Pgd en ivf/ icsi deel 2

Discussie in 'MMM clubs' gestart door meisje1977, 5 jun 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Happyhope

    Happyhope Fanatiek lid

    15 sep 2018
    1.522
    674
    113
    Vrouw
    @Clueless01 jij hebt bijna je terugplaatsing! Spannend zeg! Hoelaat heb je het morgen?
     
  2. Clueless01

    Clueless01 Fanatiek lid

    28 jun 2016
    2.362
    1.779
    113
    Ja super spannend! 12:15.

    Moet wel zeggen dat ik sinds deze middag weer enorme pijn heb aan mijn buik. Hoop niet dat ik alsnog ohss krijg :(
     
  3. xxmoixx

    xxmoixx VIP lid

    11 jun 2018
    5.312
    4.385
    113
    Vrouw
    Ah nee. Ik had ook altijd een week flinke pijn.. Gaan ze dat eerst nog controleren?? Succes in elk geval.
     
  4. Happyhope

    Happyhope Fanatiek lid

    15 sep 2018
    1.522
    674
    113
    Vrouw
    Oh nee, hoop niet dat je dat krijgt! Goed jezelf in de gaten houden. Kunnen ze er nog iets aan doen?
     
  5. Blossom88

    Blossom88 Lid

    9 nov 2020
    94
    39
    18
    Vrouw
  6. Clueless01

    Clueless01 Fanatiek lid

    28 jun 2016
    2.362
    1.779
    113
    Ze zitten erin! 2 blastos in mijn buik :D. Van de 8 bevruchtingen waren er nog 7 over. Morgen horen we hoeveel definitief in de vriezer zitten. 2 waren er al ingevroren iig. Hooelijk die andere 3 ook :D.

    super blij met deze aantallen. Jullie weten natuurlijk net zo goed als ik dat dit niks zegt, nu eerst maar een positieve test, dan gaan we verder kijken.,
     
    Natascha33 vindt dit leuk.
  7. xxmoixx

    xxmoixx VIP lid

    11 jun 2018
    5.312
    4.385
    113
    Vrouw
    Wauw mooi aantal zeg! Hadden ze nog gekeken naar overstimulate?? Ik duim voor een gezonde plakker!
     
    Clueless01 vindt dit leuk.
  8. Happyhope

    Happyhope Fanatiek lid

    15 sep 2018
    1.522
    674
    113
    Vrouw
    Heel fijn zeg!
    Spannende tijd weer!
     
    Clueless01 vindt dit leuk.
  9. Natascha33

    Natascha33 Actief lid

    20 aug 2020
    426
    623
    93
    Vrouw
    Whoehoe @Clueless01 ik hoooop zo hard op een plakkertje of wellicht zelfs 2! Zit met smart te wachten op je (positieve) test! Kan wel wat goed nieuws gebruiken☺️

    Zoals @Happyhope al eerder zei dat ze zo down was na de zwangerschapsaankondigingen! Dat heb ik ook! Sommige mensen die ik ken zijn al met hun 2e zwangerschap bezig in de tussentijd dat wij aan het wachten zijn en hoe ik het ze ook hun hoe moeilijk ik het ook vind dat wij er alles aan doen om niet spontaan zwanger te worden. Merk tegenwoordig dat al m’n fantasieën en dromen gaan over de een kindje en vind het zo moeilijk om soms te realiteit in te zien. Twijfels om het toch natuurlijk te proberen ook al weet ik dat het 50-% kans is dat ons kindje ongezond zal zijn. Zooo moeilijk. Even een behoorlijke baaldag maar hoop voor jou een fantastische dag als begin van een nieuwe zwangerschap ❤️
     
    Clueless01 vindt dit leuk.
  10. Happyhope

    Happyhope Fanatiek lid

    15 sep 2018
    1.522
    674
    113
    Vrouw
    Oh die dromen zijn zo herkenbaar! Ik droomde laatste zelfs dat ik een bevalling had (die eindigde in een spoedkeizersnede o_O) haha.

    wat betreft de ‘natuurlijke manier’: wij hebben hier ook weleens aan gedacht (alleen wordt het voor ons dan icsi zonder pgd). Hebben onszelf hierbij altijd de vraag gesteld of we ermee kunnen leven dat ons kind de aandoening van mijn man heeft. Hierbij was ons antwoord nee. In ons geval speelt het ook mee dat de kans bestaat dat ons kind zal komen te overlijden als hij/zij de ziekte heeft en dat de kans bestaat dat we ons eigen kind moeten begraven.

    hiermee wil ik dus niet zeggen dat je het niet moet doen, maar meer als voorbeeld als vraag om jezelf te stellen.

    Het is sowieso mega persoonlijk deze keuze. Niemand die jullie hier ooit op kan aankijken.
    Want laten we eerlijk wezen: dat PGD bestaat en een optie is, betekent niet dat je hier ook alleen maar voor mag kiezen en het fout is als je het niet doet. Kiezen om uiteindelijk géén PGD te doen is óók je goed recht. Er is tegenwoordig zo veel mogelijk in de fertiliteitswereld, maar dat betekent niet dat je niet tot het uiterste bent gegaan als je voor jezelf een grens trekt en besluit niet verder te gaan. Niemand die dit voor je kan en mag beslissen.

    Bedenk in ieder geval goed of je ermee kunt leven, of je er vrede mee kunt hebben.
     
  11. Clueless01

    Clueless01 Fanatiek lid

    28 jun 2016
    2.362
    1.779
    113
    Ja dat hebben wij ook zo gedaan. Ook counseling gehad hiervoor. Mocht ons kindje het syndroom van down hebben (maar die kans is 15 procent) dan breken wij de zwangerschap af. Verder heb ik een sterk verhoogde kans op miskramen of überhaupt het innestelen dat mislukt. Dit risico wilde wij nemen. Met dus 15 procent kans op een enorm heftige beslissing die we dan zullen moeten nemen..
     
  12. Clueless01

    Clueless01 Fanatiek lid

    28 jun 2016
    2.362
    1.779
    113
    Nee niet meer naar gekeken. En ik heb er ook niet naar gevraagd. Bovendien was de pijn vanmorgen al minder en ik wilde gewoon echt niet mijn kans op een tp vergooien
     
  13. xxmoixx

    xxmoixx VIP lid

    11 jun 2018
    5.312
    4.385
    113
    Vrouw
    Gelukkig dat de pijn minder is!
     
  14. xxmoixx

    xxmoixx VIP lid

    11 jun 2018
    5.312
    4.385
    113
    Vrouw
    Wij hebben vanochtend een goede termijnecho gehad :)
     
    Natascha33, Clueless01 en Happyhope vinden dit leuk.
  15. Happyhope

    Happyhope Fanatiek lid

    15 sep 2018
    1.522
    674
    113
    Vrouw
    Wat fijn! Gefeliciteerd !!
     
    xxmoixx vindt dit leuk.
  16. Natascha33

    Natascha33 Actief lid

    20 aug 2020
    426
    623
    93
    Vrouw
    @xxmoixx super fijn! Gefeliciteerd! Hopelijk kan je er nu wat meer van genieten en geloven!❤️

    Thanks voor jullie reacties @Clueless01 en @Happyhope is een verdomd lastig traject waar we in zitten en dan zit ik zelfs nog helemaal in de begin fase. Eerste “wachtjaar” zit erop en het tweede wachtjaar lijkt voor m’n gevoel langer te duren. Hoop dat als het voorjaar begint dat het voor m’n gevoel wat sneller gaat allemaal☺️
     
  17. Happyhope

    Happyhope Fanatiek lid

    15 sep 2018
    1.522
    674
    113
    Vrouw
    Begrijpelijk hoor! Ik vind het wachten in dit traject echt het ergste wat er is, omdat je geen perspectief hebt. Geen houvast en geen datum om naar toe te leven...
    en het duurt ook allemaal zó lang voor je gevoel.
    Hopelijk gaat het wachten snel voorbij voor je! Zou fijn zijn!
     
  18. Clueless01

    Clueless01 Fanatiek lid

    28 jun 2016
    2.362
    1.779
    113
    Het duurt echt vreselijk lang.. wij hadden de tese nog tijdens het wachtjaar, dat scheelde enorm. Na de tese konden we bijna meteen starten..
     
  19. Clueless01

    Clueless01 Fanatiek lid

    28 jun 2016
    2.362
    1.779
    113
    Wauw.. ik kom niet slapen, ik had krampjes en was overtuigd dat ik ongesteld zou worden. Dus deed ik midden in de nacht een test. Zie hier t resultaat. Ongelofelijk! Dag 8 (net) na terugplaatsing!
     

    Bijgevoegde bestanden:

    Happyhope en Natascha33 vinden dit leuk.
  20. xxmoixx

    xxmoixx VIP lid

    11 jun 2018
    5.312
    4.385
    113
    Vrouw
    Wauw! Dat is duidelijk zeg. Gefeliciteerd!
     

Deel Deze Pagina