Nee Pfff daar gingen we wel vanuit namelijk. T is al zo oneerlijk omdat onze kansen al zoveel minder zijn per poging.. Nu dachten we sowieso voor een donor te gaan als we een 4e poging nodig hadden (en hebben we gespaard) maar ja op deze manier het moeten is niet fijn..
Vanochtend ongesteld geworden, de 17e controle echo en als alles er goed uit ziet een paar dagen de TP al.. Gaat snel ineens dames. Duimen jullie voor ons?
Wanneer hoor je de uitslag van genetica? Ik hoop zo op een gezond embryootje voor jullie. Testen ze het embryo was inconclusief is ook nog mee? Hier gaven ze aan bij een volgende poging deze nog mee te testen. Is toch weer een kansje extra..
Uitslag net gehad. 1 gezond, 1 niet conclusief. De gezonde deelt alleen niet zo goed, dus grote kans dat die gaat afvallen. De niet conclusief deelt wel goed. Dit weekend horen we welke wel/niet zijn ingevroren. Ook al is t niet conclusief, die gaan we toch volgende cyclus laten plaatsen. Nog even afwachten, maar deze uitslag valt me alles mee..
Ohh ik duim voor je! Spannend. Mag je de niet conclusive terug laten plaatsen zonder opnieuw te testen?
De gezonde zag er echt niet goed uit. Dus dat verwacht ik niet. Ja in Duitsland mag je dat echt zelf beslissen. we hebben er dus ook nog 1 in Groningen, daar mag dat niet zomaar.
jammer dat die er echt zo slecht uit ziet. Was toch fijn geweest! Hopelijk wijst alles zich vanzelf uit binnenkort en heb je snel een terugplaatsing ❤️
Op dit moment denk ik er niet echt aan dat zon niet conclusief embryo dus ook ziek kan zijn. Zorgen voor later houd ik mezelf maar voor . Eerst moet t überhaupt maar tot n zwangerschap komen. Zodra dat zo is gaan we wel zsm naar de geneticus.
Jeetje @Clueless01 wat ingewikkeld allemaal zeg. Wel enorm fijn dat ze in Duitsland de niet conclusieve willen terug plaatsen! Het is toch een kans op een kindje voor jullie. Ik snap dat ze te maken hebben met richtlijnen e.d. maar dat ze wel een eventuele 4e poging vergoeden maar dan weer geen pgd snap ik echt niet. Iedere ouder wil een kind met zoveel mogelijk medische kansen op de wereld zetten. Ben benieuwd wanneer je je terugplaatsing krijgt. Duim in ieder geval stevig voor je mee!
Nou uitslag gehad, allebei niet ingevroren. Slechtste resultaat ooit, wij gaan weg uit Duitsland. we twijfelen best wel erg om toch zonder pgd te gaan doen, eigenlijk heeft dat steeds meer onze voorkeur. het verliezen van potentieel gezonde embryo’s door het mislukken van de bioptie of een niet conclusieve uitslag weegt steeds zwaarder.. Om te beginnen hebben we nu het verzoek ingediend bij Groningen om ons laatste niet conclusieve embryo te laten terugplaatsen. Dan gaan we daarna waarschijnlijk verder met icsi zonder pgd.. op hoop van zegen dan maar.
Oh neee wat k*t zeg Ontzettend naar! hoewel het me erg moeilijk lijkt, snap ik jullie afweging heel goed. sterkte met alles en de beslissingen!
Moeilijke keuze hoor. Kan me jullie keus ook voorstellen! Hopelijk laten ze jullie in elk geval het niet conclusive embryo terug plaatsen. Is het mogelijk om nog een poging te doen en bij een sterk embryo wel te testen en anders terug te plaatsen?
Ik denk dat we voor de derde poging naar Gent gaan. Ik zie t niet meer zitten in Groningen, weer n punctie zonder narcose en weer zo’n enorme reisafstand. Gent is voor ons dichterbij. Veel langer wachten, dat wel. Hebben daar in februari een intake en dan gaan we dit soort dingen allemaal maar bespreken. pfft wat een ellende dit traject hea . Weinig positiefs in dit topic afgelopen jaar..
Pff ja vreselijk hè. Ben dr ook al zo klaar mee. We begonnen zo hoopvol.. Maar goed. Hopelijk voor ons allemaal snel goed nieuws. Gaan jullie in Gent nog wel voor pgd?
Ik wil eigenlijk alleen nog pgd doen als ze niet conclusief ook willen terugplaatsen, anders hoeft het van mij niet meer.
@xxmoixx Super!! Wat fijn voor jullie zeg. We lopen enigszins gelijk op. Ik moet vrijdag voor een echo om te bepalen of en wanneer er een terugplaatsing kan plaatsvinden. (ik moet wel zeggen, ik heb echt een hele lichte menstruatie gehad (de 2e menstruatie na de punctie; de 1e was juist weer veel heviger dan normaal) dus ik vind het wel spannend of m'n cyclus dan nog wel helemaal oké verloopt en m'n baarmoederslijmvlies wel mooi aan het opbouwen is) @Clueless01 Pffffff wat een ellende zeg! Ik snap jullie besluit om zonder PGD verder te gaan heel goed. Mogelijk dat ze dan ook meerdere embyro's in één keer terugplaatsen? Of zal dat sowieso gaan gebeuren, aangezien dit jullie 3e behandeling is? Veel vragen denk ik die jullie nog zullen hebben. Heel veel sterkte in dit enorm lastige proces.
Even een update: Afgelopen vrijdag was het grootste eicelblaasje nog maar 10 mm, baarmoederslijmvlies was tussen de 6 en 7 mm. Er was ook nog een groot restant eicelblaasje van de vorige cyclus te zien, alsof m'n lichaam dat nog niet had opgeruimd (op zich ook wel logisch, aangezien m'n laatste menstruatie ook zo licht was). Daarom gisteren terug geweest voor een echo: dit keer was het eicelblaasje 14 mm en baarmoederslijmvlies tussen de 7 en 8 mm. Omdat ik normaal gesproken vrij laat in de cyclus ovuleer, vroeg ik of er eigenlijk wel een terugplaatsing op 1e of 2e Kerstdag mogelijk was. Dit bleek niet het geval te zijn. Daarop gaf de arts aan dat ik a.s. woensdag opnieuw voor een echo kom en als het eicelblaasje dan goed gegroeid is, ik die avond een Pregnyl-spuit kan zetten. Dan zou ik over precies een week de terugplaatsing hebben. Ik denk zelf dat ik liever afwacht wat m'n natuurlijke cyclus doet en als ik vrijdag nog geen positieve ovulatie-test heb, ik die avond de Pregnyl zet (dan heb ik een terugplaatsing op donderdag, als ik het goed heb). Anyways, dat zal ik morgen met de arts bespreken. Verder advies wat ik het beste kan doen in de komende dagen? Ik ben al (maanden) aan de granaatappelsap, frambozenbladthee, baby-aspirine, multi-tabletten om zwanger te worden, selenium. Probeer zo veel mogelijk koude vloeistoffen te vermijden. Alleen stoppen met koffie lukt nog niet zo goed haha. Zijn er bij jullie nog vorderingen?