nee heb geen utrogestan gebruikt, het is teruggeplaatst in mijn natuurlijke cyclus. heb alleen pregnyl gebruikt. maar vragen kan nooit kwaad, ik zal eens gaan kijken naar tarwekiemolie. verder zit ik ook over accupuntuur na te denken, al is het om beetje rust in mijn lichaam te krijgen en blokkades op te heffen.
@Lieke: Vervelend dat je zo'n last heb van je schildklier! En dan is zo'n IVF-traject met hormonen wel extra spannend. Het is goed dat je het zegt, ga ik morgen ook vragen bij het startgesprek. Misschien moet ik ook wel vaker checken. Hoe kan het trouwens dat de kans op een zwangerschap klein is als je waardes niet goed zijn? @Angelam: Heftig verhaal, meis! Vooral met twee keer een miskraam! Maakt het fragile X syndroom jou minder vruchtbaar? En hoe wist je bij je eerste zwangerschap dat het meisje helemaal gezond was? Gaan ze daar nu ook op selecteren, zelfs geen dragerschap? @Lieke & Angelam: We gaan idd voor die ene kanjer die goed groeit en gezond is, ! @Adriana: Wat is tarwekiemolie precies? En hoe/hoeveel gebruik je dat dan? Waar doe je het doorheen? En waar kan je het krijgen? Ik zou dat wel willen proberen zo. @Dianne: Ik denk met dingen als acupunctuur en yoga en meditatie dat het bij je moet passen en dat het je ontspanning en hoop moet geven. Op die manier kan het werken. Als je bijvoorbeeld heel ongemakkelijk bent bij yoga en de houdingen zal het niet gaan werken. Hoe gaat het nu met je?
Tarwekiemolie is verkrijgbaar in capsules of in vloeibare vorm (voor bijv door de yoghurt). Ik nam het 2 x per dag. Het zou de opbouw van je baarmoederslijmvlies verbeteren waardoor een embryo zich makkelijker innestelt. Ik weet niet zeker of dat ook echt wetenschappelijk bewezen is, maar ik had er een goed gevoel bij. Je kan het gewoon bij de kruidvat halen Acupunctuur/yoga e.d. daar moet je wel achterstaan denk ik ja.
Wat is er weer veel gebeurd/gereageerd de afgelopen paar dagen @Lieke: Fijn dat je zaterdag de punctie hebt . Komt zeker dichtbij en fijn dat het zo goed uitkomt qua werk. Dat scheelt ook weer moeite/stress. Heel veel succes voor de punctie alvast. En wat een heftig verhaal zeg! Ben inderdaad heel blij dat we verder mogen en thuis de testen mogen doen. Dan is het tot nu toe toch niet voor niks geweest. Maar het blijft afwachten of er een tp komt en daarna tot de testdatum. @Dianne: Probeer inderdaad moed te houden, ook al valt dat niet mee met de nodige tegenslagen tijdens dit traject. Veel sterkte! @Angela: Gelukkig is je hoofdpijn weg. Ik denk inderdaad ook dat je er onbewust toch mee bezig bent, dat had ik in ieder geval wel, ondanks dat ik toch afleiding had. Fijn dat het verder meevalt met de bijwerkingen. Ook jij hebt al heel wat meegemaakt wat betreft zwangerschappen, wat verdrietig zeg! @Eva: Het was juist de bedoeling dat er geen blaasjes zouden ontstaan. Het komt waarschijnlijk doordat de dosering van de tabletjes te laag was (in mijn geval). De ovulatietesten moeten inderdaad met ochtendurine, tot nu toe nog geen gelijkwaardige strepen. Denk dat het op z'n vroegst pas in het weekend zover is. Ik heb ze gekocht bij de Kruidvat, van het huismerk. Ze hadden ook andere maar dat waren digitale en daar verscheen een smiley, dat vond ik zelf niet zo handig omdat je dan niet in de gaten kunt houden hoe het vordert. En in het ZH hadden ze het ook over testen met streepjes, dus ook om die reden heb ik die van Kruidvat gekocht. Ik hoop dat het goed gaat en lukt. Daarnaast moet het ontdooien ook goed gaan. Ach ja, stap voor stap zullen we maar zeggen . Haha inderdaad, dat zullen we maar niet doen . Heftig om je verhaal te lezen zeg, veel succes met het traject.
Eva: ja inderdaad goed om te vragen morgen! Ik denk dat het komt omdat een baby de eerste weken afhankelijk is van de schildklierhormonen van de moeder omdat ze dat zelf nog niet aanmaken. Dus als dat niet goed is zou de baby te weinig krijgen. Succes morgen met het start gesprek!! Chantal: dankje! Ik krijg straks te horen hoelaat de punctie is. Kijk er nu wel echt naar uit. Zou fijn zijn als er een aantal mooie eitjes zijn. Heel spannend ook voor jou, goed blijven testen en hopen dat er uiteindelijk een tp mag gaan plaats vinden. Eerst de ovulatie vinden en hopen dat het ontdooien goed gaat. Heel veel succes!
Groot gelijk angela, 1 mooie kan al genoeg zijn! Snap heel goed dat jullie voor pgd hebben gekozen. Heftig verhaal! Ben heel benieuwd of ze op je echo van dinsdag al veel mooie eitjes zullen zien bij je. Dan weet je even wat meer. Heel veel succes
@Lieke: Spannend, de punctie! Geweldig! Laat je weten hoe het ging? Succes met de pregnyl zetten! @Chantal: O, sorry, dacht dat het juist goed zou zijn van die blaasjes! Hopelijk gaan je testen gauw oplopen! Ik heb zelf de dipsticks van zwangerenkids gebruikt. Waren ook heel goed betaalbaar! @Adriana: Daar ga ik eens naar op zoek als ik weer bij de Kruidvat ben. Vanaf wanneer ben jij dat gaan slikken? Een leuke tip trouwens, ik ben nu Eten voor je kind aan het lezen. Echt een geweldig boek over voeding voor, tijdens en na de zwangerschap. Ook met voeding die de vruchtbaarheid van zowel man als vrouw vergroot.
Lieke, wat fijn en spannend! Heel veel succes zaterdag Eva, ik begon met tarwekiemolie op de dag van de eisprong, dus de dag na mijn positieve ovulatietest.
Eva, het Fragile X maakt mij gelukkig niet minder vruchtbaar. Mijn nicht heeft bijv. vier kinderen mogen krijgen en 1 daarvan de laatste heeft het Fragile X. Door haar zijn we erachter gekomen dat het in de familie van mijn vader zit. Ze heeft echt het geluk dat haar 1e 3 kinderen gezond zijn. Toen ik zwanger was de eerste keer van een meisje ("Seline" hebben we haar genoemd) heb ik met 12 weken een vlokkentest gedaan en toen hebben ze dat kunnen testen dat zij geen Fragile X had en ook geen draagster was. Erg knap dat ze dat kunnen zien allemaal. In dit traject kijken ze niet naar dragerschap zover ik weet dat kan pas bij 12 weken zwangerschap, dus ik heb nog wel de kans dat ik een kindje krijg die ook drager of draagster is, dat is niet fijn maar er valt zeker mee te leven, ik ben zelf ook draagster. Het is alleen wel zo dat hij/zij later dan ook in dezelfde situatie als ik kom te zitten. We duimen maar dat hij/zij ook geen drager of draagster is. Ik zal het dinsdag nog is vragen, misschien zijn ze inmiddels verder daarmee. Veel succes morgen voor jou ... Lieke, spannend he bijna de punctie. Veel sterkte en succes gewenst. Hopelijk valt het allemaal mee. Heb je vorige keer van pregnyl last gehad of merkte je daar niet zoveel van? Chantal, bedankt voor je bericht. Ik hoop dat je snel goede testen hebt en dat je snel verder mag. ... Liefs
heftig allemaal hoor! hoop dat het allemaal goed uitpakt voor jullie allemaal! ik kijk weer vooruit. we hebben nog 3 cryo's. dus er is nog hoop. ga wel van weekend tarwekiemolie halen. Kan altijd poging wagen.
Dankje wel allemaal! De pregnyl gister avond gezet, ging goed! Nu op naar morgen. Eerst vandaag nog een lange drukke dag met het werk. 12 uren werk en vanavond ook nog veel in de planning, beetje teveel van het goede. Merk wel dat ik erg moe ben. Verder weinig bijwerkingen van de pregnyl. Ik zal morgen laten weten hoe de punctie is gegaan. Adriana ik heb ook positieve dingen gelezen over de tarwekiemolie, zal dit ook even halen. Eva succes vandaag!
Lieke, heel veel sterkte voor morgen, hopelijk loopt alles voorspoedig. Ik duim voor je. Eva, hoe is het gegaan vandaag? Liefs
@Angela: Heftig allemaal! Hopelijk gaat dit traject je een gezond kindje brengen! @Lieke: Hoe ging de punctie? @Dianne: Fijn dat er nog wel hoop is! Wanneer gaan jullie voor een cryo tp? @Adriana: Ga ook de tarwekiemolie gebruiken. Niet gewaagd is altijd mis! Ik ben gisteren op startgesprek geweest. Had 1 uur met de gyn en 1 uur met de verpleegkundige. Ze namen echt super de tijd, kon al mijn vragen stellen, deden nog een echo en waren echt geweldig aardig, met humor en super mee denken en mee leven met je. Ik ga a.s. woensdag beginnen met de deca. Heb er echt een onwijs positief gevoel over! En trouwens, een tip voor iedereen na de tp. Rustig sporten, zoals een klein ommetje joggen, dagelijks na de tp, bevordert de doorbloeding van de baarmoederslijmvlies en dus de kans op innesteling!
Eva: Super dat ze zoveel tijd voor je hebben genomen. Je hebt op het begin toch vragen en het is fijn als ze de tijd voor je nemen en je serieus nemen. Woensdag is al mooi vlot! Succes alvast voor woensdag. Bedankt voor de tip! De punctie ging prima, ze kon 1 eitje niet goed krijgen dus uiteindelijk 3 prikken gehad. Nu wel last van mijn buik dus lekker rusten. Warme kruik erop. Ze hebben 15 eitjes kunnen vangen. Dinsdag bellen ze hoeveel er zijn gaan delen en woensdag ( als er een tp komt) kwart over 4 melden voor de tp. Voor nu lekker rusten en zodra ik meer weet laat ik het weten.
Eva, wat goed dat je ook mag gaan beginnen. Ik ben zelf toen ook 1 keer naar Maastricht geweest en ik vind ze erg relax daar en namen ook echt de tijd voor je. Erg goed ziekenhuis denk ik. AMC nemen ze ook wel de tijd voor je maar toch merk je per gesprek wel verschillen. Ene keer nemen ze meer de tijd dan de andere keer. Ik was er laatst op zondag voor de startecho en op zondag vind ik toch wel een verschil met doordeweeks, maar ook dat kan per keer en per ziekenhuis verschillen. Wel heel fijn als je alle vragen hebt kunnen stellen en dat je er positief in staat. Ik ben ook erg blij dat ik hiervoor gekozen heb en sta er ook positief in. Het is ook wel erg spannend. Ben benieuwd hoeveel eitjes ik dinsdag heb en hoe groot ze dan zijn. Jij veel succes met spuiten vanaf woensdag en zal de tip gebruiken. Bedankt! Lieke, wat fijn zeg dat de punctie goed is gegaan. Viel het mee met de pijn en hoelang duurde het? Wat kreeg jij allemaal tegen de pijn? Spannend ook weer wachten op de uitslag. Wel goed zeg dat ze er 15 hebben kunnen vangen. Rust lekker uit het weekend. Ik lig ook op de bank nu met een kruik. Ben een beetje moe en een beetje koud. Verder gelukkig nergens last van. Ben alweer 7 dagen aan het stimuleren dus zal dinsdag echt wel meer weten. Fijn weekend allemaal. Liefs
goed om te horen dat ze er uitgebreid de tijd voor alles namen. fijn! WE gaan meteen weer door, dat voelt goed voor mij en het gaat in mij natuurlijke cyclus, gebruik dus niets geen extra medicatie op de pregnyl na. zaterdag 20-2 naar ziekenhuis voor echo om te kijken hoever baarmoederwand is, dus misschien binnenkort alweer tp. Lieke fijn dat de punctie goed verliep! nu lekker uitrusten en je zelf laten vertroetelen door je partner.
Lekker rustig aan doen angela, daar is het weekend voor. Ik denk dat ze dinsdag vast al veel eitjes kunnen zien en zijn vast ook al mooi gegroeid. Kan soms snel gaan. Ik vond de pijn goed te doen, het laatste eitje waar ze slecht bij kon was wel wat pijnlijk. 1 iemand moest op mijn buik duwen en de ander prikte dus opnieuw nog een keer. Ik kreeg een soort morfine shotje. Ik denk dat het al met al in 20 minuutjes klaar was en daarna even rusten in een kamertje er naast om te wachten op hoeveel eitjes er zijn. Mochten ook mooi meekijken via een scherm wat er in het lab gebeurde.
Wat fijn Lieke, en gaaf dat je mee mocht kijken op het scherm! Nu wachten tot hopelijk een tp. Wat spannend!