pgd en ivf/icsi traject

Discussie in 'MMM clubs' gestart door meisje1977, 16 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. iniegirl

iniegirl Actief lid

5 sep 2013
    161
    0
    0
    gehandicaptenzorg
    emmen
    Ohhh lieke wat balen
    Bloed geeft geen goed gevoel

Helaas heb je er zo weinig invloed op

Moet zeggen dat ik nu wel regelmatig wat voel in de buik
    Was het maar 8 maart

2. Diddeltje

Diddeltje Bekend lid

16 dec 2014
    572
    126
    43
    Vrouw
    Begeleider gehandicaptenzorg
    Vorden
    Hallo dames

Nou ik zit weer op wachtbankje, vandaag een terugplaatsing gehad. En nu maar wachten...

3. Lieke24

Lieke24 Actief lid

22 mei 2015
    383
    23
    18
    Vrouw
    Veel dames op het wachtbankje! Heel veel succes allemaal! Hoop allemaal mooie berichten!

4. Angelam1984

Angelam1984 Actief lid

30 dec 2013
    181
    1
    18
    NULL
    Almere
    Diddeltje, wat goed zeg dat je een tp hebt gehad. Nu duimen maar ...

Hier ook wel soms een krampje, maar kan er weinig van denken. Probeer mijzelf maar rustig te houden. Ben blij dat de eerste week er bijna op zit. Morgen precies een week geleden.

5. Eva90

Eva90 Bekend lid

12 nov 2015
    642
    1
    18
    NULL
    NULL
    @Dianne: Wat fijn dat je weer een tp hebt gehad! En wat snel ook. Van een mooie cryo?

@Angela: Hoe gaat het wachten? Bijna een week na de tp idd. Nog 1 weekje en dan testen! Of ga je eerder testen?

@Ingrid: Hoe gaat het wachten bij jou? Wat voel je in je buik? Nog een weekje!

@Lieke: Zo balen... Wel gek dat die test dan toch nog streepjes aangeeft. Sterkte met dit verlies.

Hier alles goed! Elke ochtend twee spuiten is toch wel wat. Wanneer voelden jullie iets van de gonal-f?

6. Angelam1984

Angelam1984 Actief lid

30 dec 2013
    181
    1
    18
    NULL
    Almere
    Lieke, hopelijk gaat het een beetje met je en kun je het verdriet goed delen met je vriend, zodat jullie elkaar erdoorheen kunnen slepen. Is toch wel weer even een verwerking. Veel sterkte nog.

Het wachten vind ik best zwaar, gelukkig geeft het werk mij veel afleiding.

Gonal-F kan ik niet over mee praten. Ik spoot Fostimon. Hopelijk blijf je je gewoon goed voelen en valt de tweede spuit mee om te zetten. Veel succes!

Liefs

7. ChantalZ23

6 feb 2014
    81
    1
    8
    secretaresse
    Zeeland
    @Lieke: inderdaad rot nieuws... Heb er nu toch wel iets meer 'last' van dan de 1e terugplaatsing omdat ik toen dacht: de 1e keer raak, zou wel heel toevallig zijn. Maar aan de andere kant moet ik ook nuchter zijn en denken, ik heb nog twee pogingen. Maar je wilt het zo graag, dat je meer denkt aan de tegenslag dan de toekomst... Dankjewel! Wat vervelend ook voor jou, en jij hebt zelfs een positieve test in je handen gehad, bah wat k*t!! Sterkte en goed dat je aangeeft even te willen wachten, je moet het voor jezelf wel draaglijk houden. Heb maandag naar het ZH gebeld; moet vrijdag toch testen, om zeker te weten dat het foute boel is, jippie. Aan de ene kant te begrijpen, maar als je zoveel bloed verliest (sorry) en toch zwanger zou zijn, lijkt me heel onwaarschijnlijk, maar we gaan het zien.

@Eva: Ja de ongi heeft helaas doorgezet.. Flink balen :x Zooo 31 eitjes is wel veel zeg! Ik had er ook 15 en volgens mij gestart met 150 IE

@Lady: Fijn en alvast voorzichtig gefeliciteerd dat het gelukt is :)

@Angela: Hoe gaat het met jou? Lukt het wachten?

@Adriana: Bedankt voor je berichtje. Inderdaad balen. Hoe gaat het met jou?

@Diddeltje: Fijn dat je een terugplaatsing hebt gehad, nu inderdaad op het wachtbankje. Succes!!

Ik moet dus afwachten tot vrijdag en dan weer verdere afspraken maken. Iedereen succes en/of sterkte met wachten.

8. Diddeltje

Diddeltje Bekend lid

16 dec 2014
    572
    126
    43
    Vrouw
    Begeleider gehandicaptenzorg
    Vorden
    ChantalZ23;19538686]Eva: 25jr, PGD+ICSI1, 1e kindje
    Angela: 31jr, PGD, 2e kindje (1e kindje verloren na 23 weken door vroeggeb.)
    Lieke: PGD2, 1e kindje
    Dianne: 33 jr, PGD/IVF 3e poging, 1e kindje
    Caroline: 30 jr, PGD+ICSI, 3e kindje, (1e kindje na 6 wkn geboorte overleden, 2e kindje na vlokkentest ingeleid)
    Malibuu: 26jr; PGD/IVF, 2e kindje (1e kindje kort na geboorte overleden door ARPKD)
    Ingrid : 32 jaar , PGD (cryo tp), 3e kindje (2 kindjes via ivf pgd mogen krijgen)
    Zwangerin: 30 jaar, PDG na een zwangerschap beëindiging met 15 weken, eerste PGD poging mislukt alle 4 embryo's ziek
    Chantal: 25 jaar, PGD/IVF, 1e kindje, 1e poging

Ziekenhuis:
    Eva: MUMC Maastricht.
    Angela: AMC Amsterdam.
    Lieke: UMC Groningen
    Dianne: UMC Utrecht
    Caroline: UMC Groningen
    Malibuu: UMC Utrecht
    Ingrid : UMC Groningen
    Zwangerin: UMCG Groningen
    Chantal: MUMC Maastricht

Pil:
    Dianne: niet
    Malibuu: niet, ivm proteineC deficiëntie kans op trombose
    Ingrid: niet (ivm cryo tp)
    Chantal: niet

Downregulatie:
    Angela: va 29-01
    Zwangerin: va 03-02
    Eva: va 17-02
    Malibuu: april/mei
    Ingrid : niet
    Chantal: niet (ivm cryo tp)

Stimulatie:
    Angela: va 07-02
    Zwangerin: 15-02
    Eva: va 29-02
    Malibuu: april/mei
    Ingrid : progynova

Pregnyl:
    Zwangerin: ?
    Eva: ?
    Angela: 18-02
    Dianne: 23-02

Echo's:
    Eva: 29-02, 07-03, 09-03, 11-03
    Angela: 07-02, 16-02, 18-02
    Malibuu: 02-05, 09-05
    Ingrid : 18-2
    Zwangerin: 15-02, 22-02

Punctie:
    Angela: 20-02

Terugplaatsing:
    Angela: 24-2
    Ingrid: 25-2
    Chantal: 19-2
    Dianne : 1-3

Afspraken:
    Caroline: 01-12-15 start test maken
    Malibuu: 02-05 uitgangsecho

Wachtbankje:
    Lieke, NOD 1 maart
    Lady, NOD 1 maart
    Chantal, 4-3 testen
    Angela, 9-3 testen
    Dianne, NOD 10 maart

9. Lady88

Lady88 Actief lid

19 jan 2015
    106
    0
    0
    NULL
    NULL
    Het zit nog steeds. De dagen duren lang!
    Nu 4 weken en 4 dagen zwanger. Hoop dat jullie ook snel zover zijn meiden.

K probeer er van te genieten maar mijn man is zo bang dat t mis gaat.

10. Lieke24

Lieke24 Actief lid

22 mei 2015
    383
    23
    18
    Vrouw
    Lady probeer te genieten! Hopelijk blijft het veilig in jou buik zitten.

Dankje wel dames voor jullie steun en lieve woorden.
    Ik denk dat ik het vandaag ga verliezen/ verloren heb. Werd vanochtend wakker en heb erge kramp en een bloedbad. Vreemd genoeg geeft het rust. Ik wist dat het er aan zat te komen.

Chantal voor jou ook heel rot , snap dat je deze keer moeilijker vind om te verwerken. Ik hoop dat je in de volgende poging meer geluk mag hebben! Probeer toch positief voor uit te kijken ook al is dat moeilijk.
    Ik neem heel bewust even wat afstand voor een volgende poging, ik ga me goed verdiepen in andere ziekenhuizen en de voor en nadelen en dan een afspraak plannen. Willen graag rond augustus weer starten. Dit ook vanwege werk.
    Gister even gehuild en dat heeft me echt opgelucht, zie alles nu weer helder. Sterkte chantal!

11. Angelam1984

Angelam1984 Actief lid

30 dec 2013
    181
    1
    18
    NULL
    Almere
    Chantal voor jou ook heel veel sterkte nog.

Lieke, je klinkt gelukkig aardig positief. Is even weer een verwerking, maar goed dat je tijd er even voor neemt. Huilen lucht zeker op en daarna zal je weer positieve energie krijgen om door te gaan.

Iniegirl, hoe gaat het bij jou? Voel je ook andere dingen dan krampen?

Ik had eerste week last van gevoelige gespannen borsten door Utrogestan denk ik. Alles voelt nu weer vrij normaal nog wel soms wat krampjes. Maakt mij allemaal enorm onzeker. Pregnyl zal nu ook wel bijna het lichaam uit zijn.

12. Tabbey

Tabbey Fanatiek lid

2 mei 2013
    1.497
    849
    113
    NULL
    NULL
    @ Lieke, wat ontzettend balen dat het toch mis blijkt te zijn. Dat moet een enorme teleurstelling geweest zijn na toch eerst een positieve test te hebben gehad. Goed dat je even de tijd neemt nu, belangrijkste is dat je doet waar jullie achter staan. Wij hebben na de tweede poging (vorig jaar rond deze tijd) ook bewust aangegeven dat we niet zsm derde poging wilde, maar pas in de zomer, ivm rust geven aan mijn lijf en omdat de zomermaanden werktechnisch rustige periode is.
    Veel sterkte in ieder geval de komende tijd!

@ Lady, het blijft een onzekere periode. Tot aan de goede termijnecho duurde de tijd zoooo lang vond ik, want continu was ik bang dat het toch nog mis zou gaan. We hebben natuurlijk al zo'n traject achter de rug. Over twee weken in ieder geval al eerste echo! Veel succes met wachten de komende weken.

@ Chantal, begrijp ik het goed dat ongesteldheid inmiddels echt is doorgebroken? Of is er nog een klein beetje hoop op een positieve test morgen? Heel veel sterkte in ieder geval!

@ Eva, hoe gaat het nu met jou? 31 eitjes is inderdaad erg veel, hopelijk kan de poging toch gewoon door gaan. Wanneer heb je weer volgende echo?

@ Angela, veel sterkte met laatste wachtweek. Het kan overigens best wel een tijdje duren voordat pregnyl uit je lichaam is (14-15 dagen). Ga je al eerder test of echt pas over een week?

@ Diddeltje, wat fijn dat je weer een terugplaatsing hebt gehad! Hopelijk volgende week eindelijk de lang verwachte positieve test!

13. Adriana85

Adriana85 VIP lid

20 okt 2010
    6.081
    25
    48
    Vanochtend de combinatietest gehad en alles was goed! We hebben geen verhoogde kans :)
    Nu gaan we het zachtjes aan vertellen tegen ouders, familie en goede vrienden. Dan wordt het opeens heel echt :D

14. iniegirl

iniegirl Actief lid

5 sep 2013
    161
    0
    0
    gehandicaptenzorg
    emmen
    Nou angelam zijn niet echt krampen

Onder de buik een zwaar gevoel of mijn buik voelt strak aan

15. Angelam1984

Angelam1984 Actief lid

30 dec 2013
    181
    1
    18
    NULL
    Almere
    Tabbey, ik wil het proberen vol te houden tot woensdag de testdag, als het lukt. Dan is ook het pregnyl wel uit mijn lichaam denk ik. Dat kan je ook behoorlijk voor de gek houden, net als die bolletjes.

Adriana, super goed nieuws zeg. Geniet er lekker van!

16. ChantalZ23

6 feb 2014
    81
    1
    8
    secretaresse
    Zeeland
    Bedankt iedereen voor de berichtjes!

@Lady: inderdaad voorzichtig genieten en wachten tot de eerste echo.

@Lieke: Vervelend van de kramp, hopelijk is het nu over. Goed dat je er zo nuchter over denkt. En logisch dat je je goed gaat verdiepen in de ziekenhuizen etc. voor de volgende poging.
    Aan de ene kant is het bij mij ook niet zo dat ik depressief ofzo ben hoor, maar is toch niet zo makkelijk. Maar we gaan op naar de volgende poging, het is ook niet zo dat het de laatste mogelijkheid was. Vol goede moed op naar de volgende :p Wij moeten ook even kijken of we gelijk door gaan of er een tijdje tussen laten. Ik moet sowieso weer eerst ongesteld worden, maand de pil (denk ik) en dan beginnen met prikken. En ik weet niet of er dan een wachtlijst is, dus we zien het wel.

@Angela: Jij nog een weekje wachten, succes, ik duim voor je, maar snap je onzekerheid!

@Tabbey: voor mijn gevoel was het een normale ongesteldheid maar het ZH wil toch zekerheid, dus vandaar vrijdag testen. Voor mijn gevoel is het wel klaar ja.. Op naar de volgende. Hoe gaat het met jou?

@Adriana: wat goed nieuws, fijn hoor! Leuk om te vertellen, dan wordt het echt werkelijkheid haha. Geniet er van!

17. meisje1977

meisje1977 VIP lid

1 mrt 2013
    8.108
    472
    83
    @ Lieke wat een verdrietig nieuws na de positieve test. Kan mij voorstellen dat het rust geeft omdat de onzekerheid weg is.
    Dikke knuffel.

@ Chantal voor jou ook heel veel sterkte. Je hoopt dat de pogng toch gewoon raak is. Vooral als je zover bent dat je een tp hebt gehad.
    Voor beide hoop ik dat het snel raak is.

@Adriana wat fijn dat het goed was. Nu gaat het echt worden. Je bent de kritische weken ook voorbij! Leuk om het gaan te vertellen. Ga je het op een speciale manier doen of "gewoon"zeggen.

@ Angelam. Als je het niet uithoudt kun je eerder testen maar houdt er rekening mee dat het bij sommige vrouwen 14 dagen duurt voordat de pregnyl uit je lichaam is ( dit om teleurstelling te voorkomen)

@ Eva wat een hoop eitjes. Hopelijk wordt het geen overstimulatie

@ Diddeltje nu op het wachtbankje. Yes. Hopelijk voor jou ook snel een mooie test

Voor de meiden die ik vergeet sorry. Ik zwaai even

18. Lieke24

Lieke24 Actief lid

22 mei 2015
    383
    23
    18
    Vrouw
    Angela: het blijft spannend! Kan je het nog volhouden niet te testen??
    Hoe voel je je verder?

Tabbey ja het is inderdaad een teleurstelling, maar kan gelukkig wel positief verder kijken. We hebben nog een ronde te gaan.

Adriana wat een fijn nieuws! Lekker genieten van je zwangerschap.

Chantal: jaa het blijft vervelend, je hoopt toch dat je zwanger raakt na zo'n traject, als dat dan niet zo is dan is dat een teleurstelling. Ik hoop dat het je de volgende ronde lukt!

Met mij gaat het gelukkig weer een stuk beter. Vandaag gebeld door umcg, die gaf al aan dat we even eerder een echo moeten krijgen zodat we kunnen zien of alles leeg is. Zal morgen even een afspraak plannen. Vandaag even aan het schilderen geweest bij mijn vriend op de zaak. Heerlijk de afleiding, rustig weekje namelijk van mn werk ivm de vakantie.

Voor alle dames in de wachtweken ik duim voor jullie op een mooie zwangerschap!! Dat zou ik jullie allemaal zo gunnen!!

19. Eva90

Eva90 Bekend lid

12 nov 2015
    642
    1
    18
    NULL
    NULL
    @Lieke: Fijn dat je wat afleiding en rust hebt. Hoe gaat het verder met je?

@Chantal: Hoe gaat het met jou? En hoeveel pogingen heb je nog?

@Angela: Kan me voorstellen dat al die symptomen die van alles kunnen komen je onzeker maken. Hoe gaat het? Nog geen bloedverlies? Spannend, over minder dan een week mag je alweer testen!

@Tabbey: Hoe gaat het met jou? Alweer een tijdje zwanger! Zijn idd een boel eitjes. Maar kan dus wel doorgaan, maar op 75IE. Hopelijk is dat genoeg om er een aantal te laten rijpen!

@Adriana: Wat fijn! Hoeveel weken ben je nu? En wat houdt die combinatietest in?

@Ingrid: Hoe gaat het met jou? Heb je al symptomen?

@Dianne: Hoe gaat het wachten bij jou? Spannend!

Hier gaat alles nog goed. Vandaag alweer dag 4 van de gonal-f. Nog nergens last van. Hopelijk is maandag op de echo te zien dat er een aantal follikels goed groeit, maar ook weer niet te veel. Zagen jullie al wat na 7 dagen stimuleren?

20. Angelam1984

Angelam1984 Actief lid

30 dec 2013
    181
    1
    18
    NULL
    Almere
    Hoi dames, ik ben vooral erg onzeker. De ene keer denk ik dat het wel goed zit en andere keer weer niet. Had vanochtend wat krampen dus dan denk ik oh straks word ik ongesteld. Vreselijk dat denken. Probeer het niet te doen, maar is onmogelijk. Ook als je naar de wc gaat bijvoorbeeld, dan ben je bang dat je rood ziet. Af en toe voel je dat spul van utrogestan eruit lopen en dan denk je dat het foute boel is. Nog even volhouden.

Deel Deze Pagina