pgd en ivf/icsi traject

Discussie in 'MMM clubs' gestart door meisje1977, 16 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Eva90

Eva90 Bekend lid

12 nov 2015
    642
    1
    18
    NULL
    NULL
    @Dianne: Succes!

2. Lieke24

Lieke24 Actief lid

22 mei 2015
    383
    23
    18
    Vrouw
    Wauw wat fijn diddeltje! Heel veel succes!

Eva nee het prikken doet geen pijn, soms zijn de naaldjes een beetje stomp maar zijn maar kleine naaldjes.

3. Tabbey

Tabbey Fanatiek lid

2 mei 2013
    1.497
    849
    113
    NULL
    NULL
    Jaaa! Wat fijn! Heel veel succes!

4. Eva90

Eva90 Bekend lid

12 nov 2015
    642
    1
    18
    NULL
    NULL
    @Dianne: En, en en? Hoe ging de tp?

5. Diddeltje

Diddeltje Bekend lid

16 dec 2014
    572
    126
    43
    Vrouw
    Begeleider gehandicaptenzorg
    Vorden
    tp ging prima, cryo zit erin en nu maar wachten.
    weet iemand na hoeveel dagen de innesteling plaats vind?
    kan ik ook eerder testen?

voel mij verder prima, had een mega volle blaas:D hihi moest ook heel nodig! pfff komt vast door liter thee in de ochtend en was nog wel naar wc geweest voordat we weggingen daarna mocht ik ook niet meer, maar na uurtje moest ik echt wel.
    Maar ja dat mocht niet, op de echo was de blaas goed te zien en die zat vol! zei de arts ook al.
    Ik hoop zo dat het lukt, nog 3 cryo's, ben ook al aan het nadenken mocht het allemaal niet lukken.

Hoop dat deze blijft plakken, ben toe aan iets anders m.b.t mijn werk.
    want mocht het slagen dan moet ik op andere groep gaan werken, dit i.v.m met de eventuele agressie die aanwezig is op mijn groep.
    Ben ook toe aan iets anders en dan over jaar weer terug, een kans voor mij om te ontdekken wat ik wil en waar ik sta.

hoe gaat het met de andere dames?

6. malibuu

malibuu Bekend lid

15 apr 2015
    569
    1
    16
    Hi dames,

Ik heb even een tijdje alleen meegelezen. Ik wilde even 'afstand' nemen van het hele PGD gebeuren.

Mijn man en ik hebben een roerige tijd gehad vanaf het moment dat we wisten dat de test klaar was. Mijn lichaam en heel m'n doen en laten schreeuwt om een baby, terwijl mijn man nog niet heel veel haast maakt.
    Na en hoop ruzie; vooral (van mijn kant uit) onbegrip en verdriet proberen we nu de komende tijd meer op 1 lijn te zitten. Het grootste hekelpunt van mijn man is angst; angst om nog een kindje te verliezen, angst voor het hele traject & angst voor een zwangerschap die nooit meer onbezorgd zal zijn.

We hadden besloten om het samen te doen en dit alles voor onszelf te houden, maar aangezien we niet op 1 lijn zaten heb ik 2 vriendinnen in vertrouwen genomen die het vanuit de kant van een buitenstaander kunnen zien en kunnen relativeren. Dit scheelde gelukkig een heeeele hoop, pfff wat een opluchting.

Ook heeft een van deze vriendinnen een gesprek gevoerd met m'n man waardoor zijn ogen wat meer geopend zijn en hij er enigszins anders in is gaan staan; hij twijfelt nog wel maar wil mij er niet aan onderdoor zien gaan.

We hebben 2 feb. een afspraak in het UMCU om medicatie door te spreken.

De PGD-planner in het UMCU heeft mij verteld dat ik begin maart zou moeten starten met prikken en de punctie (ongeveer) half april zou zijn.

Spannend dus!

@Iedereen; Hoe is het verder met iedereen? Ik zal proberen iets meer mee te lezen en te reageren :)
    ps. Ik zal ook even het lijstje invullen met mijn gegevens.

7. malibuu

malibuu Bekend lid

15 apr 2015
    569
    1
    16
    #2227 malibuu, 26 jan 2016
    Laatst bewerkt: 26 jan 2016
    Zetten jullie trouwens je eigen naam neer ipv je zp-naam??
    Ik dus ook.. :$:D

8. malibuu

malibuu Bekend lid

15 apr 2015
    569
    1
    16
    Eva: 25jr, PGD+ICSI1, 1e kindje
    Angela: 31jr, PGD, 2e kindje (1e kindje verloren na 23 weken door vroeggeb.)
    Lieke: PGD2, 1e kindje
    Dianne: 33 jr, PGD/IVF 3e poging, 1e kindje
    Caroline: 30 jr, PGD+ICSI, 3e kindje, (1e kindje na 6 wkn geboorte overleden, 2e kindje na vlokkentest ingeleid)
    Dominique: 26jr; PGD/IVF, 2e kindje (1e kindje kort na geboorte overleden door ARPKD)

Ziekenhuis:
    Eva: MUMC Maastricht.
    Angela: AMC Amsterdam.
    Lieke: UMC Groningen
    Dianne: UMC Utrecht
    Caroline: UMC Groningen
    Dominique: UMC Utrecht

Pil:
    Lieke: va dec. 2015
    Eva: va 25-01
    Angela: va 05-01 t/m 31-01
    Dianne: niet
    Dominique: niet, ivm proteineC deficiëntie kans op trombose; 2 feb meer info

Decapeptyl/Triptofem:
    Lieke: 20-01
    Eva: va 17-02
    Angela: va 29-01
    Dominique: -

Stimuleren:
    Lieke: va 01-02
    Eva: va 29-02
    Angela: va

Pregnyl:
    Lieke: 14/15-02
    Dianne : 20-01

Echo's:
    Lieke: 01-02, 08-02, 10-02, 12-02
    Eva: 29-02, 07-03, 09-03, 11-03
    Angela: 07-02

Afspraken:
    Eva: 12-02: startgesprek IVF
    Eva: 23-02: afspraak PGD
    Angela: 25-01: startgesprek PGD
    Caroline: 01-12-2015: begonnen met maken van test
    Dominique: 02-02 startgesprek IVF

Wachtbankje:
    Dianne cryo tp: 26-01-2016 mits ontdooiing lukt.

9. Eva90

Eva90 Bekend lid

12 nov 2015
    642
    1
    18
    NULL
    NULL
    @Dianne: Wat fijn dat je cryo er in zit. Laat hem/haar nu maar lekker rustig innestelen. Ik geloof dat dat na iets van 6 dagen gebeurt? Had er iets over gelezen in een IVF folder. Zijn er nog dingen die je moet doen of laten? Zou fijn zijn als het een plakbeeb is. En bijkomend dat je dan op een andere groep mag werken. Vind je agressie op je werk niet moeilijk?

@malibuu: Begrijpelijk dat je even rustig hebt meegelezen. Is inderdaad heel moeilijk als je niet op 1 lijn zit. Herken het wel een beetje. Wij kregen namelijk eerst 2-3 jaar te horen, en dat werd 4 maanden. Mijn vriend moest ook even slikken. Maar als ik het goed begrijp gaan jullie dus wel aan het traject beginnen? Voor welke aandoening als ik vragen mag? Heel veel sterkte en ook succes in dit spannende en dubbele traject.

10. Eva90

Eva90 Bekend lid

12 nov 2015
    642
    1
    18
    NULL
    NULL
    Mijn echte naam en ZP-naam zijn hetzelfde, dus ja, ;).

11. malibuu

malibuu Bekend lid

15 apr 2015
    569
    1
    16
    @Eva; Mijn man is nog niet helemaal overtuigd.. Hij wil eerst de afspraak volgende week afwachten. Maar de kans is nog wel aanwezig dat hij deze termijn/periode (??) wil wachten en dan de volgende wil starten.

Ik probeer dus nog te achterhalen dat als we deze termijn wachten; hoelang er tussen zit voor we dan weer aan de beurt zouden zijn. Ik ga morgen even bellen met de PGD planner; die zit er op dinsdag niet begreep ik.
    Misschien weet een van de dames die in Utrecht loopt dit??

De reden dat wij PGD doen is omdat wij beide drager zijn van de genetische mutatie die ARPKD (autosomal recessive polycystic kidney disease) veroorzaakt.
    ARPKD veroorzaakt cystenieren; die aanmaak van vruchtwater verstoren en dit heeft onderontwikkeling van de longen als gevolg.

12. Adriana85

Adriana85 VIP lid

20 okt 2010
    6.081
    25
    48
    Malibuu wat fijn dat jullie binnenkort ook gaan beginnen. Hopelijk meteen een positieve afloop in april!

Diddeltje, ik moest juist een volle blaas hebben bij de tp. Moest toen ook heeeeeel nodig hihi. Je hebt pregnyl gespoten toch? Dan zou ik op zn vroegst over een week testen en dan na twee dagen weer, kijken of hij is opgelopen. Wel steeds met ochtendurine en hetzelfde merk testen gebruiken!
    Wat betreft je werk, als je je niet prettig voelt in je huidige situatie moet je gewoon op zoek naar iets anders. Ongeacht je zwanger bent of niet. Veel succes in elk geval!

13. Diddeltje

Diddeltje Bekend lid

16 dec 2014
    572
    126
    43
    Vrouw
    Vorden
    @ malibuu, ik zit zelf ook in Utrecht. tussen de pogingen zat niet veel wachttijd. Ik ben vorig jaar januari gestart met mijn 1e poging. deze is toen niet gelukt en had cryo wat ook niet was gelukt. vervolgens moest ik wachten tot poging 2 deze heb ik toen in gestart in juli 2015. al met al zo 2 tot 3 maanden wachttijd tussen mijn 1e en 2e ivf behandeling. 2e ivf poging sloeg niet niet aan in augustus 2015 en moest eerst mijn cyclus weer doorlopen en ben toen in september/oktober weer begonnen, kon meteen door naar 3e ivf poging.

Adriana85 ik moest ook volle blaas hebben hoor, maar voorgaande keren zat minder vol. nu zat ie extreem vol dat ik zelf last van had toen ze met echo ons mee lieten kijken.

wat betreft mijn werk, er is veel gebeurd afgelopen 6 maanden, ik vind het leuk maar toch kriebelt het naar iets anders, maar weet niet wat. de agressie vind ik niet moeilijk het is een leuke uitdagende doelgroep, maar op dit moment gebeurd te veel. Ik kijk uit naar andere groepen en de veranderingen die eraan komen. we gaan naar ander gebouw, groepen worden verandert. superleuk allemaal! en hoop hier weer kracht uit te halen, want op dit moment weet ik niet zo goed meer wat ik nu precies wil, welke kant wil ik op en waar liggen mijn kwaliteiten. deze vragen spelen door mijn hoofd.

ga proberen 14 dagen te wachten met testen maar of dat lukt :D

14. Eva90

Eva90 Bekend lid

12 nov 2015
    642
    1
    18
    NULL
    NULL
    @malibuu: Lastig en ook spannend voor jullie. Probeer elkaar te vinden, :). Klinkt in ieder geval in Utrecht alsof ze veel plek hebben. In Maastricht waar wij helemaal heen moeten zitten ze vrij vol en is het plannen van deze specifieke PGD ook lastig. Maar hopelijk gaat je man er ook voor. Het betekent absoluut niet dat jullie je eerste wondertje vergeten, toch? Succes!

@Adriana: Hoe staat het er bij jou voor? Alweer 7 weken zwanger zie ik! Heb je al last van kwaaltjes?

@Dianne: Spannend, ik zou niet kunnen wachten met testen. Wat raden ze in het ziekenhuis aan? Zeker op de NOD pas testen?

15. wonder3

wonder3 Niet meer actief

Even van me af praten. Wat duren die maanden van het PGD traject lang. Pff en voordat je antwoord krijgt of iets binnen is en of ze er mee bezig gaan. Hoelang heeft het bij jullie geduurd de wachttijd na het bloedondderzoek en dat je bericht kreeg van het is binnen en de wachttijd wanneer je hoord dat je kan beginnen. Zijn er ook mensen die ervaring hebben dat de ouders bloed al aanwezig is in het lab. en dat het dan allemaal wat sneller gaat als ze alleen dat nog van je schoonouders moet hebben?

16. malibuu

malibuu Bekend lid

15 apr 2015
    569
    1
    16
    @Eva; Ik heb als verrassing voor volgende maand een weekendje weg geboekt; hopen dat we dan weer samen komen en genieten van alles. (En ons 1-jarig huwelijk vieren :D) En nee; vergeten doen we haar nooit! Ikzelf ben toe aan meer vreugde in m'n leven; ik ben niet iemand die blijft hangen in het verleden.. Ik hoop heel erg dat het geluk van een 2e kindje het verdriet en gemis van Ivy een beetje overschaduwd.

@Angie: wij hebben in april DNA onderzoek gedaan (toen we het slechte nieuws te horen kregen; ik was toen nog zwanger)
    Half augustus zijn we voor het eerst in Maastricht geweest; voor de intake PGD.
    In september volgden de formulieren voor het DNA onderzoek van mijn vader & schoonouders.
    Begin oktober zijn we in Utrecht geweest voor de intake & onderzoeken.
    Begin december kregen we te horen dat de test klaar was en we in konden gaan plannen.
    Ik heb zelf begin januari contact opgenomen met Utrecht voor een afspraak.

Ik heb gemerkt dat als je af en toe zelf belt ze je meer vertellen. Uit zichzelf bellen ze niet zo snel is mijn ervaring tot nu toe.

17. Diddeltje

Diddeltje Bekend lid

16 dec 2014
    572
    126
    43
    Vrouw
    Vorden
    voordat ik vorig januari begon met IVF was ik in totaal zo 12 maanden aan het wachten. eerst bij mij dna onderzoek. was al heel lang niet meer op controle geweest en het moest bevestigd worden dat ik NF1 heb.
    toen bij mijn ouders, dit om te ontdekken waar het begonnen is en het blijkt een spontane mutatie te zijn. Vervolgens moest de test ontwikkeld worden dit duurde zo 8 maanden.

18. wonder3

wonder3 Niet meer actief

Malibuu bdankt voor je lieve reactie dan kan ik me daar een beetje op voor bereiden dat het niet meer zolang duurt. Maar als je en kleine hebt moeten laten weghalen is was wachten heel moeilijk. Heb ik ook gehad net als jou. Door een vlokkentest heb ik het kindje moeten weghalen in september was dit allemaal.
    Nu daarom bezig met pgd. Maar voor iedereen die bezig is duurt het lang. Bedankt voor je tip. Ik heb er al 1 keer achteraan gebeld moest eerst 1,5 maand wachten totdat ik mijn eerste afspraak had toen heb ik er ook achteraan gebeld of er misschien nu plek vrij was gekomen. Kon toen gelukkig eerder maar dat was nog een maand wachten. Hoplijk krijg je ook snel weer een kindje in je buik. Succes met het laatste traject.:)

19. wonder3

wonder3 Niet meer actief

Jeetje diddletje dat je zolang hebt moeten wachten voordat je kon starten. Maar gelukkig kunnen ze wel helpen. Maar niet leuk voor jou dat het allemaal zolang moet duren. Bedankt voor je reactie. Succes met alles dIddeltje.

20. wonder3

wonder3 Niet meer actief

Wij hebben eerste gesprek in Utrecht gehad midden november en daarna midden december in Maastricht. Begin Januari nu bloed van mijn ouders verstuurd.

Deel Deze Pagina