Pgd en ivf/ icsi deel 2

Discussie in 'MMM clubs' gestart door meisje1977, 5 jun 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Blossom88

    Blossom88 Lid

    9 nov 2020
    94
    39
    18
    Vrouw
    Maar dat je in 1 jaar tijd 4 keer zwanger was lijkt dan niet echt op verminderde vruchtbaarheid! Het hoeft natuurlijk ook niet zo te zijn, de arts zei alleen dat de kans hierop groter is.
     
  2. xxmoixx

    xxmoixx VIP lid

    11 jun 2018
    5.312
    4.385
    113
    Vrouw
    Ja klopt. Maar 2x zaadonderzoek was niet top en afgelopen 2 jaar geen anticonceptie gebruikt en niet meer zwanger geraakt.. Vinden we zelf ook een raar verhaal o_O
     
  3. xxmoixx

    xxmoixx VIP lid

    11 jun 2018
    5.312
    4.385
    113
    Vrouw
    Er is een interessante internationale Facebook groep waar je veel info kunt vinden en waar misschien nog wel meer mensen zitten met dezelfde translocatie. Deze heet Balanced Translocation Support Group.
     
  4. Clueless01

    Clueless01 Fanatiek lid

    28 jun 2016
    2.362
    1.779
    113
    Wij hebben gesprekken gehad in het radboud in Nijmegen en daar echt super veel wijzer geworden. Ik heb alle info laatst aan m’n broertje gegeven, maar als je wil kan ik het wel eens inscannen, de info die m’n moeder toentertijd kreeg heb ik ook nog.

    Mijn moeder heeft me altijd verteld over de translocatie al vanaf jong, dus wij probeerde eerst gewoon natuurlijk, m’n moeder en oma hebben immers ook “gewoon” gezonde kinderen te hebben. Al snel kwamen we er helaas achter dat m’n man azoospermie heeft, dus toen moesten we sowieso icsi, toen ook pgd erbij gedaan.

    moet zeggen dat mochten wij met donor verder moeten ik wel IUI overweeg.. maar wisselt nogal van Moment tot moment. Heb nu eerst nog 9 eicellen in de vriezer dus die zijn eeest aan de beurt
     
  5. Blossom88

    Blossom88 Lid

    9 nov 2020
    94
    39
    18
    Vrouw
    Oh die info zou ik zeker heel graag ontvangen! De Facebooksite waar een ander lid hierboven naar verwees is ook al heel fijn trouwens.

    9 eicellen is wel echt heel fijn! Ik las in je eerdere berichten dat die helaas nog niet bevrucht konden worden met het zaad van je man en dat jullie eind november een second opinion hebben. Ik ga voor jullie duimen!
    Zijn dit dan eicellen die ze hebben ingevroren op dag 3 of dag 5? En die nog bevrucht en gebiopteerd moeten worden?

    Ik ben inmiddels toch wel in spanning voor ons telefoontje volgende week. Zeker nu ik lid ben geworden op die Facebooksite (had ik wellicht beter niet kunnen doen ;) en ik daar lees dat de odds absoluut niet in my favor zijn. Ze zeggen daar dat de meeste PGD-stellen wel 3 tot 4 rondes nodig hebben en dat de kans dat het embryo gezond/gebalanceerd is bij een Robertsoniaanse translocatie slechts ongeveer 30% is. Dus met 3 gebiopteerde embryo's zouden we wel eens echt pech kunnen hebben :(
    Tegelijkertijd ook zo ontzettend dankbaar en blij dat ik in Nederland woon, waar ik me niet druk hoef te maken (voorlopig) over dat deze ontzettend hoge kosten niet door de ziektekostenverzekering worden gedekt. Wat een ellende als je bv. in Amerika woont: én je weet dat het krijgen van een gezond kindje geen vanzelfsprekendheid gaat zijn én je moet ook nog eens ontzettend veel geld bij elkaar zien te krijgen voordat je überhaupt kunt starten met PGD.
     
  6. Clueless01

    Clueless01 Fanatiek lid

    28 jun 2016
    2.362
    1.779
    113
    mja de statistieken word je niet heel vrolijk van. Onze dochter was de eerste terugplaatsing raak. Het kan toch echt allemaal.

    mijn eicellen zijn vlak na de punctie ingevroren, moeten idd nog onderzocht worden wanneer ze wel bevrucht zijn.
     
  7. Natascha33

    Natascha33 Actief lid

    20 aug 2020
    426
    623
    93
    Vrouw
    Hoi allemaal,

    Hier een kleine update. Wij hebben vanmorgen de intake in Utrecht gehad. Goed gesprek geweest en een hele fijne arts. In principe is het eerst wachten tot de genetische test in Maastricht klaar is en dan komen wij op de wachtlijst in Utrecht. De wachtlijst is momenteel gemiddeld 12 maanden. Dus de komende 1,5 jaar staan we nog even in de wacht. Opgelucht dat het geen 3 jaar duurt maar ook wel teleurgesteld dat het nog zo lang duurt.

    Hoe gaat het met de rest?
     
  8. xxmoixx

    xxmoixx VIP lid

    11 jun 2018
    5.312
    4.385
    113
    Vrouw
    Fijn dat jullie sneller terecht konden dan gedacht! Waar woon je? De wachtlijst in zowel Maastricht als Groningen is korter. Wij zijn daarom naar Maastricht uitgeweken (10 min extra reistijd enkele reis).
     
  9. Happyhope

    Happyhope Fanatiek lid

    15 sep 2018
    1.516
    671
    113
    Vrouw
    Toevallig, wij hebben vandaag ook een gesprek gehad met Utrecht over onze volgende poging! Welke arts hebben jullie? Vind de artsen en verpleging in Utrecht super vriendelijk.

    Wel fijn dat het iets korter is dan verwacht, maar het blijft slopend natuurlijk al dat wachten. Vooral omdat je nog geen exacte datum en duidelijkheid hebt. Dat vond ik heel naar destijds.
     
  10. Natascha33

    Natascha33 Actief lid

    20 aug 2020
    426
    623
    93
    Vrouw
    Wij wonen 20 minuten van Utrecht vandaan. Voor ons zou Maastricht en Groningen beide 2 uur reistijd hebben. Mochten de wachttijden echt aanzienlijk korter zijn daar dan sta ik er wel voor open om dat steeds te doen eerst maar even de test afwachten.

    @Happyhope Wij hebben met Heestermans gesproken, echt een fijne vrouw. Wie hebben jullie als arts?
     
  11. Clueless01

    Clueless01 Fanatiek lid

    28 jun 2016
    2.362
    1.779
    113
    Wij zijn idd uitgeweken naar Groningen. 2 keer zo lang rijden. Alleen daar kan je vrij snel terecht
     
  12. Happyhope

    Happyhope Fanatiek lid

    15 sep 2018
    1.516
    671
    113
    Vrouw
    Dat is heel fijn! Ik heb haar volgens mij nog nooit gehad. Wij hebben dr. Van Harten. Echt zo’n lieve en begripvolle vrouw. Super fijn!
     
  13. Blossom88

    Blossom88 Lid

    9 nov 2020
    94
    39
    18
    Vrouw
    Natascha33: Wat fijn dat het gesprek goed is gegaan! Ik ben verder zelf heel tevreden over Maastricht, dus wellicht nog het overwegen waard (en even bellen hoelang de wachttijd momenteel daar is, of het echt (veel) verschil maakt of niet).

    Wij hebben goed nieuws! Van de 3 gebiopteerde embryo's zijn er 2 normaal/gebalanceerd. Zo ontzettend blij en dankbaar! Ik had gehoopt op 1 gezond embryo en me erop ingesteld dat het ook best wel eens een teleurstelling zou kunnen zijn. Dus zo ontzettend opgelucht toen de arts dit nieuws vertelde.
    Nu is het wachten tot ik ongesteld word en dan moet ik bellen. Jeeeeeeeej :)
     
    Natascha33 en Clueless01 vinden dit leuk.
  14. xxmoixx

    xxmoixx VIP lid

    11 jun 2018
    5.312
    4.385
    113
    Vrouw
    Wauw!!! Hopelijk ik maandag ook 2/3 haha. Ben nu vooral ingesteld op 0 goede nog. Maar t kan dus ook. Hopelijk een plakker voor je!!
     
  15. Clueless01

    Clueless01 Fanatiek lid

    28 jun 2016
    2.362
    1.779
    113
    @Blossom88 wat een mooi nieuws! Aangezien wij hetzelfde hebben, vind ik dat hoopvol :)

    vandaag uitslag gehad van onze second opinion in Groningen, en tot onze grote verbazing vonden ze daar wel zaad. Heel weinig (7 stuks goed genoeg voor icsi), heel veel moeite maar genoeg voor ons bij 2 keer produceren.

    Ik heb gemengde gevoelens. Duitsland hebben we vrijdag gesprek hierover. Ik heb zo vaak aangegeven dat onze situatie complex is, maar dat werd weggewuifd. Ik vind t zo bizar, zelfs 2-11 zeiden ze nog dat het echt niet anders was daar dan in Nederland. Ik kan er gewoon met mn hoofd niet bij. Een poging verspeeld, zonder bevruchting, allemaa voor niks.

    wordt een pittig gesprek vrijdag. Mijn insteek is toch echt dat hun nog eens goed gaan nadenken en toch nog mijn eicellen kunnen bevruchten, maar hoop daarop heb ik weinig.
    Groningen gaat bespreken of zij de eicellen in ontvangst willen nemen en willen gebruiken bij poging 3. We staan op de wachtlijst (stonden we al). Verwachting is dat we april/mei de punctie krijgen.

    mijn gedachtes gaan op dit moment alle kanten uit.:
     
  16. xxmoixx

    xxmoixx VIP lid

    11 jun 2018
    5.312
    4.385
    113
    Vrouw
    Och wat complex :( Alsof het al niet ingewikkeld genoeg is.. Maar 7 zou dus genoeg zijn? Kunnen ze de eicellen snel genoeg ontdooien na een zaadonderzoek? Dus stel dat er iets gevonden wordt dan worden ze ontdooit, anders niet? Lastige situatie hoor..
     
  17. Happyhope

    Happyhope Fanatiek lid

    15 sep 2018
    1.516
    671
    113
    Vrouw
    Poeh wat lastig allemaal! Het lijkt me dat je gedachten even alle kanten op gaan... moeilijke beslissingen om te nemen. Hopelijk denken beide ziekenhuizen uiteindelijk goed mee! Soms vraag ik me weleens af of ze doorhebben wat dit mentaal allemaal met ons doet.
     
  18. Clueless01

    Clueless01 Fanatiek lid

    28 jun 2016
    2.362
    1.779
    113
    vandaag hadden wij een gesprek in Duitsland. De dokter begon eigenlijk met een verhaal dat wij uitbehandeld zijn en dat een tweede TESE zinloos is. Ik onderbrak hem om de uitslag van Groningen te delen. En toen werd het stil.


    Eigenlijk wist hij even niet wat te zeggen. Hij heeft de uitslag doorgenomen en overlegd met het lab. Ze zeggen dat zij het echt niet anders doen dan Groningen. Ze kwamen dus tot de conclusie dat als het afgelopen dinsdag in Groningen werd gevonden, dat dat nu hier ook zo zou moeten zijn. Hij snapte onze zorgen en twijfels, maar kon daar verder geen verklaring voor geven.


    Na een hoop heen en weer gebel tussen alle betrokkenen (lab en genetisch lab) is er besloten dat mijn man maandag om 7:30 twee keer opnieuw zaad gaat inleveren. Ze gaan dan extra goed zoeken. Als ze zaad vinden (wat volgens dokter eigenlijk niet anders zou kunnen), worden mijn eitjes ontdooit en hopelijk bevrucht. We horen maandag later op de dag of dit is gelukt en hoeveel eitjes er goed door zijn gekomen. Dan horen we dinsdag de bevruchtingen, donderdag de genetische uitslag en vrijdag of er nog een blasto over is die de vriezer heeft gehaald. Wat een spannende week. Eerst maar eens zaad vinden en dan kunnen we door.
     
  19. Happyhope

    Happyhope Fanatiek lid

    15 sep 2018
    1.516
    671
    113
    Vrouw
    Wat spannend zeg! Hopelijk kunnen jullie dan nu weer écht verder!
     
  20. xxmoixx

    xxmoixx VIP lid

    11 jun 2018
    5.312
    4.385
    113
    Vrouw
    Spannend! Ik duim voor je.
     

Deel Deze Pagina