pgd en ivf/icsi traject

Discussion in 'MMM clubs' started by meisje1977, Mar 16, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Eva90

Eva90 Bekend lid

Nov 12, 2015
    642
    1
    18
    NULL
    NULL
    @Tabbey: Wat klinkt dat heerlijk! Geniet ervan! En fijn dat de kleine gezond lijkt!

@Angelam: Ja, ik moet wel een test doen voor de deca. Zal eens vragen waarom precies. Heb je nog last van menstruatiepijn/heeft de menstruatie doorgezet?

@Lieke: Vervelend dat je last hebt van je darmen en het koud hebt. Hopelijk geen griepje, dat kun je nu niet gebruiken.

@Malibuu: Wat fijn dat jullie er samen uit zijn gekomen en tot een compromis waar jullie allebei tevreden mee zijn. En toch ook al zo snel! Spannend! Je kunt even kijken op de verpakkingen van de meds of er op staat hoe te bewaren.

@Dianne: Spannend, de NOD komt ook al snel dichtbij dus. Morgenochtend testen! Heb je al symptomen?

@Zwangerin: Wat fijn dat je aan poging 2 bent begonnen. Spannend, zeker? Hoe ging de eerste spuit? Ik mag hem over 13 dagen zetten!

@Dominque: Hoe was je startgesprek?

2. Angelam1984

Angelam1984 Actief lid

Dec 30, 2013
    181
    1
    18
    NULL
    Almere
    Eva, op dit moment gelukkig geen menstruatiepijnen meer en ook geen menstruatie gehad, maar zou nog kunnen komen. Dat is afwachten. Ze zeggen als je stopt met de pil dat je normaal gesproken binnen 5 dagen ongesteld wordt. In dit geval hoeft het niet zo te zijn.

Zwangerin, welkom terug en spannend een 2e poging weer, succes de komende tijd. Ik ben afgelopen vrijdag begonnen met prikken. Ik prik triptofem hoor bijna iedereen over decapeptyl, ik loop in het AMC en daar gebruiken ze triptofem, is volgensmij hetzelfde alleen is de naam anders.

Liefs

3. iniegirl

iniegirl Actief lid

Sep 5, 2013
    161
    0
    0
    gehandicaptenzorg
    emmen
    Nou wat een ochtend
    Jongste vond half 5 goed tijdstip om wakker te zijn

Moest racen naar Groningen
    Net op tijd
    Binnen 5 min klaar ... zit nog vocht in baarmoeder dus moet nu 2x progynova slikken per dag
    Volgende week weer terug

Nu zo late dienst 😱

4. Eva90

Eva90 Bekend lid

Nov 12, 2015
    642
    1
    18
    NULL
    NULL
    @Angelam: Fijn!

@Inie: Is dat wel oké? Had je een punctie? Want dan mag je toch een tijdje niets doen?

5. Diddeltje

Diddeltje Bekend lid

Dec 16, 2014
    572
    126
    43
    Female
    Begeleider gehandicaptenzorg
    Vorden

hoi hoi,

Nee merk tot nu toe niets, alleen tot nu toe nog geen menstruatie. maar merk ook niets dat die komt opzetten. vaak heb ik dan wel wat meer last van onderbuik.
    je kunt jezelf behoorlijk gek maken!! gelukkig genoeg afleiding. lekker aan het werk en van weekend gezellig bij vriendin filmpje kijken.

6. Caroline29

Jul 12, 2015
    14
    0
    0
    overijssel
    Voor diegene die naar het UMC in Groningen gaan, moesten jullie eerst op een wachtlijst voor de IVF?
    Toen we vorig jaar het intake gesprek hadden, zeiden ze dat er ongeveer een wachtlijst was van 5-6 maanden, dus was benieuwd of dat dat nu nog steeds zo is, of dat ze misschien al wat ingelopen zijn..

7. meisje1977

meisje1977 VIP lid

Mar 1, 2013
    8,108
    472
    83
    yes ladies, in het traject wat spannend. Ik hoop straks allemaal mooie berichten te lezen.

Adriana gefeliciteerd met je mooie echo. Ik kon pas na 12 weken genieten.

Dianne bijna. Laat je morgen even weten hoe of wat?

Hier gaat alles goed met de kleine man. Begint nu wat te brabbelen. Ik had een lichte ochtendhumeur maar als je wakker wordt en er ligt een kleintje in het bed met een big smile dan kan je niet meer chagrijnig zijn

8. ChantalZ23

Feb 6, 2014
    81
    1
    8
    secretaresse
    Zeeland
    Eva: 25jr, PGD+ICSI1, 1e kindje
    Angela: 31jr, PGD, 2e kindje (1e kindje verloren na 23 weken door vroeggeb.)
    Lieke: PGD2, 1e kindje
    Dianne: 33 jr, PGD/IVF 3e poging, 1e kindje
    Caroline: 30 jr, PGD+ICSI, 3e kindje, (1e kindje na 6 wkn geboorte overleden, 2e kindje na vlokkentest ingeleid)
    Dominique: 26jr; PGD/IVF, 2e kindje (1e kindje kort na geboorte overleden door ARPKD)
    Ingrid : 32 jaar , PGD (cryo tp), 3e kindje (2 kindjes via ivf pgd mogen krijgen)
    Zwangerin: 30 jaar, PDG na een zwangerschap beëindiging met 15 weken, eerste PGD poging mislukt alle 4 embryo's ziek
    Chantal: 25 jaar, PGD/IVF, 1e kindje, 1e poging

Ziekenhuis:
    Eva: MUMC Maastricht.
    Angela: AMC Amsterdam.
    Lieke: UMC Groningen
    Dianne: UMC Utrecht
    Caroline: UMC Groningen
    Dominique: UMC Utrecht
    Ingrid : UMC Groningen
    Zwangerin: UMCG Groningen
    Chantal: MUMC Maastricht

Pil:
    Lieke: va dec. 2015
    Eva: va 25-01
    Angela: va 05-01 t/m 31-01
    Dianne: niet
    Dominique: niet, ivm proteineC deficiëntie kans op trombose; 2 feb meer info
    Ingrid: niet ivm tp cryo
    Zwangerin: stop as zaterdag ivm 2 PGD poging
    Chantal: niet

Decapeptyl/Triptofem:
    Lieke: 20-01
    Eva: va 17-02
    Angela: va 29-01
    Dominique: -
    Ingrid : niet
    Zwangerin: 03-02-2016
    Chantal: niet (ivm cryo terugplaatsing)

Stimuleren:
    Lieke: va 01-02
    Eva: va 29-02
    Angela: va
    Ingrid : progynova
    Zwangerin: 15-02-2015
    Chantal: progynova

Pregnyl:
    Lieke: 14/15-02
    Dianne : 20-01
    Zwangerin: ?

Echo's:
    Lieke: 01-02, 08-02, 10-02, 12-02
    Eva: 29-02, 07-03, 09-03, 11-03
    Angela: 07-02
    Ingrid : 4 februari eerste echo baarmoeder
    Zwangerin: 15-02 1ste en 22-02 2de
    Chantal: 4-02 eerste echo baarmoeder (voor cryo terugplaatsing), vervolgecho 8-02.

Afspraken:
    Eva: 12-02: startgesprek IVF
    Eva: 23-02: afspraak PGD
    Angela: 25-01: startgesprek PGD
    Caroline: 01-12-2015: begonnen met maken van test
    Dominique: 02-02 startgesprek IVF
    Ingrid : 4 februari eerste afspraak na begin progynova
    Zwangerin: 15 februari eerste echo 22 februari tweede echo ivm start menopur
    Chantal: 4-02 eerste echo baarmoeder (voor cryo terugplaatsing), vervolgecho 8-02.

Wachtbankje:
    Dianne cryo tp: 26-01-2016 mits ontdooiing lukt.

9. ChantalZ23

Feb 6, 2014
    81
    1
    8
    secretaresse
    Zeeland
    Hallo ladies,

Het is voor mij even geleden dat ik wat heb geschreven op dit forum. Inmiddels heb ik alles bijgelezen, wat is er een hoop gebeurd.
    Na de terugplaatsing begin november (die niet gelukt is), ben ik half december ongesteld geworden. Na een paar weken progynova-tabletjes ingenomen te hebben, was vanmiddag de eerste echo, om te kijken naar het baarmoederslijmvlies en eierstokken. Helaas was er iets "vreemds" te zien, mogelijk is dit een eiblaasje. Ze hebben dit opgemeten en a.s. maandagochtend moet ik nog een keer terug om te kijken of het "vreemds" weg/kleiner/gegroeid is. Als het goed is: datum voor terugplaatsing afspreken en als het niet goed is: geen terugplaatsing afspreken maar wachten op volgende menstruatie.
    Dat was wel een teleurstelling, omdat je dan gelijk het gevoel krijgt dat het niet zal lukken. Het is moeilijk om positief te zijn.
    Maar één geluk; ik heb het zelf niet in de hand, dus maar afwachten.

Ik wens iedereen veel succes toe en ga proberen weer bij te blijven met lezen en reageren ;)

10. Eva90

Eva90 Bekend lid

Nov 12, 2015
    642
    1
    18
    NULL
    NULL
    @Dianne: Wat fijn, klinkt heel goed. Kan me voorstellen dat je jezelf gek kan maken. Zou ook de hele tijd googlen, ;). Goed dat je afleiding hebt.

@meisje: Geniet van je kleine, klinkt heerlijk! Daar gaan wij ook allemaal voor in 2016!

@Chantal: Balen dat ze iets hebben gezien op de echo. Wat zou het kunnen zijn, een cyste? Vervelend dat alles nu weer wordt uitgesteld. Maar wel goed dat ze zorgvuldig zijn. Sterkte!

Nog 1 week en dan het startgesprek. Kijk er echt naar uit!

11. Lieke24

Lieke24 Actief lid

May 22, 2015
    383
    23
    18
    Female
    Caroline: ik loop bij het umcg en daar is nu geen wachtlijst. Ze zijn er alleen niet heel vlot. Ik heb geloof ik in mei/juni een gesprek gehad na dat de test klaar was en was uiteindelijk in oktober/november aan de beurt. Daarvoor wel aan de pil enz.. Nu zit ik in de 2e ronde en heb Waarschijnlijk rond 14 feb de punctie, dit ging dus redelijk vlot deze keer.

12. zwangerin2015

zwangerin2015 Actief lid

Apr 15, 2015
    184
    14
    18
    NULL
    NULL
    Ja heel spannend de 2de poging. De spuit ging dr prima in! Fijn dat ook jij mag beginnen over 13 dagen. Is dit je eerste poging? (sorry dat ik niet helemaal op de hoogte ben..)

13. zwangerin2015

zwangerin2015 Actief lid

Apr 15, 2015
    184
    14
    18
    NULL
    NULL
    Klopt inderdaad. Wachtlijst is 5-6 maanden. Maar wij waren ook eerder aan de beurt, met drie maanden al. Dus met beetje geluk kunnen jullie ook eerder beginnen! Succes!!

14. zwangerin2015

zwangerin2015 Actief lid

Apr 15, 2015
    184
    14
    18
    NULL
    NULL
    Fijn Lieke dat je weer aan de 2de poging bent begonnen! Hopen dat alles goed gaat en je mooie gezonde embryo's over houdt voor een terugplaatsing. Hoe gaat het nu? Ziet het er goed uit? Heb je veel follikels?
    Ik ben erg bang dat ik weinig follikels heb. De eerste poging had ik er maar 7... 3 links en 4 rechts. Dus hopen dat er bij de eerste echo (15februari) 10 of eer follikels te zien zijn. Dan is de kans groter op gezonde embryo's.
    Succes met je behandeling!!

15. Lieke24

Lieke24 Actief lid

May 22, 2015
    383
    23
    18
    Female
    Zwangerin2015: ja heel spannend allemaal. Met mij gaat het goed, bij de start echo zag ze aan beide kanten 6 follikels ( ook niet heel veel dus) vorige keer waren er 7 of 8 en uiteindelijk 1 goede. Maar dat heeft uiteindelijk niet tot een zwangerschap geleid helaas.
    Nu zijn ze gelijk gestart met 225 menopur. Ben heel benieuwd of er maandag al mooi wat follikels zijn gegroeid.

Spannend zeg, hoop inderdaad dat er dit keer meer follikels zijn. Dan is je kans toch groter. Toch altijd afwachten hoeveel er goed groeien en bruikbaar zijn. Is het voor jou ook de 2e poging? Jij ook heel veel succes met je behandeling!
    Zijn best veel die in behandeling zijn of bijna beginnen. Zou mooi zijn als we dit keer meer geluk hebben.

16. Diddeltje

Diddeltje Bekend lid

Dec 16, 2014
    572
    126
    43
    Female
    Begeleider gehandicaptenzorg
    Vorden
    hallo iedereen,

vanmorgen getest, helaas negatief.
    nu heb ik een erg onregelmatige cyclus, wil de hoop nog niet opgeven.
    officieel mag ik dinsdag testen. zit nu op dag 10 en van mijn cyclus dag 29. hoop zo dat goed gaat al heb ik wel twijfels. hoe voelt het, wanneer weet je het zeker? deze vragen spoken door mijn hoofd.

tot nu toe nog geen menstruatie, dus er is nog hoop....

17. Angelam1984

Angelam1984 Actief lid

Dec 30, 2013
    181
    1
    18
    NULL
    Almere
    #2297 Angelam1984, Feb 5, 2016
    Last edited: Feb 5, 2016
    @Diddeltje, oh jeetje dat is wel balen zeg voor nu, hopelijk word je niet ongesteld en komt er toch nog positief nieuws voor je. Ik duim voor je ...

@Chantal, welkom terug ... Hopelijk is alles goed en krijg je binnenkort een terugplaatsing ...

@Caroline, ook welkom terug. Veel succes met de tweede poging, hopelijk straks ook positief nieuws ...

Ik ben inmiddels op dag 8 van het prikken. Komende zondag eerste echo ... Erg spannend, ben benieuwd. Verder niet veel bijwerkingen gelukkig. Alleen al 2 nachten slecht geslapen waardoor ik erg moe ben nu. Gelukkig is het weekend en kan ik uitslapen.

Verder vanochtend een soort menstruatie gekregen, maar het bloeden neemt alweer af, dus kan het niet echt een menstruatie noemen. Maar ze hadden al gezegd dat dat niet erg is en dat het kon gebeuren.

Liefs

18. Eva90

Eva90 Bekend lid

Nov 12, 2015
    642
    1
    18
    NULL
    NULL
    @Zwangerin & Lieke: Op het forum zie je soms reuze aantallen langskomen van follikels. Soms tot wel 30! Maar laat je niet gek maken, hoor! Vanaf 5 heb je al mooie, en soms ook sterkere. Ergens ooit gehoord dat je met menopur minder, maar sterkere eitjes krijgt.

@Dianne: Wat vervelend dat je negatief hebt getest. Hoeveel dagen geleden had je de tp ongeveer? Als een cyclus onregelmatig is, komt dit vaak door een onregelmatige folliculaire fase. De luteale fase is altijd min of meer even lang (+/- 2). Hoop echt dat het goed gaat. Ga je vandaag weer testen? Ik duim voor je!

@Angelam: Spannend, morgen de eerste echo! Mag je dan ook al gaan stimuleren? Gek dat je nu dan alsnog gaat menstrueren. Hoeveel dagen geleden was je gestopt met de pil?

19. Angelam1984

Angelam1984 Actief lid

Dec 30, 2013
    181
    1
    18
    NULL
    Almere
    Ik mag als het goed is dan gaan stimuleren. Ik hoor dat morgen allemaal. Ben erg benieuwd. Menstruatie kon binnen 5 dagen komen hadden ze gezegd en is op dag 5 ook begonnen. Het bloedverlies is ernog, maar niet zo heftig als bij een menstruatie. Dat maakte niet uit zeiden ze.

Liefs

20. Lieke24

Lieke24 Actief lid

May 22, 2015
    383
    23
    18
    Female
    diddeltje: o jakkes onzekere dagen voor je! hoop dat je alsnog een positieve test in handen krijgt! Ik duim voor je.

Angelam: ik had het ook vrij laat dat er wat bloed kwam. Is dus heel normaal. Succes morgen!

Eva: we zullen zien hoeveel er zijn! Wat ik vooral belangrijk vind is of er een goede tussen zit. 1 goede kan tenslotte resulteren in een heel mooi wondertje.

Share This Page