Pgd en ivf/ icsi deel 2

Discussie in 'MMM clubs' gestart door meisje1977, 5 jun 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Clueless01

Clueless01 Fanatiek lid

28 jun 2016
    2.362
    1.780
    113
    Jeetje wat mega frustrerend zeg. Snap dat dat ook een enorme druk op jullie relatie legt.. zo stom dat die verzekeraar niet meewerkt.

2. Clueless01

Clueless01 Fanatiek lid

28 jun 2016
    2.362
    1.780
    113
    Ik vind deze weken van de zwangerschap erg intens, mega spannend.. maar ik hoop zo ontzettend dat dit beloond word met een gezond kindje/gezonde kindjes. Het is zooo spannend. Maar ik ben zo blij dat ik nu eindelijk weer zwanger ben. Pgd was voor ons echt te uitzichtloos en het voelde echt hopeloos. En hoe zwaar ik dit nu ook vind, ik sta er nog steeds volledig achter,

3. Happyhope

Happyhope Fanatiek lid

15 sep 2018
    1.531
    677
    113
    Vrouw
    Ach wat heftig zeg :( en wat vervelend dat het zo moeizaam loopt met de verzekeraar!
    Wordt er helemaal geen ziekenhuis uit het buitenland vergoed?

Ik snap de frustratie heel goed. Het lijkt soms zo uitzichtloos en het is soms maar moeilijk te bevatten in wat voor lastig traject we zitten.
    Ik zit ook echt regelmatig te schelden op pgd en soms vind ik het zelfs meer een vloek dan een zegen. Maar dan probeer ik het weer te relativeren. Die paar jaar die wij hieraan bezig zijn staat in geen verhouding met de lijdensweg die bespaard wordt voor ons kind vanwege de ziekte die hij/zij anders krijgt.
    Maar moeilijk blijft het altijd. En ook als je ooit besluit niet meer voor pgd te kiezen, heb je daar ook alle recht toe. Niemand die je iets kan verwijten. De frustratie mag er zijn. Deze tijd helpt natuurlijk ook niet mee: weinig afleiding, weinig leuke dingen die je nu kunt doen.
    Sterkte en een dikke knuffel ❤️

4. Happyhope

Happyhope Fanatiek lid

15 sep 2018
    1.531
    677
    113
    Vrouw
    Ik ben zo blij te lezen dat het jullie uiteindelijk zoveel geluk en blijdschap heeft gebracht! Zeker na alle ellende die je meegemaakt hebt.
    Jouw verhaal geeft echt hoop. Ook na een slechte eerste poging en dan nu een hele mooie tweede poging ❤️

5. Happyhope

Happyhope Fanatiek lid

15 sep 2018
    1.531
    677
    113
    Vrouw
    Ik kan me niet voorstellen hoe spannend deze weken voor je moeten zijn. Het lijkt me zo heftig en zenuwslopend, maar tegelijkertijd super mooi, want je bent weer zwanger! Kan me zeker voorstellen dat dit voor jullie uiteindelijk de beste weg was, zeker na al die slopende PGD pogingen. PGD is fijn dat het er is, maar geeft niet altijd het goede resultaat en is niet altijd voor iedereen het juiste antwoord.
    Ik denk dat iedereen super erg met jullie meeleeft. Hoop zo dat beide kindjes gezond zijn!

6. Happyhope

Happyhope Fanatiek lid

15 sep 2018
    1.531
    677
    113
    Vrouw
    Ik vind het trouwens super fijn hoe iedereen alles kan delen hier ❤️

Letterlijk iedereen van ons staat op dit moment in een ander gedeelte van PGD, maar zo fijn hoe iedereen meeleeft met elkaar.

Wilde ik nog even delen :)

xxmoixx vindt dit leuk.
  7. xxmoixx

xxmoixx VIP lid

11 jun 2018
    5.314
    4.385
    113
    Vrouw
    Dan is het een goede keuze geweest toch :) Hopelijk inderdaad een gezond kindje/kindjes!

8. Happyhope

Happyhope Fanatiek lid

15 sep 2018
    1.531
    677
    113
    Vrouw
    Nou het geluk staat weer eens aan onze kant (not) ....
    Eindelijk een datum voor intake bij Gent:
    Kunnen pas op 12 juli, dus over 3,5 maand op intake :(

9. xxmoixx

xxmoixx VIP lid

11 jun 2018
    5.314
    4.385
    113
    Vrouw
    Pffff nee zeg :(

10. Clueless01

Clueless01 Fanatiek lid

28 jun 2016
    2.362
    1.780
    113
    Nee jeetje.. niet normaal

11. Natascha33

Natascha33 Actief lid

20 aug 2020
    426
    623
    93
    Vrouw
    Bedankt voor jullie lieve reacties! Is inderdaad een mega zwaar traject zeker door alle tegenslagen die we nu al hebben gehad zonder nog echt begonnen te zijn.

@xxmoixx jouw verhaal geeft mij ook echt hoop!
    @Clueless01 snap de zenuwen deze weken heeel goed! Duim zo voor gezonde kindjes voor jullie!@Happyhope jeetje 3,5 maand pas. Zit ons niet echt mee hè! Hoop dat alles na de intake heel vlotjes verloopt! Bij jou duim ik ook voor een mooie afloop!

Gisteren hebben wij vanuit het MUMC een brief gehad over de toelichting problemen met de kits. Ze geven aan dat er enkele maanden bovenop komen omdat de nieuwe kits nog niet gemaakt zijn. Realistisch gezien komen er wel meer dan enkele maanden bovenop. Alle mensen waarbij de poging gestaakt moesten worden staan ook nog on hold. De wachttijd was al minimaal een jaar, maar dan wel dat alle lopende behandelingen doorgingen. Blijft frustrerend allemaal

12. Happyhope

Happyhope Fanatiek lid

15 sep 2018
    1.531
    677
    113
    Vrouw
    Ja die brief slaat helemaal nergens op... sorry dat ik het zo zeg :oops:

wij hadden het een paar weken geleden ontvangen, maar er staat echt nul nieuwe informatie in. Ik heb dan zoiets van: informeer ons nou eens... we wachten al maanden op informatie. Laat eens zien wat jullie aan de achterkant aan het doen zijn. Nu heb ik het idee alsof ze alleen maar aan het ‘afwachten’ zijn (wat uiteraard niet het geval zal zijn)

13. Happyhope

Happyhope Fanatiek lid

15 sep 2018
    1.531
    677
    113
    Vrouw
    Oké meiden, ik durf het bijna niet te zeggen (omdat we al zo vaak heen en weer geswitcht zijn tussen stoppen en doorgaan met pgd haha).
    Maar we hebben nu echt definitief besloten om PGD on hold te zetten.

De wens kwam deze keer vooral van mijn man. Ik had het niet echt aan zien komen. Normaal ben ik degene die er sneller doorheen zit wat PGD betreft en is hij degene die ons er doorheen sleept.
    Maar hij ziet PGD niet meer zitten. Hebben super goed erover gepraat en alle opties afgewogen: PGD in Nederland, België, Spanje... ICSI zonder PGD, donortraject...
    Uiteindelijk na lang praten de knoop doorgehakt.
    We gaan nu definitief verder met het donortraject.

We hebben dinsdag een afspraak met MW van de kliniek om alles nog een keer goed door te praten. En de dinsdag erna nog een keer met de arts van MCK een startgesprek.
    Hebben inmiddels een donor uitgekozen en als we het startgesprek gehad hebben, gaan we de rietjes bestellen. Hopelijk mogen we dan ook snel definitief starten.

We gaan voor nu nog niks doorgeven aan Utrecht. Stel dat het donortraject na een aantal maanden nog niks heeft opgeleverd en we mogen dan wel in Utrecht nog een keer PGD doen, gaan we op dat moment bekijken wat we gaan doen. Misschien zijn we dan helemaal opgeladen en willen we het weer een kans geven, maar misschien dat we ook definitief stoppen.

Voor nu geeft dit zoveel rust. Gek genoeg zijn we er beiden heel erg vrolijk door geworden. We durven weer te dromen over babynamen, het inrichten van een kamertje en de toekomst met een kindje.

mag ik nog mee blijven schrijven hier?

14. xxmoixx

xxmoixx VIP lid

11 jun 2018
    5.314
    4.385
    113
    Vrouw
    Fijn dat jullie de knoop hebben doorgehakt. Natuurlijk mag je hier blijven schrijven. Ben heel benieuwd hoe jullie reis verder gaat!

Happyhope vindt dit leuk.
  15. Clueless01

Clueless01 Fanatiek lid

28 jun 2016
    2.362
    1.780
    113
    Wat goed dat die knoop voor nu in ieder geval is doorgehakt. Het is ook echt niet meer te doen zo.. gaan jullie dan gewoon iui doen in je eigen cyclus?

16. Happyhope

Happyhope Fanatiek lid

15 sep 2018
    1.531
    677
    113
    Vrouw
    Weet ik nog niet. Ik ben in december gestopt met de pil (ivm PGD hieraan gezeten) maar sindsdien is mijn cyclus regelmatig, maar lang. Heb elke keer een cyclus van 36-38 dagen. Heb wel het idee dat er een eisprong plaatsvindt.
    Zou het niet erg vinden als het in een gesimuleerde cyclus kan. Dan weten we tenminste zeker dat er een follikel groeit en springt en duren de maanden ook wat korter dan 38 dagen haha

17. Clueless01

Clueless01 Fanatiek lid

28 jun 2016
    2.362
    1.780
    113
    oh dat had ik idd ook! En met een gestimuleerde cyclus kun je, als je dat wil, ook voor 2 eitjes gaan, hogere kansen :)

18. xxmoixx

xxmoixx VIP lid

11 jun 2018
    5.314
    4.385
    113
    Vrouw
    Ja ik zou dan ook in een gestimuleerde cyclus gaan proberen :) Zo spannend allemaal!

19. Natascha33

Natascha33 Actief lid

20 aug 2020
    426
    623
    93
    Vrouw
    Wat fijn dat jullie de knoop hebben doorgehakt lieve @Happyhope! En natuurlijk mag je hier mee blijven schrijven, leef ontzettend met ieder zijn verhaal mee! Alsof we gaan elkaar allemaal kennen

20. Happyhope

Happyhope Fanatiek lid

15 sep 2018
    1.531
    677
    113
    Vrouw
    Lief, je berichtje!
    Hoe gaat het nu met jou?

Deel Deze Pagina