Ja vooral die nieuwe vertraging en met name de onzekerheid die erbij komt is slopend Maar goed, nog niks hebben we definitief besloten. Dus inderdaad alles goed laten bezinken. Hoe is het nu met jou? Begint het een beetje te landen? Ik weet even niet meer of je het al verteld had, maar heb je het al bekendgemaakt aan familie/goede vrienden? Kan me voorstellen dat die helemaal uitzinnig zijn van het goede nieuws.
Onze ouders/zusjes en enkele vrienden weten het. Moet zeggen dat ik er zelf nog niet zoveel vertrouwen in heb. Kan er ook nog niet heel blij mee zijn. Er is gewoon teveel gebeurd. Ik vind het ontzettend zwaar om weer zwanger te zijn. Ik verwacht elk moment dat het weer mis gaat of dat een echo slecht zal zijn etc. Maar goed, het vertrouwen zal vanzelf wel groeien als het goed mag blijven gaan
Ahh begrijpelijk! Het laat echt zijn sporen na. Sowieso wat er al vooraf is gegaan voordat je aan pgd begon, maar ook tijdens het traject heb je de nodige tegenslagen gehad. Ik hoop zo voor je dat dit goed blijft gaan en dat het vertrouwen en vreugde vanzelf wat meer mag gaan worden.
heel begrijpelijk. Een hele moeilijke keuze. Goed wat jullie doen, even alles laten bezinken.. ik mocht kiezen uit morfine of dormicum, ik heb dormicum gekozen, dat heb ik nog niet gehad. Ik vond mijn tweede punctie echt traumatisch.. ik ga ook nog even vragen om een pammetje ofzo. Ik ben zooo bang Nee zeker niet. Dat station is voorbij. Het kan ook niet meer. In deze kliniek doen ze geen pgd. Deze week ook nog gesprek met umcg voor tp van het niet conclusief embryo. Die hebben we nog achter de hand als de verse tp niet lukt. Ah heel begrijpelijk.. ik heb dit ook gehad en nog tot het derde trimester.. het is gewoon heel zwaar, ik hoop dat je langzaamaan een beetje meer vertrouwen gaat krijgen
Mijn punctie is gepland vrijdag. 15 grote follikels die echt meedoen, pfft wat een spannende week gaan wij tegemoet, ik hoop zo op een terugplaatsing volgende week woensdag..
Super aantal! En fijn dat je nu definitief een dag hebt! Morgen laatste spuit zetten? Wauw en hopelijk dan volgende week een succesvolle terugplaatsing!
Ja dat hoop ik echt! Morgen nog pregnyl en dan is t klaar.. Ik ben wel echt bang moet ik zeggen. Als ik dan terug lees naar de eerste keer, 5/8 aangedaan. Hooelijk pikken ze er nu de twee goede uit om terug te plaatsen en hoeven we dit noooit meer te doen. Helemaal klaar mee
Ja het blijft denk ik toch in je achterhoofd zitten.. maar het kan ook zijn dat er nu veel meer gezonde tussen zitten! Hopelijk gaat het allemaal gewoon goed. Laat je er 2 tegelijk terugplaatsen?
Ja het kan allemaal. Dat is nog wel t moeilijke. 0 garanties. Inderdaad 2. Kansen spreiden. Veel van mijn aangedane embryos worden een miskraam of nestelen überhaupt niet in. Vandaar 2.
Hier helaas slecht nieuws: Afgelopen maandag en dinsdag nog slechts hele dunne lijntjes op de testen te zien. Vannacht buikpijn en menstruatiekrampen gekregen en vanochtend bloedverlies. Ik heb hier zoveel meer moeite mee dan met de mislukte terugplaatsing in de vorige cyclus. We hadden echt zoveel hoop dit keer. We zeiden vorige week tegen elkaar: zullen we positief denken dit keer? Voelt alsof positief denken meteen afgestraft wordt. Negatief denken is helaas veel realistischer. Het was ook echt te mooi om waar te zijn, de timing was ideaal. Maar zoals wel vaker bij ons: juist wanneer het allemaal goed gaat, donderen we weer keihard naar beneden. Ik vind het zo ontzettend erg en ben zo verdrietig Vanmiddag belt MUMC terug over hoe nu verder. Aangezien de wachtlijst inmiddels gigantisch is, ga ik er maar alvast vanuit dat ik van dat gesprek ook niet bepaald vrolijker ga worden.
Nee bah. Vind het heel rot voor je. Traject is al slopend genoeg. En dat je goede hoop/vertrouwen ook zo de grond in geboord wordt.. Komt me allemaal heel bekend voor. Het laat zulke diepen sporen na.
We hebben een telefonische afspraak met de arts op 19 maart. Dat was de eerstvolgende mogelijkheid. Vind dit echt bizar: Dit is de enige IVF-arts in Maastricht die de PGD-planning doet. Zij heeft alleen op vrijdagmiddag spreekuur. Zij heeft nu vakantie. Dus: Er is 1 ziekenhuis in Nederland dat alles rondom PGD regelt, daar werkt 1 arts die de PGD-planning doet, die heeft 1 middag in de week de tijd. Terwijl we zoveel vragen hebben over deze planning: hoelang is de wachtlijst? Is het verstandig om uit te wijken naar Belgie of Duitsland? Dus in de tussentijd ook maar een afspraak gemaakt voor het implantatie-spreekuur en met de klinisch geneticus (wellicht kan zij m'n vragen alvast beantwoorden over welke test bij ons wordt gebruikt en of deze test momenteel beschikbaar is of dus vanwege de coronavaccins niet voorradig is).
Hoe gaat het met de zenuwen @Clueless01 ? Hopelijk kun je een beetje ontspannen vanavond en valt de punctie mee morgen. Alvast veel succes en sterkte!
Neeee dormicum is echt niet eng! Het gaf mij het gevoel alsof je in slaap begint te sukkelen. Wanneer je bijvoorbeeld lekker in het warme zonnetje ligt op het strand en net een beetje wegvalt in slaap. Niet eng ofzo en ze gaven bij mij ook maar een heel klein beetje en halverwege nog een klein beetje. Het werkt ook maar heel even. heb ook ervaring met morfine, en dat werkt niet zo goed bij mij. Word daar mega beroerd van, maar kan me voorstellen dat dat voor jou anders is. Wil je hiermee trouwens niet overhalen hoor haha! Maar hiermee aangeven dat het niet eng is
Mja morfine heb ik gehad de teeede keer. Was echt heel erg. Heb dr hele nare herinneringen aan. Super duizelig en pijn
Bij mij werkt morfine dus ook niet. Wordt er heeeel duizelig en misselijk van. Ben dan van de kaart, maar op een zeer nare manier. En de pijn bleef! was daarom ook zó bang voor een punctie zonder roesje, maar achteraf zo blij geweest met dormicum dat als ik de volgende keer geen roesje kan krijgen, ik er niet echt tegenop zie. maar goed, kijk vooral gewoon wat het beste voor je voelt en waar je uiteindelijk de meeste rust van krijgt. heb je verder nog pijnstilling? Zetpil diclofenac, paracetamol, etc? Misschien kun je naast dormicum ook nog een andere pijnstilling krijgen. Kon ik wel krijgen, weet alleen niet meer wat het was.