Welkom! Leuk dat je mee komt kletsen. Ik denk dat je hier veel herkenning zult vinden. Spannend dat je de uitslag binnenkort krijgt. Ga heel hard voor je duimen dat het een positieve uitslag is!
Het is 50% kans. Volgens mij bij jullie ook? Wij hebben ook die nieuwe test inderdaad! Spannend hoor, zaterdag de punctie! Zie je er tegenop ?
Thnx! Ja heel lang verhaal. Even in een notendop. Wij hebben in 2018 een dochtertje gekregen die direct vanaf geboorte aan de dialyse moest. Zij heeft een erfelijke genmutatie van mijn partner. Omdat ik indertijd nog in aanmerking kwam om mijn nier te doneren, en inmiddels richting de 40 ga, had het ziekenhuis besloten om een afwijkend traject te starten. Dus eerst “oogsten” en de puncties, tegelijkertijd werd de test ontwikkeld, en daarna de terugplaatsingen. Heel anders dan normaal. De kans dat ik überhaupt nog zwanger wordt is erg klein. Mede omdat het 50% kans is dat een embryo is aangedaan. Maar we willen toch proberen om nog een gezond kindje te krijgen. Alhoewel ik het laatste half jaar soms ook wel een beetje twijfels heb, omdat we ontzettende pittige jaren met ons dochtertje hebben gehad, en ze toch altijd een kindje blijft met extra zorg. Ze krijgt bijvoorbeeld nog megaveel medicatie, moeten nog steeds 2x per week op controle in ziekenhuis, plus eet niks zelf en is dus volledig sondevoedingafhankelijk. Plus mijn leeftijd, eind sept wordt ik 40 . En heb net weer een beetje mijn leven “terug”. Maar ja, al met al zijn we ondertussen ook al bijna 2 jaar bezig sinds onze eerste bezoek aan Maastricht. Dus we willen alle kansen aangrijpen om te kijken of het nog lukt. En bij jou? Hoe ver ben jij in het traject? En wat is de reden dat jullie zijn gestart?
ja klopt. Heftig he! 50% is best veel vind ik maar ja, komt vast goed! We blijven positief en we gaan er gewoon voor! Wisten jullie dat je 8 wkn moest wachten op de uitslag? Hebben ze bij jou binnen die 1e poging ook alle embryo’s tegelijk laten testen? Want anders duurt het eindeloos, lijkt me. Nee ben eigenlijk niet echt zenuwachtig. Mss omdat het al zo bekend is. Ben eigenlijk wel blij dat het straks achter de rug is. Heb vooral behoefte aan uitsluitsel. Wil gewoon weten of er nog embryo’s overblijven die teruggeplaatst kunnen worden, of dat we dit traject af kunnen sluiten.
Ja gelukkig zijn alle embryo’s in die 8 weken getest zal straks bij jou ook zijn. We wisten het toen de test klaar was. Toen kwamen we erachter. Wel heftig hoor! Al die puncties zonder nog resultaat te weten. Ik ga heel erg duimen dat je straks meerdere gezonde embryo’s hebt!!
@Sue81 welkom terug! Snap dat je wel wat anders aan je hoofd hebt gehad, maar ook heel mooi om te horen dat de transplantatie goed is gegaan. Spannend bijna de punctie, maar een mooi aantal! Wij moesten voor onze dochter maar 2 dagen oo de uitslag wachten. Nu 4 weken. Vind dat toch wel een heel stuk minder prettig. woensdag begin ik weer met triptofem. Super spannend. En hoewel we zonder pgd doen (wat het overigens absoluut niet minder spannend maakt), wil ik toch wel graag hier mee blijven schrijven. Als jullie dat goed vinden
Jaaa natuurlijk blijf je lekker meeschrijven! PGD blijft toch onderdeel uitmaken van je leven en het traject waar je nu in staat blijft blijft er toch mee beladen! wat is triptofem eigenlijk?
Hoiii, ja natuurlijk blijf je hier meeschrijven! Wat jammer om te lezen dat het via pgd helaas niet is gelukt. Ik lees het in je handtekening . Snap heel goed dat jullie nu zonder pgd doorgaan. Hoeveel kans is het ook alweer bij jullie dat een embryo is aangedaan? Ik heb ook triptofem gehad. Vind het maar vervelende prikken in vergelijking met andere spuiten, maar dat kan ook heel persoonlijk zijn. Fijn dat je binnenkort mag starten! Waar zijn jullie ook alweer in behandeling?
Ja triptofem is rot. Het alternatief decapeptyl ook. Dat ze daar nou niet een dunner scherper naaldje aan doen.. Wij zijn nu onder behandeling bij Nij Geertgen. Gewoon lekker dichtbij huis. 15 procent kans op een levend geboren kind met down. Verder nog wat kans op andere aandoeningen die buiten de buik niet levensvatbaar zijn. Ze weten niet precies n aantal omdat dat vaak ook een miskraam is. Dus beetje gissen is het wel..
Spannend hoor. Fijn dat je weer snel mag starten!! Ga voor je duimen dat de eerste keer meteen raak is en jullie een mooi gezond lief kindje op de wereld mogen zetten ❤️
Vanmorgen mijn punctie gehad onder lichte sedatie. Viel me alles mee. Ze hebben 14 eitjes kunnen plukken. Heel fijn. Woensdag uitslag hoeveel embryo’s en dan afwachten hoeveel embryo’s van de 1e twee puncties goed blijven na ontdooien en wordt alles in totaal getest. Geeft rust om over een paar maanden eindelijk te weten hoe en wat.
Zijn hier trouwens nog andere meiden die net als ik eind 30 zijn (bijna 40)? Heb de laatste tijd soms met vlagen een beetje twijfels en stoei met de gedachte om nog zwanger te worden als ik de 40 ben gepasseerd. Niet dat het voor mij een no-go is om te stoppen, want heb nog steeds een sterke kinderwens. Maar ben eigenlijk gewoon benieuwd naar jullie leeftijden ☺️
gaan ze die eerste 4 dan opnieuw ontdooien en dan weer in vriezen? Of gaat dat straks met allemaal tegelijk gebeuren?
Ik ben voorlopig nog geen 40 ben nu 26 en word van de zomer 27. Hadden ons aangemeld toen ik 24 was. maar aan leeftijd zou ik zelf geen grens aan trekken, tenzij het lichamelijk niet meer mogelijk is natuurlijk. Het gaat er echt om hoe je je zelf voelt! Ik ken zat vrouwen in de omgeving die eind 30 en begin 40 zijn en een (eerste) kindje hebben gekregen. Vind ik absoluut niet vreemd!
@Sue81 leeftijd is maar een getal zolang jij het nog lichamelijk en geestelijk aan kan zou ik het zeker blijven proberen zolang er een wens is. Hier zelf nog geen 40 jaar! Wordt dit jaar 29
@Happyhope jij had dormicum bij de punctie toch? Hoeveel weet jij er nog van? Bij geertgen kan het helaas niet onder narcose, maar ik heb aangegeven dat ik het echt niet meer met morfine wil. Vorige keer werd ik daar enorm slap, duizelig en misselijk van, en qua pijn was het echt een hel. Kreeg he verder nog iets erbij (een pammetje ofzo ?) Ik kan dus dormicum krijgen.
Jaaa klopt! Vond dat echt fantastisch! Ik weet nog wel wat van de punctie, maar vond het geen pijn doen. Toen ik dat zei, keek de arts me heel serieus aan en zei: “het kan ook door de dormicum komen dat je dingen vergeet.” Achja, ik hou het er maar op dat ik er heerlijk ontspannen van werd haha. Had verder alleen een zetpil paracetemol en diclofenac.