Bedankt voor jullie steun ik ga er af nu. Zodat ik mijn kinderen en mijn man meer aandacht kan geven. Succes met alles.
Wauw Eva wat super zeg!! zo zie je maar weer altijd hoop houden! Nu de spannende wachtweken! Ik ga voor je duimen en hoop dat de embryo veilig blijft zitten.
Ik moest de avond voor het testen om 22.00 uur de laatste inbrengen. Heb nog nadrukkelijk na gevraagd toen ik de uirslag door belde maar nee ik hoef geen utrogestan meer te gebruiken. Mijn borsten zijn naar mijn idee echt wel aan groeien doen flink pijn. Voor de rest voel ik me beter dan dat ik me ooit gevoelt hebt! Hoe is het nu met jou?
Hoi dames Onregelmatige lukt nog wel Alhoewel laat vroege als vandaag wel pittig is Eerste 2 wachtweken niet echt last gehad Voelde zwaar gevoel in de onderbuik Ach bandenpijn is voornamelijk als ik te snel opsta Ik zal de 30ste zo'n 7 week zijn dus nu 5 ongeveer Denkt ik
spannend hoor. Ik had de eerste periode ook weinig kwaaltjes. Vanaf 6 weken tot 15 weken extreem moe. En in week 8-10 misselijk en een menstruatiegevoel tot ca 12 weken maar verder niets
Eva wat een geweldig nieuws. Hopelijk is deze ei het 'm ( gezien de Pasen zou het helemaal mooi zijn )
Misschien verschilt het per persoon hoe lang de utrogestan doorgebruikt moet worden. Wij hadden een verse terugplaatsing geen idee of het daar mee te maken heeft. Maar ze hebben uitdrukkelijk gezegt dat ik met de bolletjes moest stoppen nu we positieve test hebben dus dan doe ik dat ook maar he. 😉
@zwangerin: Op zich wel fijn dat je geen utrogestan meer hoeft te gebruiken. Lijkt me wel zo relaxed. En super dat je nu kwaaltjes begint te krijgen. Klinkt een beetje gek, . Gaaf dat je met 7 weken het hartje al kan zien! Duimen voor een goede echo! @Ingrid: Ja, laat vroeg is altijd niet heel prettig. En al helemaal niet als je zwanger bent lijkt me! Ook jij kan dan het hartje al zien! Super! @meisje: Daar hopen we wel op! Ik werd gedurende het traject al de paashaas genoemd, dus zou wel mooi uit komen dan, ; Ik heb trouwens sinds donderdagnacht af en toe heel heftige krampen in mijn buik, het voelt als mijn baarmoeder. Vermoed dat het van de utrogestan komt. Kennen jullie deze pijn? Vandaag had ik het op een verjaardag en had het gevoel dat ik bijna onderuit ging. Ben heel bang dat het een slecht teken is. Maar zo vroeg al?
Eva, ik had na de punctie tot een paar dagen na de terugplaatsing pijn bij mijn rechter eierstok, maar ze zeiden dat het nog napijn was van de punctie omdat ze toch van mijn rechtereierstok de meeste eitjes weg haalde. Links had ik daar geen last van. Een aantal dagen na de terugplaatsing nam die pijn af. Die pijn was ook niet de hele dag, maar af en toe. Van die utrogestan had ik in het begin een misselijk gevoel en pijnlijke borsten verder niets eigenlijk, maar volgensmij kan je er ook buikpijn van krijgen. Liefs
Week na de terugplaatsing had ik ook zwaar gevoel onder in de buik. Waren niet echt krampen. Verder heb ik geen last gehad van bruinverlies of buikpijn. Nu heb ik af en toen pijn scheut maar ze zeggen dat dat korte banden pijn is. Daar kun je last van hebben tussen 4 en 6 weken. Vooral bij onverwachte bewegingen. Maak je niet druk eva. Blijf positief denken. Het gaat vast goed komen! Zelfs als je bloedverlies kun je gewoon zwanger zijn. Niet te veel over nadenken. 😉
Het wil echt allemaal niets zeggen hoor meiden. Ik heb echt 5 dagen non stop bloed verloren, voornamelijk bruin, soms ook een veegje rood. Ik was er van overtuigd dat het een miskraam zou worden, eerlijk gezegd was ik er ook gewoon op aan het wachten want dan kon ik weer verder... Afgelopen woensdag is het bloeden gestopt en donderdag een mooi kloppend hartje. Dus er valt zo weinig over te zeggen.. Gewoon wachten! En wachten is het aller ergst....
@allen: Thx voor de lieve reacties, ! Heb ook even research gedaan. Zocht de hele tijd op utrogestan, maar die wordt doorgaans natuurlijk oraal ingenomen. Dus toen ik op Farmacotherapeutischkompas (betrouwbare website voor meds van de overheid) zocht op progesteron vaginaal zag ik dat uterusspasmen (baarmoederkrampen) bij 1-10% voor komt, alsmede andere buikklachten trouwens. Dat is het waarschijnlijk. Nu hopen dat het allemaal een beetje gaat settelen down under. Ben iig al gerustgesteld dat het wel een officiƫle bijwerking is. Kon er eerder niets over vinden. Ongi krampen zijn dus een normale bijwerking. Nu hopen dat de kleine vandaag keurig zijn 32-cellig stadium heeft bereikt. Zou zo graag even naar binnen kijken!
Heel logisch Eva Mijn allereerste poging ging mis We zaten in de auto om vanuit Maastricht naar huis te gaan en golven paniek gingen door mijn lijf Hoe moeilijk het ook is denk zelf dat ontspanning ook wel belangrijk is en afleiding Hoe lastig het ook is op dit proces heb je in principe geen invloed Iig succes Wanneer mag je testen?
@ingrid: Ik ben dat helemaal met je eens, hoor. Gisteren lekker in bad gegaan en wat in de tuin gewerkt. Vanaf morgen weer werken, dat zal ook wel afleiding geven. Vannacht wel weer wakker gelegen van 2 krampaanvallen in mijn baarmoeder. Vanmiddag even bellen met het ziekenhuis. Hopelijk verhinderen die krampen geen innesteling...
@ Eva, gefeliciteerd met je terugplaatsing! Wat ongelooflijk fijn dat er toch een kans is op een zwangerschap deze eerste poging. Bij twijfel gewoon het ziekenhuis bellen, liever een keer te veel dan een keer te weinig. Ik had overigens bij mijn zwangerschap aan het begin constant het gevoel dat ik ongesteld moest gaan worden. Heel veel kleine krampjes, maar achteraf blijkt dat dus de baarmoeder te zijn die meteen aan het werk gaat. Hier ook goed nieuws, vanochtend in het ziekenhuis geweest en in Rotterdam zagen ze geen echodense darmen, wat een opluchting! Ze snapte wel dat verloskundige en echoscopiste het vermoeden hadden, maar ze vond de darmen veel te licht om het te beoordelen als echodens (dan moest het echt net zo wit zijn als het bot). Ze hadden met 20 weken echo ook nog een wit plekje boven bij de maag gezien. Dat zat er nog wel en was wel echt wit, alleen verwachte de arts hier ook niets ernstigs van. Voor de zekerheid wordt het vanmiddag nog wel met meerdere artsen besproken en moet ik bloed laten prikken om infectieziekten uit te sluiten. Waarschijnlijk krijg ik later nog een extra echo, maar dat kan waarschijnlijk bij eigen ziekenhuis. Wij waren in ieder geval ontzettend opgelucht en arts heeft zelf heel kort ons kindje op de 3d echo laten zien, echt zo leuk! Nu weer lekker genieten!
Tabbey moest vandaag nog aan je denken maar geen tijd gehad om je succes te wensen. Fijn dat de echo goed was. Zo'n moment is toch altijd spannend. En goed dat ze toch nog eens een echo doen. Liever 1 teveel dan te weinig en daarnaast kan je nog eens extra koekeloeren. Wij hadden met de extra groei echo's ook altijd dat ze even 3d keken. Echt leuk
@Tabbey: Wat fijn dat de echo goed lijkt te zijn! En wat geweldig dat je je kindje nu ook in 3D hebt kunnen zien. Dat moet een opluchting zijn! Wanneer krijg je de uitslag van het bloedonderzoek? En wanneer mag je weer voor een echo? Had jij echt ook al een paar dagen na de tp last van ongi-krampen?