@Dianne: Wat fijn, een tp! Succes met wachten! Is het goed voor je om het warm te hebben? Ik had het in de wachtweken continu koud. En gaat het je lukken om pas 9 mei te testen? Of ga je al eerder testen?
Hoi dames, Ik ben nu ruim een week aan het prikken met Decapaptyl, het prikken gaat me gelukkig goed af! Hebben jullie na de eerste week last van symptomen? Ik heb het idee dat m'n buik wat opgezet is en wat gevoelig is.. Ook merk ik (een uurtje na het prikken ongeveer) dat m'n bovenbenen heel heet worden.. Herkend iemand dit??
@malibuu: Fijn dat het prikken je goed af gaat! Ik had met decapeptyl niet echt bijwerkingen. Alleen pijn en roodheid op de injectieplaats, een paar keer een opvlieger en hoofdpijn toen ik met de pil moest stoppen (eigenlijk de stopweek dus). Als je je ongerust maakt, kun je altijd even bellen met het ziekenhuis! Waar loop je?
Klinkt idd positief diddeltje Succes komende weken Ik had idd hoofdpijn en pijnlijke plek Plus aan het eind obstipatie maar dat van de benen herken ik ook niet
Ik kijk het even aan; het is pas sind een dag of 3 dat het me echt opvalt.. Straks ook even in de gaten houden, anders morgen even bellen. Hoofdpijn heb ik ook we een beetje, maar heb ook even een giga drukke periode op m'n werk (chaotische en drukke stressbaan ) komt goed uit nu; not! Maar ik laat me niet kisten, probeer alle stress te vermijden.. De prikplek voel ik nog niet, prik steeds op dezelfde plek maar heb bij m'n vorige zwangerschap een keizersnede gehad waardoor het deel tot m'n navel minder voel.. Al met al vind ik het tot nu toe heel erg meevallen! @eva; ik loop in het UMCU.. Jij? @diddeltje; spannend zeg! Veel succes komende weken..
ja het schijnt goed voor innesteling te zijn, de acupuncturist zei dat ik lekker warme voeten moest creëren en warme buik, dit zorgt voor goeie doorbloeding in de benen en betere innesteling. dus onder lichaam lekker warm. kruikje mocht maar niet te warm rechtstreeks op de buik. Ik ga proberen om zeker tot dat weekend te wachten, gelukkig genoeg afleiding
Eva en Malibuu, veel succes met prikken de komende tijd. Diddeltje, veel succes met deze wachtweken. Wordt mooi weer de komende weken dus lekker van het zonnetje genieten. Liefs
Het staat tussen aanhalingstekens omdat ik nu niet weet of zij ook draagster is. Onze docher is nu 2,5. Bij de geboorte dysmatuur maar dat had ze heel snel ingehaald haha.. Het is en blijft een vlotte tante. Ben wel blij dat we haar hebben rondlopen nu hoor. Het verdriet is niet minder maar ze zorgt voor afleiding en je moet gewoon leuke dingen blijven doen. Hoe lang heeft bij jullie het maken van de test ook alweer geduurd? We hebben in juni gesprek over de pgd in Utrecht.
Het staat tussen aanhalingstekens omdat ik nu niet weet of ze draagster is. Gelukkig is het een kerngezonde meid van 2,5 half. Ben echt blij dat we haar hebben rondlopen! Voor haar moet je leuke dingen doen, het verdriet is niet minder maar er is positieve afleiding. We moeten begin juni naar Utrecht voor een gesprek over het Pgd traject. Ik denk dat we het eerst ook nog wel gewoon proberen hoor. Hoe lang duurde het bij jou ook al weer voordat ze de test klaar hadden?
Nog even iets anders positiefs. Er zijn vorige week bij ons 2 veulens geboren! Voor beide merries de eerste keer( voor ons ook😅. Als daar wat mis gegaan was had je me echt op kunnen vegen. Ben nu dus ook druk met die monsters want ze doen van alles om de wei uit te komen 😤
Dames wat is het allemaal weer spannend! @Diddeltje wat spannend! Succes met de laatste wacht dagen! Nog een klein weekje dan mag je testen! Ik duim voor je!
Bij ons duurde het maken van de test ruim een jaar vanaf moment van intake gesprek. De test moest nog voor ons ontwikkeld worden. In augustus vorig jaar was de test klaar en in november zijn we begonnen met onze eerste PGD poging. Helaas is deze mislukt. Gelukkig mochten we in februari 2016 weer starten met de volgende poging en deze is geslaagd! Ik zit nu in de 12de zwangerschapsweek. Sta er nog steeds verstelt van dat dit allemaal is mogelijk gemaakt door de medische wereld, door mensen kennis. Vind het zo knap dat dit tegenwoordig allemaal kan.
Hi dames, Ik ben gister voor de uitgangsecho geweest.. 25 blaasjes te zien, dus dat was prima! De echoscopist twijfelde of ik niet teveel had aan 150 eenheden gonal-f dus ze zette me op de lijst om te bespreken.. Ze hebben me niet meer gebeld, dus ik moet gewoon de 150 aanhouden. Was wel even schakelen van 1 naar 3 injecties Op naar maandag om te kijken hoeveel er zijn gaan groeien!
@malibuu: Goede uitgangsecho! Lekker veel follikels, ! Ik had de vorige keer 31 follikels en werd ingesteld op 75 IE. Dus dapper dat zij jou meer geven. Is wel beter denk ik. Ik loop in Maastricht, maar kom zelf uit regio Utrecht. Alleen Maastricht doet de PGD voor deze aandoening. Had mijn eerste contact in Utrecht en was erg tevreden. Ben jij ook tevreden? @Angela: Dankjewel! Hoe gaat het met jou? @Dianne: Hoe gaat het bij jou? Alweer een week geleden de tp! Spannend! Voel je al iets? En wanneer ga je testen? @Corinne: Het maken van de test duurde bij ons 3-6 maanden, maar dat was ook omdat de test er al was, we waren niet de eerste. Bij de eerste duurde het voor onze aandoening 2-3 jaar. Maar dat verschilt enorm per aandoening. Hebben ze je een indicatie van de wachttijd gegeven? Tegen ons zeiden ze over het 'gewoon' proberen dat we in afwachting echt anticonceptie moesten gebruiken. Ze zijn not amused als ze de test 'voor niets' hebben ontwikkeld. @zwangerin: Jij bent echt het voorbeeld dat we het niet voor niets doen, hoe klein de kansen ook zijn met PGD er bij. Super! Hoe gaat het met je? Hier zitten er al weer drie keer decapeptyl spuiten op. Gaat tot nu toe goed en pijnloos. Heb weer goede moed voor de volgende poging. Lekker met de zon er bij, !
hoi hoi, ja dag 7! tot nu toe gaat alles prima. soms wat ondersteken en meer dan normaal. maar ja is ook maar afwachten wat dat betekend. ik wil denk ik vrijdag of zaterdag test doen. dan zit ik op cyclusdag 29. spannend!!!!
Ze zei dat ik op het randje zit; zij hebben er verstand van dus ga er maar vanuit dat ze weten wat ze doen haha. Ik kom uit regio Rotterdam en wij hebben gekozen voor Utrecht omdat dat makkelijker aan te rijden is voor ons.. We zijn vanuit het Erasmus MC doorgestuurd naar Maastricht en van daaruit weer gekozen voor Utrecht (voor m'n idee hebben we alle ziekenhuizen inmiddels wel gezien haha).. Tot nu toe tevreden over Utrecht hoor; maar lees wel wisselende verhalen.
Wat fijn iniegirl! Corinne, herkenbaar hoor dat van die afleiding. Dat hebben wij gelukkig ook met ons zoontje. Ik kan je geen antwoord geven op je vraag want daar werd in Gent niet over gesproken. Ik denk dat een translocatie vrij gemakkelijk te zien is eigenlijk. Succes aan de spuitende dames! Diddeltje voor jou is het nu alweer extra spannend. Ik duim voor je! Wij hadden vanochtend de GUO en ons kindje is helemaal goedgekeurd! Wat zijn wij ontzettend blij, dankbaar en gelukkig. En het is een jongen