pgd en ivf/icsi traject

Discussie in 'MMM clubs' gestart door meisje1977, 16 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Adriana85

Adriana85 VIP lid

20 okt 2010
    6.081
    25
    48
    Oh Diddeltje wat rot! Veel sterkte en een dikke knuffel

2. Lieke24

Lieke24 Actief lid

22 mei 2015
    383
    23
    18
    Vrouw
    Eva: laten we het hopen, de rest gaat vast ook mooi mee groeien.
    Met mij gaat het goed, vandaag nog even de test gedaan die ik nog moest doen. De hcg is nu volledig uit mn lichaam.
    Voel me weer stuk minder moe en kijk weer positief tegen alles aan. Nog wel af en toe zere borsten, zal vast snel weg trekken.
    Donderdag heb ik een telefonische afspraak, ze zou even wat voor me uitzoeken.
    Wij willen graag juli/ aug weer, lekker na onze vakantie. Weer vol goede moed beginnen. Tot die tijd op de ouderwetse manier.
    Vond het dit keer wel zwaarder omdat ik natuurlijk wel meerdere positieve testen heb gehad en het daarna als nog mis ging. Gelukkig was het al zo snel en niet met een week of 11.
    Vind het wel heel lastig dat er nu veel vriendinnen en ouders van mijn kinderdag verblijf zwanger zijn, vertelden ze allemaal toen ik net wist dat het hier mis was gegaan. Dat wisten ze natuurlijk niet anders hadden ze vast even gewacht. Gun het ze echt van harte, maar was voor mij wel even slikken, vooral ook omdat het voor veel de 2e word en wij in de tussentijd nog met lege handen staan.

3. Angelam1984

Angelam1984 Actief lid

30 dec 2013
    181
    1
    18
    NULL
    Almere
    Diddeltje, wat een verdrietig nieuws zeg. Veel sterkte en hopelijk kunnen ze je in het ziekenhuis helpen. Moet toch een keer lukken en beloond worden voor ons allemaal. Zou echt mooi zijn. Rustig aan ...

Zwangerin, bedankt voor je bericht. Het herstel na de punctie ging bij mij gelukkig ook snel. Succes nog even en lekker dat je genoeg afleiding hebt.

Iniegirl, dat is erg mooi nieuws zeg, gefeliciteerd!

Lady, hoe gaat het met jou nu?

Eva, succes nog even met prikken ... Hopelijk straks een mooi resultaat.

Hier nog zwaar ongesteld. Ben benieuwd naar mijn gesprek morgen.

Liefs

4. Angelam1984

Angelam1984 Actief lid

30 dec 2013
    181
    1
    18
    NULL
    Almere
    Lieke, dat is goed om te horen dat je je weer beter voelt. Ik ga morgen ook nog voor de vorm een test doen, omdat ze dat graag willen in het ziekenhuis. Dan kan ik morgen ook lekker stoppen met Utrogestan. Die moest ik ook afmaken.

Ben benieuwd wat ze morgen zeggen. Ik heb daar morgenmiddag een afspraak. Ik had het er net met mijn vriend over om de 2e poging ook in juli/aug te gaan doen. Juni is een erg drukke maand voor mij dus dan vind ik het niet handig om dan in het traject te zitten. En begin juli heb ik vakantie dan kan ik daarna fris starten. Maar ik bespreek het morgen even met de arts. April is al best snel om te starten en moet maar afwachten wanneer mijn volgende menstruatie weer is.

Liefs

5. iniegirl

iniegirl Actief lid

5 sep 2013
    161
    0
    0
    gehandicaptenzorg
    emmen
    Diddeltje wat naar
    Zou ik op dag 7 ook niet verwacht hebben 😢

@palmboom ik ging dit keer ook voor cryo
    Ze nemen ook meer tijd om te ontdooien
    Normaal wordt je voor tien uur gebeld als het niet doorgaat
    Maar bij ons gelijk de eerste embryo goed
    Ze waren ook tevreden over kwaliteit

Maar lastig dat je zoon de kunstvoeding niet pakt
    Scheelt dat een cryo minder tijdrovend is
    Is voor mij nog moeilijk te bevatten hoe makkelijk dit ging

Idd lady koorts al gezakt?

6. Adriana85

Adriana85 VIP lid

20 okt 2010
    6.081
    25
    48
    Ik ben ook zwanger van een cryo en ik sta er ook nog steeds versteld van dat het in 1 keer gelukt is. Hoe knap is dat joh! Ben zeer trots en dankbaar en dit gevoel gun ik jullie allemaal!

7. zwangerin2015

zwangerin2015 Actief lid

15 apr 2015
    184
    14
    18
    NULL
    NULL
    Diddeltje wat ontzettend kl*te! Heel veel sterkte!

8. meisje1977

meisje1977 VIP lid

1 mrt 2013
    8.108
    472
    83
    Diddeltje sterkte. Snap de teleurstelling en verdriet

9. Eva90

Eva90 Bekend lid

12 nov 2015
    642
    1
    18
    NULL
    NULL
    @Palmboom: Relaxed dat je dan nog een poging 0 achter de hand hebt. Lijkt me heerlijk relaxed beginnen. En schijnbaar is de IVF-kans hoger als je al eerder een zwangerschap hebt doorgemaakt. Succes!

@Lieke: Fijn dat je minder moe bent en er weer wat positiever in staat! Ga er lekker na de zomer tegen aan! Is er een kans dat het op de natuurlijke weg zou lukken? Of lopen jullie dan nog tegen vruchtbaarheidsproblemen aan? Herken wat je zegt over andere zwangerschappen. Hier is ook een zwangerschaps- en babyboom gaande. Soms heel moeilijk. En dan toch blijven lachen en blij zijn voor de ander. Hoe ervaar jij dat?

@Angela: Succes met je ongesteldheid en het verlies. Wat ga je morgen in dat gesprek bespreken? En hoeveel pogingen heb je nog?

@Adriana: Dank je voor je peptalk, :). We gaan er voor!

10. Angelam1984

Angelam1984 Actief lid

30 dec 2013
    181
    1
    18
    NULL
    Almere
    #2670 Angelam1984, 8 mrt 2016
    Laatst bewerkt: 8 mrt 2016
    Eva, ze hadden deze afspraak al gepland. Morgen is eigenlijk de officiele testdatum en daarna heb je dan een afspraak in het ziekenhuis. Dat vind ik wel netjes. Ze bespreken dan hoe alles is gegaan en hoe verder ...

Dit was de eerste poging, helaas geen reserves. Dus nu naar poging 2 met hopelijk meer geluk.

Succes, morgen weer echo toch?

11. Eva90

Eva90 Bekend lid

12 nov 2015
    642
    1
    18
    NULL
    NULL
    @Angela: Idd op naar poging 2, hopelijk meer geluk en een mooie beeb, :)! Succes met het gesprek. Hopelijk komt er iets goeds uit.

Hier zo fm2, spannend!

12. Lady88

Lady88 Actief lid

19 jan 2015
    106
    0
    0
    NULL
    NULL
    Net wat rood verlies. Nu een hoop bruin bloed.
    Ik durf niet meer :'(

13. Tabbey

Tabbey Fanatiek lid

2 mei 2013
    1.497
    849
    113
    NULL
    NULL
    Wat is er weer veel gebeurt hier de afgelopen dagen!

@ Iniegirl, gefeliciteerd met de zwangerschap!

@ Diddeltje, wat een vervelend nieuws zeg, veel sterkte!

@ Lady, wat moet dat veel onzekerheid geven dat bloedverlies, hopelijk is het niets ernstigs. Wanneer mag je voor een echo komen?

@ Eva, succes met fm-meting zometeen, hopelijk weer goed nieuws!

14. meisje1977

meisje1977 VIP lid

1 mrt 2013
    8.108
    472
    83
    ohh nee wat een onzekerheid

15. Lieke24

Lieke24 Actief lid

22 mei 2015
    383
    23
    18
    Vrouw
    Lady oo wat zal je daar onzeker van worden! Hopelijk is het niet ernstig.

Eva hoe is je fm gegaan??
    De kans dat ik "spontaan" zwanger kan worden is denk ik niet zo groot, veel kans op een miskraam. Maar de kans is er, mn ouders hadden het zelfde en toch 3 kinderen gekregen. Maar die zijn jaren bezig geweest en veel miskramen. Ik ga in de tussentijd niet aan de pil en zie wel, lukt het en gaat het goed dan is het prima en lukt het niet dan gaan we in juli/ aug weer beginnen met de pgd.

Angela hoe is je gesprek gegaan? Misschien wel goed even wat rust er tussen. Kan je lichaam van alles herstellen.

16. Eva90

Eva90 Bekend lid

12 nov 2015
    642
    1
    18
    NULL
    NULL
    @Lady: Oh, wat vervelend! Lijkt me erg veel onzekerheid geven! Kun je langs een arts? Sterkte!

@Tabbey: Hoe gaat het met jou en jullie kleine wondertje?

@Lieke: Klinkt als een goed plan. Wie weet zit er voor jullie ook een spontaan gelukje tussen! En anders op naar de volgende poging.

Hier vandaag fm2 gehad. De grootste was al meer dan 17mm. Maar de rest was nog rond de 13-14 mm. Ze willen de punctie maandag plannen als alles goed blijft gaan. De gyn zei nu dat ze er max. 10 verwachten, maar wat nu echt richting goed gaat is eerder 6. Eerder was de voorspelling nog dat het er 13 zouden zijn. Dus hopelijk gaat dat aantal niet steeds achteruit. Herkennen jullie dat van jullie pogingen? Nu duimen!

17. ChantalZ23

6 feb 2014
    81
    1
    8
    secretaresse
    Zeeland
    Pfff, had ik net een groot bericht getypt, komt er een foutmelding bij het plaatsen van mijn reactie, met als gevolg; alles kwijt :x
    Hierbij een nieuwe poging.

@Zwangerin: Fijn dat je een tp hebt gehad, nu wachten. Succes! Ik vond de 2e week echt heftig.

@Diddeltje: Wat balen zeg, echt enorm jammer. Veel sterkte!

@Angela: Hoe was je afspraak?

@Eva: Fijn dat het toch goed gaat en overstimulatie niet aan de orde is. Hopelijk blijven er inderdaad genoeg over en uiteindelijk een gezond embryo. Bij mij hebben ze niet echt gezegd elke keer hoeveel ze verwachten. Er werd elke keer gekeken van dag tot dag.

@Lieke: Succes voor morgen met de telefonische afspraak.
    Ik snap heel goed wat je bedoeld over andere die zwanger zijn. Hier zijn er ook aantal vriendinnen/kennissen die zwanger zijn. Laatst zat ik tussen een aantal op een verjaardag :( en m'n schoonzus is in juli uitgerekend, dat had bij ons ook zo kunnen zijn als de 1e keer gelukt was. Dan had er echt maar een paar dagen tussen gezeten. En als ze dan vol trots verteld dat gelijk raak was enz., dan komt dat best hard aan :( Maar inderdaad, gelukkig voor andere dat het wel snel lukt en zonder behandelingen, maar wel frustrerend.

Vandaag ben ik gebeld door het ZH over het vervolg. Schrok eerst, omdat ik het niet had verwacht. Er zijn er een aantal uitgevallen, dus afhankelijk van m'n menstruatie zou ik eerder kunnen beginnen aan poging 2. Ze belt me nog terug over de verdere planning/mogelijkheden. Wat een verrassing. Ze was heel geïnteresseerd naar hoe het met me gaat enz. Heb ze een compliment gegeven dat ze zo aardig/meelevend zijn, dat dat echt heel fijn is. Vond ze leuk om te horen. Ze zijn in Maastricht echt heel aardig en persoonlijk.

@Lady: Pff wat een onzekerheid. Hopelijk gaat het niet fout.

@Tabbey: Hoe gaat het met jou? Morgen 20 weken echo, spannend!

18. roelien81

roelien81 Actief lid

9 nov 2014
    106
    0
    0
    wolvega
    Hallo dames

Wat weer een verhalen. Met mij gaat het de goede kant op we wachten 22maart wel even af dan moeten we naar Zwolle voor een gesprek met onze behandelde arts. We zouden natuurlijk wel antwoorden willen hebben waarom onze eitjes niet bevrucht zijn. Het was vorige week een hele rare week mijn oudste dochter heeft bij haar vader en stiefmoeder een zusje bij gekregen en wij zijn natuurlijk mega blij voor haar en hun. Ze zit er ook helemaal vol van dus alle moet bij elkaar zoeken om haar te laten na genieten thuis.

De rede dat ik een ivf behandeling volg is dat ik in mijn eerdere huwelijk heb laten stereliceren en nu met mijn nieuwe partner graag een kleintje willen.

Iedereen die op het wachtbankje zit ik blijf mee duimen voor jullie.
    Dribbeltje wat naar nieuws leef heel erg met je mee.
    Eva90 ik heb het niet mee gemaakt maar het hoop ook niet dat het minder krijgt. 17mm is wel mooi zeg. Succes maandag

19. Eva90

Eva90 Bekend lid

12 nov 2015
    642
    1
    18
    NULL
    NULL
    @ChantalZ: Hoop idd ook dat er genoeg over blijven. Ze zeiden het alleen omdat ik het vroeg, hoor! Dit was de voorspelling. Wat spannend dat je al zo snel kunt beginnen! Hoe vind je dat? En zit je ook in Maastricht, wat leuk, ik ook. Zijn idd heel vriendelijk, top echt. Ben ook heel tevreden! Weet jij trouwens of ze ook puncties in het weekend doen in Maastricht?

@Roelien: Heftig verhaal, zeg! En mag ik vragen waarom je de PGD er dan bij doet? Ben je drager van een aandoening?

20. Angelam1984

Angelam1984 Actief lid

30 dec 2013
    181
    1
    18
    NULL
    Almere
    Vanochtend voor de vorm een test gedaan en daarna de uitslag per email doorgegeven aan het ziekenhuis. Ik dacht dat ik daar een afspraak had, dus ik had toch voor de zekerheid nog gebeld en het bleek toch een telefonische afspraak te zijn. Eigenlijk om de uitslag te bespreken en een afspraak te maken om daar binnenkort langs te komen. Dan bespreken we vragen die we nog hebben en hoe en wanneer verder.

Ik heb nu een afspraak gemaakt voor volgende maand, maar heb wel doorgegeven dat ik even een paar maanden rust neem en dan weer voor een nieuwe poging wil gaan in de Zomer. Sommige ziekenhuizen hebben een Zomer stop, maar hier niet. Even kijken hoe het loopt en wanneer er een plek is. Dat zal ik volgende maand wel horen. In de tussentijd even geen hormonen. Dan kunnen we weer fris starten aan een nieuwe poging.

Liefs

Deel Deze Pagina