Lady, wat vreselijk zeg deze onzekerheid. Hopelijk stopt het en is alles goed op de echo. Veel sterkte ... Eva, dat is nog even spannend met alle eitjes. Gelukkig hoef je nu niet zo lang meer te wachten en heb je vaker een echo dan weet je meteen hoe het gaat. Hopelijk zijn er genoeg eitjes die groot genoeg zijn en hopelijk groeien er nog genoeg mee. Veel succes nog even met stimuleren. Liefs
@Angela: Goed dat je even rust neemt. Hopelijk komt je lichaam goed tot rust. Ga je ook niet aan de pil? Na de zomer lekker fris beginnen! @Lady: Hoe gaat het nu met het bruinverlies? Hopelijk is het gestopt! Hier voel ik vandaag mijn eierstokken veel minder. Is dat iets wat jullie herkennen? Gisteren drukten ze enorm, vandaag amper. Ben heel bang dat de stimulatie toch inzakt, vanwege mijn 75IE is dat een risico dat precies nu zou ontstaan. Of kennen jullie dit van stimuleren, de ene dag veel meer druk dan de andere? Ik hoor het graag! Zoals jullie horen maak ik me al weer veel te druk, .
Mijn ervaring was dat het groeien gewoon doorging Eva Wanneer weer echo? Hoe gaat het idd lady Had bij mijn eerste een flinke bloeding Voor mij gelukkig op de dag van de echo Maar dat heeft mijn zwangerschap wel verziekt
ik merkte er totaal niets van. in principe groeien de follikels ongeveer 1 mm per dag. als ik het goed heb begrepen, dames corrigeer me gerust als ik iets fouts vermeld.
Ik heb nog steeds bruin. Maar t is Gwen wc papier vol hoor. Een drup misschien... Het houd wel aan. Maar rood bloed is weg. Whaaaaaa word gek haha!!
@Ingrid: Laat ik dan hopen dat het groeien ook hier gewoon door gaat. Ze hadden aangegeven dat ze bij mijn dosis wel eens zien dat juist in deze tijd de follikels niet verder komen dan 14mm. Dus hopelijk is dat niet aan de hand. Misschien went mijn lichaam er wel aan. Morgen weer een echo. Ik hoop alles goed en maandag de punctie! @Dianne: Merkte jij niets in je eierstokken van de groei of de druk of iets? Lijkt me heerlijk. Hier vandaag dus ook rustig. Volgens de gyn kon je wel druk voelen. @Lady: Erg vervelend dat je nog steeds wel wat verliest. Lijkt me dat je heel onzeker er van wordt. Wanneer heb je de echo? Wat Ingrid zegt, het kan je zwangerschap en het genieten hiervan wel verpesten.
Namen (alfabetisch) Angela: 31jr, PGD, 2e kindje (1e kindje verloren), AMC Amsterdam Caroline: 30 jr, PGD+ICSI, 3e kindje (2 kindjes verloren), UMCG Chantal: 25 jaar, PGD/IVF, 1e kindje, 2e poging, MUMC Dianne: 33 jr, PGD/IVF3, 1e kindje, UMCU Eva: 25jr, PGD+ICSI1, 1e kindje, MUMC Ingrid : 32 jaar , PGD (cryo tp), 3e kindje (2 kindjes met PGD), UMCG Lieke: PGD2, 1e kindje, UMCG Malibuu: 26jr; PGD/IVF, 2e kindje (1e kindje overleden door ARPKD), UMCU Zwangerin: 30 jaar, PGD2, 2e kindje (1 kindje verloren), UMCG Pil (op datum) x Downregulatie (op datum) Eva: va 17-02 Malibuu: april/mei Stimulatie (op datum) Eva: va 29-02, gonal-f 75IE Malibuu: april/mei Afspraken (op datum) Eva: 11-03 (echo) Chantal: april/mei (telefonisch contact met ZH voor 2e poging) Malibuu: 02-05 (echo) Malibuu: 09-05 (echo) Punctie (op datum) x Terugplaatsing (op datum) Angela: 24-02 Ingrid: 25-02 Dianne: 01-03 Wachtbankje (op datum) x
@allen: Heb bovenstaand lijstje weer even bijgewerkt en wat aangepast. Misschien leuk om hem weer bij te gaan houden voor het overzicht? Mis nu wel eens wie wat wanneer heeft!
Namen (alfabetisch) Angela: 31jr, PGD, 2e kindje (1e kindje verloren), AMC Amsterdam Caroline: 30 jr, PGD+ICSI, 3e kindje (2 kindjes verloren), UMCG Chantal: 25 jaar, PGD/IVF, 1e kindje, 2e poging, MUMC Dianne: 33 jr, PGD/IVF3, 1e kindje, UMCU Eva: 25jr, PGD+ICSI1, 1e kindje, MUMC Ingrid : 32 jaar , PGD (cryo tp), 3e kindje (2 kindjes met PGD), UMCG Lieke: PGD2, 1e kindje, UMCG Malibuu: 26jr; PGD/IVF, 2e kindje (1e kindje overleden door ARPKD), UMCU Palmboom: 35 jr, PGD cryo (BRCA1), tweede kindje, AMC Zwangerin: 30 jaar, PGD2, 2e kindje (1 kindje verloren), UMCG Pil (op datum) x Downregulatie (op datum) Eva: va 17-02 Malibuu: april/mei Stimulatie (op datum) Eva: va 29-02, gonal-f 75IE Malibuu: april/mei Afspraken (op datum) Eva: 11-03 (echo) Chantal: april/mei (telefonisch contact met ZH voor 2e poging) Malibuu: 02-05 (echo) Malibuu: 09-05 (echo) Punctie (op datum) x Terugplaatsing (op datum) Angela: 24-02 Ingrid: 25-02 Dianne: 01-03 Wachtbankje (op datum) x
Eva, ik voelde de ene dag mijn eierstokken meer dan de andere dag. Ik had 8 eitjes die allemaal ongeveer 20 mm waren en eentje ietsje kleiner. Volgensmij kan de gevoeligheid of de druk per dag verschillen hoor. Hopelijk morgen positief resultaat. Lieke, heb je nog wat gehoord vandaag? Hopelijk positief nieuws. Liefs
Angela: ik had gister een telefonische afspraak, wel veel duidelijker geworden. Waarschijnlijk half juli weer starten met het stimuleren. Ze belt me over een maand weer. Moeten bloed inleveren voor de nieuwe test. En dan krijgen we waarschijnlijk de exacte datums door, ze hebben helaas wel een zomer stop. Augustus was mooier geweest voor ons maar helaas. Over de anti stoffen die ik heb en waar ik vragen over had met betrekking op dat het fout ging kon ze wel veel vertellen alleen alles is nog in onderzoek en ze kunnen daar dus niet iets aan doen. Soms geven ze prednison maar daar was ze geen voorstander voor. Zelf ook onderzoek gedaan en selenium zou de anti stoffen naar beneden brengen. Dat de volgende keer dus maar extra slikken. Hoe is het nu met jou?
@Lieke: Fijn dat je een nieuwe poging in het vooruitzicht hebt. Wel jammer dat het niet in augustus kan. Wat bedoel je met antistoffen, wat was daar mee? Ik slik zelf ook selenium voor een betere werking van mijn schildklier. Ben er erg tevreden over! Het is een antioxidant dat de omzetting van het voorloperhormoon T4 naar het werkzame hormoon T3. Zeker een aanrader en goedkoop te krijgen bij de Kruidvat. @Angelam: Gek dat het gevoel per dag zo kan verschillen. Je hoort ook vrouwen bij wie de druk (en soms pijn) alleen maar erger wordt. Had dat ook verwacht denk ik. Net fm3 gehad. Dat ik niets meer voelde heeft te maken met gewenning. Veel vrouwen gaan dan direct van het slechtste uit (inclusief ikzelf), maar het is heel normaal. Verder is de punctie a.s. maandag gepland. Morgen dus voor de laatste keer stimuleren en 's avonds pregnyl zetten. Goed nieuws dat de punctie door kan gaan, minder dat de kleintjes waarvan ze hadden gedacht dat ze mee kwamen achter zijn gebleven. Ik kom dus op 7 follikels uit. Ben licht teleurgesteld, omdat er ook nog PGD over heen moet, maar de gyn (allemaal) waren heel positief en vonden dit een prachtige uitkomst. Kennen jullie het teleurgestelde gevoel als het er minder zijn dan dat je veel om je heen hoort op het forum? Misschien moet ik er nu ook maar meer in gaan geloven. Want 7 is een geluksgetal toch? Misschien zit onze gezonde beeb hier wel tussen, !
Eva mooi aantal . Ik ken de teleurstelling niet omdat ik nergens vanuit ging. Enige wanneer ik wat teleurgesteld was, was bij de laatste poging en de fm meting begon met 5 follikels terwijl ik telkens bij de eerste fm op ca 8-9 zat. Ze kunnen misschien met de punctie nog wat kleintjes meenemen. Lekker een dagje geen spuiten. Heerlijk vond ik dat
@meisje: Dat is misschien wel zo, dat ik van te veel uit ging. Maar ik startte natuurlijk op 31. Maar goed ook dat het er niet zoveel zijn geworden, . Morgen idd laatste keer spuiten en dan niet meer!
Namen (alfabetisch) Angela: 31jr, PGD, 2e kindje (1e kindje verloren), AMC Amsterdam Caroline: 30 jr, PGD+ICSI, 3e kindje (2 kindjes verloren), UMCG Chantal: 25 jaar, PGD/IVF, 1e kindje, 2e poging, MUMC Dianne: 33 jr, PGD/IVF3, 1e kindje, UMCU Eva: 25jr, PGD+ICSI1, 1e kindje, MUMC Ingrid : 32 jaar , PGD (cryo tp), 3e kindje (2 kindjes met PGD), UMCG Lieke: PGD2, 1e kindje, UMCG Malibuu: 26jr; PGD/IVF, 2e kindje (1e kindje overleden door ARPKD), UMCU Palmboom: 35 jr, PGD cryo (BRCA1), tweede kindje, AMC Zwangerin: 30 jaar, PGD2, 2e kindje (1 kindje verloren), UMCG Pil (op datum) x Downregulatie (op datum) Eva: va 17-02 Malibuu: april/mei Stimulatie (op datum) Eva: va 29-02, gonal-f 75IE Malibuu: april/mei Afspraken (op datum) Chantal: april/mei (telefonisch contact met ZH voor 2e poging) Malibuu: 02-05 (echo) Malibuu: 09-05 (echo) Punctie (op datum) Eva: 14-03 09.30 uur Terugplaatsing (op datum) Angela: 24-02 Ingrid: 25-02 Dianne: 01-03 Wachtbankje (op datum) x[/QUOTE]
Lieke, gelukkig heb je wat meer duidelijkheid gekregen. Is de maand juli lastig voor jullie om te starten omdat je liever augustus zegt? Als je in juli gaat stimuleren dan moet je waarschijnlijk begin juni aan de pil toch? Dan heb je in ieder geval wel wat rust gehad. Dat is wel fijn. Hadden ze nog wat over die 2 eitjes gezegd die misschien toch wel door mochten? Eva, 7 is een mooi aantal hoor, als er maar 1 over blijft en met meer geluk 2 of misschien 3 toch. Als je in ieder geval maar een terugplaatsing hebt. Veel succes met het zetten van pregnyl en dan even lekker rust qua prikken. Met mij gaat het goed, mijn menstruatie is gestopt nu. Dat is echt fijn dan kun je het echt afsluiten en vooruit kijken. Liefs
Eva ik herken het wel die teleurstelling Ik dacht bij tweede poging ook 7 wat weinig Uiteindelijk nog wel 12 eitjes geoogst Kan nog alle kanten op
@allen: Bedankt voor de bemoedigende woorden. Nu, een dag later, ben ik eigenlijk wel blij met 7 eitjes. Ik heb bijvoorbeeld vandaag nog de hele dag door de stad kunnen lopen, terwijl ik ook meiden hoor die al plat moeten liggen en rust moeten houden. En het zijn vast 7 kanjers die goed groeien, en hopelijk 1 gezond. Bij ons maar 15% kans, dus het wordt spannend! Maar we hopen op het beste. Over een kwartiertje de pregnyl zetten, no way back!