Pgd en ivf/ icsi deel 2

Discussie in 'MMM clubs' gestart door meisje1977, 5 jun 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kaatje87

    Kaatje87 Fanatiek lid

    2 dec 2011
    2.602
    125
    63
    Hoi meiden,
    Ff een update van mij.
    Ik heb een week vertraging opgelopen doordat er nog 2 grote oude follikels aanwezig waren in mijn eierstok. Afgelopen vrijdag ben ik weer naar het ziekenhuis geweest en zag de gynaecoloog dat ze aan het verschrompelen waren, goed nieuws dus! :)
    Gelukkig kon ik vrijdag meteen beginnen met stimuleren..

    @Happyhope Fijn zeg dat jullie in januari terecht kunnen in Maastricht.
     
  2. Dexendon

    Dexendon Bekend lid

    25 mrt 2018
    790
    667
    93
    Vrouw
    O jeetje! Vroeg me vandaag nog af hoe ver je nu zou zijn in het traject. Vergeet steeds even een berichtje te plaatsen.
    Gelukkig kan je weer snel aan de slag. Wel jammer van de vertraging. Maar ze gaat er weer tegen aan!
     
  3. Dexendon

    Dexendon Bekend lid

    25 mrt 2018
    790
    667
    93
    Vrouw
    Januari gaat al snel komen! Hoop dat het traject voor jullie snel gaat lopen.
     
  4. Happyhope

    Happyhope Fanatiek lid

    15 sep 2018
    1.520
    671
    113
    Vrouw
    Ja, zeker met de drukke decembermaand die gaat komen vliegt het vast voorbij!

    Hoe gaat het met jouw zwangerschap? :)

    @Kaatje87 fijn dat ze kleiner worden!
     
  5. Happyhope

    Happyhope Fanatiek lid

    15 sep 2018
    1.520
    671
    113
    Vrouw
    Hoe gaan jullie eigenlijk om met jullie werkgever? Hebben jullie het verteld dat je met het traject bezig bent?
    Ik vind het opzich zelf niet erg om er open en eerlijk in te zijn, maar wil ook weer niet teveel vertellen. Vind het toch best privé.
    Hoe vaak zijn jullie afwezig geweest toen jullie in het pgd onderzoeksgedeelte zaten?
     
  6. meisje1977

    meisje1977 VIP lid

    1 mrt 2013
    8.108
    472
    83
    Ik had ten tijde van het traject wisseldiensten. Ik zorgde dat ik een avonddienst of vrij had op de dagen dat ik naar het ziekenhuis moest. Ik heb niets verteld niet omdat ze niet mochten weten maar als het mislukte moet je iedereen toch uitleg geven
     
  7. Kaatje87

    Kaatje87 Fanatiek lid

    2 dec 2011
    2.602
    125
    63
    Ah ja ik baalde flink toen ik niet kon starten hoor! Maar gelukkig kon ik afgelopen vrijdag alsnog starten met stimuleren. Komende vrijdag weer heen en ach als het nu goed blijft gaan is eind volgende week de punctie. Ik heb me nu toch blauwe plekjes on mijn buik.. Heb 2 donkerrode/paarse plekjes.. Dacht dat ik het spuiten nu wel onder de knie had ;)

    Wel weer heel spannend hoor!
    Hoe gaat het met jou? Alweer 11 weken, pff gaat snel! Heb je de termijnecho al gehad?
     
  8. Kaatje87

    Kaatje87 Fanatiek lid

    2 dec 2011
    2.602
    125
    63
    @Happyhope ik heb het wel verteld op mijn werk. De 1e poging viel bijna alles in mijn vakantie behalve de terugplaatsing..
    Met de 2e poging heb ik weer alles verteld, ik vind het nl erg lastig om me in allerlei bochten te wringen om vrij te regelen.
     
  9. Dexendon

    Dexendon Bekend lid

    25 mrt 2018
    790
    667
    93
    Vrouw
    Ik heb het gelijk verteld, sterker nog, mijn (nieuwe) werkgever wilde destijds zo graag dat ik bij ze kwam werken, en ik zelf was er nog niet zo van overtuigd, dat ik het als argument heb gebruikt waarom ze mij niet in dienst moesten nemen hahaha. Maar ze reageerde daar zo positief op, en het was allemaal helemaal geen probleem. Inmiddels werk ik ook voor haar, en het is nooit een probleem als ik naar het ziekenhuis moet.
    Het verloop van het traject heb ik niet constant gedeeld, altijd alleen de mededeling dat ik naar het ziekenhuis moest.
    Ik heb zelf niet heel vaak verlof hoeven op te nemen voor ziekenhuis bezoek. Ik werk in het onderwijs en de meeste afspraken zijn de afgelopen poging in de zomervakantie geweest, dat was dus wel erg fijn.
     
  10. Dexendon

    Dexendon Bekend lid

    25 mrt 2018
    790
    667
    93
    Vrouw
    Wow, maar dat is echt al super snel de punctie. Dat is lekker gaan aftellen. Zou fijn zijn als je nu wat eitjes heb die de vriezer in gaan mogen.
    O jee, je bent inmiddels gewoon bont en blauw geprikt. Het verbaasd me hoe snel je alles "vergeet", wanneer je verder in het project komt. Voor mij lijkt het al een eeuwigheid geleden dat ik heb moeten prikken. Het prikken maakt dan plaats voor een punctie, dan moet je wachten, terugplaatsing, en dan voor je gevoel de twee langste weken van je leven.
    En ik dacht altijd, als ik die overleeft heb, nou dan wordt het fijn. Maar nee, dan ben je weer zenuwachtig dat alles daarna maar goed mag gaan.
    Hahaha, nou het is ook nooit goed he.

    Hier gaat alles nog goed. Inderdaad al weer ruim 11 weken. Ergens vliegt de tijd, maar aan de andere kant kruipt het door spanning... Ik ben ontslagen uit Utrecht omdat ik een mooie echo had bij 8+4 weken.
    Gisteren mijn eerste afspraak in Rotterdam gehad, gelijk bij 4 verschillende mensen langs geweest. Ook een echo gehad, en omg ik ben echt smoorverliefd hahaha. De baby lag te dansen in mijn buik en "zwaaide" zelfs nog even naar ons. Zo mooi!

    Verder ben ik nog wel heel moe, maar niet meer zo erg als ik in het begin was. De misselijkheid lijkt maar niet over te willen gaan. Ik heb een paar dagen gedacht dat het minder was, maar het is weer in alle hevigheid terug. Hoe later op de dag, hoe erger het wordt. Ik heb een soort fobie voor overgeven, dus het blijft ook maar zo hangen zeg maar. Maar goed, na de echo van gisteren wil ik nergens over klagen, want het maakt alles weer goed.
     
  11. Kaatje87

    Kaatje87 Fanatiek lid

    2 dec 2011
    2.602
    125
    63
    Denk dat de punctie al heel dichtbij is!! Vandaag geweest en moet maandag terug komen dan wordt waarschijnlijk de punctie gepland :)
    Nee haha het is nooit goed, wat een spannende periode is dit..

    Ah leuk dat je je kleintje weer op de echo hebt gezien!
    Je hebt dus iig goed door dat je zwanger bent door al je kwaaltjes ;)
    Hopelijk zwakt de misselijkheid snel af, dat is wel heel vervelend!
     
  12. Happyhope

    Happyhope Fanatiek lid

    15 sep 2018
    1.520
    671
    113
    Vrouw
    Ahh wat spannend zeg! Hopelijk vindt het snel plaats! Hopelijk krijg je maandag wat meer duidelijkheid :)
     
  13. Kaatje87

    Kaatje87 Fanatiek lid

    2 dec 2011
    2.602
    125
    63
    Oooh ik ben blij!
    Woensdag heb ik de punctie! :)
     
  14. Dexendon

    Dexendon Bekend lid

    25 mrt 2018
    790
    667
    93
    Vrouw
    Whaaaa super goed nieuws! Spannend weer. Hebben ze al een indicatie gegeven over het te verwachte aantal?
     
  15. Happyhope

    Happyhope Fanatiek lid

    15 sep 2018
    1.520
    671
    113
    Vrouw
    Fijn Kaatje! Spannend ook!
     
  16. Kaatje87

    Kaatje87 Fanatiek lid

    2 dec 2011
    2.602
    125
    63
    Punctie is inmiddels achter de rug, 8 eicellen! Nu afwachten.. Hopelijk zit er straks een gezonde embryo bij, dan heb ik zondag de terugplaatsing. Punctie ging prima, alleen heb ik wel iets meer last dan de vorige keer.
    Ik lig nu lekker in bed, ga ff een film kijken.

    @Dexendon weet jij het geslacht al van de baby? Of wil je dat niet weten?
     
  17. Dexendon

    Dexendon Bekend lid

    25 mrt 2018
    790
    667
    93
    Vrouw
    Wat spannend weer, en 8 is een mooi aantal, daar zit vast die topper tussen die jullie nodig hebben. Vervelend dat je er dit keer iets meer last van heb. Maar goed rusten!

    Nee, geslachtsbepaling kan naar het schijnt vanaf 14/15 weken, dus nog iets te vroeg. Maar ik wil het ook niet weten (tot mijn nieuwsgierigheid het wint), vind het leuk als het een verassing blijft.
     
  18. Kaatje87

    Kaatje87 Fanatiek lid

    2 dec 2011
    2.602
    125
    63
    Bij terugplaatsing weten ze het al, dus ik dacht misschien weet je het ;) Dat ze het bij de echo verteld hebben ofzo, haha geen idee! Vroeg het me zo ineens af.
    Haha nou hopelijk wint je nieuwsgierigheid het dan niet. Een verrassing is ook erg leuk!
     
  19. Dexendon

    Dexendon Bekend lid

    25 mrt 2018
    790
    667
    93
    Vrouw
    Ja ze kunnen het weten, ik weet alleen niet of ze er naar mogen kijken (denk iig niet delen met de "ouderd"). Bij de nipt test kunnen ze het ook zien, maar dat mag in Nederland ook niet bekend gemaakt worden.
    Zouden jullie het willen weten?
     
  20. Happyhope

    Happyhope Fanatiek lid

    15 sep 2018
    1.520
    671
    113
    Vrouw
    Spannend Kaatje!
    Wanneer weet je of er een goede embryo bij zit?
    Ik ga voor je duimen!
     

Deel Deze Pagina