Ik weet het eigenlijk niet precies. Vind het wel een spannend idee dat ze eerst ontdooid moeten worden om dan weer opnieuw ingevroren te worden? Lijkt me best een risico. Heb woensdag een telefonische afspraak staan. Hoop dan meer duidelijkheid te krijgen.
Ja gaat weer oké. Vorige week paar keer wat bruinverlies gehad maar niet erg en t werd ook geen vers bloed. Afgelopen paar dagen is alles weer rustig en ben zelfs behoorlijk misselijk sinds een aantal dagen. Dus we hebben nog hoop. we zouden de 28ste pas een echo hebben maar ik heb vorige week gebeld ivm bloedverlies, we mogen woensdag al langs.
Ik breek even in om hierop nog te reageren Zelf zitten we tussen poging 2 en 3 in Maastricht (brca). Omdat er weer een wachtlijst van 5 maanden was had ik gevraagd of PND dan een optie zou zijn en de PGD arts begreep het als we hiervoor zouden kiezen, ze stonden er niet afkeurend tegenover. Het bleek op de natuurlijke weg voor ons in 1x raak dus nu hopen dat het goed blijft gaan, over twee weken krijg ik een echo voor hartactiviteit te bepalen en dan met 8 weken zwangerschap een bloedtest of het een jongetje of meisje is. Bij een jongetje is het in orde en bij een meisje volgt vlokkentest waarbij er dan nog 50% kans is dat we moeten afbreken.
Dank je lieverd! We zijn net klaar. Het hartje klopt en baby lag precies op schema! Poeh wat een opluchting.
Net uitslag punctie gehad. Van de 14 eitjes waren er 6 bevruchtingen, waarvan er maar 4 goed gedeeld zijn en nu zijn ingevroren. Helaas wel slecht nieuws gekregen dat wij weer vertraging oplopen ivm materialen die nodig zijn om de biopt af te nemen die nu niet geleverd kunnen worden, wsch door Corona. Dat is alleen het geval bij de genetische (snelle) test waar wij ons voor hebben aangemeld. De “normale” test schijnt geen vertraging te hebben. Voorlopig kunnen we niet verder met testfase. Ik word over 2 weken gebeld of er dan meer bekend is over hoe nu verder
@Sue81 dat is vervelend! Maar nemen ze die biopten dan bij de cryo's af? Ik dacht dat dit zou gebeuren voordat werd ingevroren. Maastricht deelde me mee dat een snelle terugplaatsing sinds januari sowieso niet meer kan, daar doen ze alleen nog biopten op dag 5.
Ja, dat gaan ze bij alle cryo’s doen die ik heb liggen. In totaal 8. Volgens mij zijn de eerste vier tot dag 3 gedeeld en deze vier tot dag 4. De beste en gezond verklaarde cryo wordt dan teruggeplaatst. Opnieuw invriezen voor eventuele andere gezonde cryo’s zouden geen extra risico’s moeten geven. Ik houd er ook rekening mee dat er wellicht helemaal geen gezonde cryo overblijft of opnieuw ingevroren hoeft te worden. Vind het erg spannend en hoop snel duidelijkheid te krijgen.
Ja idd, in ons geval ivm de speciale genetische test, had het ook niet anders gekund. Het duurt minimaal 8 weken voordat bekend is of ze zijn aangedaan of niet. Ze moesten sowieso opnieuw ingevroren worden. Een verse terugplaatsing was bij ons niet mogelijk. Geeft geen extra risico zegt men.. vind het allemaal maar erg ingewikkeld.. ik vertrouw er maar op ☺️
Oh ja dat is zo'n spanning he! Wij moesten ook altijd 8 weken op de uitslag wachten. Ik snap dat je van het ergste uit gaat maar houd hoop, ik hoop dat je wat afleiding kan vinden.
Weet iemand of ze bij pgd ook weten wat het geslacht is? Omdat ze naar de chromosomen kijken. (In elk geval bij een translocatie). Ik weet dat ze dit niet mogen zeggen maar volgens mij versprak onze arts zich en ze deed heel raar erover haha.
@xxmoixx Ja dat weten ze, mogen ze niet op selecteren. Ze zijn nu wel bezig met een besluit of je jongetjes met brca toch teruggeplaatst mag krijgen. Staat nu op de agenda en ben nog aan het wachten op de uitslag hiervan, want bij PND laat je ook geen jongen weghalen in dat geval. Maar dan ben je dus geslachtsselectie aan het doen, volgens mij kunnen ze dat bij dag 3 al zien.
Wij Wij moesten 4 weken wachten laatste keer. Ik bedoel alleen het ontdooien-invriezen-ontdooien- invriezen. 1 keer extra dus tov normaal. Maar dat zal vast zijn omdat ze bij jullie van meerdere puncties samen pakken. Ingewikkeld allemaal zeg! Hopelijk kan het snel voortgezet worden, super irritant dat je nu weer moet wachten.