Iemand ervaring met weinig eitjes IVF?!

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Louisa2022, 12 jan 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Louisa2022

    Louisa2022 Actief lid

    24 okt 2022
    153
    122
    43
    Vrouw
    Jeugd -en gezinsbegeleider
    Noord-Brabant
    Hoi allemaal,


    Mijn hoofd maakt overuren.. Afgelopen september zijn we gestart met “ronde 1”. Zonder gewenst effect want er waren weinig follikels en daarom besloten om de poging af te breken. In december gestart met “ronde 2”. Ik heb Decapeptyl en de hoogst mogelijke dosis (225 eenheden) Gonal-F gespoten.


    Zojuist terug naar het ziekenhuis gegaan voor de echo om te zien of de follikels nu wél gelijkmatig zijn gegroeid. Aanvankelijk had ik 9 follikels. Maar hier groeien er maar 3 goed van door.

    Wat ik om mij heen hoor is dat er meestal een paar eitjes afvallen én dat bij niet alle bruikbare eitjes een bevruchting plaatsvindt. Dan is 3 follikels wel heel weinig. Ben echt teleurgesteld nu want onze kans wordt ineens heel veel kleiner.

    Ik weet dat er maar 1 goede embryo uit hoeft te komen, maar toch baal ik van dit lage aantal en vraag me af of het echt niet te weinig is. De kans op een embryo en cryo is in ieder geval al een stuk lager natuurlijk. Maar ja wie weet zit het 'gouden ei' er toch tussen en maak ik me nu voor niks zorgen.

    * Heeft er iemand van jullie ervaring met maar weinig follikels? Hoe is dat bij jullie afgelopen? Zijn er positieve verhalen? Hoe zou het komen dat de follikels niet doorgroeien? Zijn er dames bij wie de follikels toch ineens nog een groeispurt maakten net voor de punctie?

    * Ik heb gevraagd of mijn eierstokken met een hogere dosis wellicht meer kunnen gaan doen. Het ETZ ziekenhuis geeft aan dat het lichaam niet meer oppikt dan de 225 die ik al spuit. Wie heeft er ervaring met een hogere dosis?

    * Tips voor mij wat ik kan doen om de omstandigheden zo goed mogelijk te maken (voetreflex, supplementen etc.?) ik wil alles doen wat zou kunnen helpen!
     
  2. Bumblebeetje

    29 mrt 2022
    75
    84
    18
    Vrouw
    Wij hadden altijd niet meer dan 4 follikels.
    Zelfs niet met erg hoge doseringen icm diëten

    Je hebt niks aan veel als ze niet goed zijn zeiden ze tegen ons ;)
    Liever kwaliteit dan kwantiteit.

    Wij hadden bij alle pogingen wel altijd een bevruchting (ICSI).
    Ook wij waren teleurgesteld in de aantal maar het is ons toch gelukt :)

    Nederland:
    ICSI 1.1 A kwaliteit zwanger (miskraam)
    ICSI 1.2 A kwaliteit niet zwanger

    ICSI 2.1 C kwaliteit zwanger (miskraam)

    ICSI 3.1 C kwaliteit nier zwanger

    Duitsland:
    ICSI 4.1 Goede kwaliteit 2 terugplaatsingen en nu een gezonde zoon.
    ICSI 4.2 Ligt nog in de vriezer hopen op een 2e kindje (toekomst)
     
    Louisa2022 vindt dit leuk.
  3. Fruity90

    Fruity90 Fanatiek lid

    16 jan 2022
    2.676
    3.943
    113
    Vrouw
    Ik heb met lage eicel voorraad en met de hoogste dosering ovaleap (225)

    Ivf 1: 5 folikkels te zien bij de start, uiteindelijk 7 follikels gegroeid (huh, dacht ik toen) , 6 eicellen, 5 bevruchting, 2 embryo's. Verse TP mislukt, cryo werd een vroege miskraam

    Ivf 2: weet niet hoeveel bij de start, ook niet veel
    5 follikels waarvan 4 groot genoeg. 3 eicellen , 2 bevrucht en 2 embryo's. Beide geen zwangerschap.

    Ivf 3 zit er aan te komen, zelfde medicatie : 225 ovaleap en decapeptyl.


    Ik begrijp dat 3 follikels wel als een teleurstelling voelt, aan de andere kant had een vriendin van mij had 22 follikels en ook maar 3 embryo's. Dus meer zegt ook niet alles

    Dan heb ik er liever 4 follikels met 2 embryo's, scheelt een hoop geprikt bij de punctie.
     
    Louisa2022 vindt dit leuk.
  4. Doortje25

    Doortje25 Fanatiek lid

    25 jul 2010
    4.055
    884
    113
    #4 Doortje25, 12 jan 2023
    Laatst bewerkt: 12 jan 2023
    Wat naar dat het niet zo soepel verloopt, hopelijk heb je een beetje steun aan nog een succesverhaal.

    Hier een amh-waarde van 0.5 en de status 'low responder'. 12 jaar geleden (amh van toen weet ik niet) had ik er 7, waarvan we er 2 hadden opgeofferd voor 5 anderen, daar kwamen 3 goede bevruchtingen uit en 2 kinderen die hier nu naast me op de bank zitten. De laatste cryo hebben we helaas laten vernietigen destijds...

    In augustus ben ik spontaan zwanger geraakt, helaas werd dat een miskraam. Daarna bleef de wens voor een 3e en zijn we weer het traject in gegaan.

    Afgelopen november had ik 2 follikels met precies dezelfde medicatie als jij. Twee goede bevruchtingen, 1 verse tp die helaas niet bleef plakken en geen cryo vanwege te trage doordeling. De arts gaf later aan dat het misschien te snel na de miskraam was, er heeft namelijk geen cyclus tussen gezeten.

    Afgelopen december had ik met dezelfde medicatie 12 follikels waarvan er 6 gelijk doorgroeiden en waar 5 eicellen uit kwamen. Die werden alle 5 bevrucht, waarvan 3 goed. 1 verse tp en 1 cryo. En zie hieronder het resultaat :)

    Wat het ETZ zegt daar geloof ik niet perse in, maar dat is gewoon het standaardbeleid van veel zh hier in Nederland. In het buitenland mag je hoger spuiten en ik weet dat vrouwen daar dan ook weleens hogere opbrengsten hebben. Mijn zh gaat het liefst voor minder follikels en goede bevruchtingen ipv veel follikels en weinig bevruchtingen. Als het er heel erg veel zijn, vallen er vaak veel meer af en wordt de kwaliteit een stuk minder, heb ik me laten vertellen.
     
    Louisa2022 vindt dit leuk.
  5. Louisa2022

    Louisa2022 Actief lid

    24 okt 2022
    153
    122
    43
    Vrouw
    Jeugd -en gezinsbegeleider
    Noord-Brabant
    Dat geeft de burger weer moed ☺️. Zojuist de echo gehad om te kijken hoe de follikels zijn gegroeid. De drie al grote follikels zijn nog rijper geworden. Dat is top! Er zijn er nog twee bijgekomen die mee kunnen in de punctie. Het is niet met zekerheid te zeggen of deze rijp genoeg zijn omdat ze nét mee kunnen (11 mm). Aanstaande dinsdag is de punctie. Dankjewel voor jouw reactie!
     
  6. Louisa2022

    Louisa2022 Actief lid

    24 okt 2022
    153
    122
    43
    Vrouw
    Jeugd -en gezinsbegeleider
    Noord-Brabant

    @Bumblebeetje, dankjewel voor je reactie. Fantastisch om te horen dat jullie na de pogingen een gezonde zoon gekregen hebben ☺️! Ik ga duimen voor jullie voor een 2e kindje .
     
    Bumblebeetje vindt dit leuk.
  7. Louisa2022

    Louisa2022 Actief lid

    24 okt 2022
    153
    122
    43
    Vrouw
    Jeugd -en gezinsbegeleider
    Noord-Brabant
    @Fruity90 Vanmiddag de echo gehad, de drie al grote follikels zijn nog rijper geworden. Er zijn nog twee follikels (11 mm) bijgekomen. Aanstaande dinsdag is de punctie.

    Wanneer start jouw ivf 3? Ik ga voor je duimen. Dankjewel voor jouw reactie!
     
    Fruity90 vindt dit leuk.
  8. Fruity90

    Fruity90 Fanatiek lid

    16 jan 2022
    2.676
    3.943
    113
    Vrouw
    Nou, hopen dat die 2 ook nog even een groeispurt maken!

    Ergens eind deze maand waarschijnlijk, als mijn menstruatie weer start :)
     
    Louisa2022 vindt dit leuk.
  9. Aafje80

    Aafje80 Actief lid

    10 dec 2022
    287
    302
    63
    Vrouw
    Hey Louisa,

    Even nog een korte reactie mbt de hoeveelheid qua stimuleren. Afgelopen okt begonnen met mijn tweede ivf-poging. (heb al zoontje via ivf van 1,5 jaar). Helaas met 250 Gonal stimuleren maar 2 groeiende dominante follikels en de rest veel te klein. Enorme teleurstelling ook. Ik kreeg toen de keuze doorgaan of een escape IUI omdat ze dan de volgende poging max wilden stimuleren (ik zit in Rijnstate Arn). Dit omdat ze nog wel een paar hele kleine follikels zagen die ze ‘mee wilden krijgen’ een volgende keer. Dus voor de IUI gekozen. In dec dus max gestimuleerd met 450 gonal. Deze keer 8-9 follikels zichtbaar en uiteindeljk 6 rijpe eitjes en 3 bevruchtingen. Terugplaatsing is helaas mislukt en er is één cryo uitgekomen die volgende cyclus wordt teruggeplaatst.
    Het ziekenhuis noemde expliciet dat zij wel erg geloofde in max stimuleren wanneer ze zien dat er meer zit en waren blij met het resultaat. Neemt niet weg dat elke situatie anders is. Ik ben al 42 en mijn AMH is bijv 1,6. Dus denk dat ze het daarom aandurven om zoveel hormonen te gebruiken.
    Ik wens je iig veel succes deze week! Spannend.
     
  10. Doortje25

    Doortje25 Fanatiek lid

    25 jul 2010
    4.055
    884
    113
    Wat spannend! Hopelijk maken die kleintjes nog even een kleine groeispurt! Heel veel succes met de punctie en ik duim voor mooie embryootjes!
     
  11. Louisa2022

    Louisa2022 Actief lid

    24 okt 2022
    153
    122
    43
    Vrouw
    Jeugd -en gezinsbegeleider
    Noord-Brabant
    Dankjewel Doortje !
     

Deel Deze Pagina