Pgd en ivf/ icsi deel 2

Discussie in 'MMM clubs' gestart door meisje1977, 5 jun 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Clueless01

    Clueless01 Fanatiek lid

    28 jun 2016
    2.362
    1.779
    113
    Oh wat een rollercoaster, zoveel miskramen is heftig.
    Ik heb zelf een translocatie. Van de eerste terugplaatsing ben ik zwanger geworden en hebben we een gezonde dochter gekregen. Nu 2 terugplaatsingen mislukt en hooelijk volgende week weer een terugplaatsing. het traject is zwaar en het verkrijgen van gezonde embryo’s is soms moeilijk, maar als die embryo’s er eenmaal zijn is de kans wel hoger dat je zwanger wordt.

    Proberen jullie nu nog op de natuurlijke weg een kindje te krijgen of zijn jullie daar mee gestopt?
     
  2. Dettine

    Dettine Lid

    9 sep 2020
    55
    24
    8
    Vrouw
    @Happyhope , ik hoop indd dat mee gaat zitten en dat het traject voor ons een oplossing zal zijn. Dank je wel. Gaat vast goed komen ben benieuwd.

    @Clueless01 , natuurlijk manier durf ik eerlijk gezegt niet meer aan. I.v.m. de herhalingen van de meerder miskramen. Ik ben bang dat ik nog een miskraam niet meer aan kan. Valt me nogal zwaar. Daarom de keuze van het traject gemaakt. Lastig keuze want ja het is ook een heftig en langdurig traject. Maar dat hebben we er voor over.
     
  3. Dettine

    Dettine Lid

    9 sep 2020
    55
    24
    8
    Vrouw
    Wat fijn om te horen dat jullie op deze manier een dochtertje hebben gekregen.
    Veel succes hopelijk kun je snel een nieuwe terugplaatsing krijgen en met succes!
     
  4. xxmoixx

    xxmoixx VIP lid

    11 jun 2018
    5.312
    4.385
    113
    Vrouw
    Onze ervaring is nog niet zo positief. In januari 1e poging gehad maar helaas maar 1 embryo wat te testen viel, deze was aangetast. In maart 2e poging afgeblazen ivm Corona. Ik moet zaterdag weer beginnen maar verwacht dat dit ook niet doorgaat ivm Corona. Ze gaven bij ons aan dat de kans op succes 50% was (dus geen 20). De helft van de stellen krijgt op deze manier een kindje.
    In welk ziekenhuis ga je lopen voor de behandelingen zelf? Is jullie test al ontwikkeld?
     
  5. Dettine

    Dettine Lid

    9 sep 2020
    55
    24
    8
    Vrouw
    Wij gaan in UMCG. Nee zover zijn we nog niet eens. We hebben net doorgegeven dat wil hier mee willen starten.

    Ah bah! Die stomme Corona ook iedere x. Die helpt dus ook niet mee in de hele traject. Ik hool dat het meevalt en dat het alsnog door kan gaan voor jullie. En voor iedereen die er mee bezig is of mee bezig gaat.
     
  6. Clueless01

    Clueless01 Fanatiek lid

    28 jun 2016
    2.362
    1.779
    113
    Ik heb net de punctie gehad. 12 eicellen gevonden. Morgenochtend horen we hoeveel bevrucht.

    De narcose was heel fijn, op de uitslaapkamer werd ik wakker. Heb nu wel veel buikpijn dus ga vandaag lekker op de bank liggen. Er zijn er meer dan 20 aangeprikt dus vandaar ook wel de pijn.
     
  7. xxmoixx

    xxmoixx VIP lid

    11 jun 2018
    5.312
    4.385
    113
    Vrouw
    Mooi aantal! Lekker rustig aan doen nu :)
     
  8. Happyhope

    Happyhope Fanatiek lid

    15 sep 2018
    1.522
    674
    113
    Vrouw
    Fijn dat het goed gegaan is en fijn dat ze narcose doen!
    Hetzelfde aantal eicellen als ik had, toevallig :)
    Wanneer krijg je de uitslag?
     
  9. Natascha33

    Natascha33 Actief lid

    20 aug 2020
    426
    623
    93
    Vrouw
    Mooi aantal @Clueless01 ! Nu lekker rustig aan doen

    Wij hebben zojuist de intake afspraak gemaakt voor Utrecht eind november. Daar wordt ons meer verteld over het verloop van de behandeling en kunnen ze meer vertellen over de lange ( en oplopende ) wachttijden. Hoop zo dat we komend jaar echt mogen starten maar ben best bang dat Corona eten in t roet gooit..

    @welkom Dettine! Wij staan samen echt aan het begin van dit traject nu! Laten we hopen dat we er allemaal met een gezond kindje uit mogen komen
     
  10. Happyhope

    Happyhope Fanatiek lid

    15 sep 2018
    1.522
    674
    113
    Vrouw
    Spannend! Komt nu echt dichterbij
     
  11. Clueless01

    Clueless01 Fanatiek lid

    28 jun 2016
    2.362
    1.779
    113
    Net al bericht gehad. Helaas geen zaadcellen :(. Ook in t tese materiaal niets. Mn eicellen gaan nu de vriezer in en over n paar weken nog een keer zaad inleveren. Als het dan weer niets is moeten we goed gaan nadenken, het feit dat we al een dochter hebben die wel genetisch van ons beide is maakt dat t voor ons echt een hele ingewikkelde keuze is.
     
  12. Happyhope

    Happyhope Fanatiek lid

    15 sep 2018
    1.522
    674
    113
    Vrouw
    Huh, wat vreselijk! :( En wat een klap zeg...
    Hebben ze bij de tese dit destijds niet kunnen zien? Snap dat het heel ingewikkeld is! Heb je net dit traject achter de rug, en dan dit... wat voor keuzes zitten jullie aan te denken?
     
  13. xxmoixx

    xxmoixx VIP lid

    11 jun 2018
    5.312
    4.385
    113
    Vrouw
    Och nee wat een klap zeg. Hoe is dit de vorige keer gegaan dan?
     
  14. Clueless01

    Clueless01 Fanatiek lid

    28 jun 2016
    2.362
    1.779
    113
    Toen vonden zaadjes in t verse materiaal. Soms is dat wel en soms niet. Nu dus niet, de tese bleek te slecht, we wisten al dat dit misschien te slecht zou zijn, hebben ze vooraf gezegd.

    @Happyhope naja mn man mag nu gewoon over n paar weken weer proberen. En als daar niks in zit zou evt nog n tese kunnen, al denk ik dat dat weinig zinvol is: of we gaan voor een donor, maar dat betekent dat we straks 1 donor kindje hebben en 1 genetisch eigen kindje, heel moeilijk.
     
  15. Natascha33

    Natascha33 Actief lid

    20 aug 2020
    426
    623
    93
    Vrouw
    Jeetje @Clueless01 wat vervelend voor jullie zeg! Hopen dat er over een paar weken levende zaadcellen te vinden zijn. Moeilijke keuze voor jullie om anders aan een donor te denken. Dikke knuffel!
     
  16. Happyhope

    Happyhope Fanatiek lid

    15 sep 2018
    1.522
    674
    113
    Vrouw
    Hè wat naar zeg... en nog een tese is ook geen makkelijke keuze met bijkomende risico’s voor je man.. hopelijk zitten er over een paar weken wel zaadcellen bij, ik duim voor jullie!
     
  17. xxmoixx

    xxmoixx VIP lid

    11 jun 2018
    5.312
    4.385
    113
    Vrouw
    Bah voorlopig nog meer spanning dus. Moeilijke keuze ook of je dan nog voor een donor zou gaan.. Hier is een donor ook al enkele malen ter sprake gekomen. Als je al een kindje samen hebt kan ik me voorstellen dat het weer een extra “drempel” is om voor een donor te gaan.
     
  18. xxmoixx

    xxmoixx VIP lid

    11 jun 2018
    5.312
    4.385
    113
    Vrouw
    De eerste spuit zit er weer in! Pfff spannend weer. Heb nog steeds het gevoel dat t niet door gaat ivm Corona. Maar goed, we zijn in elk geval weer begonnen!
     
  19. Happyhope

    Happyhope Fanatiek lid

    15 sep 2018
    1.522
    674
    113
    Vrouw
    Spannend zeg! Heel veel succes!!
    En we gaan gewoon voor je duimen dat het doorgaat! Hoelang moet je spuiten ongeveer?
     
  20. xxmoixx

    xxmoixx VIP lid

    11 jun 2018
    5.312
    4.385
    113
    Vrouw
    Vrijdag over een week uitgangsecho, dan komt de gonal-f erbij. Vorige x had ik toen na 1,5 week punctie al :)
     

Deel Deze Pagina