Adriana: Ja heel spannend nu! Maar rustig afwachten. Ja heel mooi dat we mee konden kijken, kregen even beetje uitleg hoe een eicel er uit zag en zo konden we zelf ook een beetje meetellen dat was wel erg gaaf. Vorige keer konden we ook meekijken maar dat was heel kort. Nu hebben we alles mee kunnen kijken.
Lieke, hoe gaat het met jou nu na de punctie? Ik ben echt nieuwsgierig naar morgen. Voel het wel wat dat ze wel goed gegroeid zijn. Had jij dat ook? Liefs
Angela: ja voel me opzich wel goed, maar niet aan het werk. Lig lekker op de bank met een kruik. Dat is een goed teken angela, ben heel benieuwd. Hopen dat er een mooi aantal is en ze al mooi gegroeid zijn! Succes morgen!! Ja ik had dat ook. Meisje: ik heb een soort morfine achtig iets gekregen verder niks.
Eva: 25jr, PGD+ICSI1, 1e kindje Angela: 31jr, PGD, 2e kindje (1e kindje verloren na 23 weken door vroeggeb.) Lieke: PGD2, 1e kindje Dianne: 33 jr, PGD/IVF 3e poging, 1e kindje Caroline: 30 jr, PGD+ICSI, 3e kindje, (1e kindje na 6 wkn geboorte overleden, 2e kindje na vlokkentest ingeleid) Malibuu: 26jr; PGD/IVF, 2e kindje (1e kindje kort na geboorte overleden door ARPKD) Ingrid : 32 jaar , PGD (cryo tp), 3e kindje (2 kindjes via ivf pgd mogen krijgen) Zwangerin: 30 jaar, PDG na een zwangerschap beëindiging met 15 weken, eerste PGD poging mislukt alle 4 embryo's ziek Chantal: 25 jaar, PGD/IVF, 1e kindje, 1e poging Ziekenhuis: Eva: MUMC Maastricht. Angela: AMC Amsterdam. Lieke: UMC Groningen Dianne: UMC Utrecht Caroline: UMC Groningen Malibuu: UMC Utrecht Ingrid : UMC Groningen Zwangerin: UMCG Groningen Chantal: MUMC Maastricht Pil: Eva: 25-01 t/m 20-02 Dianne: niet Malibuu: niet, ivm proteineC deficiëntie kans op trombose Ingrid: niet (ivm cryo tp) Chantal: niet Downregulatie: Lieke: 20-01 Angela: va 29-01 Zwangerin: va 03-02 Eva: va 17-02 Dianne: niet Malibuu: april/mei Ingrid : niet Chantal: niet (ivm cryo tp) Stimulatie: Lieke: va 01-02 Angela: va 07-02 Zwangerin: 15-02 Eva: va 29-02 Dianne: niet Malibuu: april/mei Ingrid : progynova Chantal: progynova Pregnyl: Zwangerin: ? Eva: ? Echo's: Eva: 29-02, 07-03, 09-03, 11-03 Angela: 07-02, 16-02 Malibuu: 02-05, 09-05 Ingrid : 04-02 Zwangerin: 15-02, 22-02 Chantal: 04-02 (voor cryo terugplaatsing), 08-02. Punctie: Terugplaatsing: Afspraken: Caroline: 01-12-15 start test maken Eva: 23-02: afspraak PGD Malibuu: 02-05 uitgangsecho Wachtbankje:
@Lieke: Is er al nieuws over de eitjes en een eventuele tp? @Zwangerin: Hoe was de uitgangsecho? Was alles rustig en mag je beginnen met stimuleren? @Angela: Morgen de 1e echo! Hoe gaat het stimuleren? @Dianne: Dapper dat jullie gelijk doorgaan! Spannend, over minder dan een week alweer een echo! @Adriana: Hoe gaat het met jou? @Tabbey: En met jou en je kleine wondertje? @Chantal: Hoe gaat het bij jou? Al geovuleerd?
Eva: 25jr, PGD+ICSI1, 1e kindje Angela: 31jr, PGD, 2e kindje (1e kindje verloren na 23 weken door vroeggeb.) Lieke: PGD2, 1e kindje Dianne: 33 jr, PGD/IVF 3e poging, 1e kindje Caroline: 30 jr, PGD+ICSI, 3e kindje, (1e kindje na 6 wkn geboorte overleden, 2e kindje na vlokkentest ingeleid) Malibuu: 26jr; PGD/IVF, 2e kindje (1e kindje kort na geboorte overleden door ARPKD) Ingrid : 32 jaar , PGD (cryo tp), 3e kindje (2 kindjes via ivf pgd mogen krijgen) Zwangerin: 30 jaar, PDG na een zwangerschap beëindiging met 15 weken, eerste PGD poging mislukt alle 4 embryo's ziek Chantal: 25 jaar, PGD/IVF, 1e kindje, 1e poging Ziekenhuis: Eva: MUMC Maastricht. Angela: AMC Amsterdam. Lieke: UMC Groningen Dianne: UMC Utrecht Caroline: UMC Groningen Malibuu: UMC Utrecht Ingrid : UMC Groningen Zwangerin: UMCG Groningen Chantal: MUMC Maastricht Pil: Eva: 25-01 t/m 20-02 Dianne: niet Malibuu: niet, ivm proteineC deficiëntie kans op trombose Ingrid: niet (ivm cryo tp) Chantal: niet Downregulatie: Lieke: 20-01 Angela: va 29-01 Zwangerin: va 03-02 Eva: va 17-02 Dianne: niet Malibuu: april/mei Ingrid : niet Chantal: niet (ivm cryo tp) Stimulatie: Lieke: va 01-02 Angela: va 07-02 Zwangerin: 15-02 Eva: va 29-02 Dianne: niet Malibuu: april/mei Ingrid : progynova Chantal: progynova Pregnyl: Zwangerin: ? Eva: ? Echo's: Eva: 29-02, 07-03, 09-03, 11-03 Angela: 07-02, 16-02 Malibuu: 02-05, 09-05 Ingrid : 04-02 Zwangerin: 15-02, 22-02 Chantal: 04-02 (voor cryo terugplaatsing), 08-02. Punctie: Terugplaatsing: Lieke: 17-02-2016 als er gezonde tussen zitten Afspraken: Caroline: 01-12-15 start test maken Eva: 23-02: afspraak PGD Malibuu: 02-05 uitgangsecho Wachtbankje
Eva: ik hoor morgen hoeveel er zijn gaan delen en woensdag middag hoor ik of ik woensdag middag de tp heb. Hoorde dit vorige keer 2 uren voor de tp. Dus moet nog even wachten.
Hi, Zijn er dames die voor hun start al begonnen zijn met het slikken van foliumzuur? Ik heb van t weekend Davitamon CompleetMama (kinderwens/zwangerschap) aangeschaft. Wat adviseren jullie artsen?
@Lieke: Superspannend! Duimen dat er goede tussen zitten! @malibuu: Ik ben al een half jaar aan het foliumzuur. Ik gewoon een vitamine (B11), dus kan in de hoeveelheid van zo'n gewone pil helemaal geen kwaad. Heb zelf foliumzuur van de KV. Die is goed betaalbaar. Verder slik ik nu nog multivits, maar daar stop ik zometeen mee, omdat daar ook vitamine A in zit. Als je de hoeveelheden van het potje aanhoudt, kan het helemaal geen kwaad! Juist goed om ruim in je vitamines te zitten!
Malibu: Mij gaven ze als advies te starten tegelijk met de deca, maar eerder starten is alleen maar goed lijkt mij. Ik slik dezelfde.
Meisje1977, bedankt voor je bericht. Hoe gaat het met de kleine? Eva90, het stimuleren gaat goed hoor, ik voel al de druk die je ook voelt als je in je vruchtbare periode zit, dus dat zal een goed teken zijn dat ze goed gegroeid zijn. Nu morgen afwachten hoeveel het er zijn. Schiet voor jou ook op nu, bijna woensdag en dan starten met spuiten. Lieke, dat is wel goed hoor, lekker rustig aan doen voor de terugplaatsing. Ook spannende dag voor jou morgen. Ik zal morgenochtend laten weten hoe de echo was. Heb om kwart voor 9 de afspraak dus hoef niet lang te wachten. Malibuu, ik slik ook al een hele tijd foliumzuur. Ik slik een complete multi van Orthica de prena fem. Speciaal voor vrouwen die zwanger willen raken of zwanger zijn. Liefs
Ik kan dus met een gerust hart elke ochtend een tabletje innemen haha.. Dit is een complete vitamine aanvulling (zonder vitamine a) Zijn er nog andere dingen die jullie adviseren? Roken ben ik een aantal jaar geleden mee gestopt & drinken doe ik sinds voor m'n eerste zwangerschap al niet meer.. Wil vanaf nu zo gezond mogelijk gaan leven, maar niet doorslaan met allerlei gekke dingen haha. Mag je trouwens wel diëten? Ik wil nog een paar extra kilo's kwijt..
@malibuu: Je kunt idd zonder problemen elke dag dat tabletje innemen. Ik weet niet of diëten oké is. Je mist dan sowieso belangrijke voedingsstoffen, die je op dit moment hard nodig hebt. Daarvoor zou ik naar een diëtist gaan. Ik kreeg aangeraden om juist meer te eten! Verder leidt diëten alleen tot een langzamer metabolisme. Je kunt dus beter goed blijven eten en meer gaan sporten, maar ook weer niet te excessief. Dan gaat je verbranding om hoog en werk je aan je conditie. Als je een goed boek over voeding voor, tijdens en na de zwangerschap wilt lezen, kan ik je 'Eten voor je kind' aanraden. Daar staat ook heel concreet in welke voedingsstoffen je echt nodig hebt en zelfs welke de vruchtbaarheid van man en vrouw vergroten, ook in onderzoek met IVF! Nou, succes dan maar!
Goedemorgen, net geweest voor de echo, was ruim optijd dus eerder geholpen. Was wel spannend! Ik heb rechts 5 eitjes en links 2 eitjes. Niet heel veel maar in ieder geval meer dan 5 en dan mag je doorgaan. Erg blij mee. Ze zijn nu 14 mm dus donderdag weer een echo en op zijn vroegst zaterdag de punctie zegt ze. Ze zegt normaal gesproken op mijn leeftijd zijn er wel iets meer eitjes tussen de 10 en 15, maar waarschijnlijk door mijn dragerschap heb ik er minder. Ik bericht later weer even. Ga nu naar mijn werk. Liefs
@Angela: Fijn dat je eerder kon worden geholpen! En een mooi aantal, hoor! Ben je er blij mee? Succes met werken!
Angela: dat is een mooi aantal! Vorige ronde had ik er ook 7 of 8 en daarvan was er 1 heel mooi en gezond! Je hebt een goede kans op een gezond eitje! Ik ben vanochtend gebeld, 12 stuks zijn goed bevrucht en delen goed. Nu wachten op morgen, spannend. Hoop dat er een paar gezonde tussen zitten.
@ Angelam mooie start. En wie weet groeit er nog wel wat bij. Je hebt er immers maar 1 nodig die het kan zijn. @ Lieke mooi nieuws. Hopelijk hou je er mooie embryo's aan over