Pgd en ivf/ icsi deel 2

Discussie in 'MMM clubs' gestart door meisje1977, 5 jun 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Natascha33

Natascha33 Actief lid

20 aug 2020
    426
    623
    93
    Vrouw
    Gaat goed met ons, we zijn weer een beetje terug bij het originele plan en dat betekent voor ons een keuze maken of we het in deze wachttijd een keer natuurlijk gaan proberen of toch wachten op PGD. M’n vriend neigt meer naar wachten en ik neig meer naar 1x tussentijds proberen. Hij is bang dat het mij compleet zou breken als wij de keuze moeten maken om de eventuele zwangerschap te moeten afbreken, en daar heeft hij gelijk in. Heb altijd gezegd dat ik dat nooit zou willen doen, nu dat ik het wel een keer wil proberen, ga ik er ook in met een andere gedachtegang. Daar kan ik vrede mee hebben omdat ik weet dat we 50% kans hebben op een “ aangedaan” kindje en dat is naar mijn idee anders als blanco erin gaan. Maar goed we hebben besloten de komende zomermaanden hier even goed over na te denken. De wachttijd breekt mij ook wel op dus een echt goede keuze is er nu niet haha.

Hoe gaat het met jou? Met de donor keuze komt Gent dan helemaal te vervallen?

2. Happyhope

Happyhope Fanatiek lid

15 sep 2018
    1.531
    677
    113
    Vrouw
    Lastig hoor... het is een keuze die je eigenlijk niet kunt maken! Zo moeilijk wat er van jullie gevraagd wordt. Het zijn mentaal allebei lastige keuzes. Hopelijk kunnen jullie rust vinden erin en duidelijkheid voor jullie zelf krijgen.

Hier gaat het goed! Hebben zo veel rust nu. Zijn er helemaal vrolijk van haha. Staan 100% achter onze keuze.

hebben inmiddels ook al een geschikte donor gevonden!
    Volgende week hebben we de startafspraak met onze arts en mogen dan de rietjes bestellen en naar Nederland laten versturen.
    Maar ik kreeg ineens zo’n stress dat de donor straks misschien wel op zou zijn, dat we alvast rietjes gereserveerd hebben haha. Die blijven dan bij Cryos (waar we ze vandaan hebben) en als we ze naar Nederland willen laten komen, kunnen we ze laten versturen.

dus weer een kleine mijlpaal verder!

3. Natascha33

Natascha33 Actief lid

20 aug 2020
    426
    623
    93
    Vrouw
    Omg wat een goed nieuws is dat zeg! Ben enorm blij voor jullie dat jullie al echt stappen hebben kunnen zetten. Nu komt jullie kindje eindelijk wat dichterbij!

Happyhope vindt dit leuk.
  4. xxmoixx

xxmoixx VIP lid

11 jun 2018
    5.314
    4.385
    113
    Vrouw
    Ahhh gaat snel zo zeg! Fijn. Eindelijk weer vooruit!

5. Clueless01

Clueless01 Fanatiek lid

28 jun 2016
    2.362
    1.780
    113
    @Happyhope wat mega fijn zeg! Eindelijk weer een beetje perspectief. Hopelijk kunnen jullie snel starten. Hoelang zijn die rietjes onderweg?

6. Happyhope

Happyhope Fanatiek lid

15 sep 2018
    1.531
    677
    113
    Vrouw
    Ja zeker fijn! Hebben 4 rietjes nog bij Cryos zelf opgeslagen en hebben vandaag nog 5 rietjes besteld die naar Nederland gaan! We zagen dat bij “onze” donor nog iemand rietjes besteld had. Na een telefoongesprek met de kliniek mochten we toch alvast rietjes naar Nederland laten gaan, zodat we niet mis zouden grijpen. We waren al onder behandeling bij MCK en hebben al groen licht om te mogen starten, dus na overleg besloten dat we ze mochten bestellen. Had anders pas na het gesprek met de arts gekund volgende week.
    We hebben nu dus 9 rietjes. Heel blij mee!
    Ze worden morgen verzonden en zullen eind deze week in Nederland aankomen!

dinsdag gesprek met de arts en dan zullen we denk ik horen wanneer we mogen starten.
    zijn er zo blij mee. Mijn man benoemde het vanavond nog eens dat hij ons in lange tijd niet meer zo blij/gelukkig had gezien en hij zeker wist dat dit de juiste keuze was voor ons. Zo lief

xxmoixx vindt dit leuk.
  7. Happyhope

Happyhope Fanatiek lid

15 sep 2018
    1.531
    677
    113
    Vrouw
    @Clueless01 jullie hebben volgende week de NIPT toch? Zijn jullie er een beetje rustig onder? Moet je lang wachten op de uitslag?
    denk aan jullie!

8. Clueless01

Clueless01 Fanatiek lid

28 jun 2016
    2.362
    1.780
    113
    Snel allemaal! Mag ook wel na zolang wachten en nadenken. Misschien kunnen jullie volgende cyclus al een poging wagen.
    Ja inderdaad volgende week vrijdag de NIPT en de week erna al de uitslag, maximaal 7 dagen later. Ik vind het mega spannend, maar tot nu toe doen allebei de kindjes het goed en daar probeer ik me maar aan vast te houden. Het blijft natuurlijk een allesbepalende uitslag, dus zodra ik op de uitslag moet gaan wachten zal het wel moeilijker worden.

9. xxmoixx

xxmoixx VIP lid

11 jun 2018
    5.314
    4.385
    113
    Vrouw
    Wat fijn dat de kliniek ook zo mee werkt! En top dat jullie je zo voelen. Is een goede keuze geweest dus :)

10. Happyhope

Happyhope Fanatiek lid

15 sep 2018
    1.531
    677
    113
    Vrouw
    Ja absoluut!
    Hoe is het verder met jou?

11. xxmoixx

xxmoixx VIP lid

11 jun 2018
    5.314
    4.385
    113
    Vrouw
    Ja wel oké. Blijft spannend hoor. Ene dag geniet ik en de andere dag ben ik er van overtuigd dat het vast weer mis gaat.. Vanavond weer controle, ben er weer zenuwachtig om. T voelt toch een beetje als overleven tot de baby er is. Als de 20 weken echo goed is gaan we aan het kamertje beginnen en spullen kopen. Heb daar stiekem wel al zin in :) Hopelijk ga ik haar ook snel echt voelen, dan wordt het misschien ook wel makkelijker.

12. Happyhope

Happyhope Fanatiek lid

15 sep 2018
    1.531
    677
    113
    Vrouw
    Hartstikke begrijpelijk! Hopelijk is alles goed vanavond met de controle. En gelukkig nog maar eventjes tot de 20 weken echo!
    Zou wel fijn zijn als je de baby gaat voelen, kan me voorstellen dat dat een hoop rust zal geven.

13. Blossom88

Blossom88 Actief lid

9 nov 2020
    105
    58
    28
    Vrouw
    @Happyhope Wat fijn dat jullie de knoop hebben doorgehakt en dat het nu allemaal zo snel gaat. Wauw!

Bij ons loopt het weer allemaal anders dan verwacht en gehoopt :(
    Vanochtend startecho gehad, omdat ik gisteren was gaan menstrueren (opnieuw een luteale fase van 9 dagen, dus erg kort). Op de echo was te zien dat er al een dominante follikel was, wat niet zou mogen op cyclusdag 2 uiteraard. Daarom bloed geprikt en wat bleek: m'n hormoonwaardes (estradiol en progesteron) waren veel te hoog. Deze poging dus al meteen op dag 1 moeten afbreken, omdat het volgens de arts niets werd. De andere follikels zouden te weinig gaan meegroeien met de nu al dominante follikel.
    Blijkbaar werkt het korte schema dus niet voor mij en moet het allemaal eerst flink onderdrukt worden, voordat er gestimuleerd kan worden. Dus op naar het lange schema en vandaag meteen weer aan de pil gegaan. Begin mei heb ik de startecho. Dus weer 6 weken gewoon maar wachten.
    Klote, maar het is niet anders.

Gelukkig morgen heeeeel veel afleiding, want ons niet-meer-zo-heel-erg-kleine-meisje wordt 2 :):D

14. Happyhope

Happyhope Fanatiek lid

15 sep 2018
    1.531
    677
    113
    Vrouw
    Wat ontzettend balen zeg! Daar zit je dan zo op te wachten... en dan wordt het afgebroken.
    en dan ook pas weer in mei beginnen.
    Niet leuk!

Alvast gefeliciteerd met jullie dochtertje!
    Wat gaat de tijd snel dan hè, denk ik!

15. Happyhope

Happyhope Fanatiek lid

15 sep 2018
    1.531
    677
    113
    Vrouw
    @xxmoixx veel succes vanavond met de controle! Hopelijk lukt het ook om er een beetje van te genieten! Laat je weten of het goed gegaan is?

xxmoixx vindt dit leuk.
  16. xxmoixx

xxmoixx VIP lid

11 jun 2018
    5.314
    4.385
    113
    Vrouw
    He dat is balen zeg :( Ik hoor wel dat langer protocol vaak betere resultaten geeft! En alvast gefeliciteerd met jullie dochter!

17. xxmoixx

xxmoixx VIP lid

11 jun 2018
    5.314
    4.385
    113
    Vrouw
    Ja doe ik! Kwart voor 8 moeten we er weer zijn.

18. Clueless01

Clueless01 Fanatiek lid

28 jun 2016
    2.362
    1.780
    113
    oh jeetje dat is ook mega frustrerend zeg!! Ik reageer op kort en lang beide goed, maar resultaten met lang waren wel echt beter. Hoop dat dat voor jou ook geldt!

19. xxmoixx

xxmoixx VIP lid

11 jun 2018
    5.314
    4.385
    113
    Vrouw
    Onze controle was goed! Op naar de 20 weken echo.

Happyhope en Clueless01 vinden dit leuk.
  20. Clueless01

Clueless01 Fanatiek lid

28 jun 2016
    2.362
    1.780
    113
    Ik merk wel echt nu de NIPT dichterbij komt dat ik het zo spannend vind. Deze kindjes zitten gewoon allebei al in m’n hart. En ookal is de kans het grootst dat ze gewoon allebei gezond zijn, ik ben wel bang voor de andere scenario’s. Volgende week vrijdag mag ik bloedprikken en dan begint echt de meest ellendige week so far denk ik.

Deel Deze Pagina