pgd en ivf/icsi traject

Discussion in 'MMM clubs' started by meisje1977, Mar 16, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. meisje1977

meisje1977 VIP lid

Mar 1, 2013
    8,108
    472
    83
    Jaaaaaa te gek zwangerin. Van harte gefeliciteerd

2. Eva90

Eva90 Bekend lid

Nov 12, 2015
    642
    1
    18
    NULL
    NULL
    @Lady: Wat een fantastisch nieuws! Gefeliciteerd! Geniet ervan! Heb je ook al iets gehoord over de groei?

@Dianne: Klinkt allemaal niet heel enthousiast, wat ik me goed kan voorstellen. Succes met de nieuwe cryo tp. Wanneer gaat dat gebeuren? Qua eten zou ik je echt het boek 'Eten voor je kind' aanraden. Echt een goed en fijn boek om in huis te hebben. Heb er veel van geleerd. Ik ben best veel met voeding bezig, probeer vaak te eten, weinig suiker, weinig snoep, veel groenten en fruit, genoeg volkorenproducten, die combineren met fruit voor betere ijzeropname, genoeg vlees en vis, omega-3-vetzuren uit koolzaadolie. Er is veel wat je kan doen, al is het alleen om je in deze situatie een gevoel van controle te geven.

@Lieke: Ik heb me ook verdiept in tarwekiemolie. Het kan het baarmoederslijmvlies helpen opbouwen. Maar als dat al goed is, zoals je op echo's natuurlijk kunt zien, kan het er juist voor zorgen dat het te dik en ondoordringbaarder wordt. Ik gebruik het dus niet. Wel zwangerschapsvitaminen natuurlijk!

@Ingrid: Heel spannend voor jou, nog even wachten op de echo! Heb je wel al kleine symptomen? Of nog helemaal niets? Succes met wachten! Het hele traject is idd wachten, wachten, wachten. Spannend! Wel jammer dat je man er niet bij kan zijn. Misschien filmpje of foto maken? Maar is natuurlijk niet hetzelfde.

@zwangerin: Oh, wat een geweldig nieuws! Wauw! Geniet ervan, meis! Heel fijn voor jullie! Hoe voel je je? In de wolken?

@allen: Ik kon even niet reageren, want zit weer in Limburg. Gisteren goed nieuws vanuit Maastricht, 4 van de 4 embryo's hadden goed door gedeeld en konden getest worden. We hebben dus nog 4 kansen. Vanmiddag om 15.30 de afspraak voor terugplaatsing. We horen het pas op die afspraak of er een gezonde tussen zat. Heel spannend dus! Heb er eigenlijk geen hoop voor, omdat de kans maar 7,5% is, maar droom toch stiekem een beetje van een terugplaatsing. Als het niet zover komt bespreken we gewoon het vervolg en is het op naar poging 2. Ik hou jullie op de hoogte! Lief dat jullie zo mee leven!

3. meisje1977

meisje1977 VIP lid

Mar 1, 2013
    8,108
    472
    83
    Spannend eva. Ik duim voor je

4. wonder3

wonder3 Niet meer actief

Wat een zwangeren allemaal echt een goed jaar voor iedereen.:)

Toppie wat een prachtige test. Gefeliciteerd Zwangerin2015.

Lady ook gefeliciteerd met je zwangerschap en fijn dat alles goed is gegaan.:)

Ieniegirl fijn dat het gelukt is voor de 2 keer. Gefeliciteerd :)

De rest allemaal veel succes mrt wachten en de stappen die nog moeten. Op naar een kleine baby.:)

5. wonder3

wonder3 Niet meer actief

Yes ik heb al lang niet van me laten horen ivm wachtmodus waar ik gek van werd. Maar die is gelukkig nu voobij en we werden vandaag gebeld door het umc en kunnen daar binnenkort op gesprek komen voor hoe alles nu verder gaat. Die dag kunnen meteen met prikles beginnen. Waarschijnlijk ergns in week 23 of 24 terug plaatsing.

6. wonder3

wonder3 Niet meer actief

Eva wat spannend nu allemaal. Nu het niet getest moet worden heeft mijn broer en schoonzus ook gehad. Ze hadden er 6 en 4 gezonde gekregen dus dat is nog best veel kans en geluk wat ze hebben gehad. Ook al heb je er 1 of 2 dan kun je verder en heb je deze kans benut gun het je zo. Wij hebben het ook straks nog, dat het getest moet worden. Succes wachten hopelijk snel goed nieuws.

7. Angelam1984

Angelam1984 Actief lid

Dec 30, 2013
    181
    1
    18
    NULL
    Almere
    Lady, gefeliciteerd met de goede echo, geniet ervan!

Zwangerin, dat is een mooie test. Enorm duidelijk! Gefeliciteerd...

Lieke, ik ga zeker mijn gevoel volgen en vind het op dit moment wel even goed zo. Ik wacht mijn volgende gesprek af en dan kan ik nog vragen stellen, als ik die nog heb en dan hoor ik ook wanneer er plekken vrij zijn voor over een aantal maanden.

Hoe gaat het nu met jou?

Liefs

8. Eva90

Eva90 Bekend lid

Nov 12, 2015
    642
    1
    18
    NULL
    NULL
    Yes, yes, yes, we hebben een terugplaatsing gehad! De 7,5% kans die we hadden is waarheid geworden in de vorm van 1 embryo, :)! Moest echt huilen van blijdschap toen ze het vertelden. Echt super! Dit is de eerste keer, dus weet eigenlijk helemaal niets. Het was een 8-cellige vanochtend, gisteren 10-cellig, maar ze hebben er toen 2 cellen afgenomen om te testen. Hopelijk gaat hij goed door delen en innestelen. Wanneer kan ik de innesteling verwachten? En hebben jullie nog tips?

9. Eva90

Eva90 Bekend lid

Nov 12, 2015
    642
    1
    18
    NULL
    NULL
    @wonder: Wat fijn dat jij nu eindelijk ook kan beginnen! Eerste kindje, eerste poging? Duurt lang, hè, dat wachten op de test. Voor wat voor aandoening doe jij het PGD? Moet je al beginnen met de pil, of ben je daar al aan?

10. Angelam1984

Angelam1984 Actief lid

Dec 30, 2013
    181
    1
    18
    NULL
    Almere
    Oh Eva, echt super zeg. Wat zal je blij zijn. Dan is het spuiten en alles niet voor niets geweest. Nu de volgende spannende wachtweken. Gewoon proberen zo normaal mogelijk te leven zoals je altijd doet. Ik hoop het voor je. Geniet er lekker van, ik had hetzelfde ook 1 gezonde embryo, alleen helaas heeft het niet zo mogen zijn deze ronde. We gaan voor de tweede ronde. Nu duimen voor jou ... Liefs

11. Eva90

Eva90 Bekend lid

Nov 12, 2015
    642
    1
    18
    NULL
    NULL
    @Angela: We zijn echt superblij! Hield het ook niet droog daar. Maar ze waren echt heel lief. Ze zullen wel vaker huilende vrouwen zien, ;). Helaas mocht het voor jullie niet zo zijn deze ronde. Het blijft zo'n spannend proces. Hopelijk is het voor jullie poging 2 meer geluk! En wie weet ook meerdere gezonde kanjers!

12. Eva90

Eva90 Bekend lid

Nov 12, 2015
    642
    1
    18
    NULL
    NULL
    Namen (alfabetisch)
    Angela: 31jr, PGD, 2e kindje (1e kindje verloren), AMC Amsterdam
    Caroline: 30 jr, PGD+ICSI, 3e kindje (2 kindjes verloren), UMCG
    Chantal: 25 jaar, PGD/IVF, 1e kindje, 2e poging, MUMC
    Dianne: 33 jr, PGD/IVF3, 1e kindje, UMCU
    Eva: 25jr, PGD+ICSI1, 1e kindje, MUMC
    Ingrid : 32 jaar, PGD (cryo tp), 3e kindje (2 kindjes met PGD), UMCG
    Lieke: PGD2, 1e kindje, UMCG
    Malibuu: 26jr; PGD/IVF, 2e kindje (1e kindje overleden door ARPKD), UMCU
    Palmboom: 35 jr, PGD cryo (BRCA1), tweede kindje, AMC
    Zwangerin: 30 jaar, PGD2, 2e kindje (1 kindje verloren), UMCG

Pil (op datum)
    x

Downregulatie (op datum)
    Eva: va 17-02
    Malibuu: april/mei

Stimulatie (op datum)
    Eva: va 29-02, gonal-f 75IE

Afspraken (op datum)
    Chantal: april/mei (telefonisch contact met ZH voor 2e poging)
    Malibuu: 02-05 (echo)
    Malibuu: 09-05 (echo)

Punctie (op datum)

Terugplaatsing (op datum)

Wachtbankje (op datum)
    Zwangerin: 18-03 testen
    Eva90: 01-04 testen

Zwanger!
    Tabbey
    Adriana
    Ingrid
    Zwangerin

13. Eva90

Eva90 Bekend lid

Nov 12, 2015
    642
    1
    18
    NULL
    NULL
    Heb even het lijstje aangepast, sorry als ik mensen ben vergeten! Misschien moeten er nog dingen af en mensen bij! Voel je vrij om hem aan te passen. Dat doe je door:
    - Op Quote te drukken.
    - In het bericht wat je dan krijgt het

14. Angelam1984

Angelam1984 Actief lid

Dec 30, 2013
    181
    1
    18
    NULL
    Almere
    Eva, dat snap ik heel goed dat je het niet droog hield. Dat zien ze daar zeker vaker, wordt volgensmij heel wat gehuid bij dit soort processen waar je doorheen gaat. Het is ook echt heel veel spanning en dat komt er dan allemaal uit. Dat is ook helemaal niet erg, lekker laten gaan toch ... Lucht alleen maar op.

Liefs

15. iniegirl

iniegirl Actief lid

Sep 5, 2013
    161
    0
    0
    gehandicaptenzorg
    emmen
    Och Eva wat geweldig! !

Ach ik plan de vk afspraak later zodat mijn man het ook live kan zien

Nou conditie gaat rap achteruit
    Net late dienst achter de rug .... buiten adem gewoon
    En voor het eerst bandenpijn

Las ooit in een ver verleden dat rond dag tien de innesteling plaats vind

16. zwangerin2015

zwangerin2015 Actief lid

Apr 15, 2015
    184
    14
    18
    NULL
    NULL
    Eva!!! Wat een geweldig goed bericht!! Ik ben erg blij voor jullie!!

@iedereen: Bedankt allen voor de felicitaties en lieve reacties! Vind het nog erg onwerkelijk.

Donderdag al gestopt met de witte bolletjes dacht dat pijnlijke borsten van die medicatie kwam maar vanaf gisteravond zijn mijn borsten nog pijnlijker. Voor de rest weinig kwaaltjes nog.
    6 april hebben we echo in het umcg en in diezelfde week intake bij de verloskundige. Spannend!

17. zwangerin2015

zwangerin2015 Actief lid

Apr 15, 2015
    184
    14
    18
    NULL
    NULL
    Hoe ver ben je nu?

18. zwangerin2015

zwangerin2015 Actief lid

Apr 15, 2015
    184
    14
    18
    NULL
    NULL

19. zwangerin2015

zwangerin2015 Actief lid

Apr 15, 2015
    184
    14
    18
    NULL
    NULL
    Namen (alfabetisch)
    Angela: 31jr, PGD, 2e kindje (1e kindje verloren), AMC Amsterdam
    Caroline: 30 jr, PGD+ICSI, 3e kindje (2 kindjes verloren), UMCG
    Chantal: 25 jaar, PGD/IVF, 1e kindje, 2e poging, MUMC
    Dianne: 33 jr, PGD/IVF3, 1e kindje, UMCU
    Eva: 25jr, PGD+ICSI1, 1e kindje, MUMC
    Ingrid : 32 jaar, PGD (cryo tp), 3e kindje (2 kindjes met PGD), UMCG
    Lieke: PGD2, 1e kindje, UMCG
    Malibuu: 26jr; PGD/IVF, 2e kindje (1e kindje overleden door ARPKD), UMCU
    Palmboom: 35 jr, PGD cryo (BRCA1), tweede kindje, AMC
    Zwangerin: 30 jaar, PGD2, 2e kindje (1 kindje verloren), UMCG

Pil (op datum)
    x

Downregulatie (op datum)
    Eva: va 17-02

Stimulatie (op datum)
    Eva: va 29-02, gonal-f 75IE

Afspraken (op datum)
    Chantal: april/mei (telefonisch contact met ZH voor 2e poging)
    Malibuu: 02-05 (echo)
    Malibuu: 09-05 (echo)

Punctie (op datum)

Terugplaatsing (op datum)

Wachtbankje (op datum)
    Zwangerin: 18-03 testen
    Eva90: 01-04 testen

Zwanger! (Vanaf bevruchting)
    Tabbey
    Adriana
    Ingrid
    Zwangerin: 4 weken en 4 dagen

20. Eva90

Eva90 Bekend lid

Nov 12, 2015
    642
    1
    18
    NULL
    NULL
    @Angela: Ja, ze zullen het vast vaker mee maken. Waren ook heel lief. Echt toppers in Maastricht, hoor! Je voelt echt dat zij net zo graag een succes willen als dat jij dat wil.

@Ingrid: Vervelend dat je conditie achteruit gaat! Kan me voorstellen dat pijn je behoorlijk kan slopen! Hoeveel weken ben je nu? Ik werk ook onregelmatig, dus ben benieuwd hoe mij dat gaat bevallen de komende twee weken. Had jij in die tijd al last?

@zwangerin: Spannend, wachten tot 6 april. Kun je dan al iets zien? Mocht jij al stoppen met die utrogestan? Ik moet bij een positieve test nog door tot 10 weken ofzo, :/.

Share This Page