pgd en ivf/icsi traject

Discussie in 'MMM clubs' gestart door meisje1977, 16 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Palmboom

Palmboom Bekend lid

28 sep 2012
    858
    0
    16
    Noord-Holland
    Wat spannend!!! Ik vond de wachtdagen tot de tp denk toch wel de langste wachtdagen van het totale traject!! Met het wachten op de testdatum natuurlijk wel als goede 2de :-D

Ik ga super hard voor jullie duimen en hoop dat het snel zondag is!

2. Novastar

Novastar Fanatiek lid

9 jan 2014
    4.538
    1.171
    113
    Vrouw
    Pedagoog
    Noord-Brabant
    Dank je, Palmboom! Heeft iemand van jullie ook Utrogestan gebruikt en hadden jullie ook zo'n buikpijn? Ik heb altijd wel gevoelige darmen maar dit is echt erg. Wat een krampen! Ik hoop dat het niet zo lang duurt als ik die bolletjes moet gebruiken. Iemand tips?

3. Palmboom

Palmboom Bekend lid

28 sep 2012
    858
    0
    16
    Noord-Holland
    Dat is vervelend! Ik heb ook Utrogestan gebruikt en had een paar dagen na de punctie hele erge buik- en rugpijn. Dit is gelukkig vanzelf weg gegaan. Ik had toen wel even contact opgenomen met het ziekenhuis om te overleggen! En heel veel water en thee gedronken.

4. iniegirl

iniegirl Actief lid

5 sep 2013
    161
    0
    0
    gehandicaptenzorg
    emmen
    Ik heb ook alle keren last gehad van obstipatie, maar dat zelfs ook voor de punctie.

Ik heb dit jaar niet de bolletjes gehad maar een ander medicijn die er op lijkt

5. Novastar

Novastar Fanatiek lid

9 jan 2014
    4.538
    1.171
    113
    Vrouw
    Pedagoog
    Noord-Brabant
    Ik heb vanmiddag ook even het ziekenhuis gebeld. Ik hoefde me nog geen zorgen te maken maar ik moest het wel in de gaten houden. Ik vind het wel apart dat ik hier zo'n last van heb terwijl ik na de punctie zo de behandel kamer uit liep. Ik vroeg me zelfs af of die verdoving wel werkte want de punctie was erg pijnlijk maar verder merkte ik niet zoveel. Misschien dat de spanning voor zondag ook niet echt meehelpt.

6. Novastar

Novastar Fanatiek lid

9 jan 2014
    4.538
    1.171
    113
    Vrouw
    Pedagoog
    Noord-Brabant
    Goed nieuws. Onze vier embryo's waren alle vier topembryo's. Helaas waren er twee aangedaan en bleek een andere een afwijking te hebben. Ze hadden er dus maar één om terug te plaatsen. Gelukkig was dit ook meteen de beste. De arts was positief. Wij zijn blij met het resultaat tot nu toe. Nu maar hopen dat ie blijft zitten.

7. iniegirl

iniegirl Actief lid

5 sep 2013
    161
    0
    0
    gehandicaptenzorg
    emmen
    Wow novastar goed nieuws!!!

Nu succes met wachten

8. Novastar

Novastar Fanatiek lid

9 jan 2014
    4.538
    1.171
    113
    Vrouw
    Pedagoog
    Noord-Brabant
    Hallo allemaal. Hoe gaat het met jullie? Ik mag over twee dagen testen! Ik vind het zo spannend, vooral omdat ik de hele week al het gevoel heb dat ik ongesteld ga worden, met vlagen. Dat schijnt niks te zeggen. Wat ik wel vreemd vind is dat ik in de eerste ww wel klachten had als buikkrampjes en zere, zware borsten maar verder niets en dat ik in de tweede ww echt misselijk ben en dus dat menstruatiegevoel heb. Volgens mijn ervaringsdeskundige collega is het een goed teken maar ik durf niet te hopen. Het kan ook door die bolletjes komen. Maar waarom is de tweede week zo anders dan de eerste? Wat waren/zijn jullie ervaringen?

9. Palmboom

Palmboom Bekend lid

28 sep 2012
    858
    0
    16
    Noord-Holland
    De wachtweken zijn echt KILLING!!! Ik voelde ook van alles en ik vond het zo verwarrend. Heb jij over 2 dagen de bloedtest of ga je dan voor jezelf testen? Super spannend!!
    Ik duim voor jullie!

10. Novastar

Novastar Fanatiek lid

9 jan 2014
    4.538
    1.171
    113
    Vrouw
    Pedagoog
    Noord-Brabant
    Omdat het op zondag is gaan we thuis testen. Ik moet maandag Maastricht bellen over de uitslag. Als de test positief is vraag ik naar die bloedtest want daar heb ik al meer over gelezen. Vandaag is een vriendin bevallen van een dochter. Ik hoop dat ik de volgende ben.

11. iniegirl

iniegirl Actief lid

5 sep 2013
    161
    0
    0
    gehandicaptenzorg
    emmen
    spannend!!!!

tja dat je al niet ongesteld bent geworden zegt ook wel wat

of ik ben 1 van de bijzondere mensen die wel gewoon ongesteld wordt door de utrogestan bolletjes

bij beide gelukte pogingen wist ik na dag tien eigenlijk al dat ik zwanger was, want ik was nog niet ongesteld
    hoop het voor je!!!!

ik had de eerste week niks en tweede week idd gevoelg ongesteld te worden enz.

12. Novastar

Novastar Fanatiek lid

9 jan 2014
    4.538
    1.171
    113
    Vrouw
    Pedagoog
    Noord-Brabant
    Ik hoop echt dat je gelijk hebt Iniegirl en dat het niet ongesteld worden iets betekent. Maar ik lees ook dat de menstruatie tegengehouden kan worden door de utrogestan. Poeh, hoewel ik tijdens het hele traject emotioneel redelijk stabiel ben geweest vind ik het nu niet meer zo leuk. 😟 Manlief weet ook niet zo goed wat hij ermee aan moet. Gelukkig zijn tot nu toe alleen de belastingdienst en de Rabobank nog slachtoffers geweest van mijn stemmingswisselingen, haha!

13. Groenjol

Groenjol Lid

21 jan 2013
    54
    0
    0
    NULL
    Provincie Utrecht
    Hoi,

Wij starten deze zomer met Pgd voor de 2e keer. In 2012 hebben we de eerste poging gedaan er daar is een hele mooie dochter uit gekomen. Aangezien de wachtlijst van Pgd vrij lang is hebben we ons eind 2013 al weer ingeschreven ook omdat ik dit jaar al 35 word willen we graag weer snel beginnen. Het is een heel traject maar is ons niet tegen gevallen en we waren ook een heel mooi voorbeeld eerste poging gelijk raak. Dus hebben jullie vragen ik hoor het graag. Wij weten nog niet wanneer precies we mogen starten in Utrecht dat horen we 2 maanden van te voren. Spannend!

14. iniegirl

iniegirl Actief lid

5 sep 2013
    161
    0
    0
    gehandicaptenzorg
    emmen
    nou groenjol kunnen we de hand schudden.
    wij hebben in 2011 twee pogingen ivf pgd gehad, de tweede keer is ons zoontje geworden.
    nu inmiddels zwanger van eerste poging tweede ronde :)

maar zoals ik al zei novastar ik ben dus de eerste poging wel ongesteld geworden op dag tien, dwars door de bolletjes heen
    this ook eigenlijk nu pas sinds ik hier wat rondlees, dat het idd iets zou kunnen tegenhouden.
    maar ja je gaat toch op eigen ervaring af

iig hou vol dit weekend en veel succes zondag!!!!

15. Groenjol

Groenjol Lid

21 jan 2013
    54
    0
    0
    NULL
    Provincie Utrecht
    Wat fijn dat het nu de eerste keer raak is! En dit terwijl ze maar 25% kans van slagen geven.... Hopen dat wij ook dat geluk weer mogen ervaren van de zomer.

16. iniegirl

iniegirl Actief lid

5 sep 2013
    161
    0
    0
    gehandicaptenzorg
    emmen
    ja stimmt, umcg grapte al dat we het gemiddelde omhoog haalden.

maaruh in de zomer pas beginnen
    wij hadden eerste gesprek in mei 2013 en in augustus begon de behandeling alweer

17. Novastar

Novastar Fanatiek lid

9 jan 2014
    4.538
    1.171
    113
    Vrouw
    Pedagoog
    Noord-Brabant
    Groenjol en Iniegirl, ik houd jullie succesverhalen in mijn achterhoofd. Nog één dagje! Ben vandaag beroerd en met hoofdpijn opgestaan. Misselijkheid is nu weg maar heb nu rugpijn. 😟 Manlief heeft dezelfde klachten. Zo'n invoelende persoon, haha!

18. Novastar

Novastar Fanatiek lid

9 jan 2014
    4.538
    1.171
    113
    Vrouw
    Pedagoog
    Noord-Brabant
    We hebben de test gedaan. De uitslag was alleen een beetje onduidelijk. We hadden twee clear blue testen waar een plus komt te staan als je zwanger bent en een min als je dat niet bent. De min was heel duidelijk en er was ook een verticaal streepje maar heel licht. Dit was bij beide testen zo. Op verschillende websites staat dat een licht plusje ook zwanger betekent maar dat er dan nog niet zoveel hcg in de urine zit. Nu zijn we gisteren op stap geweest (geen alcohol natuurlijk) dus er zat maar 4,5 uur tussen het plassen voor het slapen en de test. Zou het daardoor komen? De test was dus niet kei-hard negatief maar ook niet overduidelijk positief. Aaah, waarom heb ik geen digitale gekocht? Wat denken jullie?

19. Groenjol

Groenjol Lid

21 jan 2013
    54
    0
    0
    NULL
    Provincie Utrecht
    Jeetje wat spannend ik zou zeker nog een keer testen misschien een ander merk!

20. Palmboom

Palmboom Bekend lid

28 sep 2012
    858
    0
    16
    Noord-Holland
    @novastar: wat spannend, een streep is in principe een streep! Gewoon morgenochtend een digitale test doen! Of natuurlijk de bloedtest afwachten.. Voorzichtig gefeliciteerd!

Deel Deze Pagina