Pgd en ivf/ icsi deel 2

Discussie in 'MMM clubs' gestart door meisje1977, 5 jun 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Happyhope

    Happyhope Fanatiek lid

    15 sep 2018
    1.520
    671
    113
    Vrouw
    Ik weet niet precies hoe het bij hun zit, maar het staat heel groot op hun website :) moet me er nog wat meer in verdiepen en kijken of het allemaal klopt wat ze aangeven.
    Maar ik verwacht omdat ze een commerciële kliniek zijn, ze baat hebben bij zo hoog mogelijke resultaten en alles iit de kast trekken hierbij. Ze doen dingen die in Nederland niet gedaan worden. Zo hebben ze geen verse terugplaatsingen, doen alleen het freeze all beleid. Hierbij testen ze standaard alle embryo’s op afwijkingen, ze doen testen voor je hormonen en baarmoeder, etc. Wat meer op maat lijkt het om alle slagingskansen zo groot mogelijk te maken. Maar het hele fijne weet ik er nog niet van.. heb ze van het weekend gemaild en vanochtend een uitgebreide reactie gekregen, dus gaan ons nu er wat verder in verdiepen.
     
    Natascha33 en xxmoixx vinden dit leuk.
  2. Happyhope

    Happyhope Fanatiek lid

    15 sep 2018
    1.520
    671
    113
    Vrouw
    Je vraagt van tevoren toestemming bij je verzekeraar en als je dit hebt, krijg je de Nederlandse bedragen vergoed. Stel dat een PGD behandeling in Nederland in totaal 15.000 euro kost, krijg je dit maximaal vergoed. Als het in het buitenland 20.000 euro kost, moet je dus zelf in ieder geval 5.000 euro betalen.
    Soms moet je alles voorschieten en kun je achteraf een declaratie indienen. Dit gebeurt volgens mij alleen als je de behandeling bij een niet-gecontracteerde kliniek of ziekenhuis doet.
     
  3. Natascha33

    Natascha33 Actief lid

    20 aug 2020
    426
    623
    93
    Vrouw
    Thanks voor je reactie! Zag op de website niet gelijk pgd terug maar als ze standaard testen op alle afwijkingen dan is dit voor ons ook een goede optie! Ik ga eens contact met mijn zorgverzekering opnemen en zodra ik reactie heb dan ga ik ivf Spain eens mailen!
     
  4. Happyhope

    Happyhope Fanatiek lid

    15 sep 2018
    1.520
    671
    113
    Vrouw
    Het staat bij hun onder PGS! En daar benoemen ze naast PGS ook PGD: https://www.ivf-spain.com/preimplantatie-genetische-diagnostiek
     
  5. Clueless01

    Clueless01 Fanatiek lid

    28 jun 2016
    2.362
    1.779
    113
    Zelf heb ik ook contact gehad met ivf spain. Is echt mega mega commercieel. Je moet je afvragen of je dit wil..

    Ik heb goede dingen gehoord over Irema en Tambre beide in Spanje
     
  6. Happyhope

    Happyhope Fanatiek lid

    15 sep 2018
    1.520
    671
    113
    Vrouw
    Ja daar ben ik ook bang voor, dat het té commercieel is. Hoeft niet erg te zijn, want waarschijnlijk trekken ze alles uit de kast om zo hoog mogelijke slagingskansen te creëren (=betere reclame voor hun), maar je wilt ook niet dat ze dingen gaan doen of aanbieden die eigenlijk onnodig zijn voor je maar hun geld opleveren. Dat ze daarop gaan sturen...
    Waar liep jij met name tegenaan bij hun?

    Ik kon niet zien of Irema ook PGD doet.
    Tambre ken ik niet, ga daar nog even naar kijken! Bedankt
     
  7. Clueless01

    Clueless01 Fanatiek lid

    28 jun 2016
    2.362
    1.779
    113
    ze bieden van die gratis intake gesprekken aan, en dat leek meteen al een verkoop praatje. Dat vond ik al voldoende..
     
  8. Happyhope

    Happyhope Fanatiek lid

    15 sep 2018
    1.520
    671
    113
    Vrouw
    Even een update!

    Wij hebben inmiddels wat stappen gemaakt vwb buitenlandse klinieken/ziekenhuizen.
    Hebben gegevens aangeleverd voor IVF SPAIN en daar binnenkort een gesprek met de embryologen ivm vragen die wij hebben over de testontwikkeling. Hebben erg fijn contact met ze.

    Ook hebben we ons aangemeld bij Gent en hebben de verzekering inmiddels aangeschreven voor toestemming.

    We hoorden gisteren dat het nog heel lang kan gaan duren in Nederland. Zelfs met een nieuwe testontwikkeling in het buitenland kan het voor ons voordeliger zijn om daar naar over te stappen...

    Hoe is het verder hier met iedereen?
    @Clueless01 hoe is het nu met jou? Je zit nu in een spannende periode natuurlijk. Lukt het om er goed mee om te gaan?

    @xxmoixx het blijft ook voor jou spannend natuurlijk. Hoe gaat het verder?

    @Natascha33 weet jij al wat je wil gaan doen?
     
  9. Clueless01

    Clueless01 Fanatiek lid

    28 jun 2016
    2.362
    1.779
    113
    @Happyhope wat goed de stappen die jullie hebben gezet. Ben heel benieuwd wat het wordt..

    Inderdaad spannende periode. Hopelijk over 12 dagen een mooie echo.
     
  10. xxmoixx

    xxmoixx VIP lid

    11 jun 2018
    5.312
    4.385
    113
    Vrouw
    Klinkt goed! Wel jammer dat het traject daardoor nog langer en verder wordt. Maar fijn dat er opties zijn waar jullie je prettig bij voelen.
    Hier gaat het wel oké. Kan het nog niet echt geloven maar voel me wel prima verder :)
     
  11. Happyhope

    Happyhope Fanatiek lid

    15 sep 2018
    1.520
    671
    113
    Vrouw
    Ahh kan ik me voorstellen! Het is ook zo onwerkelijk na zo’n lange en heftige periode. Het idee zal denk ik echt langzaam gaan groeien. Hopelijk kan je over een paar weken jullie baby voelen en wordt het dan wat meer werkelijkheid voor jullie❤️
     
    xxmoixx vindt dit leuk.
  12. Happyhope

    Happyhope Fanatiek lid

    15 sep 2018
    1.520
    671
    113
    Vrouw
    Wat spannend zeg! Echt aftellen denk ik... kijk je ernaar uit? Of is het soms ook wel moeilijk?
     
  13. Clueless01

    Clueless01 Fanatiek lid

    28 jun 2016
    2.362
    1.779
    113
    Allebei. Ik kan eigenlijk niet wachten maar vind t ook heel eng. En doordat we geen pgd hebben gedaan volgt erna ook nog een spannende tijd. Maar probeer vertrouwen te hebben :)
     
    Happyhope vindt dit leuk.
  14. Natascha33

    Natascha33 Actief lid

    20 aug 2020
    426
    623
    93
    Vrouw
    @Happyhope wat fijn dat er wat ontwikkelingen zijn bij jullie! Ik heb contact opgenomen met mijn zorgverzekeraar en enkel wanneer ik vanuit nederland doorverwezen wordt voor behandeling in het buitenland, kan ik toestemming vragen voor vergoeding en dat is dan maximaal 75%.

    We hebben er thuis een goed gesprek over gehad en gaan even nadenken of we daar zelf ons spaargeld willen instoppen zonder garantie voor een kindje. Zijn dan ook bang dat we onze plek op de wachtlijst hier verliezen.

    Ook gaan wij de komende maanden even goed nadenken of wij het mogelijk natuurlijk gaan proberen waarbij als ons kindje niet gezond zal zijn we de zwangerschap ook mogelijk zullen afbreken. Zoals ik er nu in sta denk ik niet dat ik een zooo gewenste zwangerschap zal kunnen afbreken maar aan deze genetische aandoening zitten wel heel veel verschillende symptomen, en die variëren van ontwikkelachterstand tot doof, of blindheid tot hersentumoren. Dat gun ik ons zoo gewenste kindje ook niet.

    Hoop gewoon heel erg dat we de komende maanden te horen krijgen dat ze vorderingen maken met de kits maar ben wel bang dat dit echt een vijfjarenplan gaat worden zo.
     
  15. Happyhope

    Happyhope Fanatiek lid

    15 sep 2018
    1.520
    671
    113
    Vrouw
    Lastige dingen om over na te denken hè!
    Wij zitten ook met die 75% vergoeding. Dachten bij het afsluiten van de zorgverzekering dit jaar dat we toch niet naar niet-gecontracteerde ziekenhuizen zouden gaan.... niet dus haha

    moet wel zeggen dat bijvoorbeeld Gent dan wel weer wordt aangemerkt alsof het gecontracteerd is, zonder dat het gecontracteerd is. Snap je m nog? :roflmao: Wellicht dat dat nog een optie is?

    Maar snap het heel goed hoor. Vooral het stukje dat je geen garantie hebt, maar wel veel geld erin stopt. Dat is moeilijk. Ook de keuze om zonder PGD verder te gaan is super moeilijk... vooral goed blijven nadenken met z’n tweeën en uiteindelijk doen waar je je het beste bij voelt!
    Maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan.
     
  16. Happyhope

    Happyhope Fanatiek lid

    15 sep 2018
    1.520
    671
    113
    Vrouw
    Woehoe, net de verzekering gesproken en zowel Gent als Antwerpen gelden als gecontracteerde ziekenhuizen! Dat betekent wanneer we naar een van deze twee ziekenhuizen zouden overstappen, we niks hoeven voor te schieten en alles betaald zal worden.

    Nu ongeduldig aan het wachten tot we ingepland worden voor een intake... haha

    hoe is het verder hier?
     
  17. xxmoixx

    xxmoixx VIP lid

    11 jun 2018
    5.312
    4.385
    113
    Vrouw
    Super zeg! Heb je enig idee wat de wachttijd daar is? En hebben zij geen problemen met de leertijd van dat stofje?
     
  18. xxmoixx

    xxmoixx VIP lid

    11 jun 2018
    5.312
    4.385
    113
    Vrouw
    Hier alles goed! Vanochtend weer even snel wezen spieken. ❤️
     

    Bijgevoegde bestanden:

    Natascha33, Clueless01 en Happyhope vinden dit leuk.
  19. Happyhope

    Happyhope Fanatiek lid

    15 sep 2018
    1.520
    671
    113
    Vrouw
    Bij Gent is geen wachttijd! Dus dat is echt super. Alleen de test moet opnieuw gemaakt worden, maar dat kan sneller dan in Nederland. Antwerpen wachten we nog op antwoord van.

    Gent heeft inmiddels een alternatief en Antwerpen nog voldoende voorraad. Dus dat is wel positief
     
    xxmoixx vindt dit leuk.
  20. Happyhope

    Happyhope Fanatiek lid

    15 sep 2018
    1.520
    671
    113
    Vrouw
    Ahhh wat fijn zeg! En dat handje op die 2e foto! ❤️❤️ Zo lief!
     

Deel Deze Pagina