Ja, weet ik. Kan ook gewoon gebeuren, maar mijn vriend en ik keken er beiden naar uit om iets meer zekerheid te krijgen en wat vragen te kunnen stellen. Maar ja. Gewoon nog even wachten. Hoe gaat het verder met iedereen hier?
@Lill: bedankt voor je berichtje. Ja het was inderdaad heftig. Vooral was het in het begin moeilijk te bevatten omdat PGD 2x mislukt was en dat op de "natuurlijke manier" wel "blijft zitten" en vervolgens geen miskraam wordt en eigenlijk gewoon goed is. Maar gezin mijn historie etc. hebben we toch besloten om af te breken. Hopelijk is het binnenkort van PGD raak. Jammer dat bij jullie de afspraak niet door kon gaan, nog even iets langer geduld In het PGD-traject is "geduld hebben" ook vaak van toepassing haha. @Corinne83: Dankjewel voor je berichtje. Inderdaad heftig, voor jullie ook! Ik zal je wel een persoonlijk berichtje sturen. @Adriana85: Dankjewel! Hoe gaat het met jou? @Meisje1977: Ja inderdaad, was heftig, hebben het een plaatsje gegeven, maar vergeten doen we het nooit, dat hoeft ook niet! Zal op bepaalde momenten wel moeilijk zijn, omdat je er aan herinnerd wordt. Maar voor ons voelt het nog steeds als een verstandige beslissing, hoe verdrietig het ook is.
Wat heftig chantal. Ik heb precies hetzelfde mee gemaakt 2 jaar geleden. Ook op natuurlijk manier zwanger geworden en met 15 weken bevallen van ons mooie mini kindje. Want het is al een heel mensje met 15 weken vonden wij. Wij heb nooit spijt gehad van deze keuze om de zwangerschap te laten beëindigen en het een goed plekje kunnen geven. Ons kindje is zelfs gecremeerd en uitgestrooid. Het kindje blijft altijd in ons hart. Toch zullen wij nooit meer kiezen voor deze weg; om een zwangerschap te beëindigen. Heel veel sterkte en hoop dat jullie via PGD een gezond kindje zullen krijgen! 🍀
chantal wat ontzettend heftig! hoe kijk je nu tegen de komende pgd behandeling aan? mag ik vragen hoe groot de kans is dat bij jullie een kindje de ziekte heeft?
Chantal, wat en heftig nieuws zeg. Wat verdrietig om te horen dat het kindje het verkeerde gen had. Heel veel sterkte met het verlies. Fijn dat je relatief snel weer mag beginnen aan een nieuwe PGD poging. Alvast heel veel succes!
@zwangerin2015: Pff ook heftig dat je dat 2 jaar geleden mee hebt moeten maken. Hadden jullie er bewust voor gekozen of was PGD of de ziekte nog niet bekend? Het is inderdaad een heel mensje met 15 weken, daar stonden wij ook van te kijken, de vingertjes en teentjes kon je gewoon al duidelijk zien, echt absurd dat je dat al kunt zien bij 15 weken. Fijn dat jullie er geen spijt van hebben en het een plaatje hebben gegeven. Wij hebben er voor gekozen om het kindje (meisje) via het ziekenhuis te laten cremeren en hebben de as gekregen. Ik hoop ook dat het via PGD lukt en anders denk ik toch maar op de natuurlijke manier, maar daar denk ik nu nog maar niet aan. Hoe gaat het met jou? Jij bent nu 18/19 weken zwanger zeker? @Susiemama We hebben al 1 poging er op zitten, dus weet wel wat me te wachten staat. Het gaat nu beter en dan durf je ook weer vooruit te kijken en "krijg ik er weer zin in" klinkt misschien raar, maar je wilt toch door ondanks alles. Is ook wel een gezond gevoel lijkt mij. Bij ons is de kans 50% dat het kindje het "verkeerde gen" krijgt. Wat heftig van jullie jongste kindje! Fijn dat jullie een duidelijk gesprek hebben gehad in Maastricht. Het is een moeilijke keuze, maar als ik eerlijk mag zijn vind ik het minder moeilijk toen er tegen mij werd gezegd: er zijn een x-aantal embryo's goed van de x-totaal bij PGD dan de stress en slopende weken tot de uitslag van de vlokkentest. Tijdens mijn zwangerschap van 15 weken heb ik van alles gevoeld in m'n buik en veel misselijk/ziek geweest en bij PGD weet je vrij snel (ook al zijn de wachtweken zwaar) dat het wel/niet goed is. Maar ik realiseer me ook dat er een kans is dat ik niet zwanger wordt van PGD. @Tabbey: dankjewel voor je berichtje. Klopt, zoals ik hierboven schrijf vind ik het wel fijn om snel weer te beginnen. We hebben niet echt haast, ben nog jong, maar nu zijn we er toch mee bezig haha. Hoe gaat het met jou? Is het nog te doen?
kan me wel voorstellen dat je het fijn vindt dat je snel door kunt met de volgende pgd poging. vooruit kijken en met iets positiefs bezig zijn geeft ook wel rust en troost lijkt me. Bij ons is dat ook wel duidelijk te merken. Als we voor een natuurlijke zwangerschap zouden gaan is dat ook waar ik echt heel erg tegenop zie. die weken tot aan de vlokkentest, waarin je wel ontzettend zwanger bent (mijn vorige zwangerschappen ben ik ook behoorlijk misselijk geweest, en dl kon ik ook al erg vroeg voelen), maar nog niet kan genieten omdat je niet weet of het kindje gezond is. Dankjewel voor je openheid hierover, dat helpt me wel om te proberen een beeld te vormen van wat er mogelijk op ons af komt. Uiteindelijk zullen we echt op gevoel een keuze gaan maken. Want rationeel is er niet echt een duidelijk antwoord te geven. succes met het starten van de volgende ronde pgd....
Met mij gaat het nog goed. Zwangerschap verloopt voorspoedig en ben al weer over 5 weken uitgerekend. Nog in ieder geval 1 week en waarschijnlijk nog 2 weken werken, is erg lastig als zelfstandige om alles los te laten, haha. Mar voel me nog goed en dat is het belangrijkste! Rond de tijd dat ik uitgerekend ben is het alweer een jaar geleden dat we bezig waren met laatste PGD-poging, time flies!
Hoi dames, Alweer een tijdje niet geschreven, wel af en toe even bijgelezen. De meiden die ik nog niet ken, welkom ... Scaros en Caroline29: Succes met het traject met hopelijk een positief resultaat ... Lieke: Spannend weer bijna, maar wel erg fijn om weer met vol goede energie na je vakantie te starten toch ... Eerst lekker genieten ... Veel plezier! Ik hoorde dat als je verzekert bent bij UMC en het pakket "extra zorg 4" neemt (hier in de groep een keer iemand zien schrijven) je een 4e en 5e poging vergoedt krijgt. Heb je daar wel is naar gekeken? ChantalZ23, wat heftig zeg, maar erg goed dat jullie er volledig achter stonden en dat jullie deze keuze hebben kunnen maken. Veel sterkte met de verwerking en het een plekje geven. Verdrietig zijn erover dat mag en dat is niet erg, dat is alleen maar goed. Vergeten zal je haar nooit. Erg goed dat je weer positief vooruit kijkt naar een nieuw traject. Begin je eind aug/begin sep met prikken of heb je dan de punctie ongeveer? Ik zou zelf eerst in juli weer een punctie hebben, maar heb het ook verzet naar eind aug/begin sep, ik heb dan ongeveer rond 4 sep een punctie. Achteraf gezien had ik het toch liever laten staan in juli, maar heb aangegeven dat ik eventueel als er nog een uitvaller is, eerder wil gaan starten, dus dat is nog afwachten. Anders is de punctie op 4 september ongeveer en zal ik half aug beginnen met prikken. Meiden die ik vergeten ben sorry ... Liefs Angela
Lieve forumgenootjes, Allereerst dankjewel voor jullie steun en lieve reacties! Ik ben er even tussenuit geweest om ons slechte nieuws te verwerken. We nemen nu pauze en wat meer afstand van alles. Dat betekent ook het forum. Deze topic wil ik als enige wel blijven volgen. Maar als ik minder reageer dan jullie van me gewend waren, excuus! Ook excuus dat ik nu niet voor iedereen een woordje klaar heb! Ik lees dat er enkele nieuwe mensen zich hebben aangesloten. Vervelend dat jullie ook in dit traject zitten. Hopelijk haal je iets uit dit topic. Heb ik iig altijd wel gedaan tot nu toe. Het is heftig waar je doorheen gaat. Voor de zwangeren, ontzettend veel succes. Ik ben zo blij voor jullie! Het is jullie zo gegund! Wij gaan het traject weer in in oktober/november. In de tussentijd lekker geen hormonen aan mijn lijf. We gaan het tegen advies in natuurlijk proberen. Het PGD-criterium van 15% aangedaan is namelijk zo streng dat de kans dat we zo ooit zwanger raken nihil is. Voor de vergelijking, ik ben 45% aangedaan, maar wist dat niet eens voordat een ver familielid de aandoening bleek te hebben. Ik ben nergens in beperkt door mijn aandoening. Ook mijn dichtbije familie niet. Allemaal harde werkers, slimme mensen, sportieve mensen, met een vol leven. Daarom gaan we duimen op een gelukje. Met het slechte zaad van mijn vriend is de kans echter niet groot, zo'n 5% per cyclus. Ik leef met jullie mee en zal vanaf nu weer wat beter gaan volgen! Succes, sterkte en veel geluk! Liefs, Eva.
Knuffel eva! Snap het dat jullie even de tijd willen nemen de komende maanden. Even resetten en weer opladen lijkt me wel verstandig na zo'n heftige periode. Wie weet wat de natuurlijke weg voor jullie nog in petto heeft. En je hoeft je niet te verontschuldigen als je niet (vaak) reageert..... no worries. We hebben allemaal onze periodes meer of minder behoefte aan meeschrijven/lezen...
Wat vliegt de tijd. Kan mij nog herinneren dat je berichtte dat je zwanger was. Ben je al met verlof? Ga je in het ziekenhuis bevallen of thuis?
Je hoeft je niet te verontschuldigen. De meeste weten wel hoe het voelt en begrijpen dat je wat afstand neemt. Hopelijk krijgen we een mooi bericht dat je spontaan zwanger bent geworden
Lieve Eva, Goed dat jullie even rust pakken! hopelijk heb je alles plekje kunnen geven. grote knuffel! en houd hoop. Liefs Dianne
Goedemorgen meiden, Ik zou hier graag mee willen kletsen en jullie ervaringen mee willen lezen. Ik ben 29 jaar en we zijn aan het proberen of we ons eerste kindje mogen krijgen. Na mijn 3e miskraam hebben mijn man en ik het chromosomenonderzoek laten doen, en na mijn 4e miskraam kregen we te horen dat er bij mijn man een translocatie is gevonden (3:17). Op internet zijn er niet zo veel ervaringsverhalen te lezen, alleen de basis uitgelegd. We hebben op 19 juli een afspraak in het Maastricht UMC+, dan krijgen we de eerste uitleg over de uitslag van het onderzoek. Ik weet niet of dit ook al meteen een intake is? Verder krijgen we ook de informatie over de vervolgstappen. Aan de telefoon werd al gesproken over het ivf-pgd traject voor ons, dus daar richt ik me nu op. Ik ga binnenkort dit hele topic op mijn gemak eens doorlezen, want waarschijnlijk kan ik hier al een hoop informatie uit halen over translocaties, het traject en de slagingskans van pgd. Ik ben positief over de toekomst en ik vind het erg interessant allemaal. Ik hoop alleen wel dat we met pgd een paar gezonde embryootjes kunnen krijgen.. Hoe was dat bij jullie? Eva90 Veel sterkte en ik hoop dat jullie snel geluk mogen hebben!
Dit ben ik welkom. We beantwoorden graag je vragen. Op de site over pgd kun je jaarverslagen vinden en de slagingspercentage