Dank jullie wel dames voor de felicitaties! Ik voel me prima. Af en toe misselijk en veel moe maar ik mag echt niet klagen. 25 april weer echo. Ben dan bijna 10 weken. As donderdag naar de verloskundige. We beseffen heel goed dat het echt heel bijzonder is dat wij nu zwanger zijn van pgd. Het is een wonder en kan het nog steeds niet geloven. Erg onwerkelijk.
@ Chantal: wat spannend allemaal. Gaan jullie vlokkentest laten uitvoeren? Of geen onderzoeken en over 12 jaar als nog laten testen op het erfelijke gen?
@ingrid: Lijkt me idd een pittig om mee te maken! Kun je het er wel met collega's over hebben? Succes bij de echo vandaag! @meisje: Wat een dappere keuze! Laten we hopen dat Justin helemaal gezond is. Geniet maar lekker van de kleine! @zwangerin: Ja, het is een wonder. En jij mag het geluk hebben dat wonder mee te maken. Geniet van je zwangerschap! Hopen op een top 10-weken echo en een voorspoedige zwangerschap. @Chantal: Spannend, wanneer had je de echo/afspraak?
Gisteren naar het AMC geweest en de vragen die we hadden hebben we kunnen stellen. Ook wilde ze een datum gaan inplannen, maar ik heb gezegd nog even te willen wachten. Ze belt mij op zodra het rooster van juni, juli en augustus er is. Er is geen wachtlijst dus kan rond die tijd gewoon starten. Dus dat is erg fijn! Ik blijf lekker meelezen en schrijven hoor in de tussentijd, ook al ben ik iets minder actief, maar vind het leuk te blijven lezen hoe het gaat met iedereen. Liefs
Wat goed van je angelam dat je pas verder gaat wanneer je er aan toe bent Wel fijn idee dat er geen wachtlijst is Wat voor tips zat je aan te denken malibuu Zo vanmiddag intake gehad bij vk Ook weer mogen spieken en hartje klopt nog steeds Vanmorgen voelde ik wat steken in de buik ... hoofd ging gelijk spoken Blijft toch wel spannend
Hi iniegirl, ik ben vooral bang voor de prikken.. Na m'n bevalling heb ik 6 weken bloedverdunners moeten spuiten, maar dat heeft m'n man altijd gedaan.. Nu wil/moet ik het ook wel zelf kunnen.. En de zenuwen & spanning.. Pff, ik ben een echte controlefreak, dus vind dit wel moeilijk..
Ah wat fijn iniegirl dat je weer heb mogen spieken! Heb je het hartje ook al gehoord? Hoeveel weken ben je nu?
Eva, ik hoop dat jij bij de volgende poging een terugplaatsing heb die blijft zitten en er een mooie zwangerschap ontstaat! Wanneer mag je weer beginnen weet je dat al?
@malibuu: Tips zijn lastig. Wat ik weet dat ik bij mijn vorige poging echt te gespannen was. Was ook heel druk met werk nog. Nu is dat allemaal rustiger en ga ik echt proberen er ontspannen in te gaan. Denk dat dat belangrijk is. Genoeg afleiding, maar ook weer niet te veel dingen in je hoofd die nog moeten. Verder lekker blijven sporten en zoveel mogelijk eten volgens de Schijf van Vijf. Bij voorkeur geen onder- of overgewicht. Dat soort dingen. Ik probeer zelf nog aan te komen voor de volgende poging. Ze zeggen dat je vanaf BMI 20 meer kans maakt. @iniegirl: Wat fijn dat je al een intake hebt gehad en weer even hebt mogen kijken! Geweldig! Kan me voorstellen dat je bij alles wat je voelt iets denkt. Hoeveel weken zit je nu? Ik geloof dat met een goede 8- of 10-weken echo de kans op dat er iets fout gaat maar 1% is. @zwangerin: Ik mag 1 mei alweer beginnen met de deca. Dus vanaf dan heb ik het gevoel dat ik weer echt ben begonnen. In week 21 en 22 heb ik de echo's, punctie, analyse en evt. terugplaatsing. Ik hoop idd dat er een goede bij zit. Die kans blijft nihil bij ons. We hebben wel al bedacht dat we als dit 3x mislukt gewone IVF willen doen met analyse in de zwangerschap. Bij de vorige poging bleek namelijk dat alle 5 de eitjes niet schrikbarend hoog aangetast waren. De meeste rond mijn % en ik weet dat ik daar prima mee kan leven.
Ohw dat is idd wel lastig als je moeite hebt met prikken Moet op mijn werk ook prikken dus techniek had ik al Alleen ff doorbijten soms En idd ontspanning Maar das makkelijker als je al een kindje heb rondlopen Ik ben nu 9 weken zwanger 3 mei de termijn echo Daarna mag het Facebook official 😉
Iniegirl wat fijn zeg alweer 9 weken ! Hoe voel je je? Angela goed dat je je lijf rust geeft voor je weer gaat beginnen! Eva super zeg zo snel alweer, de krampen had ik bij de eerste keer ook heel extreem toen ben ik nog naar het ziekenhuis geweest, mn buik was toen ook mega opgezet. Hier nogsteeds geen spoor van bloed te vinden. Ik had nog een telefoontje gekregen, woensdag de 20e toch een echo en even bloedprikken voor de zekerheid. Hoop dat ik in de tussentijd al ongesteld ga worden dan hoef ik er niet naar toe.
@Ingrid: Gaat snel! Kun je er van genieten? @Lieke: Vervelend dat je nog steeds niet ongesteld bent geworden. Wat willen ze met de echo en het bloedonderzoek uitsluiten/aantonen? Hopelijk word je snel ongesteld! En over die krampen, hebben ze je toen gezegd waar dat vandaan kon komen en of het schadelijk was voor de kansen?
@Meisje: Het blijven zeker lastige keuzes... Ik geloof ook wel dat de onderzoeken beter enz. zijn/worden in de toekomst dan nu. Maar de vervolgoperaties die ik heb gehad, kunnen in de toekomst nog steeds nodig zijn, een darm kan nog steeds verstopt raken, littekenweefsel ontstaan en een stoma kan ook. En hoewel ik 10 jaar was, zat mijn hele dikke darm al vol met poliepen. Dat hoeft natuurlijk niet, maar de gevolgen blijven denk ik toch hetzelfde. @Eva: Ik vind het ook fijn om hier over de verschillende mogelijkheden te praten; PGD, maar wat als dit niet lukt etc. Het verschil is ook dat we hier allemaal met een aandoening/ziekte te maken hebben, de buitenwereld vaak niet of weet het niet. @Zwangerin2015: Wauw, kan me voorstellen dat het onwerkelijk is dat je zwanger bent van een PGD-baby. We gaan sowieso vlokkentest doen omdat we graag willen weten of hij/zij wel of niet het gen heeft. Wat we met de uitslag doen, weten we nog niet. @Angela: Goed dat je hebt aangegeven even te willen wachten en fijn dat dit ook makkelijk kan omdat er geen wachttijd is. @Ingrid: Wat een fijn gevoel dat je het hartje hebt horen kloppen. Zelf gisterenmiddag weer een echo gehad en het embryo zit er nog steeds. Er is geschat dat ik bijna 7 weken zwanger ben, dus niet van PGD wat ik al vreesde omdat het dan al eerder zichtbaar had moeten zijn op de echo. Op 2 mei moet ik terug voor vervolgecho en dan datum voor de vlokkentest afspreken. Weer afwachten dus, tot nu toe heel onwerkelijk allemaal, behalve dat ik me nog steeds superrrrr misselijk voel de hele dag door, al vanaf dinsdag thuis. Dit is echt niks voor mij, ben iemand die graag actief is, maar helaas dit hoort er ook bij
Onze eerste zwangerschap is ook voa natuurlijke manier ontstaan. En hebben wij ook gekozen voor een vlokkentest met 11 weken. Toen konden ze er niet goed bij en moest ik jet 12 weken en 3 dagen terug komen. 8 dagen later werden we gebeld met slecht nieuws. Wij hebben er toen voorgekozen om de zwangerschap af te breken. Toen de goede beslissing maar ik zou het nu niet nog een keer kunnen. Zijn heftige beslissingen en waar doe je goed aan. Ik hoop en duim voor jullie dat jullie niet voor die keuze komen te staan en het gewoon een goede uitslag is en je heerlijk kan gaan genieten van het prille leven in je buik. 💕
@Chantal: Fijn dat het embryo er nog zit. Maar wel moeilijk dat het niet van de PGD is. Is het echt ongepland? Komen zware keuzes aan nu. Willen ze wel een vlokkentest doen als je nog niet zeker bent wat je met de uitslag gaat doen? En weten jullie al hoe jullie er in staan? Sterkte! Ook met de misselijkheid!
@Zwangerin2015: pff, heftig hoor. Snap dat het toen voor jullie de goede beslissing is geweest. Jullie eerste zwangerschap was bewust op de natuurlijke manier of wisten jullie toen niet van PGD af? Voor wat voor aandoening/ziekte doen jullie PGD? Ik besef heel goed dat we voor de keuze komen te staan, wat me heftig lijkt. Maar op dit moment kan ik er ook niets meer aan veranderen. Wat ons ook wel bezig houdt is; waarom is het 2x van PGD niet gelukt en nu spontaan in 1x raak... Daar zullen we nooit achter komen denk ik. Maar als hij/zij gezond is, zou natuurlijk heel fijn zijn, maar die kans is 50%. We wachten maar weer af.. @Eva: het is niet echt ongepland, maar juist wilden we met PGD voorkomen dat we een keuze "moeten" maken. Zoals ik hierboven beschrijf is het apart dat het nu in 1x raak is, terwijl PGD 2x mis. We willen graag een kindje anders waren we ook nog niet met PGD bezig, maar we hebben er in ieder geval niet bewust voor gekozen om het spontaan te proberen. We komen sowieso in aanmerking voor de vlokkentest omdat het om een "bekende afwijking/ziekte" gaat. Tenzij we niets met de uitslag zouden doen, dan zou de gynaecoloog het afraden want dan is het zonde om te weten. Maar wij willen met de uitslag wel wat doen, wat weten we nog niet 100% zeker. Alleen al vanwege de misselijkheid hoop ik dat hij/zij gezond is. Het is echt niet normaal, ben al een week thuis en lig voornamelijk op bed en overgeven/braken. Pfff... leuk hoor een kinderwens @Iniegirl: Vervelend dat jij ook veel misselijk en moe bent. Heb je nog tips waardoor bij jou de misselijkheid minder wordt?
Hoi allemaal, ik hen met veel bewondering en respect jullie verhalen gelezen. Ik ben op dit forum terecht gekomen omdat wij onlangs onze zwangerschap hebben afgebroken en onze zoon stil geboren is met 22 weken. Nu hebben ze vorige week vastgesteld dat ik dus drager ben van een gebalanceerde translocatie op 5 en 15. Gelukkig hebben we al een 'gezonde' dochter maar ons gezin voelt nog niet compleet. En ja nu... Gaan we aan een pgd traject beginnen of toch nog eens zo proberen en een vp laten doen met 12 weken..