@Lill: Fijn dat jullie 16-8 een afspraak hebben met de KG. Dat schiet al op. @Ditbenik: Fijn dat jullie 22-8 een intakegesprek hebben. Schiet ook al op. Het zou super zijn als het ontwikkelen van de test inderdaad kort is en jullie snel kunnen starten. Ik heb nu 1 poging achter de rug; 13 eicellen, 6 bevrucht waarvan 3 ziek, 2 gezond en 1 afwijkend (niet goed gedeeld oid). Bij alle twee de terugplaatsingen is het helaas niet uitgelopen op een zwangerschap. Binnenkort poging 2. Ik kan je dus nog niet heel veel vertellen. @Diddeltje: Ben benieuwd naar de afspraak met de KG op 11-8. @Tabbey: Lijkt me inderdaad raar dat het 3x niet lukt met PGD en dan op de natuurlijke manier binnen 2 maanden. Veel succes/sterkte alvast met de bevalling. Hoop dat het meevalt voor je! Maar wat je er voor terug krijgt is het belangrijkste Ik zou 10-8 beginnen met prikken van de hormonen voor poging 2 en dan 22-8 de eerste echo. Echter heb ik na het afbreken van m'n zwangerschap in juni nog geen menstruatie gehad en hierdoor is het niet haalbaar om in augustus te starten. Het lijkt erop dat m'n menstruatie nu doorzet, maar dat is helaas te laat. Dus worden we opnieuw ingepland, waarschijnlijk voor september. Het lijkt er dus op dat het niet echt druk is in ZH Maastricht. De exacte data weet ik nog niet, hier wordt ik nog over gebeld. Afwachten hier dus. Veder alle andere dames: succes!
Hier 4 eicellen, 3 rijp, 3 embryo's, 3 gebiopteerd, 1 gezond. Vanochtend hebben we het hartje gezien! ♡
Hoi meiden, Al een tijdje lees ik stiekem met jullie mee, omdat ook voor ons PGD in zicht kwam. Hopelijk mag ik ook met jullie meeschrijven. Vanochtend heb ik helaas weer een negatieve zwangerschapstest gehad, waardoor we nu toch echt overstappen op PGD. Ons verhaal: na het stoppen met de pil, werd ik niet ongesteld. Toen ik bij de huisarts was een klein half jaar later, gaf ik dit aan. Hij heeft me vrijwel direct doorgestuurd naar het ziekenhuis. Daar bleek uit onderzoeken dat ik PCOS heb. We zijn toen gestart met Clomid om een eisprong op te wekken. Dat deed z'n werk goed. Ik kreeg eisprongen en werd op een gegeven moment zwanger. Helaas kreeg ik een miskraam en een tijdje later weer. We zijn toen overgestapt op Gonal F spuiten, maar ook een derde zwangerschap eindigde in een miskraam. Toen hebben we onderzoeken laten doen, waaruit bleek dat m'n man een gebalanceerde translocatie heeft. Waarschijnlijk de oorzaak van de miskramen. Gesprekken in het UMCG en Maastricht werden gepland, zodat we meer informatie zouden krijgen over PGD. Het toeval wilde echter dat ik toch nog weer een keer zwanger raakte, van IUI dit keer. We hebben de afspraken afgezegd en het leek heel lang goed te gaan. Met 11 weken bleek het hartje toch gestopt te zijn met kloppen, een paar dagen daarvoor. Helaas kwam de miskraam niet vanzelf op gang en heb ik een curettage gehad. De gesprekken met het UMCG en Maastricht zijn weer opgestart en inmiddels is er bij ons bloed afgenomen om de test te ontwikkelen die op de embryo's zal worden uitgevoerd. Bij een gebalanceerde translocatie duurt die ontwikkeling niet zo lang, dus we hebben afgesproken dat dit de laatste IUI was. Helaas is ook die dus niet gelukt, daarom ga ik nu aan de pil als ik ongesteld wordt, zodat ik helemaal klaar ben voor het traject dat komen gaat. Heel verhaal, maar dan weten jullie iets meer van onze achtergrond. M'n man is trouwens 34, ik ben 33. We zijn al met al nu bijna 4 jaar bezig met zwanger worden en zitten nu dik 3 jaar in de medische molen. Ik lees hier toch best veel succesverhalen, dat geeft me toch hoop. Ook minder fijne verhalen uiteraard. Een dikke knuffel voor degenen die het betreft!
Hallo bb1, welkom. Wat heb je al veel meegemaakt. Hopelijk helpt pad jullie. Wees vrij om je vragen te stellen.
Welkom bb1 Gisteren echo gehad, tot nu toe ziet het er goed uit, het hartje klopt. Nu dus het wkz bellen voor een afspraak. Kregen we ook gis een brief van Maastricht om een afspraak te maken voor de pgd. Denk dat ik nu toch maar eerst op vakantie ga en het wkz bel. Wil wel graag een gesprek in Maastricht, het kan nu nog zat verkeerd gaan en dan hoef ik niet daarna nog een gesprek te plannen om het traject op te starten. En toch voelt het ook dubbel. Wel blij om weer ergens naar uit te kijken, vandaag was de uitgerekende datum van ons zoontje 😔
@ bb1, welkom hier op het forum en alvast veel succes met het PGD-traject, hopelijk kunnen jullie snel beginnen. @ Corinne, gefeliciteerd met de goede echo en veel sterkte vandaag!
Hoi allemaal, mijn vriend en ik zijn aan het wachten op de pgd test.. nu 3 maanden.. ik lees veel verschillende reacties over wachttijden. Mijn vriend heeft een genetische bindweefselziekte. Al het bloed van iedereen is al binnen, maar helaas krijgen we van de casemanager in Maastricht weinig duidelijkheid. We hebben gevraagd wat "normaal' is voor het wachten. Maar we worden helaas steeds weer weggestuurd met de opmerking dat het nog wel even kan duren Heeft iemand toevallig ervaring met wat gemiddeld is liefst ook met oi (osteogenesis imperfecta) Ik ben bijna 39 dus de tijd begint ook wel wat te dringen
oh super dank je wel!! Het zou enorm fijn zijn om met iemand te kletsen die in dezelfde situatie heeft gezeten.
Bb1 welkom. En succes met jullie traject Corinne, lijkt me heftig dagje. Wel goed doorgekomen? Wel fijn dat de echo goed was
Bedankt voor het 'welkom heten'! Dit is echt het enige actieve forum dat ik heb kunnen vinden over PGD, dus ik vind het erg fijn hier mee te kunnen schrijven. @corine: heftige dag inderdaad. Dan staan blijdschap en verdriet heel dicht bij elkaar. Ben je de dag goed doorgekomen? @cindy: hopelijk weet je inmiddels meer over hoe lang het bij jullie kan duren. Lastig die onzekerheid hè.. Ik ben erg benieuwd hoe lang het gaat duren voor we opgeroepen worden. De ontwikkeling van de test zou maar een paar weken tot een maanden duren, daarna is het afwachten wanneer er plek is bij het UMCG. Daar is geen lange wachtlijst, maar voordat het echt los gaat zijn we vast zo weer een paar maanden verder ben ik bang. Wat is jullie ervaring daarmee? Ach, even rust is ook wel lekker.
Succes allemaal dames! PGD lijkt mij ook erg zwaar aangezien je ook nog moet wachten of er een geschikte embryo is.. Ik duim voor jullie 🍀
Bb1: Ik denk dat je inderdaad wel een paar maand verder bent. Onze test was vorig jaar ergens in juli klaar geloof ik en oktober/november was onze eerste poging. Wij zitten ook bij jet umcg. Onze test was in 5/6 weken al klaar. Vond het toen erg lang duren voor mn gevoel en als ik nu kijk zijn we een jaar verder en zijn we alweer bezig met poging 3, heb de tussentijd tussen de pogingen niet gezien als lang wachten. Vond het juist wle even fijn. Vanochtend even naar het ziekenhuis geweest, woensdag weer. Links groeien de eitjes een stuk beter dit keer waardoor ze niet weet of rechts mee gaat doen. Links zaten 7 van rond de 11/12 en rechts 7 maar rond de 6 hooguit qua grootte. Afwachten dus.. Ze dacht zondag of maandag de punctie.
Lieke: Wat fijn dat er links nu al een paar mooie eitjes tussen zitten. Hopelijk komen er rechts ook nog een deel bij! Ik ben benieuwd wat er morgen te zien is. bb1: Welkom! Ik ben ook nog erg nieuw hier, dus ik lees nog vooral veel mee in plaats van schrijven. Maar het is erg fijn om hier om advies en ervaringen te vragen en de berichten van anderen te lezen. Iedereen: bedankt voor het reageren op mijn vraag hoeveel embryo's jullie hadden bij jullie behandelingen. Ik had al zo'n vermoeden dat het aantal gezonde embriootjes bij pgd behoorlijk laag zou kunnen uitvallen bij ons. Dus dat vind ik wel erg spannend. We hebben 22 augustus de intake voor pgd in Maastricht. Wat gebeurt er allemaal met zo'n intake? Krijgen we dan al meteen onderzoeken (bloed, zaadjes, echos?), worden er andere dingen ingepland?