Jullie zijn actief 😉 vanavond maar ff bijlezen Wij hebben ook nog 1.5 jaar in totaal gewacht tot alles klaar was , maar het voelde niet zo Scheelt dat de omgeving ook nog niet zo kinderrijk was En niet de ervaring van je kindje moeten verliezen Maandag begonnen met de progynova slikken 4 februari echo
Onze dochter hebben we niet weg laten halen. Na 32 weken zwangerschap kwamen we er achter dat ze ernstig ziek was, met bijna 38 weken keizersnede gehad en na 13 uur is ze overleden.. Qua wachttijd zou ik me niet vastpinnen op mijn verloop, zoals je ziet bij diddeltje kan het ook langer duren.. Het is per aandoening ook verschillend. Hebben de artsen een ongeveer-tijd gegeven?
Bij onze aandoening duurt het 7 maanden ongeveer. Bij mijn schoonzus en broer waren met dezelfde aandoening geholpen en 7 maand. Ik hou daar rekening mee en we hebben nu de gegevens van mijn ouders al daar dus misschien is het sneller nu. Ja ik heb het er verkeerd neer gezet bedoel dat we beiden weten hoe het is om een kindje te verliezen. Ik wacht het wel af heeft toch geen zin om me ergens op te richten omdat het allemaal verschillend is bedankt.
@Angie: Het verschilt echt per aandoening en per ziekenhuis hoe lang het duurt. Voor mijn aandoening duurde de eerste test 2-3 jaar (!), maar gelukkig waren we nummer 7. Die van ons was met 3,5 maand klaar, daarna direct ingepland op 2 maanden later echoweek. Dus bij elkaar maar 5,5 maanden. Succes met wachten! Waarschijnlijk gaat het bij jullie dan ook 7 maanden duren. En verder kun je best af en toe bellen. Ik belde of mailde ongeveer 1 keer per maand. Wilde ze ook niet 'stalken', . @malibuu: Wat leuk, een weekendje weg! Hopelijk doet het jullie goed! Herken dat wel van niet blijven hangen in het verleden. Je kunt ook in het heden (en toekomst) op zoek naar nieuwe mooie dingen terwijl ze het verleden zeker niet vergeet, maar altijd met je meedraagt. @iniegirl: Wil je je gegevens nog in het schema zetten? Dan hebben we een goed overzicht, . @Dianne: Hoe gaat het nu met je? Nu 2 dagen geleden de tp!
he dames, Hier alles prima, tel de dagen meer dan ooit! omdat nu komt omdat ik ook gevoel krijg van nog maar 3 cryo's. ik weet het niet. maar voel mij verder prima, merk nog niets of iets anders. dinsdag 2 februari is mijn NOD wil misschien daar ergens keer testen.
Spannend he nu dat je moet wachten op de dag dat je mag testen. Op naar die mooie baby voor jou. Je bent als zolang bezig.
hallo iedereen, Oke dames onder ons,even een niet zo frisse vraag. Ik merk en voel dat ik meer witte afscheiding heb en leek wat kramp te hebben in mijn onderbuik, nu ga ik nadenken wat zal dit betekenen? zit pas op dag 3 van tp.
Eva: 25jr, PGD+ICSI1, 1e kindje Angela: 31jr, PGD, 2e kindje (1e kindje verloren na 23 weken door vroeggeb.) Lieke: PGD2, 1e kindje Dianne: 33 jr, PGD/IVF 3e poging, 1e kindje Caroline: 30 jr, PGD+ICSI, 3e kindje, (1e kindje na 6 wkn geboorte overleden, 2e kindje na vlokkentest ingeleid) Dominique: 26jr; PGD/IVF, 2e kindje (1e kindje kort na geboorte overleden door ARPKD) Ingrid : 32 jaar , PGD (cryo tp), 3e kindje (2 kindjes via ivf pgd mogen krijgen) Ziekenhuis: Eva: MUMC Maastricht. Angela: AMC Amsterdam. Lieke: UMC Groningen Dianne: UMC Utrecht Caroline: UMC Groningen Dominique: UMC Utrecht Ingrid : UMC Groningen Pil: Lieke: va dec. 2015 Eva: va 25-01 Angela: va 05-01 t/m 31-01 Dianne: niet Dominique: niet, ivm proteineC deficiëntie kans op trombose; 2 feb meer info Ingrid: niet ivm tp cryo Decapeptyl/Triptofem: Lieke: 20-01 Eva: va 17-02 Angela: va 29-01 Dianne: niet Dominique: - Ingrid : niet Stimuleren: Lieke: va 01-02 Eva: va 29-02 Angela: va Dianne: niet Dominique: - Ingrid : progynova Pregnyl: Lieke: 14/15-02 Dianne : 20-01 Dominique: - Echo's: Lieke: 01-02, 08-02, 10-02, 12-02 Eva: 29-02, 07-03, 09-03, 11-03 Angela: 07-02 Dominique: - Ingrid : 4 februari eerste echo baarmoeder Afspraken: Eva: 12-02: startgesprek IVF Eva: 23-02: afspraak PGD Angela: 25-01: startgesprek PGD Caroline: 01-12-2015: begonnen met maken van test Dominique: 02-02 startgesprek IVF Ingrid : 4 februari eerste afspraak na begin progynova Wachtbankje: Dianne cryo tp: 26-01-2016 mits ontdooiing lukt.
Ik heb en had ook veel witte afscheiding sinds ik zwanger ben. Maar eerlijk gezegd kwam dat pas na mijn nod. Ik hoop voor je dat het positief is meid!
Hi dames, Ik heb weer even alles bijgelezen, was een beetje druk de afgelopen dagen. Eva: Bedankt voor je berichtje, het schiet zeker op nu, gisteren begonnen met de eerste prik ... Voor jou schiet het ook al op hoor, merk je wat van de pil? Malibuu: Welkom terug en goed dat je even afstand hebt genomen. Hopelijk gaat het nu de goede kant op en kunnen jullie ook verder met het traject. Veel succes dinsdag en geniet lekker van jullie weekendje weg. Wonder3: Bij mij heeft het bij elkaar bijna 6 maanden geduurd vanaf de intake in Maastricht tot het beginnen met de pil op 5 januari. Dus best wel snel gegaan vind ik. Lieke en Iniegirl, veel succes volgende week met de echo ... Diddeltje, ik hoop echt dat je volgende week een mooie test in je handen hebt ... Ik ben gisteren begonnen met de eerste prik. Ik vond het erg eng en mijn vriend wilde het doen, maar omdat ik het eng vond kreeg hij ook dat gevoel dat hij het niet durfde te zetten. Lekker stel zijn we samen haha ... Uiteindelijk heb ik de vrouw die mij ook acupunctuur geeft gevraagd of zij het voor mij wilde doen. Toen ben ik samen met mijn vriend naar haar toe gegaan en heeft zij het voor gedaan. Het viel reuze mee. Ik voelde niks van de prik, alleen een beetje druk daarna van het vloeistof, maar dat ging al snel weg. Vanavond gaat mijn vriend het voor mij doen. Ik vind het zelf niet fijn om te doen en zo is hij ook meer betrokken bij het prikken. Dat vindt hij ook wel fijn. Fijn weekend allemaal ... Liefs Angela
@Diddeltje: Vervelend dat je witte afscheiding en kramp hebt. Witte vloed is een zwangerschapsteken. Of herken je het van een ander punt in je cyclus? Hopelijk is het een goed teken! @Angelam: Spannend, die eerste prik! Hopelijk gaat het jullie lukken om hem vanavond zelf te zetten! Dapper dat je vriend dat durft, die van mij gaat dat echt niet doen, . Ik zit nu 6 dagen aan de pil en had van de week last van mijn buik (krampen, misselijk). Maar dat gaat nu weer beter. Eigenlijk nog geen last. Merk jij bijwerkingen van het prikken? @Iniegirl: Top dat je ook je info hebt ingevuld! Heel bemoedigend om te lezen dat je al twee keer succes hebt gehad met PGD! Voor welke aandoening als ik vragen mag?
Ik heb een erfelijke ziekte Sca 3, 50 procent kans op overerving Is een aandoening van de kleine hersenen Maar ik ben wel goed voor de statistieken idd
Hoi Eva, Ik vind t ook erg knap van hem dat hij gaat prikken. Ben benieuwd vanavond of het gaat lukken. Van de pil heb ik ook wel last van mijn darmen gehad, nu nog af en toe wel. Ook lichte misselijkheid gehad van de pil, maar valt reuze mee verder. Ik laat het vanavond even weten hoe het is gegaan met prikken. Liefs
Het prikken is gelukt, dankzij mijn vriend. Erg knap van hem. Voelde t prikje wel, alleen vloeistof moet volgende x ietsje langzamer erin. Anders voel je daarna meer druk als het te snel gaat. Gisteren was ik aan t praten dus toen letten ik niet op het prikje. Nu wel meer vandaar dat ik voelde denk ik. Nou prik 2 is weer gezet ... Nu ik nog, ik vind t bij mijzelf maar niks om te doen. Jullie horen mij weer. Liefs
@Angelam: Dapper dat je vriend hem heeft geprikt! En fijn dat het goed gegaan is. Idd langzaam inspuiten, dan voel je minder. Zorg je ook dat de vloeistof op kamertemp is? Wanneer heb je trouwens je eerste echo?
Ik haal het spuitje een half uur van te voren eruit anders lijkt het mij koud inderdaad. Gaan zo het spuitje weer doen. Ik moet aankomende zondag voor een eerste echo. Spannend! Vandaag neem ik de laatste pil in, erg fijn. Ben benieuwd of ik dan nog ongesteld word of dat het niet komt. Ze zeggen ik een gewone menstruatie kan krijgen of misschien niet. Dat maakt niet uit. Meisje1977, hoe gaat het met de kleine? Liefs
@Angelam: Hoe ging het spuiten vandaag? Fijn dat je met de pil kan stoppen! Dat met die menstruatie vroeg ik me idd nog af. Ik ben namelijk blind gestart, midden in mijn cyclus, halverwege de LT. Mijn baarmoederslijmvlies is dan al goed opgebouwd. Is dit niet erg voor de IVF? Of verdwijnt dat weer als ik de deca ga spuiten?