Vanochtend de eerste echo gehad met 7w6d En we zagen een mooi vruchtje, precies op schema met een kloppend hartje! We zijn dolgelukkig en erg opgelucht! Nu hopen dat alles goed mag blijven gaan Succes aan de spuitende dames!
Adriana wat een mooi nieuws! Gefeliciteerd! bij mij kwam de menstruatie de eerste ronde niet na het stoppen van de pil. Deze keer wel een beetje bloed gehad ( niet in vergelijking met een "normale" menstruatie) Heb vandaag mijn start echo gehad, en vandaag ook mijn menopur genomen, dit keer begin ik op 225. Ben heel benieuwd, moet maandag weer voor een echo.
@Eva, ik moest toen beginnen met de pil tussen dag 1 en 5 van mijn cyclus. Ik ben toen op dag 5 begonnen. Als ze tegen jou hebben gezegd dat je toen moest beginnen met de pil dan is het wel goed hoor. Dan zal dat niet erg zijn. Je kan het altijd even vragen nog. @Adriana, wat een goed nieuws zeg, gefeliciteerd! Geniet er lekker van. Ik ga zo weer het volgende spuitje zetten. Had vandaag een klein beetje last van mijn darmen, wat obstipatie. Kan ik erg slecht naar de wc. Herkent iemand dit als een bijwerking? Liefs
@Adriana: Wat een geweldig nieuws! Geniet ervan! @Angelam: Succes met spuiten! Obstipatie is vervelend! Goed water drinken, genoeg vezels eten, genoeg bewegen en eventueel iets van movicolon kan helpen. Succes! @Lieke: Spannend, de startecho! Alles in orde? Succes met stimuleren! @Tabbey: Hoe staat het er bij jou voor?
Ja alles was goed gelukkig. Heel benieuwd of ze maandag al goed zijn gegroeid of dat de dosering omhoog moet. Dankje!!
Gaat gelukkig weer wat beter met mijn darmen. Verder gaat het spuiten ook goed, nog steeds door mijn vriend. Ben echt blij dat hij het doet voor mij. Ben benieuwd naar mijn echo aankomende zondag. Liefs
@Lieke: Fijn dat alles goed was, ! Op naar volgende week! Hoe gaat het spuiten? @Angelam: Fijn dat je darmen weer wat beter zijn. En fijn dat je vriend voor je wil spuiten! Voor mij over 2 weken start deca! Moesten jullie ook een zwangerschapstest doen voor de start?
Ohhhhh adriana gefeliciteerd! Ik had ook altijd last van obstipatie Helemaal aan het einde als de eitjes volgroeid zijn
Bij mij gaat het goed, alweer dik 14 weken , kan er sinds een paar weken ook echt van genieten. Vorige week goede nekplooimeting gehad, kans op een van de trisomie afwijkingen zijn erg klein. Over 1,5 week hebben we een pretecho en weten we of we een jongen of meisje krijgen en gaan we eens beginnen met shoppen voor de kleine.
@Eva, nee ik heb geen zwangerschapstest moeten doen voordat ik ging starten. Hebben ze dat tegen jou wel gezegd? @Iniegirl, ja ik heb het een paar dagen gehad en tijdens de pil wat last van mijn darmen, maar gaat nu weer goed gelukkig. Maar gelukkig dat jij het ook herkend. Ik ben daar ook wel wat gevoelig voor dus dan zal ik het nu waarschijnlijk sneller krijgen. Liefs
Eva nee ik heb geen test hoeven doen voor ik begon. Het spuiten gaat goed, alleen erg last vandaag van mn darmen (diarree) en heel koud maar misschien wat grieperig. Tabbey wat fijn zeg dat alles er goed uit ziet, toch een hele geruststelling. Spannend zeg bijna de pretecho!
@Tabbey, dat is erg goed nieuws. Geniet van je zwangerschap en hopelijk loopt deze voorspoedig. Ik heb vandaag wat last van een soort menstruatiepijn. Ik ben afgelopen zondag gestopt met de pil, dus miss komt er een menstruatie aan of gewoon de pijn alleen die je hebt van menstruatie, maar dat het niet doorzet. Gelukkig was ik vrij vandaag. Kon ik even bankhangen met een kruik. Volgende week werk ik 3 dagen i.p.v. 4 dagen dus dat is wel fijn en de week van de punctie en tp heb ik vrij gevraagd. @Diddeltje, hoe gaat het met jou? Liefs
Hi dames, Hier even een update; We zijn gisteren in Utrecht geweest. Goed nieuws! We gaan half april starten (ipv maart) M'n man wil toch ook wel heel graag maar vond maart te snel; maar een maand later kan hij mee leven haha.. Ook ga ik in m'n eigen cyclus starten omdat ik geen pil mag slikken. Als alles goed gaat zal ik dan half mei de punctie hebben. De koelkast lig al vol met medicatie; ik kreeg alles meteen mee. Moet alles (decapeptyl, gonal-f, en pregnyl) in de koelkast? Die 3 kreeg ik mee in de koelbox, dus ben er maar van uit gegaan dat alles koel moet liggen.. Een last van m'n schouder...
hee dames, hier alles nog rustig, zit op dag 8 en tot nu toe nog niets aan de hand. ik zit in mijn cyclus nu op dag 28, wil vrijdagochtend testen, dan is mijn vriend ook thuis. zaterdag gaat hij paar dagen weg, carnaval vieren/werken met de drive in wil voor die tijd wel keer testje doen. ik weet niet wat ik moet voelen, soms voel ik steken en raar gevoel in mijn onderbuik en denk hmmm dit voelt als menstruatie, maar ja kan ook zo na aantal uur weer over zijn. nog even geduld!
sorry beetje erg late reactie. Heb geprobeerd mijn gedachten op wat anders te zetten de afgelopen maanden (nadat onze eerste poging mislukt was) tot we weer mogen beginnen met poging 2 en vandaag heb ik de eerst injectie decapeptyl weer gezet. Voor jullie hoop ik ook dat het een goed jaar gaat worden. Zitten jullie al in een behandeling? Ik moet weer veel bij lezen dus ik heb misschien wel wat gemist van jou situatie.
Ja ik ben vandaag weer beginnen met decapeptyl spuiten! :-D Eindelijk weer beginnen aan poging twee. En jij? Ben je ook vandaag begonnen met spuiten?
Hoi Dames, Ik heb een paar weken niet gekeken/gelezen en zie dat er weer van alles is gebeurt. Vandaag zijn wij weer begonnen aan poging 2. Vandaag de eerste spuit weer gezet. :-D
Goed idee! Hierbij mijn info. Eva: 25jr, PGD+ICSI1, 1e kindje Angela: 31jr, PGD, 2e kindje (1e kindje verloren na 23 weken door vroeggeb.) Lieke: PGD2, 1e kindje Dianne: 33 jr, PGD/IVF 3e poging, 1e kindje Caroline: 30 jr, PGD+ICSI, 3e kindje, (1e kindje na 6 wkn geboorte overleden, 2e kindje na vlokkentest ingeleid) Dominique: 26jr; PGD/IVF, 2e kindje (1e kindje kort na geboorte overleden door ARPKD) Ingrid : 32 jaar , PGD (cryo tp), 3e kindje (2 kindjes via ivf pgd mogen krijgen) Zwangerin: 30 jaar, PDG na een zwangerschap beëindiging met 15 weken, eerste PGD poging mislukt alle 4 embryo's ziek Ziekenhuis: Eva: MUMC Maastricht. Angela: AMC Amsterdam. Lieke: UMC Groningen Dianne: UMC Utrecht Caroline: UMC Groningen Dominique: UMC Utrecht Ingrid : UMC Groningen Zwangerin: UMCG Groningen Pil: Lieke: va dec. 2015 Eva: va 25-01 Angela: va 05-01 t/m 31-01 Dianne: niet Dominique: niet, ivm proteineC deficiëntie kans op trombose; 2 feb meer info Ingrid: niet ivm tp cryo Zwangerin: stop as zaterdag ivm 2 PGD poging Decapeptyl/Triptofem: Lieke: 20-01 Eva: va 17-02 Angela: va 29-01 Dianne: niet Dominique: - Ingrid : niet Zwangerin: 03-02-2016 Stimuleren: Lieke: va 01-02 Eva: va 29-02 Angela: va Dianne: niet Dominique: - Ingrid : progynova Zwangerin: 15-02-2015 Pregnyl: Lieke: 14/15-02 Dianne : 20-01 Dominique: - Zwangerin: ? Echo's: Lieke: 01-02, 08-02, 10-02, 12-02 Eva: 29-02, 07-03, 09-03, 11-03 Angela: 07-02 Dominique: - Ingrid : 4 februari eerste echo baarmoeder Zwangerin: 15-02 1ste en 22-02 2de Afspraken: Eva: 12-02: startgesprek IVF Eva: 23-02: afspraak PGD Angela: 25-01: startgesprek PGD Caroline: 01-12-2015: begonnen met maken van test Dominique: 02-02 startgesprek IVF Ingrid : 4 februari eerste afspraak na begin progynova Zwangerin: 15 februari eerste echo 22 februari tweede echo ivm start menopur Wachtbankje: Dianne cryo tp: 26-01-2016 mits ontdooiing lukt.