Angela: ja de wachtweken zijn zo vervelend! Ik hoop echt dat je volgende week een goede zwangerschapstest hebt! Snap dat je er erg onzeker van wordt! Denk dat iedereen zich goed herkend in je verhaal. Eva: gelukkig heb je nog nergens last van. Ja meestal is er al wel wat te zien qua groei. Bij mij was er de eerste keer weinig gebeurd na 7 dagen en de 2e keer waren ze al vrij groot. Het gaat verder goed met me! Alleen erg last van heel veel bloedverlies, de krampen zijn gelukkig helemaal weg.
hallo dames, hier alles rustig, tot nu toe gaat wachten wel aardig goed. druk op werk en dat geeft afleiding. zo de beging dagen zijn nog wel te doen. 2e wachtweek is vaak moeilijk, ik ben zo bang dat het mislukt, de kans is klein dat het slaagt. een cryo, maar weet dat het kan. wil alleen niet te veel hoop hebben. pff wat kan een mens zichzelf gek maken. even vraag houden jullie al rekening mee met eten drinken? ik eet redelijk gezond, doe mijn best maar ben niet al te makkelijke eter. maar eet wel fruit en groente probeer ik over de gehele dag te verdelen. maar mag je alle thee? en ik drink maximaal 2 kopjes koffie per dag, kan dit kwaad?
Ja ik houd er wel rekening mee Dronk best veel koffie en cola Cold turkey mee gestopt Nu vooral groene thee en water Af en toe ice tea Nu een week er opzitten De tweede week ... brrr nu komt het er op aan
Diddeltje, ik heb eens gelezen dat als je veel thee drinkt je beter thee zonder cafeine kunt drinken. Bijv rooibos, maar je hebt ook andere smaken (staat aangegeven op de verpakking)
@Angela: Klinkt al een heel lastige situatie, maar ook heel begrijpelijk. Kan me goed voorstellen dat elke kramp en elk toiletbezoek stressvol zijn. Kun je ook dingen doen om jezelf er door heen te helpen? Heel veel succes! Hopelijk voor jou volgende week een knalpositieve test, ! @Lieke: Hopelijk is er al wat te zien a.s. maandag. Anders ben ik bang toch te laag te zitten. Voelde jij al iets de eerste week? @Dianne: Snap het dat je bang bent dat het niet lukt. Maar ook een cryo kan blijven plakken! In het ziekenhuis zeiden ze tegen mij: Positief zijn, dat werkt alleen maar positief, maar af en toe jezelf terug fluiten en realistisch zijn. Vond het wel fijn om dit te horen. Dat het ook oké is om hoop te hebben, zeg maar. Verder probeer ik ook rekening te houden met eten, veel groente en fruit, voldoende zuivel (calcium), genoeg vlees/vis (ijzer), volkoren granen, veel water en thee en ook wel 1-2 koppen koffie, hoor. Voedingscentrum raadt 3 koppen thee per dag aan voor iedereen, maar met zoethoutthee moet je oppassen vanwege je bloeddruk. Voor de rest is de caffeïne in thee zo weinig dat het geen zoden aan de dijk zet. En als je twijfelt, zet je gewoon slappe thee, . @Ingrid: Spannend, de tweede week. Lukt het jou om positief te blijven? Wanneer wil je gaan testen?
Ik kreeg te horen 8 maart dus dat doen wel ook hihi Daarna is het toch ook weer wachten tot een echo Ik moet nu tot maandag werken Als het misgaat zal het waarschijnlijk in het weekend mis gaan Maar lukt me wel om daar niet van in paniek te raken
Hier een beetje bruin verlies. Weet dat dat niet erg hoeft te zijn, maar vind het heeeel eng. Ben dit weekend 5 weken!
Bruin bloedverlies zegt idd niets. Kan alle kanten op. Gebied is extra doorbloed waardoor je sneller wat bloedverlies kunt hebben. Ik snap dat het well beangstigend is. Ik duim
@Ingrid: Je klinkt vrij nuchter. Knap van je om er zo rustig onder te blijven. Succes met wachten en met werken dit weekend. Hopelijk blijft het plakken en gaat het niet mis. @Lady: O, bruinverlies, dat lijkt me schrikken! Gebeurt idd wel vaker, maar kan me heel goed voorstellen dat je dit eng vindt. Het is nog zo pril! Idd duimen!
Hallo dames Ik ben het traject ivf aan het doen sinds vorig jaar al. Mei 2015 punctie en tp gehad we waren zwanger helaas ging het mis na 5 weken zwangerschap bij de zwangerschapecho kwamen we er achter Ik had gelukkig nog 4 embyos in de vriezer daar had er maar 1 goed ontdooit dus weer een tp we waren weer zwanger en weer bij de eerste zwangerschapsecho was het mis Zo wel geestelijk al lichamelijk kon ik het even er niet meer bij hebben Dus we zijn 4 maanden gestopt vorige week vrijdag had ik mijn 2 punctie wat een hel voor mij ze moesten drukken op mijn buik. Ik had er 12 eitjes en best veel van 22 mm en een paar kleintjes van 12.mm. zaterdag ochtend werden we gebeld met weer slecht nieuws dat er geen 1 van de 12 eitjes bevrucht waren Nu moeten we 22 maart as terug komen ik mag nog 1 keer ivf En we zijn wel een beetje de hoop verloren. Ik moest ff mijn verhaal kwijt
Nou vanavond zat ik toch wat minder dapper Flinke hoofdpijn plus druk op onderbuik Als ik niet hoefde te werken zat ik om de 5 min op wc Hoop dat het de volle blaas was Ohhh rolien wat pittig zeg
@Ingrid: Wat vervelend! Hoe is het nu? @Roelien: Heftig verhaal! Gaan jullie 22 maart dan aan de 3e poging beginnen? En mag ik vragen voor wat voor aandoening jullie PGD doen? Hier gaat alles nog goed. Had alleen net met yoga gevoel van 'minder ruimte' in mijn buik om oefeningen te doen. Beetje spanning misschien. Kennen jullie dat van korter dan een week stimuleren?
wat verschrikkelijk klote!! Ik hoop voor jullie dat 3e poging wel lukt. het is ook erg naar om te horen dat er geen 1 bevrucht is. heel veel sterkte en kracht toegewenst de komende tijd.
Afgelopen vrijdag heb ik toch een test gedaan en zoals verwacht; negatief. Dit was dus geen teleurstelling want ik had niet anders verwacht. 's middags naar het ZH gebeld en er was een kleine wachtlijst, dus wordt in april/mei gebeld over de planning voor de 2e poging. Aan de ene kant vind ik het wel fijn, ik ben nu weer nuchterder en kan het beter bevatten. Al hoewel ik nog steeds af en toe menstuatiekrampen heb in m'n buik en pijn in m'n bovenbenen, wordt ik er nog wel aan herinnerd. Verder heb ik geen bloedverlies of andere dingen, heel gek. Waarschijnlijk is m'n lichaam gewoon flink van slag. Verder gaat het goed. @meisje1977: Inderdaad, je hoopt bij elke nieuwe poging dat het raak is, daar doe je het voor, maar ik weet ook dat het lang kan duren voor het raak is en dat er ook een kans is dat dit niet lukt. Maar we houden hoop @Lieke: Fijn om te lezen dat het met jou ook beter gaat. Wanneer heb je de echo? Voldoende afleiding helpt inderdaad een hoop. Fijn dat je die afleiding ook hebt! @Eva: Met mij gaat het goed hoor, zoals ik aangaf kan ik weer nuchter denken, dat scheelt een hoop, ben nu weer positief voor de tweede poging. Heb dus nog twee pogingen Hoe gaat het met jou? @Angela: Ik begrijp ook je onzekerheid. Logisch, bij elk dingetje wat je voelt, denk je o is het mis of goed? Succes met volhouden! Ik zal voor je duimen. @Diddeltje: Fijn dat het wachten redelijk gaat. De 2e week is inderdaad veel moeilijker omdat je het steeds spannender vind of het gelukt is. Ik zal voor je duimen! Ik hield inderdaad ook al, en nu ga ik daar gewoon mee door, rekening met eten en drinken. Maar op zich hoefde ik niet zoveel te veranderen. Twee kopjes koffie lijkt me inderdaad niet teveel, maar ik drink zelf geen koffie. Meestal drink ik groene thee en water. In het weekend weleens frisdrank. @Ingrid: Succes met wachten tot 8 maart, nog maar 2 dagen Ik zal voor je duimen! @Lady88: Hoe is het nu met het bruin bloedverlies? En hoe gaat het verder met je? @Roelien81: Wat een heftig verhaal zeg, pfff... Echt flink balen om te horen te krijgen dat er geen één van de 12 bevrucht was, jeetje Logisch dat je op het forum even je verhaal kwijt wilt. Veel sterkte en ik hoop dat je op 22 maart meer duidelijkheid hebt over de 3e poging.
Eva: 25jr, PGD+ICSI1, 1e kindje Angela: 31jr, PGD, 2e kindje (1e kindje verloren na 23 weken door vroeggeb.) Lieke: PGD2, 1e kindje Dianne: 33 jr, PGD/IVF 3e poging, 1e kindje Caroline: 30 jr, PGD+ICSI, 3e kindje, (1e kindje na 6 wkn geboorte overleden, 2e kindje na vlokkentest ingeleid) Malibuu: 26jr; PGD/IVF, 2e kindje (1e kindje kort na geboorte overleden door ARPKD) Ingrid : 32 jaar , PGD (cryo tp), 3e kindje (2 kindjes via ivf pgd mogen krijgen) Zwangerin: 30 jaar, PDG na een zwangerschap beëindiging met 15 weken, eerste PGD poging mislukt alle 4 embryo's ziek Chantal: 25 jaar, PGD/IVF, 1e kindje, 2e poging (april/mei meer bekend) Ziekenhuis: Eva: MUMC Maastricht. Angela: AMC Amsterdam. Lieke: UMC Groningen Dianne: UMC Utrecht Caroline: UMC Groningen Malibuu: UMC Utrecht Ingrid : UMC Groningen Zwangerin: UMCG Groningen Chantal: MUMC Maastricht Pil: Dianne: niet Malibuu: niet, ivm proteineC deficiëntie kans op trombose Ingrid: niet (ivm cryo tp) Chantal: niet Downregulatie: Angela: va 29-01 Zwangerin: va 03-02 Eva: va 17-02 Dianne: niet Malibuu: april/mei Ingrid : niet Chantal: niet Stimulatie: Angela: va 07-02 Zwangerin: 15-02 Eva: va 29-02 Dianne: niet Malibuu: april/mei Ingrid : progynova Pregnyl: Zwangerin: ? Eva: ? Angela: 18-02 Dianne: 23-02 Echo's: Eva: 29-02, 07-03, 09-03, 11-03 Angela: 07-02, 16-02, 18-02 Malibuu: 02-05, 09-05 Ingrid : 18-2 Zwangerin: 15-02, 22-02 Punctie: Angela: 20-02 Terugplaatsing: Angela: 24-2 Ingrid: 25-2 Dianne : 1-3 Afspraken: Caroline: 01-12-15 start test maken Malibuu: 02-05 uitgangsecho Chantal: april/mei telefonisch contact met ZH voor 2e poging Wachtbankje: Lieke, NOD 1 maart Lady, NOD 1 maart Angela, 9-3 testen Dianne, NOD 10 maart
Hier veel verdriet gehad gisteren. Gistermiddag had ik bruin verlies met licht rood, ik voelde al krampen dus het voelde al niet goed en gisteren werd dat dus bevestigd en vanochtend is de menstruatie doorgezet. Toch een test gedaan en natuurlijk negatief, had ook echt geen hoop meer. Doordat ik gisteren al veel had gehuild, kwam die negatieve test vanochtend niet zo hard aan. Heb het ziekenhuis gebeld, maar moet nog wel doorgaan met de bolletjes tot woensdag, dan weer een test en dan word ik in de middag gebeld hoe verder. Wat is dit vreselijk balen zeg, zoveel energie steek je erin en dan wordt het niet beloond. Dat geldt voor nog meer meiden hier. Ben wel blij dat dit niet doordeweeks is gebeurd op mijn werk. Vandaag lekker thuis op de bank en mijzelf alles gunnen. Dan horen we woensdag wanneer we voor een tweede poging mogen gaan. Er zal een korte wachtlijst zijn dus misschien dat ik net als Chantal in april/mei mag starten. Liefs
Angela dit nieuws had ik niet gehoopt!! Vreselijk, je hoopt zo dat je na alle moeite zwanger mag worden en als het dan niet lukt is zo'n teleurstelling! Rustig aan en sterkte! Chantal balen zeg! Je wist het ook al wel een beetje een bevestiging van een negatieve test is nooit fijn. Het is misschien wel goed je lichaam en geest een beetje tijd te gunnen dus is het wel fijn dat er even tijd tussen zit. Kan je weer vol goede moed beginnen aan een nieuwe poging. Sterkte! Roelien heftig verhaal zeg! Hopen dat je 3e poging gaat lukken. Eva het kan heel goed dat je dat voelt helemaal met zoveel eitjes, succes met de echo. Hopelijk zijn ze gegroeid! Voor de dames die nog in de wachtweken zitten succes!! Zal voor jullie duimen.
Ben nog gebeld door het ziekenhuis, moet deze week voor de zekerheid testje doen. Donderdag weer een gesprek met het ziekenhuis (telefonisch). Ze zijn toch bezig met de test die verder overal in nl al wordt gedaan om die ook in groningen te doen. Had toch wel veel vragen dus ze ging alles voor me uitzoeken, wel een fijn idee. Uiteinderlijk zijn er afgelopen keer 2 eitjes van de 12 waar ze niet met zekerheid konden zeggen of die aangedaan waren. Deze zijn dus niet gebruikt. Ik wacht donderdag even af.
Ohhh Angela en Chantal 😢 Wat balen Ik ben weer een dag verder Voel van alles daar beneden .... niet echt krampen Maar wel spannend Iig blij dat ik afleiding heb in werk