Diddeltje dan zitten wij weer in hetzelfde schuitje want ik krijg mijn cryo tp 6 dagen na eisprong (zonder hormonen) en dat zou heel goed 25 december kunnen zijn. Ik neem morgen contact op met het zkh hoe dat nou zit, want ik hoop eigenlijk niet nog een maand langer te moeten wachten. Marina, het gebeurt wel hoor, dat er geen bevruchtingen zijn bij icsi. Er is daar ook een topic over. Meestal is er dan een eicelactivatieprobleem. Maar jouw donor heeft zelf al kinderen toch? Dus dan lijkt me zoiets zeer onwaarschijnlijk. Ik hoop voor jou op veel bevruchtingen
hoi dames! hier een groentje op de site die op zoek is naar ervaringen om wat positiever te worden over mijn situatie! Mijn partner en ik zijn 3 jaar bezig met fertaliteitsbehandelingen en helaas nog 0% vooruitgang geboekt. Een combinatie van pcos, endometriose, en in m'n baarmoeder zit ik al op pap 4A. Clomid,Puregon en 2 operaties en nog steeds niets. Nu heb ik een afspraak gemaakt bij een onafhankelijke kliniek ( Nij Barrahus ) en willen zelf nu voor ivf gaan. iemand tips/ervaringen voor ons. Slopend proces, fysiek maar ook zeker emotioneel. Nou, groetjes!
Hallo welkom hier in de groep ik ben net gestart met IVF en PGD ivm een erfelijke ziekte in de familie. Zodat mijn kindjes het niet zullen krijgen. ik raad je kokos olie aan zodat je een goede cyclus krijgt als dat weer goed is dan hoef je hier misschien niet aan deel te nemen. Heb ook 2 kindjes met clomid gekregen, had ook geen goede cyclus nu wel weer sinds een jaar. Ja 3 jaar is echt teveel en vooral als je graag een kleine wil. Hopelijk worden jullie snel geholpen aan een babytje
welkom causafiunt, al een lange weg bewandeld zo te lezen. hopelijk bied IVF/pgd uitkomst. Ik wacht nog steeds op mijn menstruatie, ben bang dat dit jaar geen cryo tp heb. weer een maand wachten. Ik had nog vraag en misschien dat iemand van jullie het weet. Ben aan het kijken naar mijn zorgverzekering, en wil misschien overstappen, maar krijg ik dan weer opnieuw 3 ivf pogingen? of is dat zowiezo al uitgesloten. en mocht er zwangerschap komen vallen wij dan al meteen onder medisch dus in ziekenhuis bevallen? ik weet niet zo goed welke en wat voor zorgverzekering ik af moet sluiten. al het andere weet ik wel maar of ik nu extra pakketten moet afsluiten voor poliklinisch bevallen, kraamzorg, kraampakket en dan ook nog kijken met welk ziekenhuis de zorgverzekering een contract heeft. Iemand hier meer verstand van? ik ben op dit moment internet aan het afstruinen, informatie aan het opdoen maar wordt er niet veel wijzer van.
Ik ben twee jaar geleden over gestapt naar de HEMA en heb geluk gehad denk ik. Ik heb ze gebeld en gevraagd of ze naar mijn medische verleden kijken, nee mevrouw we nemen iedereen aan. Dus ook niet naar mijn IVF pogingen? Dat moesten ze uitzoeken. Toen ik werd teruggebeld werd, vertelde ze me dat ze hier niet naar kijken. Maar ik weet natuurlijk niet hoe het nu gesteld is...
Hoi diddeltje, mag ik vragen bij welke zorgverzekering ben je nu? Ik heb me er in net als jij ook een beetje in verdiept. Wij zijn verzekerd onder de paraplu van vgz. Dat houdt in dat ze toch bij elkaar als je overstapt in je geschiedenis kunnen kijken. Basis verzekering kan niet geweigerd worden maar aanvullend kan wel. dat ligt puur aan je medisch gemaakte kosten plaatje wat ze kunnen verwachten. Umc zorg verzekering biedt poging 4 en 5. Alleen het azm zegt meestal stopt het echt bij poging 4. Oja als je zwanger bent dan val je niet meteen onder medisch. Je hebt hulp gekregen om zwanger te raken daarmee is het goed. Medisch ben je als er complicaties in de zwangerschap gaan optreden. Bijvoorbeeld te hoge bloeddruk, groei vertraging etc. Etc Of je bent al een keer zwanger geweest en je hebt een keizersnede dan moet je bevallen onder toezicht van een gynaecoloog. Hopelijk heb je er wat aan. Succes ermee!!
ik zit nu bij ander zorg. van de aanvullend maak ik tot op heden amper gebruik van. was altijd lekker goedkoop maar ja nu toch meer aan het verdiepen. ben nog aan het rondkijken en informeren. wat ik mij afvraag is of ik weer nieuwe pogingen krijg mocht deze 3e poging ook niet lukken. het zit in basispakket, dus logisch gezien zou het moeten toch? bedankt voor de info!
Hoi diddeltje, Ik vind dit echt een lastige kwestie. Ik snap je vraag maar ik weet het niet..of ze wel of niet naar je verleden gaan kijken... Stel dat je weer 3 nieuwe pogingen hebt wat echt fantastisch zou zijn doet het ziekenhuis dan weer 3 nieuwe pogingen? Wij hebben laatst evaluatie gehad en ze zeggen we op een gegeven moment houdt het op...ik neem aan dat jij ook een evaluatie hebt gehad....
ik loop misschien beetje vooruit op de zaken, heb nog 4 cryo's. maar ben aan het oriënteren. misschien voorbarig, maar jah op soms komt er wel gedachte bij mij op wat als al deze cryo's ook niet lukken. hoor continu dat prachtige sterke emrbyo's zijn. alles ontwikkelt zich goed, spuiten gaat prima, punctie verloopt soepel. Het is dus alleen de laatste drempel, het innestelen. Maar jah ik ga nog ff verder in verdiepen en kijk wat het beste bij past. kwam er dus achter dat ik waar nu verzekerd ben kraamzorg wel vergoed maar niet echt wat bij mij in de buurt zit.
Hoi Diddeltje, Kijk eens naar Delta Lloyd; hier ben ik verzekerd en ik heb afgelopen jaar alles qua kraamzorg; ook eigen bijdrage; vergoed gekregen. Ik heb m'n verzekering juist hierop uitgezocht toen ik zwanger was. Qua kijken naar verleden en/of meerdere pogingen vergoeden weet ik niet. Ze vergoeden alleen PGD niet in buitenland, dit heb ik nagevraagd. Delta lloyd is onderdeel van de OHRA-groep, dus mocht je huidige verzekering niet daarbij aangesloten zijn kun je altijd eens bellen om te vragen of ze naar historie kijken zoals MarinaDeMix al aangaf.
Hi meid, Goed dat je het onderzoekt. En kijk wat het beste is. Er wordt gezegd dat accupuntuur helpt bij het innestelen. Maar goed dan moet je er wel wat mee hebben. ( daarnaast ken ik verschillende meiden die accupuntuur gedaan hebben en nu zwanger zijn, of dat daar mee te maken heeft dat weet ik niet, maar ik geloof er ergens wel in) misschien heb je er wat aan. Ik wens je iig heel veel succes!!
@ Diddeltje, als je overstapt naar een andere verzekering krijg je volgens mij niet weer opnieuw drie pogingen vergoed. Wat wel kan is dat sommige verzekeringen een 4e en 5e poging aanvullend vergoeden. Het kan zo zijn dat wanneer zij naar je verleden kijken dat de verzekering je weigert omdat je al bezig bent met IVF en de kans dus veel groter is dat jij van die twee extra pogingen gebruik wilt maken. @ Marina, hopelijk vandaag terugplaatsing! Veel succes!
Hallo allemaal! Wat is er een hoop gebeurt in de tussentijd. Kreeg gek genoeg geen updates meer via de mail. Maar heb net met spanning terug zitten lezen. Goede dingen, spannende dingen. Heel veel succes allemaal! Hopelijk werkt alles mee en hebben we hier over een paar weken een 2016 babyboom, !
Dank je Tabbey, het zit er in zeg maar! Ziekenhuis wilde er 1 terugplaatsen, maar toen ik zei dat het er twee moesten zijn, bleek dat zij het niet goed hadden. Binnen 5 minuten werd embryo 2 opgetrommeld. Voor mij was het misschien al 1,5 jaar geleden dat ik een terugplaatsing heb gehad, was daarom verrast dat ik een echo apparaat op mijn buik geplaatst kreeg. Dit gaf me wel een goed gevoel, dat het echt bekeken wordt, waar ze het terugplaatsen. Nu worden er 6 ingevroren en mag ik twee weken wachten!
Wow, wat goed! En ook nog 6 cryo's, na alle onzekerheden afgelopen weken tot nu toe in ieder geval een hele mooie uitslag. Heel veel succes komende weken met wachten en hopelijk een mooie positieve test als kerstcadeau!
Thnxs! Ik ben zelf een kerstkind, zou geweldig zijn als we met de kerst onze ouders blij kunnen maken