hele traject gaat duren.. en dan daarna natuurlijk nog de embryoselectie, etc...
    mijn vriend heeft een agressieve vorm van FAP en 50% kans om dit door te geven aan kinderen
     
  2. Dexendon

    Dexendon Bekend lid

    25 mrt 2018
    790
    667
    93
    Vrouw
    Jouw berichtje geeft mij echt wel weer hoop bij 6 eitjes. Die 13 van vorige keer zit zo in mijn hoofd, en daar hadden we er maar 1 van over die goed was.... dan zullen er bij 6 wel 0 zijn. Maar dat hoeft natuurlijk helemaal niet.
    Oké dus nog 2 daagjes spanning voor jou? Maar goed; zolang de menstruatie er nog niet is, is de kans steeds groter dat het gelukt is... echt zó spannend!!
     
  3. Dexendon

    Dexendon Bekend lid

    25 mrt 2018
    790
    667
    93
    Vrouw
    Hoi @Happyhope , leuk dat je dit forum gevonden heb! Het is niet een heel druk bezocht forum, maar @Kaatje87 en ik zijn nog lekker actief hier.
    Ik vond het ook spannend toen we beginnen met het traject. Je weet gewoon niet wat je te wachten staat en wat je zegt, je vind er ook niet heel veel over. Schrijf en lees gezellig mee als je wilt. En stel al je vragen die je wilt.
    Welk ziekenhuis gaan jullie de behandeling doen, of alles in Maastricht?
     
  4. Dexendon

    Dexendon Bekend lid

    25 mrt 2018
    790
    667
    93
    Vrouw
    Voor iedereen is het anders denk ik. Wij zijn in januari voor het eerst naar de huisarts gegaan met de PGD wens. Doordat ze niet zo goed wist met hoe wat en naar wie doorverwijzen, zijn we in de zomer van 2017 in Utrecht terecht gekomen. Daar zijn we eerst weer Maastricht verwezen. Het ging redelijk snel allemaal. Mijn aandoening (spierziekte) staat niet op de PGD lijst, dus we kregen niet direct toestemming, maar er zou eerst overleg komen. Maar omdat mijn zus al aantal jaar eerder met dezelfde aandoening akkoord had gekregen, heeft ze niet het akkoord bij ons afgewacht, maar gelijk alles in gang gezet. Pas na akkoord gaan ze de test ontwikkelen voor de embryoselectie. Daar staat 6 tot 12 maanden voor dacht ik. Maar wij hadden weer het geluk dat die van mijn zus nog bekend was, dus binnen een week kregen we een belletje dat het rond was. Omdat wij het traject verder volgen in Utrecht, moesten we wachten tot daar plek was. Dit heeft voor ons 5 maanden geduurd. In mei 2018 zijn we onze eerste poging gestart. Zodra je start gaat alles heel snel. Na 4 weken de punctie en terugplaatsing.
    Helaas miskraam gehad, waardoor we nu voor de 2e poging gaan.
    Ik heb ook verhalen gelezen bij mensen waarbij het allemaal heel veel sneller ging en dat ze binnen paar weken/maanden al bezig waren. Volgens mij ligt het ook heel erg aan de aandoening enzo.
    Heel veel succes in Maastricht, zijn echt super lieve artsen.
     
  5. Kaatje87

    Kaatje87 Fanatiek lid

    2 dec 2011
    2.602
    125
    63
    Ja er hoeft er maar 1 te zijn die zich goed gaat innestelen.
    Nou ik denk dat het niet meer spannend bij mij is..
    Code rood.. :(
    Vanochtend licht bloedverlies, vanmiddag ging het goed en vanavond weer licht bloedverlies..
     
  6. Dexendon

    Dexendon Bekend lid

    25 mrt 2018
    790
    667
    93
    Vrouw
    Maar dat kan hé! Wil je echt geen valse hoop geven. Maar veel vrouwen hebben in het begin bloedverlies. Hopen dat het niet doorzet. Blijf nog steeds duimen
     
  7. Happyhope

    Happyhope Fanatiek lid

    15 sep 2018
    1.520
    671
    113
    Vrouw
    Dankje voor je verhaal! Heel fijn om te lezen.
    We gaan waarschijnlijk na de intake in Maastricht het traject in Utrecht uiteindelijk voortzetten. Is maar een half uur reistijd, Maastricht helaas ruim 2 uur.
    Wat jammer om te lezen dat je een miskraam hebt gehad... ik ga heel erg voor je duimen dat de tweede poging slaagt!
     
  8. Tabbey

    Tabbey Fanatiek lid

    2 mei 2013
    1.497
    849
    113
    NULL
    NULL
    Wanneer heb je precies punctie gehad? Normaliter zou je 14 dagen na je eisprong ongesteld worden. Maar zolang het niet door zet kan het ook altijd nog goed gaan. Zoals Dexendon ook al zegt, sommige vrouwen hebben aan het begin last van bloedverlies. Hopelijk zit het toch goed. Veel succes!
     
  9. Tabbey

    Tabbey Fanatiek lid

    2 mei 2013
    1.497
    849
    113
    NULL
    NULL
    @Happyhope, welkom bij dit topic! Ik lees hier nog regelmatig mee, maar wij zijn niet meer bezig met het PGD traject, laatste poging is al weer 3 jaar geleden (de tijd vliegt!). Na drie mislukte pogingen hebben we besloten om te stoppen met de behandelingen. Wij vonden het met iedere poging zwaarder worden en na drie keer was ik het wachten, de hormonen, de spanning, het reizen ed helemaal zat.
    Inmiddels wel ouders van een geweldige zoon, maar we weten nu niet zeker of hij wel/geen drager is van het BRCA1 gen. Gelukkig heeft het op zijn leven niet zo veel invloed.
    Heel veel succes met jullie PGD traject!
     
  10. Dexendon

    Dexendon Bekend lid

    25 mrt 2018
    790
    667
    93
    Vrouw
    Dat was voor ons ook precies de reden om naar Utrecht te gaan, zelfde reistijd als jullie.
    Maar ik vind Utrecht ook echt heel fijn. Hele lieve arts hebben we, en de samenwerking met Maastricht loopt voor nu nog steeds heel goed.
     
  11. Dexendon

    Dexendon Bekend lid

    25 mrt 2018
    790
    667
    93
    Vrouw
    Begrijp het heel goed, Het is ook enorm zwaar allemaal. Wordt vaak onderschat.
    Maar wel super dat jullie alsnog de kinderwens hebben weten te vervullen.
     
  12. Kaatje87

    Kaatje87 Fanatiek lid

    2 dec 2011
    2.602
    125
    63
    Punctie heb ik 1 September gehad.. Nou ik verwacht er niks meer van. Zal voor de zekerheid morgen nog testen maar ik heb er een hard hoofd in.. :(
     
  13. Dexendon

    Dexendon Bekend lid

    25 mrt 2018
    790
    667
    93
    Vrouw
    Hoe gaat het met je?
     
  14. Kaatje87

    Kaatje87 Fanatiek lid

    2 dec 2011
    2.602
    125
    63
    Lief dat je het vraagt!
    Ik heb vanochtend getest en hij was helaas negatief. (Wat ik al verwacht had)
    Even een potje gehuild vanochtend en nu op naar de volgende ronde...

    De assistente vroeg vanochtend of we al wisten of we voor een vervolg gaan of niet. Ik zei al: Ja, ik sta nu met lege handen en heb nog 2 pogingen die vergoed worden, dus waarom zou ik het niet doen? Ik weet nu ook wat er staat te gebeuren.
    Ik heb over 3 weken een telefonisch consult met de ivf-arts maar ze kan gelukkig nu alles al weer in werking zetten zei de assistente.

    Aaaah kak, nu ben ik vergeten gisteren aan jou te vragen hoe de punctie is gegaan.. (Sorry was erg met mezelf bezig)
    Hoeveel eitjes zijn er uiteindelijk uitgekomen? Ooh en nu hopen op een paar goede embryo's!! Ik duim voor je!!
     
  15. Dexendon

    Dexendon Bekend lid

    25 mrt 2018
    790
    667
    93
    Vrouw
    Och jeetje, wat een teleurstelling! Het is ook heel verdrietig.

    Ja, jullie hebben nu voor dit traject gekozen, dus ik snap dat jullie gewoon door willen gaan. Hoe zwaar het ook is. Maar wat je zegt, je weet niet precies wat alles inhoudt.
    Waarschijnlijk wachten ze tot je menstruatie weer begint en dan mag je weer met de pil beginnen. Waarschijnlijk kunnen jullie snel voor ronde 2. (Jullie hadden ook niks in de vriezer toch?).

    Ik wens je echt super veel sterkte, het is zo'n grote teleurstelling.

    Bij ons ging het gisteren nou ook niet bepaald allemaal fantastisch.
    Ik heb heel bewust gekozen om geen extra pijnstilling te nemen, alleen de paracetamol en de dyclo. Houd absoluut niet van een infuus, dus keuze snel gemaakt. Volgens mij waren ze nogal verbaasd over mijn keuze, maar vorige keer is dat ook prima gegaan.
    Punctie ging heel moeizaam. Ze kon er niet goed bij, en elke keer als ze het wilde aanprikken verschoof mijn eierstok. Hierdoor is ze aan één kant heel lang bezig geweest. Ze had erg met me te doen volgens mij, maar het ging met mij prima.
    Ze heeft probeert ook alle kleintjes aan te prikken. Ze zag er nog een aantal liggen, maar dat ging heel moeizaam. Ze vroeg aan mij of ik wilde dat ze die ook nog deed, of dat ze moest stoppen. Ik heb gezegd dat ik graag wilde dat ze die deed, we hadden er tenslotte al zo weinig, wil mezelf later niet kwalijk nemen dat ik niet voor de maximale ben gegaan.
    Ze heeft me hiervoor echt lek moeten prikken, maar het is gelukt.
    Nadat we een tijdje op de uitrustkamer hadden gezeten kregen we het aantal door.
    Maar 4 !! eitjes hadden de punctie overleefd :(
    Dus mijn hoop op een geslaagde poging is zodanig geslonken dat ik niet verwacht dat hier een terugplaatsing uitkomt.
    Donderdag horen we hoeveel eitjes bevrucht zijn, maar dan moeten die ook nog naar Maastricht. Eventueel vrijdag een terugplaatsing, maar denk het niet....

    Het is niet onze week hé?
     
  16. Kaatje87

    Kaatje87 Fanatiek lid

    2 dec 2011
    2.602
    125
    63
    Ohja dat was ik vergeten te vragen aan de assistente. Maar mijn volgende menstruatie moet ik dus waarschijnlijk weer beginnen met de pil.
    Ja weetje, ik sta nu met lege handen. Dus voor mijn gevoel moet ik ook gewoon doorgaan. Ik heb gelukkig niet heel veel last gehad van de hormonen. Heb geen zin om weer te moeten prikken, maar goed, zal wel moeten. Gelukkig heb ik even tijd om mezelf weer op te laden...
    Maar ik was erg teleurgesteld. We hebben al zoveel pech gehad, had gehoopt dat dit ons in 1x gegeven zou zijn.. Maar goed we kijken vooruit, en hopelijk gaat de 2e poging beter.

    Och jeetje klinkt wel heftig je punctie. Helemaal lek geprikt joh!
    4 eitjes maar? Och jeetje.. Maar goed dus dar ze die kleintje mee heeft genomen met de punctie.
    Ik snap heel goed dat je teleurgesteld bent. Hopelijk zit er een gouden ei bij! Ik ga voor je duimen!

    Nee het is echt niet onze week!! :(
     
  17. Dexendon

    Dexendon Bekend lid

    25 mrt 2018
    790
    667
    93
    Vrouw
    Ja, ik had toen gelijk gevraagd wanneer ik weer met de pil kon beginnen. Wilde het voor zijn dat we het prikken moesten uitstellen omdat je weer zoveel weken aan de pil moet zijn. Mocht gelijk bij de eerst volgende menstruatie.
    Maar toen sloeg mijn menstruatie een maandje over, haha. Moest ik nog lang wachten.

    Hoe voel je je nu?
     
  18. Tabbey

    Tabbey Fanatiek lid

    2 mei 2013
    1.497
    849
    113
    NULL
    NULL
    Wat klote dat het niet gelukt is! Is toch een enorme teleurstelling, zo heb ik het in ieder geval wel iedere keer ervaren. Wat fijn dat je er wel zo positief in staat. Nieuwe ronde, nieuwe kansen.
     
  19. Tabbey

    Tabbey Fanatiek lid

    2 mei 2013
    1.497
    849
    113
    NULL
    NULL
    Dat is ook een tegenvaller! Maar aan de andere kant, als ik terug kijk op alle pogingen, was de poging waarin ik de minste eitjes had achteraf gezien kwalitatief de beste. Ik ga voor je duimen dat er een goede tussenzit en dat je morgen toch een terugplaatsing hebt die blijft plakken!
     
  20. Dexendon

    Dexendon Bekend lid

    25 mrt 2018
    790
    667
    93
    Vrouw
    Ja, vandaag gehoord dat van de 4, maar drie geschikt waren, en daarvan is er maar 1 goed gedeeld. Deze ene is nu naar Maastricht, maar heb er zeer weinig vertrouwen in dat deze goed gekeurd gaat worden.... Maar morgen weet ik het.
    Nog even duimen dus
     

Deel Deze Pagina